Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1434510 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lundewhites

Sv: Sv: Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4620 på: Februar 20, 2016, 14:56:28 »
http://m.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-protestors-are-noisy-but-among-the-minority-lorimer-1-7738330

Sånn, da er da bare for Celino out folket å slakte Lorimer som den løpegutten han er.
Jeg kan være første mann ut: "If things were really so bad, if the situation was really so desperate, would 24,000 still be turning up for a dead rubber against Nottingham Forest on a cold Saturday afternoon? I don’t think they would.

Dette er i mine øyne samme holdning som Bates hadde. Kritikerne er "so called supporters". Kritikerne går ikke på fotballkamper. Kritikerne er "morons" som ikke forstår klubbens beste. Kritikerne ødelegger klubben.

Hva Lorimer ikke forstod under Bates og fortsatt ikke forstår under Cellino:  Kritikere er kritiske fordi de bryr seg. Kritikere betaler dyre penger for å følge klubben. Kritikere har sesongkort.  Kritikere har viet mye av livet sitt til Leeds United. Kritikere er de samme som har holdt liv i klubben i årtier. Kritikere har forstått at den som tier samtykker og at deres stemme kan være nøkkelen til forandring. Kritikere er frustrerte og kritiske fordi de elsker klubben.

Og sist: Kritikk er ikke farlig men den kan være vond for den som rammes. I vår situasjon er den helt nødvendig.
Du har nok  rett i at en god del av de som går  på kamper er kritiske mot Cellino. Ja, man kan faktisk gå på kampene og samtidig være kritisk, særlig når man har sesongkoert. Men Lorimer stiller spørsmål om hvor mange disse , som har drevet disse protestaksjonene,  faktisk representerer.  Jeg har ikke sett noe godt  tall på dette. Hvis man ikke vet hvor mange dette gjelder så kan man krangle om dette i det uendelige

Og du sier:  "Kritikere er de samme som har holdt liv i klubben i årtier." Den er  vel ganske drøy?! Da sier du at Leeds er helt avhengig av den fansen  som er kritisk til Cellino, og at disse utgjør et enormt flertall!!

Det er det ikke holdepunkter for.

Hehehehehe. Jeg beklager Josch, men hvis ikke du misforstår med vilje på det siste punktet der så er det ikke rart vi har lange diskusjoner her. :-)

Du sier også:
"Kritikk er ikke farlig men den kan være vond for den som rammes. "

For meg høres det ut som de som er imot  Cellino selv ikke tåler kritikk eller kritiske spørsmål i særlig  grad!

Det jeg skrev skulle være ganske enkelt å svare på. Hvor mange Leeds-fans som er veldig imot  Cellino (som er essensen  i Lorimers artikkel)

De som er imot Cellino.... Ja du mener alle de flere tusen som er imot han ikke tåler kritikk eller kritiske spørsmål? Jeg sliter fortsatt med å tru at du er seriøs og heller mot at du bare kødder eller kun elsker å provosere.

Hvor mange som er veldig imot Cellino er ganske enkelt å svare på?????  ja ja ... Det beste svaret er vel de forskjellige avstemningene som går på rundt 65 til 70 % som vil ha ham vekk fra klubben. Vil de ha han vekk fra klubben, så er det vel greit å konkludere med at de er veldig i mot. At det er enda flere som er sterkt missfornøyd med han, men ikke ser noen annen løsning enn å måtte slite med han ville jeg og tru er ganske sannsynlig. Det som virkelig hadde vært interessant å vite, er hvor mange som er fornøyd med han?    
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Eriksen55

Sv: Sv: Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4621 på: Februar 20, 2016, 15:08:15 »
http://m.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-protestors-are-noisy-but-among-the-minority-lorimer-1-7738330

Sånn, da er da bare for Celino out folket å slakte Lorimer som den løpegutten han er.
Jeg kan være første mann ut: "If things were really so bad, if the situation was really so desperate, would 24,000 still be turning up for a dead rubber against Nottingham Forest on a cold Saturday afternoon? I don’t think they would.

Dette er i mine øyne samme holdning som Bates hadde. Kritikerne er "so called supporters". Kritikerne går ikke på fotballkamper. Kritikerne er "morons" som ikke forstår klubbens beste. Kritikerne ødelegger klubben.

Hva Lorimer ikke forstod under Bates og fortsatt ikke forstår under Cellino:  Kritikere er kritiske fordi de bryr seg. Kritikere betaler dyre penger for å følge klubben. Kritikere har sesongkort.  Kritikere har viet mye av livet sitt til Leeds United. Kritikere er de samme som har holdt liv i klubben i årtier. Kritikere har forstått at den som tier samtykker og at deres stemme kan være nøkkelen til forandring. Kritikere er frustrerte og kritiske fordi de elsker klubben.

Og sist: Kritikk er ikke farlig men den kan være vond for den som rammes. I vår situasjon er den helt nødvendig.
Du har nok  rett i at en god del av de som går  på kamper er kritiske mot Cellino. Ja, man kan faktisk gå på kampene og samtidig være kritisk, særlig når man har sesongkoert. Men Lorimer stiller spørsmål om hvor mange disse , som har drevet disse protestaksjonene,  faktisk representerer.  Jeg har ikke sett noe godt  tall på dette. Hvis man ikke vet hvor mange dette gjelder så kan man krangle om dette i det uendelige

Og du sier:  "Kritikere er de samme som har holdt liv i klubben i årtier." Den er  vel ganske drøy?! Da sier du at Leeds er helt avhengig av den fansen  som er kritisk til Cellino, og at disse utgjør et enormt flertall!!

Det er det ikke holdepunkter for.

Hehehehehe. Jeg beklager Josch, men hvis ikke du misforstår med vilje på det siste punktet der så er det ikke rart vi har lange diskusjoner her. :-)

Ja det er utrolig. Støtter meg til det noen andre her antydet.. Må være et nettroll... Ihvertfall kverulant

Eriksen55

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4622 på: Februar 20, 2016, 15:11:01 »
Ingen er større enn klubben. Selv ikke Cellino. Derfor støtter jeg Leeds hver dag hele året, samtidig som jeg misliker Cellino intenst hver dag hele året.

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4623 på: Februar 20, 2016, 15:56:14 »
Dette bekrefter det jeg antyder.

De som er veldig imot  Cellino tyr til uttrykk  som

"må være et nettroll... I hvertfall kverulant"

og

"Jeg sliter fortsatt med å tru at du er seriøs"....

...når de selv blir kritisert. Disse tåler ikke kritikk selv,  når de blir stilt  spørsmål ved substansen.

Kritikken mot Cellino er ofte merkelig (og noe er saklig)  og man klarer ikke å bevise at motstanden  representerer et stort antall av fansen. Polls i nettaviser er ikke godt nok til vise hvor mange som er imot Cellino. Da tyr man til uttrykk som jeg har  nevnt over hvis noen stiller spørsmål.

Jeg minner om overskriften og innholdet  i artikkelen til  Lorimer: " Protestors are noisy but among the minority"
« Siste redigering: Mars 02, 2016, 18:19:28 av Josch »

Gufrias

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4624 på: Februar 20, 2016, 16:40:39 »
Dette bekrefter det jeg antyder.

De som er veldig imot  Cellino tyr til uttrykk  som

"å være et nettroll... I hvertfall kverulant"

og

"Jeg sliter fortsatt med å tru at du er seriøs"....

...når de selv blir kritisert. Disse tåler ikke kritikk selv,  når de blir stilt  spørsmål ved substansen.

Kritikken mot Cellino er ofte merkelig (og noe er saklig)  og man klarer ikke å bevise at motstanden  represeneter et stort antall av fansen. Polls i nettaviser er ikke godt nok til vise hvor mange som er imot Cellino. Da tyr man til uttrykk som jeg har  nevnt over hvis noen stiller spørsmål.

Jeg minner om overskriften og innholdet  i artikkelen til  Lorimer: " Protestors are noisy but among the minority"

Og jeg minner om at minoriteten utgjør 65% av de som har stemt på dette forum, og 69% av de som har stemt på TSS.

Alt tyder dermed på at minoriteten representerer en majoritet.
Hekta på Leeds siden 1974

Leedsfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4625 på: Mars 01, 2016, 09:18:55 »
Spot on av Simon Austin:

"Tuesday, 1 March 2016
10 things Cellino should have done differently
Even for a club accustomed to pitfalls and calamities, this really does feel like a new low for Leeds United.
Beaten 4-0 at Brighton, with all the goals coming inside 38 minutes; the owner walking out at half time; then apparently instructing the club's staff not to speak to the press.

Pretty disrespectful when 1,500 had travelled hundreds of miles to the south coast on a Tuesday night.

There is irony in the fact the club is marooned in 17th - Cellino's demon number.

So this seems like a good time to ask where it's all gone wrong. And I think there is only one place you can look, because the owner has turned the club into a mirror of his own fragile, troubled and erratic personality.

He has always been honest about the fact he is a control freak who wants to do everything. The staff has been greatly reduced and only a select few have stayed for the course of his tenure - player liaison man Stix Lockwood and PA Debra Ware among them.

In the place of staff are various hangers on - Terry George, Cellino's son Eduardo, his friend Andrea (he of the Miami furniture shop) and someone called Kit who looks after the website.

On Twitter, people often counter that it's unfair to blame the Italian, because he inherited a lot of debt, his hands have been tied because of the relationship with GFH. Basically that there's not a lot more he could have done.

So here are 10 things he could, and should, have done differently, which wouldn't have cost a penny:

1) Promises:

Someone, somewhere, said that happiness = reality - expectation. This is quite true. But on the April 2013 day that his ban was overturned, and he officially bought Leeds United, he did an interview with me for The Sun (I am grateful) in which he made a series of lavish promises: he would go to the bank that week to buy Elland Road; he would buy the Thorp Arch training ground and the club would be back in the Premier League by 2016/17. Otherwise he would have failed.

These promises were then backdated, until a point when they were just abandoned. He would have been better assessing to situation properly and being honest and realistic with the fans.

2) Sticking with a manager... any manager:

I recently did an interview with Brian McDermott, and he was very measured about Cellino. But he did admit that what stuck in the craw about the way he was treated was that the owner sacked him before he'd even met him, let alone got to know him.

Perhaps McDermott wasn't pulling up any trees, but he's experienced, has integrity and is now doing well at Reading, who he's taken to the quarter-finals of the FA Cup. It's hard to believe that things wouldn't be better at Leeds if he was still there.

He was on a decent salary, but it was the going rate for a strong Championship manager with Premier League experience. And has Cellino actually saved money by sacking him? He had to give him a pay-off and he's then gone through a succession of managers.

As we know, Milanic and Rosler are still on the payroll at the club. None of the six bosses he's had has been given the time to properly implement their methods or philosophy, which brings us onto...

3) Leave the manager alone:

Being a manager under Cellino is like having a crazy, overbearing father who follows you to work every day.

He has pestered all of his managers about players, tactics and training. He's cooked the pre-match meal, he's gone in the dressing room at half time, he's insisted Evans go out for meals with him. It's stifling and counter-productive.

There came a point in Neil Redfearn's tenure, at Christmas 2013, when he decided 'if I'm going to get sacked, I might as well do things my way.'

So he brought in Neil Thompson as assistant, he started to select the team HE and not the owner wanted and he ditched the diamond formation Cellino insisted on. Things went well and there was a point in March, when Leeds had the second best record in the Championship.

But the Italian was 'very, very hurt' that Redfearn wasn't involving him or giving him credit, and he publicly undermined him before failing to renew his contract. Could any manager effectively work under conditions like that, seriously?

4) Executives:

A frustration is that the Italian is capable of identifying talented staff. Matt Child was good and so too Adam Pearson. But he seems incapable of keeping them for any period of time.

Cellino admits one of his failings is that he wants to 'drive the bus', that he finds it almost impossible to delegate. This is having calamitous results. When Child was working in tandem with Redfearn, things looked bright. Ditto with Pearson and Rosler (off the pitch, anyway).

But they went after very short tenures and things, basically, went tits up.

5) Battles:

These are almost too innumerable to mention, but here goes: Cellino v Football League, Sky, Graham Bean, Macron, Leeds Fans Utd, his lawyers, Cameron Stewart, Lucy Ward, Neil Redfearn, the fans, GFH.

And, of course, the one common denominator is him. These battles take a lot of time, energy and money. Cameron Stewart's contract was ripped up - and the club ended up having to pay him a season's salary and costs, all without the benefit of having him kick a ball in a Leeds shirt.

The battles also lead to the same conclusion - that other people are being blamed, when the blame actually lies closer to home. As we all know (and it's easier said than done) you need to control the controllables in life.

6: Recruitment:

When Cellino came in, he told me he had a worldwide network of scouts. And his former club, Cagliari, did uncover some gems, like Naingollan and Ibarbo.

But we've seen precious little evidence of that at Leeds. Cellino's first season was marked by a slew of (largely poor) imports from Italy, under the guidance of Nicola Salerno.

At the start of 2015/16, the recruitment policy seemed to be guided more by manager Rosler, and the focus was on players with experience of English football.

But the overall recruitment has been poor, even if the wage bill has been reduced. This is especially dangerous when you're selling very good players, like Ross McCormack and Sam Byram. If you can't adequately replace them, the effect is disastrous.

7: Neil Redfearn (and Lucy Ward):

Opinion seems to be split on Redfearn, which has surprised me. Leeds had their best (in fact only) good spell of form of the Cellino regime when he was in charge.

I think his success was down to the fact that, as former academy boss, he was able to capitalise on the club's third biggest asset (after its fans and history) - the youngsters. And Mowatt, Byram, Cook and Taylor thrived.

His managerial credentials might be unproven, but he understood Leeds and its fans. You lose someone like that at your peril. And to treat him as shabbily as Cellino did (sacking his assistant for no reason, slagging him off, making sure he left via the back door when he should have been cheered out of the front) meant the Italian lost any integrity he had in the eyes of the staff and fans.

Redfearn's partner, Lucy Ward, is currently taking Cellino to an employment tribunal for wrongful dismissal and sexual discrimination. She was also a long-serving member of Leeds staff, praised by former trainees such as Fabian Delph.

8: Sam Byram: Again, opinion is divided on the full-back. Someone who was senior at the club last season tells me Byram was ready to sign a new contract. And his new manager, Slaven Bilic, says he believes he will become 'a great player.'

So to let his contract wind down to its final year left the club in a weak position in which they got half his true value from West Ham. And, again, for Cellino to slag him off in the press during negotiations, was classless at best.

9: Superstition:

This is perhaps part of human nature. But Cellino takes it to the nth degree and, again, it suggests someone who is failing to look at reality or rationality.

Getting the programmes reprinted to 17b, having the pitch blessed, retiring the 17 shirt: it's not really addressing the key issues at the club.

10: Fans:

Leeds United's biggest asset. Cellino has identified this himself. Yet, really, they've proven another group to be toyed with and fought against for a fragile ego.

The fans ARE Leeds United. But really, Leeds United is regarded as an extension of the owner. So we've had the pie tax, mistruths about fixture rearrangements, and then, last night, staff told not to speak to the press, when the manager should have come out and apologised to all those who had traveled hundreds of miles to watch a completely abject display."




Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4626 på: Mars 01, 2016, 11:51:49 »
treffer nok godt her ja.
Ups & Ups!!

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4627 på: Mars 01, 2016, 18:23:40 »
treffer nok godt her ja.

Dette er vel mer eller mindre en bekreftelse på det inntrykket svært mange fotballinteresserte har mht. Cellino.

Noe er gjort riktig, men veldig mange ting er hinsides all fornuft for å få en klubb til å bli sunn og fremtidsrettet (med mål om opprykk til PL).
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4628 på: Mars 01, 2016, 23:06:00 »
Austin bekrefter vel bare det kritiske røster har skrevet opp og ned om Cellino, ikke minst på dette forumet. Kortidsminneforeningen som støtter Cellino hevder at kritikerne mangler kortidsminne og bruker de inkompetente araberne i GHF som argument for hvorfor Cellino er så bra. De bør lese oppsummeringen til Austin neste gang de har glemt hvorfor Cellinos prosjekt har mislykkes totalt, eller når de ikke skjønner hvorfor Cellino er dømt til å mislykkes så lenge han fortsetter i samme stil.
Jon R.

Superfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4629 på: Mars 01, 2016, 23:23:21 »
Dette bekrefter det jeg antyder.

De som er veldig imot  Cellino tyr til uttrykk  som

"må være et nettroll... I hvertfall kverulant"

og

"Jeg sliter fortsatt med å tru at du er seriøs"....

...når de selv blir kritisert. Disse tåler ikke kritikk selv,  når de blir stilt  spørsmål ved substansen.

Kritikken mot Cellino er ofte merkelig (og noe er saklig)  og man klarer ikke å bevise at motstanden  represeneter et stort antall av fansen. Polls i nettaviser er ikke godt nok til vise hvor mange som er imot Cellino. Da tyr man til uttrykk som jeg har  nevnt over hvis noen stiller spørsmål.

Jeg minner om overskriften og innholdet  i artikkelen til  Lorimer: " Protestors are noisy but among the minority"


Josch. Du har vel forstått at det ikke går an å være uenig med "gutteklubben grei" på forumet her uten å bli latterliggjort, beskrevet på en nedsettende måte, etc? Cellino er en pest og en plage for klubben selv om han har investert MNOK 500 i aksjekapital og lån. De reviderte regnskapene er selvfølgelig manipulert og forfalsket. Mye bedre å få inn noen andre (hvem nå det måtte være) med mye mindre midler. Og selvfølgelig vet ikke Lorimer (en av klubbens største legender) hverken hva som foregår i og rundt klubben eller hva som er klubbens beste.

Gufrias

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4630 på: Mars 02, 2016, 06:14:29 »
Dette bekrefter det jeg antyder.

De som er veldig imot  Cellino tyr til uttrykk  som

"må være et nettroll... I hvertfall kverulant"

og

"Jeg sliter fortsatt med å tru at du er seriøs"....

...når de selv blir kritisert. Disse tåler ikke kritikk selv,  når de blir stilt  spørsmål ved substansen.

Kritikken mot Cellino er ofte merkelig (og noe er saklig)  og man klarer ikke å bevise at motstanden  represeneter et stort antall av fansen. Polls i nettaviser er ikke godt nok til vise hvor mange som er imot Cellino. Da tyr man til uttrykk som jeg har  nevnt over hvis noen stiller spørsmål.

Jeg minner om overskriften og innholdet  i artikkelen til  Lorimer: " Protestors are noisy but among the minority"


Josch. Du har vel forstått at det ikke går an å være uenig med "gutteklubben grei" på forumet her uten å bli latterliggjort, beskrevet på en nedsettende måte, etc? Cellino er en pest og en plage for klubben selv om han har investert MNOK 500 i aksjekapital og lån. De reviderte regnskapene er selvfølgelig manipulert og forfalsket. Mye bedre å få inn noen andre (hvem nå det måtte være) med mye mindre midler. Og selvfølgelig vet ikke Lorimer (en av klubbens største legender) hverken hva som foregår i og rundt klubben eller hva som er klubbens beste.
Superfan:
Jeg er enig i at noen bruker unødvendig sterk karakteristikk av Josch. Men bare i situasjoner hvor han ser ut til desperat å prøve å snu Cellinos negative handlinger til noe positivt. (Beklager, Josch, men sånn virker det på meg av og til.)

Hva angår din egen argumentasjon:
Cellinos investeringer i klubben har jeg tidligere omtalt som positivt. Jeg kan heller ikke huske å se noen som har påstått at regnskapene er manipulert eller forfalsket. Det nærmeste vi kommer er vel påpekninger av at vi foreløpig bare har sett en pressemelding om regnskapene, og ikke selve årsregnskapet.

Det er hans måte å drive klubben på som ødelegger. Det er forbausende hvor mange piler som peker nedover når kapitaltilskuddet er så stort. Og som Simon Austin skriver kan mye av det føres tilbake til Cellinos disposisjoner.

Og Lorimer? Jeg har stor respekt for ham som spiller, og jeg tror han mener det godt. Men han støttet både Bates og GFH så lenge de eide klubben. Treffprosenten er ikke høyere enn at jeg tror mer på andre skribenter.
Hekta på Leeds siden 1974

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4631 på: Mars 02, 2016, 11:26:37 »
Austin bekrefter vel bare det kritiske røster har skrevet opp og ned om Cellino, ikke minst på dette forumet. Kortidsminneforeningen som støtter Cellino hevder at kritikerne mangler kortidsminne og bruker de inkompetente araberne i GHF som argument for hvorfor Cellino er så bra. De bør lese oppsummeringen til Austin neste gang de har glemt hvorfor Cellinos prosjekt har mislykkes totalt, eller når de ikke skjønner hvorfor Cellino er dømt til å mislykkes så lenge han fortsetter i samme stil.

Fri tolkning av hva andre (jeg) skriver, fortsett slik  :D

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4632 på: Mars 02, 2016, 18:09:40 »
Dette bekrefter det jeg antyder.

De som er veldig imot  Cellino tyr til uttrykk  som

"må være et nettroll... I hvertfall kverulant"

og

"Jeg sliter fortsatt med å tru at du er seriøs"....

...når de selv blir kritisert. Disse tåler ikke kritikk selv,  når de blir stilt  spørsmål ved substansen.

Kritikken mot Cellino er ofte merkelig (og noe er saklig)  og man klarer ikke å bevise at motstanden  represeneter et stort antall av fansen. Polls i nettaviser er ikke godt nok til vise hvor mange som er imot Cellino. Da tyr man til uttrykk som jeg har  nevnt over hvis noen stiller spørsmål.

Jeg minner om overskriften og innholdet  i artikkelen til  Lorimer: " Protestors are noisy but among the minority"


Josch. Du har vel forstått at det ikke går an å være uenig med "gutteklubben grei" på forumet her uten å bli latterliggjort, beskrevet på en nedsettende måte, etc? Cellino er en pest og en plage for klubben selv om han har investert MNOK 500 i aksjekapital og lån. De reviderte regnskapene er selvfølgelig manipulert og forfalsket. Mye bedre å få inn noen andre (hvem nå det måtte være) med mye mindre midler. Og selvfølgelig vet ikke Lorimer (en av klubbens største legender) hverken hva som foregår i og rundt klubben eller hva som er klubbens beste.
Superfan:
Jeg er enig i at noen bruker unødvendig sterk karakteristikk av Josch. Men bare i situasjoner hvor han ser ut til desperat å prøve å snu Cellinos negative handlinger til noe positivt.   ?? (Beklager, Josch, men sånn virker det på meg av og til.)

Hva angår din egen argumentasjon:
Cellinos investeringer i klubben har jeg tidligere omtalt som positivt. Jeg kan heller ikke huske å se noen som har påstått at regnskapene er manipulert eller forfalsket. Det nærmeste vi kommer er vel påpekninger av at vi foreløpig bare har sett en pressemelding om regnskapene, og ikke selve årsregnskapet.

Det er hans måte å drive klubben på som ødelegger. Det er forbausende hvor mange piler som peker nedover når kapitaltilskuddet er så stort. Og som Simon Austin skriver kan mye av det føres tilbake til Cellinos disposisjoner.

Og Lorimer? Jeg har stor respekt for ham som spiller, og jeg tror han mener det godt. Men han støttet både Bates og GFH så lenge de eide klubben. Treffprosenten er ikke høyere enn at jeg tror mer på andre skribenter.
Nei, Gufrias.
Jeg stiller bare spørsmål ved deler av kritikken mot  Cellino som av og til er usaklig etter kun 24 mnd eierskap.  Jeg er enig i at mye av det Cellino gjør virker merkelig (antall coacher, hvem som blir ansatt, rettsaker, suspensjoner, utspill, pie tax osv).

Men de som kritiserer  må selv tåle å bli stilt spørsmål ved det de skriver uten å falle ned på karkateristikker av meg. Jeg har sagt at jeg gir  Cellino tid til midten av september, dvs en sommer til.  Ã˜konomien er i bedring og det er jo ganske viktig. Det ville f.eks vært sykt av meg å kjøpe en Mercedes før finansiering  var på plass!  Jeg kan ikke kalle meg en stor  Cellino-fan selv om jeg forsvarer ham noen ganger. Jeg  er Leeds- fan og håper selvsagt han lykkes, men jeg har tvilt  mer enn en gang.

Og så om denne "Cellino-kritikken"  blant fansen:  Saken handlet vel om Lorimers artikkel der han stiller spørsmål om antallet som er kritisk til  Cellino.  Han opplever ikke at det er mange.  Et  slik mening  må Cellino-kritikere tåle å høre fra en som kjenner klubben godt. Hvis kritikken  støttes av  mange fans  så  bør vel dette kunne dokumenteres?

En god pekepinn bør jo være antall sesongkort som selges til neste sesong. Hvis folk er misfornøyd med Cellino  så bør de jo la være å kjøpe sesongkort.



« Siste redigering: Mars 02, 2016, 23:36:59 av Josch »

Eriksen55

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4633 på: Mars 03, 2016, 10:06:43 »
Jeg vil se Leeds. Jeg drar over på kamp, selv om jeg er fullstendig i mot Cellino. Det å se Leeds, være på ER og i byen gir meg så mye at jeg ikke klarer å la være.. Sånn tror jeg det er for mange. Uansett hvor håpløse eiere vi har, så fortjener gutta støtte. Fansen er det eneste Leeds har igjen, alt det andre er Cellino i ferd med å ødelegge. Så håper at sesongkortsalget øker og at publikum forstår hvor viktig det er å støtte gutta. Jeg er heller for markeringer mot Cellino inne på stadion under kampene, jo flere som bidrar jo mer trykk vil det sette på banditten.

Men klart det er tungt å møte opp på kamp etter kamp for folk når man ser hvordan klubben styres, at nivået på det sportslige bare blir verre og verre. At vi nå etter 24 mnd med Cellino, enda ikke har en spillestil. Finnes det noen her inne på forumet som kan fortelle og forklare hvilken filosofi Leeds spiller etter?

Tilbake til Cellino. Du mener 24 mnd er lite å dømme folk etter Josch. 24 mnd, altså 2 år. Det er lang tid. Han forventer at en manager skal lykkes etter 1- 3mnd...da bør han levere etter 24 mnd selv... Det sportslige, som er absolutt det viktigste av alt er i fritt fall. Solid sportslig fremgang generer mange dobbling av inntektene. Det er vel og bra at Cellino rydder i økonomien, men hvis det er å låne Leeds penger fra egen lomme så blir vel det litt som å pisse i buksa når man fryser. Cellino har balletak på klubben, og ved ett salg så skal du se Cellino skal ha tilbake pengene sine. Tipper rentene på avbetalingne er rimelig høye også..

Jeg har luftet tanken om at et nedrykk kan være det klubben trenger for å bli kvitt Cellino. Vil han da gi opp? Tanken på en umotivert Cellino i League One, som ikke får solgt klubben skremmer meg.. Hadde jeg visst at folk sto klare til å kjøpe ut Cellino hadde jeg lett valgt dette alternativet, selv om helt sikkert de fleste unge lovende hadde blitt borte.  Kluben er syk, det må skje en forandring. Da har jeg trua på å ta 5 skritt tilbake og begynne på nytt, istedet for å lappe videre på et elendig byggverk.

Jeg kjenner at det viktigste for meg ikke er i hvilken divisjon vi spiller i lenger. Jeg vil ha en klubb som er sunn, en klubb jeg er stolt av, en klubb med visjoner, kontinuitet, og integritet, en klubb spillere vil komme til for å skape noe, et lag som er kjent for samhold og entusiasme og en klubb som har spikret ut sin filosofi for hvordan laget skal spille fotball. Ett lag som vinner fotballkamper. Når sånne ting er på plass så vil klatringen i divisjonene komme av seg selv. Med de rette lederene så vil Leeds, som har fans over hele verden, er alene i en av Englands største byer ha potensiale til å bli en toppklubb, igjen.


Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4634 på: Mars 03, 2016, 10:31:34 »
Jeg vil se Leeds. Jeg drar over på kamp, selv om jeg er fullstendig i mot Cellino. Det å se Leeds, være på ER og i byen gir meg så mye at jeg ikke klarer å la være.. Sånn tror jeg det er for mange. Uansett hvor håpløse eiere vi har, så fortjener gutta støtte. Fansen er det eneste Leeds har igjen, alt det andre er Cellino i ferd med å ødelegge. Så håper at sesongkortsalget øker og at publikum forstår hvor viktig det er å støtte gutta. Jeg er heller for markeringer mot Cellino inne på stadion under kampene, jo flere som bidrar jo mer trykk vil det sette på banditten.

Men klart det er tungt å møte opp på kamp etter kamp for folk når man ser hvordan klubben styres, at nivået på det sportslige bare blir verre og verre. At vi nå etter 24 mnd med Cellino, enda ikke har en spillestil. Finnes det noen her inne på forumet som kan fortelle og forklare hvilken filosofi Leeds spiller etter?

Tilbake til Cellino. Du mener 24 mnd er lite å dømme folk etter Josch. 24 mnd, altså 2 år. Det er lang tid. Han forventer at en manager skal lykkes etter 1- 3mnd...da bør han levere etter 24 mnd selv... Det sportslige, som er absolutt det viktigste av alt er i fritt fall. Solid sportslig fremgang generer mange dobbling av inntektene. Det er vel og bra at Cellino rydder i økonomien, men hvis det er å låne Leeds penger fra egen lomme så blir vel det litt som å pisse i buksa når man fryser. Cellino har balletak på klubben, og ved ett salg så skal du se Cellino skal ha tilbake pengene sine. Tipper rentene på avbetalingne er rimelig høye også..

Jeg har luftet tanken om at et nedrykk kan være det klubben trenger for å bli kvitt Cellino. Vil han da gi opp? Tanken på en umotivert Cellino i League One, som ikke får solgt klubben skremmer meg.. Hadde jeg visst at folk sto klare til å kjøpe ut Cellino hadde jeg lett valgt dette alternativet, selv om helt sikkert de fleste unge lovende hadde blitt borte.  Kluben er syk, det må skje en forandring. Da har jeg trua på å ta 5 skritt tilbake og begynne på nytt, istedet for å lappe videre på et elendig byggverk.

Jeg kjenner at det viktigste for meg ikke er i hvilken divisjon vi spiller i lenger. Jeg vil ha en klubb som er sunn, en klubb jeg er stolt av, en klubb med visjoner, kontinuitet, og integritet, en klubb spillere vil komme til for å skape noe, et lag som er kjent for samhold og entusiasme og en klubb som har spikret ut sin filosofi for hvordan laget skal spille fotball. Ett lag som vinner fotballkamper. Når sånne ting er på plass så vil klatringen i divisjonene komme av seg selv. Med de rette lederene så vil Leeds, som har fans over hele verden, er alene i en av Englands største byer ha potensiale til å bli en toppklubb, igjen.



Bra innlegg.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4635 på: Mars 03, 2016, 11:10:42 »
Regnskapet er offentligjort og det ser dårlig ut:

Profit position driven by player sales (ca.10m improvement vs 2014) improvement in interest position by 2.9m and reduction in admin expenses of ca. 4m. Difficult to see what is driving that but potentially GFH "admin" fees being removed?

Debt had reduced by 11m which is matched by an increase in equity of 14.5m over 2015.

Club however still generating negative cash flow which has increased to 10.1m from 7.5m

Player sales are basically propping up thr club and 6m of equity required last year to stabilise the cash flow position. Not healthy

Gate receipts marginally up by 200k but merchandising income down by 800k driving drop in gross revenue

Wage bill down by 2.5m overall driven partially by drop on directors remuneration of ca. 500k

Payment made of £1.3m to Massimo Cellino last year. Not bad for a struggling loss making company!

Basically back to Batesnomics position of propping up the club via player sales. Not healthy or sustainable.  Key metric for business is operating cash flow which has got worse. Now 10m vs 7.5m which shows the belief that things are getting better to be somewhat a lie.

Club remains reliant on MC to inject capital of ca. 10m p/yr whilst repaying GFH 3.5m a year for the next 3 years. Not good.

Key takeaway?  Turnover of 24m, cost of sales  and admin expenses 37m. That isn't sustainable.

The total operating loss for the 14-15 was £12.6m. Player sales including Ross McCormack helped reduce the overall loss to £2m.
« Siste redigering: Mars 03, 2016, 11:14:41 av Sydhagen »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4636 på: Mars 03, 2016, 12:59:56 »
Regnskapet er offentligjort og det ser dårlig ut:

Profit position driven by player sales (ca.10m improvement vs 2014) improvement in interest position by 2.9m and reduction in admin expenses of ca. 4m. Difficult to see what is driving that but potentially GFH "admin" fees being removed?

Debt had reduced by 11m which is matched by an increase in equity of 14.5m over 2015.

Club however still generating negative cash flow which has increased to 10.1m from 7.5m

Player sales are basically propping up thr club and 6m of equity required last year to stabilise the cash flow position. Not healthy

Gate receipts marginally up by 200k but merchandising income down by 800k driving drop in gross revenue

Wage bill down by 2.5m overall driven partially by drop on directors remuneration of ca. 500k

Payment made of £1.3m to Massimo Cellino last year. Not bad for a struggling loss making company!

Basically back to Batesnomics position of propping up the club via player sales. Not healthy or sustainable.  Key metric for business is operating cash flow which has got worse. Now 10m vs 7.5m which shows the belief that things are getting better to be somewhat a lie.

Club remains reliant on MC to inject capital of ca. 10m p/yr whilst repaying GFH 3.5m a year for the next 3 years. Not good.

Key takeaway?  Turnover of 24m, cost of sales  and admin expenses 37m. That isn't sustainable.

The total operating loss for the 14-15 was £12.6m. Player sales including Ross McCormack helped reduce the overall loss to £2m.


Dette er vel @gdlufc sine kommentarer fra twitter, så vidt jeg kan se. Driften av klubben ser fortsatt veldig svak ut.

Jeg tror @gdlufc er regnskapsmann så jeg skal ikke utfordre resonnementene hans, men et par ting tror jeg han misforstår. £1,3M til Cellino er tilbakebetaling av lån, tror jeg. Og det er ikke snakk om £3,5M årlig til GFH, men £3,5M til sammen fra 16-19.

Gjelda til Cellinos selskaper synes å være redusert fra £12,2M til ca £4,1M. Det er langt bedre enn jeg turte å håpe på.

Det vi ellers får vite her er hvordan kjøpsavtalen mellom GFH og Cellino ble endret, slik jeg ser det.

Utgangspunktet i kjøpsavtalen var (i hovedsak - avtalen er tilgjengelig på nett):

1.   Cellino skulle betale GFH £11M i tre avdrag. Først £1M 6. februar 2014. Så £5M ved completion date, antar dette var i april 2014. Deretter £5M 14. desember 2014.
2.   Kortsiktig gjeld for klubben på £10,5M til GFH, som må betales i tre avdrag. £2M 14. desember 2015, £2M 14. desember 2016 og £6,5M 14. desember 2017. Klubben må betale 5 prosent rente på denne gjelden.
3.   Langsiktig gjeld på £13,5M. 2 prosent rente. Betales i to avdrag på £7M og £6,5M, men er betinget opprykk.

Antar punkt 1 er infridd, eller at det er gjort en avtale om dette som ikke påvirker klubbens regnskap direkte.

Endringer i punkt 2: Vet ikke hva som allerede er betalt, men i følge opprinnelig avtale skulle det stå igjen £8,5M, men denne er redusert til £3,5M. Og renten er satt til null.

Punkt 3. Her er gjelda den samme gjelda på £13,5M, men renta er satt til null (sparer £270K årlig). I tillegg, og det er det viktigste, er ikke denne lengre betinget opprykk. Dette må klubben nå betale uansett. I årlige avdrag fra 2019 til 2032. Blir det opprykk må klubben betale rett etter opprykket, som før avtalt.

Mens utgangspunktet i februar 2014 for 75 % av aksjene var til sammen £21,5M uten opprykk og £35M med opprykk, og der 10,5M eller £24M av kjøpsprisen ble belastet klubben, er dette nå redusert til en kjøpspris på £28M som er uavhengig av det sportslige (opprykk). £17M av dette belastes klubben.

Gitt at klubben ikke rykker opp er gjelda til GFH økt med £6,5M, men hvis vi tenker oss (mot formodning) av klubben skulle rykke opp, vil gjeldsbyrden fra GFH være mindre (£7M) enn før reforhandlingen . I tillegg kommer bortfall av renter, som etter 2017, når den kortsiktige gjelda ville vært innfridd, hadde utgjort £270K årlig.

Antar selv GFH raskt innså at Cellino neppe kom til å ta Leeds til PL, og at en slik avtale var topp for dem. Bedre en million pund i hånden enn ti på taket.

Noen som kan mer om regnskap enn meg må gjerne korrigere meg. Dette er i alle fall min forståelse.
« Siste redigering: Mars 03, 2016, 14:38:37 av willum »

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4637 på: Mars 03, 2016, 14:15:06 »
Intervju med Cellino (Emanuele Giulianelli)

I've just had a quick, openhearted chat with Massimo Cellino. He was full of news bites, as usual.

Here's what the Leeds United supremo had to say:

So, you're keeping on with Steve Evans, even after that bad performance against Brighton & Hove Albion?

"We'll try to finish the season. Hopefully the coach stops talking to journalists and speaking out of turn and that he will dedicate himself to the team a little better!"


Do you think you will keep hold of Leeds United even in the next season or are you planning to sell the club?

"The next season has to be, finally, the one in which I will have to manage the club in my own way. In these first two seasons I have had to dedicate 90% of time, energies and money to consolidate and stabilize a nightmare financial situation!

"If I hadn't done this, I would have behaved in the same way as they did in the past, that means without commitment for the future of the club.

"Of course this attitude doesn't pay off with the supporters with immediate impact, but, in my opinion, is the more reasonable and professional way in the full respect of the club. I have exposed myself to ungrateful and undeserved disapproval, but I was fully aware of this.

"Despite it all, I have worked to be accessible to our fans.

"After all, it wouldn't have taken less time to remedy 15 years of irresponsible management. Actually I didn't think it'd work out in only two seasons!"


Next season's target will be the promotion to Premier League?

"You know that I don't like the bravado and that I'm very superstitious. But surely the next season will be the one that people can rate my sporting job. And, good or bad, I will accept the rating. Without excuses..."

- See more at: http://www.tribalfootball.com/articles/giulianelli-exclusive-cellino-on-evans-leeds-sale-fans-chelsea-know-true-pjanic-clause-4119708?platform=hootsuite#sthash.P8eCiI2a.dpuf
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4638 på: Mars 03, 2016, 14:29:07 »


"The next season has to be, finally, the one in which I will have to manage the club in my own way. In these first two seasons I have had to dedicate 90% of time, energies and money to consolidate and stabilize a nightmare financial situation!


Lite vil skremme meg mer.


"After all, it wouldn't have taken less time to remedy 15 years of irresponsible management. Actually I didn't think it'd work out in only two seasons!"



Vel, driftsunderskudd før spillertransaksjoner på £12,6m er ikke spesielt imponerende. Mye tyder på at Cellino må bruke mer tid på dette.

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4639 på: Mars 03, 2016, 14:41:02 »
Short Analysis of LUFC Accounts for June 2015
Short analysis of Club Accounts 3rd Mar 2016 – thanks to SkyGod for previous help.

This is a broad brush analysis based on a very quick look at the accounts published today. They are my honest opinion and do not express the views of any other party. If I've misunderstood something I would welcome the Club explaining that to me at the earliest opportunity and I will publish corrections.

On the Club’s Operating Costs:
1/ Turnover fell £872,000, a fall of 3.4%
2/ Gate revenue increased by £200,000, an increase of 2.3%
3/ Merchandise income fell by £857,000, a fall of 15.5%
4/ Cost of sales fell by £2.29m, a fall of 37%
5/ Profit from selling players was much more than I expected at £9.8m
6/ No tax was due to be paid this year
7/ Commercial revenue held up better than I was expecting and fell less than 1%
8/ Overall wages headline figure (as oft quoted by the national press) fell by £2.3m to £17.8m
9/ It is important to remember that the headline wages figure of £17.8m includes salaries of 69 administration/management staff, 351 matchday staff and 12 football management personnel. Also included in this headline figure is £1.2m for redundancy and ex-gratia payments made. Actual wages spent on players will be much less than £17.8m but is not specified in the accounts
10/ Directors remuneration fell from £522,000 in 2014 to just £17,000 in 2015

On the Club’s Assets and Liabilities
1/ A surprise to me is that GFH wrote off £914,000 of debt previously due to them
2/ GFH have agreed not to charge interest on their remaining loans
3/ As a result of this the Club made a profit on loan interest instead of £2m loss last year
4/ GFH have been repaid £3m of their outstanding debt and their debt reduces now to £17m
5/ Eleonora Sport swapped £6.5m of their debt for shares in the Club
6/ Eleonora Sport were also repaid some of their debt in cash and are now owed £4m
7/ M. Cellino had previously made a loan of £1.3m to the Club in 2014 which was repaid in cash during the year to June 2015
8/ Short-term and Long-term liabilities were £54m in 2014 and are now £44m
9/ GFH have agreed to accept repayment of their £17m in annual instalments up to 2032 (seventeen years) unless the club is promoted when most of the debt becomes due immediately
10/ There are a number of legal claims against the Club and no provision has been made for these in the accounts. No potential cost is given
11/ There are a number of claims against the Club from HM Revenue and Customs and no provision has been made for these in the accounts. No potential cost is given
12/ The Club is operating without a significant overdraft at the bank (max of £36,000 during the year)

On Cashflow
In rounded numbers:
1/ Club spent £10m more cash on Administrative Expenses than it received as Income
2/ Club spent £6m cash buying new players
3/ Club got back £10m cash from selling existing players
4/ Club got £10m cash from Eleonora Sport and GFH buying new shares
5/ Club spent £5m cash repaying loans to Eleonora Sport, M. Cellino and GFH
6/ Net effect of cash movement was to end with £1m less cash than it started with

On the Club’s Ownership
1/ During the year the Club issued 14.5m new shares
2/ Eleonora Sport took 6.5m shares and cancelled £6.5m of their debt
3/ 8m of these new shares were purchased for cash; 3m in May 2015 and 5m in June 2015
4/ GFH (via UK Investment Company) acquired 3m of these new shares
5/ Eleonora Sport acquired the remaining 5m shares

On Eleonora Sport
1/ Eleonora Sport own 83.6% of share capital of Leeds United Football Club
2/ They also own 75% of share capital of Leeds United Media Ltd and Leeds United Conference and Events Ltd
3/ The total investment made in acquiring these shares is £30.7m
4/ The net book value of their holdings in LUFC and the other two companies is £30.7m
5/ Eleonora Sport have £7m cash in the bank

ENDS

DenHviteYeboah

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4640 på: Mars 04, 2016, 10:24:55 »
Short Analysis of LUFC Accounts for June 2015
Short analysis of Club Accounts 3rd Mar 2016 – thanks to SkyGod for previous help.

This is a broad brush analysis based on a very quick look at the accounts published today. They are my honest opinion and do not express the views of any other party. If I've misunderstood something I would welcome the Club explaining that to me at the earliest opportunity and I will publish corrections.

On the Club’s Operating Costs:
1/ Turnover fell £872,000, a fall of 3.4%
2/ Gate revenue increased by £200,000, an increase of 2.3%
3/ Merchandise income fell by £857,000, a fall of 15.5%
4/ Cost of sales fell by £2.29m, a fall of 37%
5/ Profit from selling players was much more than I expected at £9.8m
6/ No tax was due to be paid this year
7/ Commercial revenue held up better than I was expecting and fell less than 1%
8/ Overall wages headline figure (as oft quoted by the national press) fell by £2.3m to £17.8m
9/ It is important to remember that the headline wages figure of £17.8m includes salaries of 69 administration/management staff, 351 matchday staff and 12 football management personnel. Also included in this headline figure is £1.2m for redundancy and ex-gratia payments made. Actual wages spent on players will be much less than £17.8m but is not specified in the accounts
10/ Directors remuneration fell from £522,000 in 2014 to just £17,000 in 2015

On the Club’s Assets and Liabilities
1/ A surprise to me is that GFH wrote off £914,000 of debt previously due to them
2/ GFH have agreed not to charge interest on their remaining loans
3/ As a result of this the Club made a profit on loan interest instead of £2m loss last year
4/ GFH have been repaid £3m of their outstanding debt and their debt reduces now to £17m
5/ Eleonora Sport swapped £6.5m of their debt for shares in the Club
6/ Eleonora Sport were also repaid some of their debt in cash and are now owed £4m
7/ M. Cellino had previously made a loan of £1.3m to the Club in 2014 which was repaid in cash during the year to June 2015
8/ Short-term and Long-term liabilities were £54m in 2014 and are now £44m
9/ GFH have agreed to accept repayment of their £17m in annual instalments up to 2032 (seventeen years) unless the club is promoted when most of the debt becomes due immediately
10/ There are a number of legal claims against the Club and no provision has been made for these in the accounts. No potential cost is given
11/ There are a number of claims against the Club from HM Revenue and Customs and no provision has been made for these in the accounts. No potential cost is given
12/ The Club is operating without a significant overdraft at the bank (max of £36,000 during the year)

On Cashflow
In rounded numbers:
1/ Club spent £10m more cash on Administrative Expenses than it received as Income
2/ Club spent £6m cash buying new players
3/ Club got back £10m cash from selling existing players
4/ Club got £10m cash from Eleonora Sport and GFH buying new shares
5/ Club spent £5m cash repaying loans to Eleonora Sport, M. Cellino and GFH
6/ Net effect of cash movement was to end with £1m less cash than it started with

On the Club’s Ownership
1/ During the year the Club issued 14.5m new shares
2/ Eleonora Sport took 6.5m shares and cancelled £6.5m of their debt
3/ 8m of these new shares were purchased for cash; 3m in May 2015 and 5m in June 2015
4/ GFH (via UK Investment Company) acquired 3m of these new shares
5/ Eleonora Sport acquired the remaining 5m shares

On Eleonora Sport
1/ Eleonora Sport own 83.6% of share capital of Leeds United Football Club
2/ They also own 75% of share capital of Leeds United Media Ltd and Leeds United Conference and Events Ltd
3/ The total investment made in acquiring these shares is £30.7m
4/ The net book value of their holdings in LUFC and the other two companies is £30.7m
5/ Eleonora Sport have £7m cash in the bank

ENDS
Hvem i all verden er interessert i å kjøpe dette vepsebolet?  >:(
Da blir det dessverre fortsatt Cellino og NULL sportslig fremgang. I et intervju sier han at neste sesong er sesongen....latterlig å tru at hvis han bruker mange pund på en haug med nye spillere så blir det opprykk.. :(
Ser ingen lysning dessverre, verken med Cellino eller Evans ::)

baste

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4641 på: Mars 05, 2016, 11:54:35 »
Ser ut til Cellino har ryddet opp litt, selv om noen mener noe annet. Han har økt sin eierandel i klubben, trur han ønsker full kontroll, før han gjør noe mer.

Uten Cellino hadde vi nok bukket under. Håper derimot på ny eier.


MOT

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973



Leedsfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4645 på: Mars 05, 2016, 20:50:54 »
Blir nok ikke noe lettere å selge klubben etter disse barnslige protestene!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4646 på: Mars 05, 2016, 21:28:55 »
Synes faktisk denne demonstrasjonen ikke er unfair på noe vis.
Super Leeds since 1968

Gufrias

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4647 på: Mars 06, 2016, 07:16:35 »
Jeg er enig med demonstrantene i sak, men tror virkemiddelet blir feil. Sånt bidrar helst til at flere føler med Cellino.
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4648 på: Mars 06, 2016, 13:56:07 »


ENDS
Hvem i all verden er interessert i å kjøpe dette vepsebolet?  >:(
Da blir det dessverre fortsatt Cellino og NULL sportslig fremgang. I et intervju sier han at neste sesong er sesongen....latterlig å tru at hvis han bruker mange pund på en haug med nye spillere så blir det opprykk.. :(
Ser ingen lysning dessverre, verken med Cellino eller Evans ::)
Hjelper ikke å bruke masse penger på nye spillere så lenge vi mangler en profesjonell infrastruktur. Vi kunne kjøpt inn førstelaget til Barcelona men det hadde sannsynligvis stagnert og råtnet på rot innen et par sesonger. Så lenge Cellino er den som styrer det meste har jeg ingen tro på at prestasjonene  blir bedre, bare verre. Sjekk den sportslige kurven siden 2010. Vi har ikke engang stagnert men blitt og dårligere for hver sesong som går. Cellino har snakket om "den neste sesongen" i 3 sesonger nå og slik tror jeg det vil fortsette inn i evigheten hvis han fortsetter i samme sporet. Hva denne klubben trenger er en ny sportslig ledelse fremfor å kaste bort mer penger på nye underpresterende spillere.
« Siste redigering: Mars 06, 2016, 14:03:38 av Jon R »
Jon R.

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4649 på: Mars 06, 2016, 14:09:01 »
Cellinoprotesten fra i dag:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10152982364767824&id=318192027823&refsrc=http%3A%2F%2Ft.co%2FsfvLb3wGgS&_rdr



http://metro.co.uk/2016/03/05/leeds-fans-stage-fake-funeral-in-protest-of-owner-massimo-cellino-5735210/

Idioter!
En fredelig demonstrasjon med sterke virkemidler, motivert av sterke føleleser, Dette er ikke idioter men folk som bryr seg. Synes de fortjener like mye respekt som den tause majoriteten som sitter på ræva og venter på at det skal ordne seg.
Jon R.