Skrevet av Emne: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?  (Lest 333575 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #300 på: Februar 03, 2012, 09:53:01 »
Forslagene som går igjen her viser vel at det er svært få dugelige managere tilgjengelige. Warnock er ikke rett mann.
Får håpe at det ikke er så dårlig stilt. F.eks., hverken Strachan eller Bruce er vel noen bøller? Det finnes forhåpentlig ikke mange managere av Warnocks type lenger? Det er jo tross alt en grunn til at han får denne oppmerksomheten. Hadde flertallet vært som han, hadde det ikke vært noen skandaløse uttalelser å skrive om, da det skandaløse hadde vært gjeldende norm.
 
Liker heller ikke brøleapen Warnock som type, men han er tydeligvis flink til å få lag opp. Det må tydeligvis ligge en ganske god fotballforståelse til grunn for prestasjonene. Har får neppe et lag opp ved å brøle four letters words konstant til spillergruppa.

Er allikevel usikker på om det er den typen manager Leeds trenger på lengre sikt. Helst burde vi hatt en manager a la Wenger eller Ferguson, som tydeligvis har en filosofi og en strategi, som strekker seg utover en enkelt sesongs prestasjoner. Klarer Bates å skaffe oss en sånn type?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #301 på: Februar 03, 2012, 09:58:11 »
Hadde en våt drøm lenge om at Martin O`Neill skulle ta over når SG "ga seg" - men den fuglen fløy visst. Av en eller annen mystisk grunn så er de beste managerne allerede opptatt ??? Ikke at de har Leeds som nr 1 på lista si heller er jeg redd.

Jeg frykter at KB snurrer igjen pengesekken ift managerlønn - og det er mulig at Redfearn kan være mannen? Warnock er faktisk den siste jeg vil ha inn. Mannen har 0 i tactical knowledge!

Punkt 1 er å få på plass forsvarsorganiseringen - utnevne en sjef der bake - og får vi til et offensivt back-spill med klare defensive roller når backene går - så er jeg en smule optimist. Når RBK kan slå AC Milan borte så er heldigvis det meste mulig i denne fotballens verden ::)
Og når Sandefjord kan slå RBK 5-2 på Lerkendal i en semifinale er alt mulig. Sorry OT, men posten ble liksom lagt opp i hendene på meg.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

bwirum

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #302 på: Februar 03, 2012, 10:03:44 »
Forslagene som går igjen her viser vel at det er svært få dugelige managere tilgjengelige. Warnock er ikke rett mann.
Warnock er jo Englands svar på Tom Nordlie (sånn ca...), og selv om han ikke er noen god langsiktig løsning så kan han godt være et bra kortsiktig alternativ på veien til det langsiktige målet.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #303 på: Februar 03, 2012, 10:12:41 »
Forslagene som går igjen her viser vel at det er svært få dugelige managere tilgjengelige. Warnock er ikke rett mann.
Warnock er jo Englands svar på Tom Nordlie (sånn ca...), og selv om han ikke er noen god langsiktig løsning så kan han godt være et bra kortsiktig alternativ på veien til det langsiktige målet.
Kortsiktig alternativ betyr vel en kontrakt på 18 mnd? Sett at Warnock klarer å få oss opp i 2013, vil det da være rett å løse han fra kontrakten? Hva slags anerkjennelse for gode prestasjoner blir i så fall det? Folk vil jo bli usikre på hva man driver med i Leeds dersom vi ikke gir en mann med suksess forlenget kontrakt. Bør nok sikre oss en vi virkelig vil ha over lengre tid nå, selv om det kan virke fristende å hente inn en "frelser" på kort sikt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Elland RD LS 11

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #304 på: Februar 03, 2012, 10:57:31 »
Aftenposten`s nettutgave skriver om interessen for Karl Robinson i MK Dons.

http://fotball.aftenposten.no/england/article222683.ece

Basert på denne artikkelen i Skysports : http://www1.skysports.com/football/news/11715/7475268/Robbo-in-Leeds-frame
« Siste redigering: Februar 03, 2012, 11:07:16 av Olav »

bwirum

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #305 på: Februar 03, 2012, 11:01:06 »
Skybet har Lee Clark som oddsfavoritt. Seiersprosent på 50 med Huddersfield over 176 matcher iflg. wikipedia. Vet ikke så mye om han, hva slags fotball spiller Hudds da? 50% er jo ikke så verst det og de ligger jo på direkte opprykk akkurat nå.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

B_Ød

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #306 på: Februar 03, 2012, 11:02:07 »
Forslagene som går igjen her viser vel at det er svært få dugelige managere tilgjengelige. Warnock er ikke rett mann.
Warnock er jo Englands svar på Tom Nordlie (sånn ca...), og selv om han ikke er noen god langsiktig løsning så kan han godt være et bra kortsiktig alternativ på veien til det langsiktige målet.
Kortsiktig alternativ betyr vel en kontrakt på 18 mnd? Sett at Warnock klarer å få oss opp i 2013, vil det da være rett å løse han fra kontrakten? Hva slags anerkjennelse for gode prestasjoner blir i så fall det? Folk vil jo bli usikre på hva man driver med i Leeds dersom vi ikke gir en mann med suksess forlenget kontrakt. Bør nok sikre oss en vi virkelig vil ha over lengre tid nå, selv om det kan virke fristende å hente inn en "frelser" på kort sikt.
Spørs om vi ikke allerede er der  ;)
Ups & Ups!!

JonK

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #307 på: Februar 03, 2012, 11:07:00 »
Warnock.

+ rutinert på dette nivået = har kjennskap til spillere og taktikk. Han vet hva som skal til for opprykk. Har bra resultater.

- han er bosatt lengre sør og vil nok nødig bosette seg i Leeds. I Sheff Utd styret Stuart McCall treningene gjennom uka. Warnock kom torsdag/fredag og la "den siste hånda på verket" inn mot helga. Dette er nødvendigvis ikke en ideel løsning....... Flytting til Sheffileld var ikke aktuelt. Tror vi må anta at det samme gjelder for Leeds.

Jon K
 

LEO

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #308 på: Februar 03, 2012, 11:11:16 »
Hva med Stuart Pearce som var Forest kraftfulle back i mange år.  Nå har han ansvaret for ungdomslandslaget til England.

Han har glimrende kontakter når det gjelder de spillerne som er på vei opp og dere som husker ham vet at han manglet ikke tæl og vilje, den vil han ihvertfall legge over til spillerne han trener.

MOT
 

JonK

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #309 på: Februar 03, 2012, 11:17:30 »
Pearce skal lede Storbritannia under OL til sommeren. Ergo er vel han i beste fall ledig fra høsten. Men det kan kanskje også være aktuelt for klubben vår?
 

fjellhaugen

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #310 på: Februar 03, 2012, 11:22:18 »
Skybet har Lee Clark som oddsfavoritt. Seiersprosent på 50 med Huddersfield over 176 matcher iflg. wikipedia. Vet ikke så mye om han, hva slags fotball spiller Hudds da? 50% er jo ikke så verst det og de ligger jo på direkte opprykk akkurat nå.

larry måtte gå etter 43% seire.
forskjellen ser man på tabellen isolert sett kan man si er at clark har en haug med uavgjortkamper der hvor vi har tapt.
marginer? god coaching hvor man har ligget under? dårlig coaching hvor man har ledet?
har ikke sjekka utvikling i hudds sine kamper men dersom de til stadighet kommer tilbake tyder det på noe bra. evt at han er like taktisk som larry :P
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Elland RD LS 11

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #311 på: Februar 03, 2012, 11:30:21 »
Warnock.

+ rutinert på dette nivået = har kjennskap til spillere og taktikk. Han vet hva som skal til for opprykk. Har bra resultater.

- han er bosatt lengre sør og vil nok nødig bosette seg i Leeds. I Sheff Utd styret Stuart McCall treningene gjennom uka. Warnock kom torsdag/fredag og la "den siste hånda på verket" inn mot helga. Dette er nødvendigvis ikke en ideel løsning....... Flytting til Sheffileld var ikke aktuelt. Tror vi må anta at det samme gjelder for Leeds.

Jon K


Warnock viser sin interesse.

http://www.guardian.co.uk/football/2012/feb/02/neil-warnock-leeds-united-manager

DenHviteYeboah

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #312 på: Februar 03, 2012, 11:31:02 »
Siste rykte på diverse forum er nå Gordon Strachan med Gary McAllister som nr.2......
Tviler på dette, men dette hadde vært meget bra etter min mening.Kan dessverre aldri tenke meg at KB ansetter frittalende Strachan....

Glenn K

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #313 på: Februar 03, 2012, 12:05:18 »
http://www.thefootballnetwork.net/boards/read/s277.htm?447,13029330,13029924

Kom over denne her, vet ikke helt hva jeg syns jeg..

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #314 på: Februar 03, 2012, 12:09:47 »
Curbishley?
Yeboahs vitne

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #315 på: Februar 03, 2012, 12:11:47 »

Hadde en våt drøm lenge om at Martin O`Neill skulle ta over når SG "ga seg" - men den fuglen fløy visst. Av en eller annen mystisk grunn så er de beste managerne allerede opptatt ??? Ikke at de har Leeds som nr 1 på lista si heller er jeg redd.

Jeg frykter at KB snurrer igjen pengesekken ift managerlønn - og det er mulig at Redfearn kan være mannen? Warnock er faktisk den siste jeg vil ha inn. Mannen har 0 i tactical knowledge!

Punkt 1 er å få på plass forsvarsorganiseringen - utnevne en sjef der bake - og får vi til et offensivt back-spill med klare defensive roller når backene går - så er jeg en smule optimist. Når RBK kan slå AC Milan borte så er heldigvis det meste mulig i denne fotballens verden ::)
Og når Sandefjord kan slå RBK 5-2 på Lerkendal i en semifinale er alt mulig. Sorry OT, men posten ble liksom lagt opp i hendene på meg.




Nei, Warnock er nok ubrukelig taktisk....har hatt kun flaks sikkert med QPR og de øvrige han har gjort det ok med.... ::)
Yeboahs vitne

rogak

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #316 på: Februar 03, 2012, 12:16:13 »
Siste fra skybet:
Lee Clark 5/4, Neil Warnock 9/4, Neil Redfearn 9/1, Keith Hill 9/1, Dave Jones 10/1, Paul Lambert 10/1, Steve Bruce 10/1, Gordon Strachan 14/1, Karl Robinson 14/1, Billy Davies 16/1, Roberto Di Matteo 20/1, Alan Shearer 20/1, Mick McCarthy 20/1, Paul Ince 25/1, Alan Curbishley 25/1, Gianfranco Zola 33/1, Dougie Freedman 33/1, Lucas Radebe 33/1

Personlig kunne jeg tenkt meg Warnock eller Strachan, Clark vet jeg helt enkelt for lite om. Men han kan være et godt alternativ.
MOT

Eriksen55

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #317 på: Februar 03, 2012, 12:24:17 »
http://www.thefootballnetwork.net/boards/read/s277.htm?447,13029330,13029924

Kom over denne her, vet ikke helt hva jeg syns jeg..

Hvordan endte kampen?

Positivt dette,  såpass bør dem tåle om innsatsen er elendig, samtidig var han konstruktiv og gjorde grep. Giret dem opp, og brukte 2000 fans som motivasjon. Om det et sånn Warnock fremstår er det tommel opp fra meg  :)

Andersen

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #318 på: Februar 03, 2012, 12:24:58 »
Klar tale fra Warnock i garderoben i den snutten vi så der ! Var SG noen gang så sinna ? Litt hårføner mentalitet skader ikke en gang i blant! Han sier klart i fra hvordan han vil ha det, gutta må gjøre som han sier ferdig med det!  :D

Dennis

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #319 på: Februar 03, 2012, 12:25:27 »
Siste fra skybet:
Lee Clark 5/4, Neil Warnock 9/4, Neil Redfearn 9/1, Keith Hill 9/1, Dave Jones 10/1, Paul Lambert 10/1, Steve Bruce 10/1, Gordon Strachan 14/1, Karl Robinson 14/1, Billy Davies 16/1, Roberto Di Matteo 20/1, Alan Shearer 20/1, Mick McCarthy 20/1, Paul Ince 25/1, Alan Curbishley 25/1, Gianfranco Zola 33/1, Dougie Freedman 33/1, Lucas Radebe 33/1

Personlig kunne jeg tenkt meg Warnock eller Strachan, Clark vet jeg helt enkelt for lite om. Men han kan være et godt alternativ.

Noe veldig mange mener er bakdelen med Clark, er at han har brukt mange penger i Huddersfield uten opprykk. Vi vet jo allerede at han ikke vil få det i Leeds United.

Bates har vel hintet til at Warnock og "hans spillere" blir for dyrt (dette kun gjennom en journalist på Twitter, som jeg har fått med meg). Paul Lambert er drømmesignering, men hvorfor i all verden skulle han gå til oss?

I det hele tatt er det få som linkes jeg i det hele tatt vurderer som spennende. Jeg savner Ray Wilkins-link. Var i Chelsea under Bates og har meget gode skussmål fra Ancelotti i hans tid på Brua. Chelsea har heller ikke vært stabile over tid, siden han ble sparket.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #320 på: Februar 03, 2012, 12:28:43 »

Hadde en våt drøm lenge om at Martin O`Neill skulle ta over når SG "ga seg" - men den fuglen fløy visst. Av en eller annen mystisk grunn så er de beste managerne allerede opptatt ??? Ikke at de har Leeds som nr 1 på lista si heller er jeg redd.

Jeg frykter at KB snurrer igjen pengesekken ift managerlønn - og det er mulig at Redfearn kan være mannen? Warnock er faktisk den siste jeg vil ha inn. Mannen har 0 i tactical knowledge!

Punkt 1 er å få på plass forsvarsorganiseringen - utnevne en sjef der bake - og får vi til et offensivt back-spill med klare defensive roller når backene går - så er jeg en smule optimist. Når RBK kan slå AC Milan borte så er heldigvis det meste mulig i denne fotballens verden ::)
Og når Sandefjord kan slå RBK 5-2 på Lerkendal i en semifinale er alt mulig. Sorry OT, men posten ble liksom lagt opp i hendene på meg.




Nei, Warnock er nok ubrukelig taktisk....har hatt kun flaks sikkert med QPR og de øvrige han har gjort det ok med.... ::)

Isåfall sier jeg ja om han har så mye flaks, bring him on :)

Kontakinte

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #321 på: Februar 03, 2012, 12:29:01 »
Hva med Chris Powell? en rookie, men alikevell smått imponerende det han har fått til i Charlton

Glenn K

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #322 på: Februar 03, 2012, 12:30:40 »

Eriksen55

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #323 på: Februar 03, 2012, 12:42:34 »
http://www.thefootballnetwork.net/boards/read/s277.htm?447,13029330,13029924

Kom over denne her, vet ikke helt hva jeg syns jeg..

Hvordan endte kampen?

Kampen endte med 2-1 tap

Ble tydeligvis litt bedre etter tordentalen og grepene han tok  :)

Jon R

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #324 på: Februar 03, 2012, 13:13:37 »

- han er bosatt lengre sør og vil nok nødig bosette seg i Leeds. I Sheff Utd styret Stuart McCall treningene gjennom uka. Warnock kom torsdag/fredag og la "den siste hånda på verket" inn mot helga. Dette er nødvendigvis ikke en ideel løsning....... Flytting til Sheffileld var ikke aktuelt. Tror vi må anta at det samme gjelder for Leeds.

Jon K

Hvis dette blir premissene for å ta jobben vil jeg ikke ha han! En manager må bygge relasjoner til spillerne og lære deres sterke og svake sider for å lykkes. Ã… lede Leeds United bør være en tilnærmet 24/7 type jobb. En mann som ikke er innstilt på å flytte på seg er derfor ikke rett mann for jobben.

Da gjenstår det nok bare å ringe Jay Boothroyd, for de som husker han. Han vet hva det vil si å jobbe under Ken Bates.  Boothroyd hadde en kometaktig karriere i Watford etter at de headhuntet han fra trenerjobben i Leeds (under tidlig Blackwell). Der møtte han til slutt veggen etter et opprykk og et nedrykk på to år, men mye har han nok lært av sine ups & downs.
Jon R.

Ferre

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #325 på: Februar 03, 2012, 13:15:08 »
Siste fra skybet:
Lee Clark 5/4, Neil Warnock 9/4, Neil Redfearn 9/1, Keith Hill 9/1, Dave Jones 10/1, Paul Lambert 10/1, Steve Bruce 10/1, Gordon Strachan 14/1, Karl Robinson 14/1, Billy Davies 16/1, Roberto Di Matteo 20/1, Alan Shearer 20/1, Mick McCarthy 20/1, Paul Ince 25/1, Alan Curbishley 25/1, Gianfranco Zola 33/1, Dougie Freedman 33/1, Lucas Radebe 33/1

Personlig kunne jeg tenkt meg Warnock eller Strachan, Clark vet jeg helt enkelt for lite om. Men han kan være et godt alternativ.

Noe veldig mange mener er bakdelen med Clark, er at han har brukt mange penger i Huddersfield uten opprykk. Vi vet jo allerede at han ikke vil få det i Leeds United.

Bates har vel hintet til at Warnock og "hans spillere" blir for dyrt (dette kun gjennom en journalist på Twitter, som jeg har fått med meg). Paul Lambert er drømmesignering, men hvorfor i all verden skulle han gå til oss?

I det hele tatt er det få som linkes jeg i det hele tatt vurderer som spennende. Jeg savner Ray Wilkins-link. Var i Chelsea under Bates og har meget gode skussmål fra Ancelotti i hans tid på Brua. Chelsea har heller ikke vært stabile over tid, siden han ble sparket.

Di Matteo med Wilkins som assistent.

Jon R

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #326 på: Februar 03, 2012, 13:28:40 »
Så på LUTV ikveld i we are Leeds, så intervjuer de skipper Lonergan og han sier at de har hatt en "tactical training session" idag med Redfern.

Noe de ikke tydeligvis ikke har hatt på lenge. Neil Redfern har sett alle hjemmekamper og har tydligvis meninger om hva som har manglet.

Reagerte litt på James Varley sa at det var god stemning blant spillerne og "the players that were frozen out under Grayson was back  in good mood. Det har tydelig vært dårlig stemning enkelte plasser

Det lekker jo ut informasjon hele tiden nå som bekrefter teoriene til "konspirasjonsteoretikerne" om at Grayson var ute å kjøre ift spillergruppen og har vært det siden AOB saken (og kanskje også lenger enn det.) Det var trolig ingen vei tilbake enn å sparke han, uansett mangel på gode manager alternativer.
Jon R.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #327 på: Februar 03, 2012, 13:33:52 »
03 Feb 2012 12:16:42
 Neil Warnock Will be Leeds manager on Monday 100% KB wants to get to the premier league and KB wants us of his
 back ..... NW gets my vote, he will get us back to PL ... also good luck to Larry at his next club, he has been a good friend to Leeds !







(0)




(0)
 




 

 

03 Feb 2012 12:11:26
 Lee Clarks comments today are very interesting, he said until he is told otherwise he is the town manager. He also bigged himself up talking about his record over recent times. Wether we are interested in him or not I think he would be up for Leeds.



De siste ryktene på roumours siden...
 
Yeboahs vitne

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #328 på: Februar 03, 2012, 13:49:50 »
Forslagene som går igjen her viser vel at det er svært få dugelige managere tilgjengelige. Warnock er ikke rett mann.
Warnock er jo Englands svar på Tom Nordlie (sånn ca...), og selv om han ikke er noen god langsiktig løsning så kan han godt være et bra kortsiktig alternativ på veien til det langsiktige målet.
Kortsiktig alternativ betyr vel en kontrakt på 18 mnd? Sett at Warnock klarer å få oss opp i 2013, vil det da være rett å løse han fra kontrakten? Hva slags anerkjennelse for gode prestasjoner blir i så fall det? Folk vil jo bli usikre på hva man driver med i Leeds dersom vi ikke gir en mann med suksess forlenget kontrakt. Bør nok sikre oss en vi virkelig vil ha over lengre tid nå, selv om det kan virke fristende å hente inn en "frelser" på kort sikt.
Spørs om vi ikke allerede er der  ;)
Kilden til usikkerhet er borte nå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B_Ød

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #329 på: Februar 03, 2012, 13:51:18 »
Forslagene som går igjen her viser vel at det er svært få dugelige managere tilgjengelige. Warnock er ikke rett mann.
Warnock er jo Englands svar på Tom Nordlie (sånn ca...), og selv om han ikke er noen god langsiktig løsning så kan han godt være et bra kortsiktig alternativ på veien til det langsiktige målet.
Kortsiktig alternativ betyr vel en kontrakt på 18 mnd? Sett at Warnock klarer å få oss opp i 2013, vil det da være rett å løse han fra kontrakten? Hva slags anerkjennelse for gode prestasjoner blir i så fall det? Folk vil jo bli usikre på hva man driver med i Leeds dersom vi ikke gir en mann med suksess forlenget kontrakt. Bør nok sikre oss en vi virkelig vil ha over lengre tid nå, selv om det kan virke fristende å hente inn en "frelser" på kort sikt.
Spørs om vi ikke allerede er der  ;)
Kilden til usikkerhet er borte nå.
Nei, den kilden blir vi ikke kvitt før den evt går ut av tiden.
Ups & Ups!!