Skrevet av Emne: Ryan Air og enkrones turer....  (Lest 5487 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leif Sverre

Ryan Air og enkrones turer....
« på: Mai 19, 2007, 04:30:51 »
Ryan Air reklamerer nå med 1,-kroners turer fra Torp til
London.
Jeg søkte  og fant !, utreise 59,- . og heimreise 1,-kr.

Hva hjelper det når det bare  på heimreisen blir 298,- i skatter og avgifter ??

LURERI kalle slikt !
 

morty

Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #1 på: Mai 19, 2007, 14:41:47 »
Takk for sist ![:)][:)]
Det er jo billig alikevel da.
 

Svend Anders

Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #2 på: Mai 19, 2007, 17:07:19 »
quote:
Originally posted by Leif Sverre

Ryan Air reklamerer nå med 1,-kroners turer fra Torp til
London.
Jeg søkte  og fant !, utreise 59,- . og heimreise 1,-kr.

Hva hjelper det når det bare  på heimreisen blir 298,- i skatter og avgifter ??

LURERI kalle slikt !



Har du tatt med bagasje-avgift (51 kr hver vei?) og kredittkort-gebyr (50 kr er per pers) da?

SA

http://www.svendanders.com/

Leif Sverre

Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #3 på: Mai 19, 2007, 21:10:02 »
Hei Morty, ja jeg er enig det er jo billig.Og
takk for at vi har både Ryan Air og Norwegian, de gjør det
mulig for fattig og rik å reise .

Men jeg synes Norwegian er mye mer rederlig  i sin
markedsføring, de oppgir de riktige prisene.
 

morty

Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #4 på: Mai 20, 2007, 16:27:46 »
Leif Sverre, skal du over på første hjemmekamp neste sesong ? Regner med at jeg skal over . Morty
 

Leif Sverre

Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #5 på: Mai 20, 2007, 21:09:59 »
Tja, jeg vet ikke helt.Begynner ferien 6 august, så
jeg har vel egentlig anledning.
Men det finnes flere land i Europa jeg har lyst
å besøke, men så var det dette med "bare ett" Leeds United
da !!

Vi får se....., serien begynner vel den første
helga i august og halve Luscos skal vel over etter hva
jeg forstår...[:)]
 

morty

Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #6 på: Mai 27, 2007, 15:59:16 »
Oppsettet er klart 14 juni ,første kamp hjemme blir enten 11 eller 18 august.
 

h.b

  • Gjest
Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #7 på: Juni 30, 2007, 14:37:54 »
Jeg har faktisk regnet litt på det. Hvis flybiletten koster 1 krone, så må jeg betale minimum 3500 for en tur fra Gardermoen hvis det skal lønne seg å dra fra Torp til London. Snakker vi om  Torp -Liverpool v Gardermoen - Manchester så må prisen på Gardermoen - Manchester  opp i over 4000 for at Torp -Liverpool skal lønne seg. Så denne 1 krones turen med muligens det dårligste flyselskap jeg har reist med stinker, og jeg har også reist med Aeroflot



Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg

Leif Sverre

Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #8 på: Juli 02, 2007, 02:04:02 »
Det var et regnestykke som jeg ikke skjønte en meter av ....

quote:
Originally posted by h.b

Jeg har faktisk regnet litt på det. Hvis flybiletten koster 1 krone, så må jeg betale minimum 3500 for en tur fra Gardermoen hvis det skal lønne seg å dra fra Torp til London. Snakker vi om  Torp -Liverpool v Gardermoen - Manchester så må prisen på Gardermoen - Manchester  opp i over 4000 for at Torp -Liverpool skal lønne seg. Så denne 1 krones turen med muligens det dårligste flyselskap jeg har reist med stinker, og jeg har også reist med Aeroflot



Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg

 

h.b

  • Gjest
Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #9 på: Juli 02, 2007, 15:59:55 »
Nå tar jeg med reisepenger fra Eidsvoll - Torp. Videre så koster det mye penger å komme seg fra Liverpool - Leeds. Men nå bor jeg rett ved flyplassen på Gardermoen da. Akkurat samme regnestykke på turen til London, men litt billigere i og med at det er dyrere å komme seg fra flyplassen Ryan Air bruker i London til London. Fra Heathrow er det både enklere og billigere enn fra de andre flyplassene rundt London.
Ble du en meter klokere nå guttebassen [8D]
quote:
Originally posted by Leif Sverre

Det var et regnestykke som jeg ikke skjønte en meter av ....

quote:
Originally posted by h.b

Jeg har faktisk regnet litt på det. Hvis flybiletten koster 1 krone, så må jeg betale minimum 3500 for en tur fra Gardermoen hvis det skal lønne seg å dra fra Torp til London. Snakker vi om  Torp -Liverpool v Gardermoen - Manchester så må prisen på Gardermoen - Manchester  opp i over 4000 for at Torp -Liverpool skal lønne seg. Så denne 1 krones turen med muligens det dårligste flyselskap jeg har reist med stinker, og jeg har også reist med Aeroflot



Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg







Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg

Leif Sverre

Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #10 på: Juli 05, 2007, 00:25:04 »
Nei ,du får ha meg unnskyldt , men nå ble det enda
mere uklart, kanskje en centimeter skjønner jeg nå...

PS det er sikkert varmen som gjør at jeg ikke forstår helt
i dag...
 

SuperLeeds!

Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #11 på: Juli 24, 2007, 00:10:47 »
Ja ja. Greit at du regner inn reisevei t/r Eidsvoll H.B. Men det er jo ikke alle her i verden, les Norge, som sogner til Eidsvoll. Det er jo noen av oss som faktisk bor sånn noenlunde midt i mellom de to flyplassene. Du skal heller ikke se bort i fra at enkelte individer i Luscos også befinner seg i Sandefjord eller deromkring. Når det er sagt - så har jeg funnet en tur til èn krone hver vei, men totalprisen kom på like i overkant av 500 kroner. Noe som heller ikke er å forakte.

PS: HB, det går tog fra Eidsvoll til Sandefjord. Turen tar 2,5 timer og er du tidlig ute kan du få miniprisbillett til 199 kroner. Flybuss fra Sandefjord til Torp koster 50 lappen. Må du ta taxi ut til flyplassen er Stokke nærmeste jernbanestasjon og prisen blir da rundt 150 kroner. Da blir vel regnestykket ditt på 2500 kroner ekstra for å reise fra Sandefjord LITT feil, eller...?

LoveLeeds
[img]http://home.online.no/~ove-cars/artimages/Mar13^03.jpg[/img

h.b

  • Gjest
Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #12 på: Juli 24, 2007, 13:35:40 »
Harryboy. Har regnet en gang til på det og du har rett. Det blir litt feil ja. Spesielt fra 01 september når jeg begynner i ny jobb og hvor alle togreiser for meg og familien innen norden er gratis. Men uansett så bruker jeg utrolig mye mere penger på å reise fra Torp til Liverpool og derfra med tog Til Leeds enn jeg ville brukt med reising fra Gardermoen til Manchester og tog fra Manchester til Leeds. Da tar jeg med ventetiden på å toget i Liverpool og alle bayerne jeg ville hellet i meg samt mat man må ha.
I manchester er det bare togbiletten og et par pils samt noe chips på toget jeg trenger å bruke penger på. De blå man bruker på skoene på sykehuset tar jeg med meg fra Norge. Kan jo ikke tråkke i manchestermøkk med sko man skal bruke i Leeds



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

SuperLeeds!

Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #13 på: Juli 24, 2007, 14:16:18 »
quote:
Originally posted by h.b

Nå tar jeg med reisepenger fra Eidsvoll - Torp. Videre så koster det mye penger å komme seg fra Liverpool - Leeds. Men nå bor jeg rett ved flyplassen på Gardermoen da. Akkurat samme regnestykke på turen til London, men litt billigere i og med at det er dyrere å komme seg fra flyplassen Ryan Air bruker i London til London. Fra Heathrow er det både enklere og billigere enn fra de andre flyplassene rundt London.
Ble du en meter klokere nå guttebassen [8D]
quote:
Originally posted by Leif Sverre

Det var et regnestykke som jeg ikke skjønte en meter av ....

quote:
Originally posted by h.b

Jeg har faktisk regnet litt på det. Hvis flybiletten koster 1 krone, så må jeg betale minimum 3500 for en tur fra Gardermoen hvis det skal lønne seg å dra fra Torp til London. Snakker vi om  Torp -Liverpool v Gardermoen - Manchester så må prisen på Gardermoen - Manchester  opp i over 4000 for at Torp -Liverpool skal lønne seg. Så denne 1 krones turen med muligens det dårligste flyselskap jeg har reist med stinker, og jeg har også reist med Aeroflot



Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg







Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg



HB, jeg går ut fra at du reiser nordover når du ankommer London? Da er det sikkert greit og vite at Ryan Air flyt til Stansted som ligger noen mil nord for hovedstaden. Her kan du sette deg på nordgående tog til Peterborough, bytte der til de svarte GNER-togene som tar deg direkte til Leeds. Raskere og mye billigere enn hvis du tar turen via London.[:)] God tur!

LoveLeeds
[img]http://home.online.no/~ove-cars/artimages/Mar13^03.jpg[/img

h.b

  • Gjest
Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #14 på: Juli 24, 2007, 14:20:22 »
Harry.
Jeg har kun en gang reist til Leeds om London. Da landet jeg på Heatrow. Og den veien du nevner om Peterborough tenkte jeg aldri på.Sjekka nå på the trainline. det ga meg reisetid på 3 timer og 10 minutter Skal prøve ut den engang. Kanskje da med en overnatting i Peterborough. Må utnytte alle vannhullene jeg kan finne i england



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag
« Siste redigering: Juli 24, 2007, 14:25:22 av h.b »

SuperLeeds!

Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #15 på: Juli 25, 2007, 01:32:17 »
hehe - vannhull er det viktig å stoppe ved[:)]. Bare ikke det blir så mye, vann altså - som det er nå om dagen i England...

LoveLeeds
[img]http://home.online.no/~ove-cars/artimages/Mar13^03.jpg[/img

MrK

Re: Ryan Air og enkrones turer....
« Svar #16 på: Juli 27, 2007, 15:15:45 »
quote:
Originally posted by Leif Sverre

Nei ,du får ha meg unnskyldt , men nå ble det enda
mere uklart, kanskje en centimeter skjønner jeg nå...

PS det er sikkert varmen som gjør at jeg ikke forstår helt
i dag...



tid er penger..............omtrent som overnatt med posten - oi den kom ikke og det var det[:D]

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?