Skrevet av Emne: Holdes fansen for narr av Bates  (Lest 3414 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Holdes fansen for narr av Bates
« på: Oktober 18, 2006, 15:35:37 »
Nå har også jeg hørt dette ryktet som blir påstått av en annen her på forumet. Leeds United er faktisk i større økonomiske problemer enn vi tror. Nå blir det hevdet at Bates har fått gjelden ned i 15-20 mill pund,men kan vi egentlig tro på dette. Kan være skjult gjeld for alt jeg vet.Leeds United er ikke børsnotert, og da må ikke Bates legge frem den hele økonomiske sannheten.
Hvis Leeds United kun hadde hatt disse 15-20 mill i gjeld som Bates påstår, ja da ville realismen tilsagt at Bates hadde en ny manager på plass pronte. Den nye manageren ville da automatisk få midler til spillerkjøp.Slik er ikke situasjonen pr dags dato og Leeds kan kun bruke penger på lånespillerere.
Nei den nærmeste tiden vil nok vise om Leeds er i stand til å betjene lønninger og gå til innkjøp av nye spillere i Januar. Men er nok redd det bare blir med salg av spillere.
Så jeg håper virkelig at Leeds United kan bli solgt til en mann som kan beviselig slette all gjeld, få klubben på børsen igjen. Det er kun i børsnoterte selskaper som gjør at man faktisk kan gå inn og følge den økonomiske utviklinga offentlig



SirOlsen

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #1 på: Oktober 18, 2006, 15:54:51 »
Uff, ja det var ikke spesiellt "oppløftende" lesing det som ble beskrevet rundt dette.. Det kan da vise seg at vi sitter enda mere "deep-shit" enn vi faktisk aner.. Det vil si at vi er i en dalende grunn.. men hvor pokker er bunnen?!!!

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

soumoh

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #2 på: Oktober 18, 2006, 16:57:03 »
Huff, jeg er glad for at personer som deg ikke styrer klubben (leeds utd, ikke luscos) h.b. Jeg skal ikke si at du ikke har peiling på fotball, men du har helt klart ikke peiling på økonomi. Noe omtrent det dummeste Leeds kan gjøre akkurat nå er å børsnotere seg (ikke at de får gjort det). Det er nemlig ikke slik at man kan bare gå til børsen og skrive seg på en liste for å bli notert, så strømmer frisk kapital inn.

We'll be back.
We'll be back.

h.b

  • Gjest
Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #3 på: Oktober 18, 2006, 17:01:22 »
Hvis økonomien i klubben var på det stadet hvor en børsnotering kan finne sted,så ville en børsnotering være til det beste for klubben. Men hvis regnskapet til Leeds ikke tåler dagens lys, ja da er Leeds i virkelige problemer. Selvsagt vil da Bates ikke tørre å børsnotere selskapet.En børsnotering vil samtidig virke positivt obverfor innvestorer



soumoh

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #4 på: Oktober 18, 2006, 18:01:42 »
Børsnotering tar gjerne ett år, og krever at klubben må følge visse lover og regler (jeg gidder ikke å gå inn på de her) i tillegg til at klubben må betale et ekstern firma for å dokumentere at disse lovene har blitt fulgt strengt gjennom et helt år. Det er ikke gratis akkurat.

Børsnotering er ingen garanti for å få inn frisk kapital, og i de fleste tilfeller skaper det ustabilitet og rot rundt klubben, spesielt for et ustabilt lag som Leeds. Spørsmålet er, er det verdt? Er det noe vits å skape mer ustabilitet og spekulasjoner bare fordi personer som deg h.b. vil ha innsyn i de ulike postene i regnearket til økonomisjefen. Tror du det vil endre noen ting?

Jeg tror ikke økonomien til klubben er sunn, det har ingen i Leeds-ledelsen sagt heller. Klubben sliter økonomisk i år fordi fallskjermene fra PL-dagene har tatt slutt. Jeg mener at dagens Leeds-stall er bra nok til å havne midt på tabellen. Det er spillerne som ikke yter opp til forventet nivå. Jeg vet ikke om det er treningene eller om det er en mental barriere de sliter med for tiden.

We'll be back.
We'll be back.

Jon R

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #5 på: Oktober 18, 2006, 18:12:24 »
Etter at vi solgte Hulse og pengene ikke ble frigjort til transfermidler, kan vi ihvertfall si med sikkerhet at Blackwell ble holdt for narr i sommer. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro. Etter en relativt frisk satsing av Bates det første halvannet året, der han frigjorde en 5-6 mill £ til transfermidler ( det meste av dette ble riktignok finansiert gjennom salg av spillere), har han plutselig snurpet igjen pengsekken. Det pussige paradokset er at vi samtidig får høre et til neste sommer skal det likosm være en slags balanse i økonomien. I mellomtiden skal vi spare oss til fant. Meningsløst. Jeg fatter det virkelig ikke. Det må være noe som ligger bak her, som ikke tåler dagens lys.

Jon R.
« Siste redigering: Oktober 18, 2006, 18:13:06 av Jon R »
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #6 på: Oktober 18, 2006, 18:14:48 »
Bates gikk inn med hodet høyt fo å vinne suporternes tillit.Han tnkte da at Leeds muligens ville rykket opp. Nå gikk ikke det, og hverdagen har møtt denne gamle i døra. Han har da funnet ut at det er mye verre enn han trodde.



SirOlsen

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #7 på: Oktober 18, 2006, 18:18:18 »
quote:
Originally posted by Jon R

Etter at vi solgte Hulse og pengene ikke ble frigjort til transfermidler, kan vi ihvertfall si med sikkerhet at Blackwell ble holdt for narr i sommer. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro. Etter en relativt frisk satsing av Bates det første halvannet året, der han frigjorde en 5-6 mill £ til transfermidler ( det meste av dette ble riktignok finansiert gjennom salg av spillere), har han plutselig snurpet igjen pengsekken. Det pussige paradokset er at vi samtidig får høre et til neste sommer skal det likosm være en slags balanse i økonomien. I mellomtiden skal vi spare oss til fant. Meningsløst. Jeg fatter det virkelig ikke. Det må være noe som ligger bak her, som ikke tåler dagens lys.

Jon R.



Jeg må desverre si at jeg er redd for at du har skammelig rett... måtte guder og troll og nisser og tusser sørge for at jeg tar skammelig feil!..

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Ferre

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #8 på: Oktober 18, 2006, 18:19:50 »
Vanskelig å si noe om situasjonen, men vi får se hvor lista ligger når den nye manageren er klar. Blir det Carver, Wise etc, eller Ranieri, Curbs?

-WE'LL BE BACK-

rd1

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #9 på: Oktober 18, 2006, 18:47:10 »
quote:
Originally posted by Jon R

Etter at vi solgte Hulse og pengene ikke ble frigjort til transfermidler, kan vi ihvertfall si med sikkerhet at Blackwell ble holdt for narr i sommer. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro. Etter en relativt frisk satsing av Bates det første halvannet året, der han frigjorde en 5-6 mill £ til transfermidler ( det meste av dette ble riktignok finansiert gjennom salg av spillere), har han plutselig snurpet igjen pengsekken. Det pussige paradokset er at vi samtidig får høre et til neste sommer skal det likosm være en slags balanse i økonomien. I mellomtiden skal vi spare oss til fant. Meningsløst. Jeg fatter det virkelig ikke. Det må være noe som ligger bak her, som ikke tåler dagens lys.

Jon R.




Umulig å skjønne dette. I og med at pengene fra Hulse salget ikke førte til nye spillerkjøp er det nærligende å tro at vi fortsatt taper penger på den daglige driften. Dvs at gjelden fortsatt øker.

Sitter med følelsen at vi blør skikkelig etter at fallskjermen på 6-7mp årlig forsvant.. Mener å huske at jeg leste at vi drev i balanse i fjor. Betyr det at vi taper 6-7mp i året nå??



"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Tordster

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #10 på: Oktober 19, 2006, 01:57:35 »
Frykter for at det går som det gikk med sheff. wed. og Nottingham. At vi rykker enda lengre ned og det tar flere å før vi har stablet oss på fote igjen.

...
The pure and simple truth is rarely pure and never simple
...
The pure and simple truth is rarely pure and never simple

h.b

  • Gjest
Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #11 på: Oktober 19, 2006, 01:59:55 »
Nå har sheff. wed. og Nottingham aldri kommet til hektene da. Så dette med Leeds er fasktisk verre



Lids

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #12 på: Oktober 19, 2006, 02:04:15 »
League 1 Table - October 16 2006


1   Nottingham Forest 14 8 4 2 17 10 7 28
2   Bristol City 14 8 2 4 20 14 6 26
3   Yeovil Town 14 6 5 3 17 12 5 23
4   Scunthorpe United 14 6 4 4 21 12 9 22
5   Bradford City 14 6 4 4 21 14 7 22
6   Tranmere Rovers 14 6 4 4 16 11 5 22


Thomas
Thomas

Per-Stian

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #13 på: Oktober 19, 2006, 02:11:33 »
Dersom vi først ska sjå negativt på ting, vil eg heller trekkje fram eit meir positivt eksempel. Manchester City mista så og seie alt i laupet av nokre få år; spelarar, pundsetlar, stadionet sitt osv. Men på linje me Leeds har dei eit (potensielt) stort publikum i ryggen og eit namn som ikkje høyrer heime i Nationwide.

Eg trur heller ikkje Leeds e solid økonomisk butikk om dagen, dei daglege kostnadane e nok så store at vi såvidt bergar oss. Men, vi SKAL klare oss, vi berre MÃ…! Spelarane vi har idag e gode nok t å halde oss i CCC enn så lenge. Klarar vi oss sportsleg ut sesongen, trur eg vegen vidare e langt meir positiv[:)]
« Siste redigering: Oktober 19, 2006, 02:12:32 av Per-Stian »

Jon R

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #14 på: Oktober 19, 2006, 04:52:20 »
Men hvem er han stygge gamle gubben som du står og koser med på bildet der, Per-Stian? [:0]

Jon R.
« Siste redigering: Oktober 19, 2006, 04:52:49 av Jon R »
Jon R.

Peter7

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #15 på: Oktober 19, 2006, 04:54:13 »
Han ligner litt på nissen, i grunn ...

***
Foxe 4 Australia!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

SveinArve

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #16 på: Oktober 19, 2006, 05:03:50 »
Det er ikkje han, det er Jon R. Blund. Han besøker store og små

------------------------------
http://www.godoyil.no

Svein-Arve Alnes, 95188625
http://giskealnes.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Peter7

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #17 på: Oktober 19, 2006, 05:08:50 »
fnis

***
Foxe 4 Australia!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

h.b

  • Gjest
Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #18 på: Oktober 19, 2006, 05:09:48 »
egentlig er dere veldig like Jon




Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28965
  • Total likes: 2656
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #19 på: Oktober 19, 2006, 05:17:43 »
quote:
Originally posted by h.b

egentlig er dere veldig like Jon



Ja, "for inni er vi alle like" ???




It's a restless hungry feeling, that dont mean noone no good
When ev'rything I'm a-sayin', you can say it just as good
You're right from your side, I'm right from mine
We're both just one too many mornings and a thousand miles behind

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #20 på: Oktober 19, 2006, 05:24:26 »
Asbjørn. Mente du det samme angående George best også




Ferre

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #21 på: Oktober 19, 2006, 07:38:35 »
Skal være en video der Bates snakkes til noen fans utenfor ER etter Stoke kampen. I følge filmeren (waccoe) skal han ha sagt følgende:

Will sell Killa & Healy for right price (which is pretty obvious)
We are getting 6-7m for Taiwo & Woods
Curbs is def not coming
Spoke about payments to former players, but claims to have never heard of Paul Okon
Spoke about prevous owners including 'the potty professor' taking thousands out of the club
He vitually admitted that he wanted Leeds to lose the play off final
He admitted that we have a lot of shit players, but didnt name indivuals
Said we have to be patient, and to tell friends


Kommer ikke inn på linken nå, men dere kan jo prøve. Fikk sett noe av den men ikke alt:
http://www.youtube.com/watch?v=_Cp_D2WLts8

Hvor mye av det som stemmer vet jeg ikke, men det jeg hørte av videoen stemte i alle fall de siste to punktene. I tillegg skal ikke filmeren ha fått med seg alt han sa på flim snutten heller.

Les mer om det her:
http://www.waccoe.co.uk/forum/index.php?showtopic=80582&st=0



-WE'LL BE BACK-

Budda

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #22 på: Oktober 19, 2006, 07:44:51 »
quote:
Originally posted by Ferre

Skal være en video der Bates snakkes til noen fans utenfor ER etter Stoke kampen. I følge filmeren (waccoe) skal han ha sagt følgende:

Will sell Killa & Healy for right price (which is pretty obvious)
We are getting 6-7m for Taiwo & Woods
Curbs is def not coming
Spoke about payments to former players, but claims to have never heard of Paul Okon
Spoke about prevous owners including 'the potty professor' taking thousands out of the club
He vitually admitted that he wanted Leeds to lose the play off final
He admitted that we have a lot of shit players, but didnt name indivuals
Said we have to be patient, and to tell friends


Kommer ikke inn på linken nå, men dere kan jo prøve. Fikk sett noe av den men ikke alt:
http://www.youtube.com/watch?v=_Cp_D2WLts8

Hvor mye av det som stemmer vet jeg ikke, men det jeg hørte av videoen stemte i alle fall de siste to punktene. I tillegg skal ikke filmeren ha fått med seg alt han sa på flim snutten heller.

Les mer om det her:
http://www.waccoe.co.uk/forum/index.php?showtopic=80582&st=0



-WE'LL BE BACK-




Dette er garantert tull. Bates ville aldri kommet med slike kommentarer til noen fans som han møtte utenfor stadioen. Han ville heller aldri la noen ta video av han. Er nok bare noen idioter som ikke har noe bedre å gjøre på enn å lage skrøner.
Endre

SirOlsen

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #23 på: Oktober 19, 2006, 08:37:30 »
Nei, dette er bare tullerier og oppspinn...

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

R - R

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #24 på: Oktober 19, 2006, 11:46:49 »
quote:
Originally posted by Ferre

Skal være en video der Bates snakkes til noen fans utenfor ER etter Stoke kampen. I følge filmeren (waccoe) skal han ha sagt følgende:

Will sell Killa & Healy for right price (which is pretty obvious)
We are getting 6-7m for Taiwo & Woods
Curbs is def not coming
Spoke about payments to former players, but claims to have never heard of Paul Okon
Spoke about prevous owners including 'the potty professor' taking thousands out of the club
He vitually admitted that he wanted Leeds to lose the play off final
He admitted that we have a lot of shit players, but didnt name indivuals
Said we have to be patient, and to tell friends


Kommer ikke inn på linken nå, men dere kan jo prøve. Fikk sett noe av den men ikke alt:
http://www.youtube.com/watch?v=_Cp_D2WLts8

Hvor mye av det som stemmer vet jeg ikke, men det jeg hørte av videoen stemte i alle fall de siste to punktene. I tillegg skal ikke filmeren ha fått med seg alt han sa på flim snutten heller.

Les mer om det her:
http://www.waccoe.co.uk/forum/index.php?showtopic=80582&st=0



-WE'LL BE BACK-



Det får vere måte på kor mykje tull ein skal tru på. Bates er klok nok til å forstå han ikkje kan prate om slikt foran kamera...

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Ferre

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #25 på: Oktober 19, 2006, 17:39:16 »
Er vist noen som har sett den som mener Bates virkelig sa det.

Får håpe viedoen blir tilgjengelig i løpet av dagen, så får vi virkelig vite om det stemmer eller ikke...

-WE'LL BE BACK-

SirOlsen

Re: Holdes fansen for narr av Bates
« Svar #26 på: Oktober 19, 2006, 18:51:47 »
Ja, skulle i allefall likt å se den videoen... men er litt vel mye som tyder på at dette er bare crap og oppspinn da..
For selv om Bates sannsynligvis ikke har annet enn økonomiske interesser enn klubben og holder kortene sine tett til brystet, så er han nok ikke dum.. og han er i allefall ikke så teit at han gjør det som blir beskrevet skal være gjort her.. det nekter jeg å tro før det blir bevist.. og det er rart det ikke har vært i media alt lissom..?

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-