Skrevet av Emne: Leeds - Derby, Lørdag 7.august 2010, klokken 18.15 (Norsk Tid)  (Lest 54718 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Sleivind

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #240 på: August 07, 2010, 20:10:48 »
Hva var det Becchio? det var 8 mann ledige også sleiver han......

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #241 på: August 07, 2010, 20:11:51 »
Faen
Yeboahs vitne

teclis

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #242 på: August 07, 2010, 20:12:04 »
Slutt 1-2....20 år med å unngå tap i åpningskampen over....
 

Thomas

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #243 på: August 07, 2010, 20:12:08 »
Skuffende. Vi kunne fått til noe på slutten, men vi var altfor upresise.

Pheriox

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #244 på: August 07, 2010, 20:12:13 »
To ord: upresist og stresset
"The only difference between Leeds United and a circus is that a circus only has one clown!" - Peter Beagrie 14-02-2014

GeirO

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #245 på: August 07, 2010, 20:12:20 »
Ja, ja, ingen krise.
Vi fortsetter med Lincoln på tirsdag og Forest på søndag. Sesongen er laaaaaang.
MOT

sveifors

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #246 på: August 07, 2010, 20:12:27 »
Synd at en sånn magisk keeper skal ha sånne LØRVE foran seg, skuffende
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

auren

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #247 på: August 07, 2010, 20:13:25 »
Første sesongåpningstap på 20 år er et faktum. Leeds stresset i hele andre omgang uten å skape mer enn en eller to sjanser. Derby vinner fullt fortjent dessverre :(

Uansett: Marching on together, we're gonna see you win!

Skål!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ragnar

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #248 på: August 07, 2010, 20:14:23 »
Becchio var vel litt liten og samtidig ble de siste 20min fra Leeds litt paniske til tider. Ble et tøft møte med championship.

Kasper er den store helten og her kan vi ha fått en matchvinner av rang. men fremover på banen ser det litt verre ut etter dagens kamp.

Ser ut som SG fortsatt har mye å jobbe med og at stallen er for svak til noe mer enn midt på treet i år. Men sesongen er lang. 45 kamper igjen enda...
*In El Loco we trust!*

Rasmussen7

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #249 på: August 07, 2010, 20:14:50 »
Slutt 1-2....20 år med å unngå tap i åpningskampen over....

Ja og sistgang d skjedde rykka vi opp til slutt.... ;D Tviler på at d skjer i år...

Joe Jordan

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #250 på: August 07, 2010, 20:14:58 »
Kort oppsummering: Dårlig i alle ledd, bortsett fra Schmeichel som er ei skinnende stjerne. Dårlig tempo i angrep og slurvete pasninger som Derby utnytter bra. Når vi selv kontrer går det SEINT og upresist.

Et oppklarende møte med denne divisjonen får en si. Forsvaret åpner døra gang på gang og hadde det ikke vært for Schmeichel hadde dette blitt stygt.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Hobben

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #251 på: August 07, 2010, 20:15:32 »
Første sesongåpningstap på 20 år er et faktum. Leeds stresset i hele andre omgang uten å skape mer enn en eller to sjanser. Derby vinner fullt fortjent dessverre :(

Uansett: Marching on together, we're gonna see you win!

Skål!

auren

Hvordan du kan si at Derby vinner fortjent fatter jeg ikke, hvor mye var de på Leeds side ? Nesten ingeting i andre omgang.


En svak første omgang ødelegger idag. I andre blir det for mye dumme feil, hvofor kaste bakover når det er plenti med folk i boksen? Sløser bort eit frispark i bra posisjon. Watt kan vi bare ta av til Forest kampen. UDUGLIG. Fyren fra City kan starte det samme kan White isteden for usynlige Sam.
Rogaland Whites

Giske

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #252 på: August 07, 2010, 20:15:48 »
Dette var skuffende ja.. mangel på en solid sentrallinje var åpenbar.. Rufsete i midtforsvaret, spede og slurvete på midtbanen... Becchio blir altfor alene på topp... mye å rette på, men sesongen er lang  :) 

jarle

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #253 på: August 07, 2010, 20:16:19 »
Altfor mye stress og pumping av lange baller... ingen plan... Siste 7-8 min er det ok med langballer inn i 16 men ...

Vi mangler et par mann ingen tvil om det...
Forsvaret?

Johnson?
Becchio?

endel spillere som ikke er skarpe nok er jeg redd...

White positivt innhopp...


Hallgeir *

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #254 på: August 07, 2010, 20:17:22 »
Slutt 1-2....20 år med å unngå tap i åpningskampen over....

Det måtte jo skje en gang. Vi kan vel ikke klage over å ha blitt robbet heller. Skuffet akkurat nå. (Går vanligvis fort over..)
Super Leeds since 1968

vielljaa

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #255 på: August 07, 2010, 20:19:23 »
Hater å tape på hjemmebane..eneste som hjelper i dag er at det enda er lenge igjen av sesongen.

MOT!
There is only one United

Trond90

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #256 på: August 07, 2010, 20:19:39 »
Man of the match for Leeds United i dag: Schmeichel!

Er sjokkert over Collins! Helt ELENDIG.. han såg ut som han var drit nervøs! Naylor så som så.. Conolly treg. Vi trenger sårt en deffensiv midtbane, en midtstopper(?) kanskje er Bruce svaret? Og får for guds skyld håpe vi får en spiss med litt fart i bena!

Er utruligt skuffa nå, men på mandag så ser jeg frem til neste kamp, med håp om en ny signering eller to i den kommende uka.

Meeen, MARCHING ON TOGETHER!
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Leppan

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #257 på: August 07, 2010, 20:20:16 »
Schmeichel er den eneste jeg vil gi godkjent idag selv om han burde dekka første stolpe bedre på mål nr 1 og på straffa syns jeg han går for tidlig, men alt i alt redder han oss ifra å tape med stygge sifre. Han hadde slippet å slippe inn måla hvis forsvaret hadde tørt å støte lengre ut enn 16metern og ikke det hadde vært så store rom mellom forsvar og midtbane, ble jo fullstendig overløpt på overgangen når det ble spilt feilpasninger.
Glory years will come again!

Leedsulf

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #258 på: August 07, 2010, 20:23:14 »
Første sesongåpningstap på 20 år er et faktum. Leeds stresset i hele andre omgang uten å skape mer enn en eller to sjanser. Derby vinner fullt fortjent dessverre :(

Uansett: Marching on together, we're gonna see you win!

Skål!

auren

Hvordan du kan si at Derby vinner fortjent fatter jeg ikke, hvor mye var de på Leeds side ? Nesten ingeting i andre omgang.


En svak første omgang ødelegger idag. I andre blir det for mye dumme feil, hvofor kaste bakover når det er plenti med folk i boksen? Sløser bort eit frispark i bra posisjon. Watt kan vi bare ta av til Forest kampen. UDUGLIG. Fyren fra City kan starte det samme kan White isteden for usynlige Sam.

Hva kan grunnen være til at Schmeichel var banens beste i dag? Hadde ikke han storspilt, hadde vi tapt med 5-6 mål. At ikke Derby innvaderte banehalvdelen vår i andre omgang har vel sammenheng med ledelse av kampen.

Spent på hvem du vil erstatte Watt med. Er det noen som burde erstattes er det hele backrekka, hvertfall stopperparet.

Peter7

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #259 på: August 07, 2010, 20:23:21 »
En defensiv midtbanesjef mangler (for øvrig synes jeg Johnson hadde noen sugende taklinger på Savage). Howson og Kilkenny er gode i angrep, men sliter vel litt defensivt - særlig Howson.
Midtforsvaret har noen skikkelige blundere.
Smeichel var riktig valg som keeper i denne kampen, Leeds´ beste selv om han solgte seg litt på straffen. Watt gjør mye småpent, men Sam hadde vel ingen særlig god dag på jobben - lagde straffe og fikk lite til offensivt. Innbytterne synes jeg var bra - særlig White.
« Siste redigering: August 07, 2010, 20:25:08 av Peter7 »
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

moffen

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #260 på: August 07, 2010, 20:26:09 »
dette blir en vanskelig sesong. ingen av de nye stod frem, tap mot middelmådige Derby,
laget trenger kvalitetsforsterkninger hvilket ikke vil skje pga økonomi og Grayson er ferdig før vi har spilt 15 kamper. det er ingen krise å tape fotballkamper, men i dag kunne det likesågodt stått 1-6. shame!!!!!

Kato

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #261 på: August 07, 2010, 20:28:36 »
Har gjennom sommeren argumentert med at Becchio ikke bør være førstevalg på topp i dag. Riktignok scorer han i dag, jobber knallhardt og vil mye.

Men taper 90% av duellene mot stopperne, mangler fart og har ikke det lille ekstra. Langt fra vår verste i dag, men alene på topp er det dessverre ikke godt nok.

For øvrig lyser det etter stopper med fart samt en defensiv sjef på midtbanen.
 

B_Ød

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #262 på: August 07, 2010, 20:30:13 »
pluss at Derby hadde treverket på sin side to ganger og redning på strek..så match uten snoddy, gradel, kisnorbo..syns faktisk ikke dette er noe å skrike opp om jeg, snur dette lett...
Ups & Ups!!

fjellhaugen

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #263 på: August 07, 2010, 20:34:27 »
alt i alt en fortjent seier vil jeg si.

bak vet jeg ikke helt hva jeg skal si..... det så litt ut som 1`er laget mot 3`er laget. fraløpt og feil possisjonert gang på gang. om noe er positivt må det være at vi har fått et forsvar som klarer å måke ballen til kast i en presset situasjon i stedet for å prøve å spille seg ut og miste ballen.

brads godkjent på midten. killa og johnny tilsammen hadde vært en god mann men hver for seg for veike. desverre. får håpe det var litt premiere nerver men vi får se....
ankeret mangler helt klart. synes clayton som kom inn ikke viste noe som helst.

sam vil veldig, synes han har litt "snoddy" over seg, slik han var helt med en gang.
watt.......what?  hadde han ballen? skuffet over hans kamp. bidrar lite og er usynlig store deler av kampen. hans forse med å runde backen fikk vi vel se èn gang? selv connoly kom jo rundt flere ganger enn han.

becchio. jobber 110% som alltid. han som forsyrrer og gjør forarbeidet på målet. flott gjort av jhonny i den situasjonen dog.

subs:
kun white som er verdt å nevne. vi benytter ikke hans kapasiteter til fulle. han må mates med ball da han vil gå og gå hver gang. han lykkes mer enn de andre og bør brukes deretter

skuffa, men ikke veldig overrasket :-\
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Andersen

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #264 på: August 07, 2010, 20:40:34 »
Skuffende med ikke å ta poeng i dag  :-\  Shmeichel var vel redningsmannen vår i dag på en måte  :-\  Grayson har mye å rette på til neste kamp . LEEDS4EVER.

eggus

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #265 på: August 07, 2010, 20:44:36 »
Jeg ser faktisk mye positivt i den her kampen. Vi eier ballen det meste av kampen, og syns det er mye tilløp til bra ting offensivt. Virker som mange fikk med seg gode sjanser til Derby på deres kontringer, men ikke to i tverrliggeren, redning på strek og et par interessante straffesituasjoner den andre veien... ???
Vi starter kampen med mange nye spillere(4-6, spørs hva en kaller Collins og Watt), og det synes at samhandlinga ikke er på plass på antall feilpasninger. Om en 5-6 kamper, når gutta har fått spilt en del sammen, kommer vi til å bli fryktelig skumle offensivt..!

Så ser jeg naturligvis det alle andre gjør; at vi mangler en stabilisator og ryddegutt defensivt på midtbanen, pluss en stopper med fart.
Syns det første blir bedre når Clayton kommer innpå, så håper jeg Bruce har noe å tilføre når det gjelder fart, skjønt da burde han vel blitt vurdert til å starte.. Når vi står så høyt med forsvarslinja som vi gjør gjennom kampen er vi nødt til å ha fart i midten bak!

Til slutt: Imponert over Schmeichel, virkelig en keeper vi kan bruke i mange år framover!
 

Blank_File

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #266 på: August 07, 2010, 20:46:14 »
Sjeldent jeg syns kommentatorene har kontroll, men jeg er enig med Thor Eggen i dag. Vi ble gjennomløpt av de raske overgangene til Derby og det var først og fremst når disse kom at vi så hodeløse ut. Derby skal likevel ha sin del av æren for å kjøre svært gode overganger. Simon må få orden på organiseringen her om vil skal klare oss ålreit i denne divisjonen.

Savner også det lille ekstra foran mål. Det blir dessverre veldig fantasiløst. Jeg skal innrømme at jeg trodde vi var bedre enn vi viste i dag, men ser ikke mørkt på det uansett.

Smiffy

  • Gjest
Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #267 på: August 07, 2010, 20:56:00 »
Skuffende sesongåpning, der forventningene mine var mye større enn laget fikk vist idag. Mente før kampen at Higgs burde vært valgt som keeper, men med det spillet Kasper viste idag må jeg revurdere dette. Likte godt det mer offensive spillet hans også, der han er veldig opptatt av å sette angrepet hurtig igang. Idag fulgte ikke resten av laget helt med, men dette kan bare bli bedre utover sesongen. Beccio spilte som forventet, og kjempet hele kampen. Howson og Killkenny var også bra til tider, men falt noe ut.

Synes spillet til Watt varierte en del, men tok seg opp utover i kampen. Kan bli bra når han får spilt mer sammen med laget. Forsvaret var ikke kompetent. Kisnorbo er veldig savnet.

Får håpe dette var en vekker før de neste kampene ellers vil vi slite med å vinne. Ser allikevel ikke helsvart på dette. Gradel og Snodgrass vil klart heve laget når de er tilbake, og Paynter vil også kunne bidra til at Beccio ikke blir for ensom på topp. MOT

  

Tom S

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #268 på: August 07, 2010, 20:59:59 »
Alltid skuff med tap, og spesielt på ER.

Offensivt ser eg mange positive tendenser, det vil nok løsne.

Defensivt er det, idag, store mangler.
Fart er nemt, men farligere er likevel de store rommene Derby får kose seg i.
Leeds hang ikkje sammen defensivt med stor strekk mellom forsvar og midtbane.
Mangler heilt klart ein holding midfielder med pondus, trur det vil rette opp mykje. Killa er ikkje mann for denne rollen.

Foruten om Schmeichel, som storspilte, gir eg resten av gjengen 5.

Ettersom forventingene til sesongen ikkje er de heilt store, så ser eg ikkje mørkt på det enda. Dette laget, med litt justeringer og meir samspilt, kan kjempe på øvre halvdel av NpC.
Kanskje like greit å få ein trang fødsel, det skjerper alle!
« Siste redigering: August 07, 2010, 22:48:30 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Trond90

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #269 på: August 07, 2010, 21:02:26 »
Alltid skuff med tap, og spesielt på ER.

Offensivt ser eg mange positive tendenser, det vil nok løsne.

Deffensivt er det, idag, store mangler.
Fart er nemt, men farligere er likevel de store rommene Derby får kose seg i.
Leeds hang ikkje sammen defensivt med stor strekk mellom forsvar og midtbane.
Mangler heilt klart ein holding midfielder med pondus, trur det vil rette opp mykje. Killa er ikkje mann for denne rollen.

Foruten om Schmeichel, som storspilte, gir eg resten av gjengen 5.

Ettersom forventingene til sesongen ikkje er de heilt store, så ser eg ikkje mørkt på det enda. Dette laget, med litt justeringer og meir samspilt, kan kjempe på øvre halvdel av NpC.
Kanskje like greit å få ein trang fødsel, det skjerper alle!
Mye sant her, tror vi har en spiss klar til kampen mot Nottingham neste helg.. og ingenting hadde vært bedre med en def midtbane i tillegg
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!