Skrevet av Emne: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?  (Lest 332393 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #330 på: Februar 03, 2012, 13:52:37 »
Så på LUTV ikveld i we are Leeds, så intervjuer de skipper Lonergan og han sier at de har hatt en "tactical training session" idag med Redfern.

Noe de ikke tydeligvis ikke har hatt på lenge. Neil Redfern har sett alle hjemmekamper og har tydligvis meninger om hva som har manglet.

Reagerte litt på James Varley sa at det var god stemning blant spillerne og "the players that were frozen out under Grayson was back  in good mood. Det har tydelig vært dårlig stemning enkelte plasser

Det lekker jo ut informasjon hele tiden nå som bekrefter teoriene til "konspirasjonsteoretikerne" om at Grayson var ute å kjøre ift spillergruppen og har vært det siden AOB saken (og kanskje også lenger enn det.) Det var trolig ingen vei tilbake enn å sparke han, uansett mangel på gode manager alternativer.
Selvfølgelig finnes det bråtevis med gode manageralternativer. Ville ha vært trist om det var bare en mann som kunne lede Leeds United.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #331 på: Februar 03, 2012, 13:54:07 »
Forslagene som går igjen her viser vel at det er svært få dugelige managere tilgjengelige. Warnock er ikke rett mann.
Warnock er jo Englands svar på Tom Nordlie (sånn ca...), og selv om han ikke er noen god langsiktig løsning så kan han godt være et bra kortsiktig alternativ på veien til det langsiktige målet.
Kortsiktig alternativ betyr vel en kontrakt på 18 mnd? Sett at Warnock klarer å få oss opp i 2013, vil det da være rett å løse han fra kontrakten? Hva slags anerkjennelse for gode prestasjoner blir i så fall det? Folk vil jo bli usikre på hva man driver med i Leeds dersom vi ikke gir en mann med suksess forlenget kontrakt. Bør nok sikre oss en vi virkelig vil ha over lengre tid nå, selv om det kan virke fristende å hente inn en "frelser" på kort sikt.
Spørs om vi ikke allerede er der  ;)
Kilden til usikkerhet er borte nå.
Nei, den kilden blir vi ikke kvitt før den evt går ut av tiden.
Grayson var kilden, med sin stadige vingling i team selection og formasjon.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B_Ød

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #332 på: Februar 03, 2012, 14:11:05 »
Forslagene som går igjen her viser vel at det er svært få dugelige managere tilgjengelige. Warnock er ikke rett mann.
Warnock er jo Englands svar på Tom Nordlie (sånn ca...), og selv om han ikke er noen god langsiktig løsning så kan han godt være et bra kortsiktig alternativ på veien til det langsiktige målet.
Kortsiktig alternativ betyr vel en kontrakt på 18 mnd? Sett at Warnock klarer å få oss opp i 2013, vil det da være rett å løse han fra kontrakten? Hva slags anerkjennelse for gode prestasjoner blir i så fall det? Folk vil jo bli usikre på hva man driver med i Leeds dersom vi ikke gir en mann med suksess forlenget kontrakt. Bør nok sikre oss en vi virkelig vil ha over lengre tid nå, selv om det kan virke fristende å hente inn en "frelser" på kort sikt.
Spørs om vi ikke allerede er der  ;)
Kilden til usikkerhet er borte nå.
Nei, den kilden blir vi ikke kvitt før den evt går ut av tiden.
Grayson var kilden, med sin stadige vingling i team selection og formasjon.
mener å huske stor usikkerhet rundt hva som skjedde i klubben lenge før SG kom..
Ups & Ups!!

Elland RD LS 11

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #333 på: Februar 03, 2012, 14:15:22 »
Avstemming i Yorkshire Evening Post :

Friday, 3 February 2012
Who should be Leeds United’s next manager?

Neil Warnock 2029 (41%)
Roberto Di Matteo 358 (7%)
Alan Curbishley 326 (7%)
Sean O’Driscoll 112 (2%)
Billy Davies 240 (5%)
Gianfranco Zola 124 (2%)
Gordon Strachan 1362 (27%)
Lucas Radebe 323 (6%)
Sven Goran Eriksson 104 (2%)


RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #334 på: Februar 03, 2012, 14:24:35 »
Forslagene som går igjen her viser vel at det er svært få dugelige managere tilgjengelige. Warnock er ikke rett mann.
Warnock er jo Englands svar på Tom Nordlie (sånn ca...), og selv om han ikke er noen god langsiktig løsning så kan han godt være et bra kortsiktig alternativ på veien til det langsiktige målet.
Kortsiktig alternativ betyr vel en kontrakt på 18 mnd? Sett at Warnock klarer å få oss opp i 2013, vil det da være rett å løse han fra kontrakten? Hva slags anerkjennelse for gode prestasjoner blir i så fall det? Folk vil jo bli usikre på hva man driver med i Leeds dersom vi ikke gir en mann med suksess forlenget kontrakt. Bør nok sikre oss en vi virkelig vil ha over lengre tid nå, selv om det kan virke fristende å hente inn en "frelser" på kort sikt.
Spørs om vi ikke allerede er der  ;)
Kilden til usikkerhet er borte nå.
Nei, den kilden blir vi ikke kvitt før den evt går ut av tiden.
Grayson var kilden, med sin stadige vingling i team selection og formasjon.
mener å huske stor usikkerhet rundt hva som skjedde i klubben lenge før SG kom..
Kilder til usikkerhet, post- 2003/04 sesongen.
Blackwell: For mange tap. Mistet garderoben.
Wise: Gikk til Newcastle.
McAllister: For ambisiøs spillestil i L1.
Grayson: For stort forbruk av menneskelige ressurser kombinert med manglende taktisk skolering.
 
Den økonomiske usikkerheten skyldtes radarparets Ridsdales/O'Leary's kriminelle virksomhet, som etterfølgerne måtte ordne opp i. Usikkerheten ble annulert når Bates tok over klubben, og fikk skuta på rett kjøl igjen. Den "usikkerheten" som regjerer nå, er inne i hodene på fansen, som vil tilbake til den lykkelige tiden under Ridsdale og O'Leary.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

4ever arcticwhite

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #335 på: Februar 03, 2012, 14:38:04 »
Ny manager blir iallefall ikke Rekdal. Han sier vel ganske klart i fra at Warnock ikke bør få jobben også:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3326893.ece
Mye av det samme står også i dagbladet:
http://www.dagbladet.no/2012/02/03/sport/fotball/tippeligaen/kjetil_rekdal/aalesund/20065699/
The future's so White I've got to wear shades 8)

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #336 på: Februar 03, 2012, 14:41:37 »
Ellers kan vi merke oss at mange har meldt sin interesse for den ledige stillingen. Klubben holder selvsagt kortene tett til brystet.
http://www.leedsunited.com/news/20120203/managerial-update_2247585_2598817
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bites Yer Legs

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #337 på: Februar 03, 2012, 14:44:06 »

- han er bosatt lengre sør og vil nok nødig bosette seg i Leeds. I Sheff Utd styret Stuart McCall treningene gjennom uka. Warnock kom torsdag/fredag og la "den siste hånda på verket" inn mot helga. Dette er nødvendigvis ikke en ideel løsning....... Flytting til Sheffileld var ikke aktuelt. Tror vi må anta at det samme gjelder for Leeds.

Jon K

Hvis dette blir premissene for å ta jobben vil jeg ikke ha han! En manager må bygge relasjoner til spillerne og lære deres sterke og svake sider for å lykkes. Ã… lede Leeds United bør være en tilnærmet 24/7 type jobb. En mann som ikke er innstilt på å flytte på seg er derfor ikke rett mann for jobben.

Da gjenstår det nok bare å ringe Jay Boothroyd, for de som husker han. Han vet hva det vil si å jobbe under Ken Bates.  Boothroyd hadde en kometaktig karriere i Watford etter at de headhuntet han fra trenerjobben i Leeds (under tidlig Blackwell). Der møtte han til slutt veggen etter et opprykk og et nedrykk på to år, men mye har han nok lært av sine ups & downs.

Aidy Boothroyd mener du vel, forsatt tidlig for Jay! Og... E du galen? Aldri i verden om vi skal ha den mannen her, huff huff!

Aidy var visstnok før Grayson på blokka ved forrige korsvei, men takket nei fordi han ikke følte seg klar til å ta over en storklubb (?). Siden den gang har han nytt suksess med Colchester som førte han til hardtsatsende Coventry, der han falt helt igjennom med sin primitive spillestil. Er nå manager for Northampton, absolutt sisteplass i ligasystemet, vel har han bare hatt jobben i to måneder, men har ikke akkurat klart å snu skuta.

Tiden for Bothroyds "Route 1"-fotball er nok forbi, han må gjøre drastiske endringer i sin fotballfilosofi a la Holloway for å hevde seg igjen. (Vet ikke hvordan stil Northampton spiller under ham, men tviler på det er pent)
KEEP FIGHTING!!

B_Ød

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #338 på: Februar 03, 2012, 14:45:42 »
takk, akkurat hva jeg sa.
Ups & Ups!!

Sølvreven

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #339 på: Februar 03, 2012, 15:19:22 »
Rekdal intervjuet om managersolen i Leeds:

http://www.dagbladet.no/2012/02/03/sport/fotball/tippeligaen/kjetil_rekdal/aalesund/20065699/

Han men er at Leeds aldri rykker opp om de ikke bruker penger på kjøp.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #340 på: Februar 03, 2012, 15:41:19 »
Rekdal intervjuet om managersolen i Leeds:

http://www.dagbladet.no/2012/02/03/sport/fotball/tippeligaen/kjetil_rekdal/aalesund/20065699/

Han men er at Leeds aldri rykker opp om de ikke bruker penger på kjøp.
Leicester bruker mer enn oss. De rykker heller ikke opp. Mer penger er ikke problemet. Elendig sportslig ledelse er.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #341 på: Februar 03, 2012, 15:55:59 »
Rekdal intervjuet om managersolen i Leeds:

http://www.dagbladet.no/2012/02/03/sport/fotball/tippeligaen/kjetil_rekdal/aalesund/20065699/

Han men er at Leeds aldri rykker opp om de ikke bruker penger på kjøp.
Leicester bruker mer enn oss. De rykker heller ikke opp. Mer penger er ikke problemet. Elendig sportslig ledelse er.
Serien er ikke ferdig...Leicester kan rykke opp fortsatt....

Gufrias

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #342 på: Februar 03, 2012, 16:34:43 »
Rekdal intervjuet om managersolen i Leeds:

http://www.dagbladet.no/2012/02/03/sport/fotball/tippeligaen/kjetil_rekdal/aalesund/20065699/

Han men er at Leeds aldri rykker opp om de ikke bruker penger på kjøp.
Leicester bruker mer enn oss. De rykker heller ikke opp. Mer penger er ikke problemet. Elendig sportslig ledelse er.
Serien er ikke ferdig...Leicester kan rykke opp fortsatt....
Ja, men våre sjanser er bedre.
Hekta på Leeds siden 1974

MacMurder

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #343 på: Februar 03, 2012, 17:35:55 »
Veldig ambisiøst men Co Adriaanse fikk vel fyken i Twente nettopp og er for alt jeg vet fremdeles uten jobb?. Kanskje man burde se seg om utenfor de Britiske øyer. Men kjenner jeg Bates rett har han vel aldri hørt om mannen.

Gufrias

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #344 på: Februar 03, 2012, 20:18:29 »
Veldig ambisiøst men Co Adriaanse fikk vel fyken i Twente nettopp og er for alt jeg vet fremdeles uten jobb?. Kanskje man burde se seg om utenfor de Britiske øyer. Men kjenner jeg Bates rett har han vel aldri hørt om mannen.

Trenger ikke å være så dumt med en nederlender eller en franskmann. Jeg har inntrykk av at de er trenerfaglig sterkere enn briter.

Men mulig at Bates er vaksinert mot utlendinger etter Gullit og Vialli.
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #345 på: Februar 03, 2012, 21:42:11 »

- han er bosatt lengre sør og vil nok nødig bosette seg i Leeds. I Sheff Utd styret Stuart McCall treningene gjennom uka. Warnock kom torsdag/fredag og la "den siste hånda på verket" inn mot helga. Dette er nødvendigvis ikke en ideel løsning....... Flytting til Sheffileld var ikke aktuelt. Tror vi må anta at det samme gjelder for Leeds.

Jon K

Hvis dette blir premissene for å ta jobben vil jeg ikke ha han! En manager må bygge relasjoner til spillerne og lære deres sterke og svake sider for å lykkes. Ã… lede Leeds United bør være en tilnærmet 24/7 type jobb. En mann som ikke er innstilt på å flytte på seg er derfor ikke rett mann for jobben.

Da gjenstår det nok bare å ringe Jay Boothroyd, for de som husker han. Han vet hva det vil si å jobbe under Ken Bates.  Boothroyd hadde en kometaktig karriere i Watford etter at de headhuntet han fra trenerjobben i Leeds (under tidlig Blackwell). Der møtte han til slutt veggen etter et opprykk og et nedrykk på to år, men mye har han nok lært av sine ups & downs.

Aidy Boothroyd mener du vel, forsatt tidlig for Jay! Og... E du galen? Aldri i verden om vi skal ha den mannen her, huff huff!

Aidy var visstnok før Grayson på blokka ved forrige korsvei, men takket nei fordi han ikke følte seg klar til å ta over en storklubb (?). Siden den gang har han nytt suksess med Colchester som førte han til hardtsatsende Coventry, der han falt helt igjennom med sin primitive spillestil. Er nå manager for Northampton, absolutt sisteplass i ligasystemet, vel har han bare hatt jobben i to måneder, men har ikke akkurat klart å snu skuta.

Tiden for Bothroyds "Route 1"-fotball er nok forbi, han må gjøre drastiske endringer i sin fotballfilosofi a la Holloway for å hevde seg igjen. (Vet ikke hvordan stil Northampton spiller under ham, men tviler på det er pent)

Aidy seffern.  :)

Da er det uansett bare å stryke hans navn også.  :P

*graver enda dypere i  sekken med managere*
Jon R.

peder

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #346 på: Februar 03, 2012, 22:10:58 »
Rekdal intervjuet om managersolen i Leeds:

http://www.dagbladet.no/2012/02/03/sport/fotball/tippeligaen/kjetil_rekdal/aalesund/20065699/

Han men er at Leeds aldri rykker opp om de ikke bruker penger på kjøp.
Leicester bruker mer enn oss. De rykker heller ikke opp. Mer penger er ikke problemet. Elendig sportslig ledelse er.
Serien er ikke ferdig...Leicester kan rykke opp fortsatt....
Ja, men våre sjanser er bedre.
hmmmm Skeptisk

Kato

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #347 på: Februar 03, 2012, 22:16:41 »
Veteranen gårvel for Boothryod
 

Andersen

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #348 på: Februar 04, 2012, 11:04:13 »
Wise, Macca, SG fortsatte jo bare denne vinglinga med spillere og system da han tok over .

ØBS

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #349 på: Februar 04, 2012, 11:47:11 »
Rekdal intervjuet om managersolen i Leeds:

http://www.dagbladet.no/2012/02/03/sport/fotball/tippeligaen/kjetil_rekdal/aalesund/20065699/

Han men er at Leeds aldri rykker opp om de ikke bruker penger på kjøp.
Leicester bruker mer enn oss. De rykker heller ikke opp. Mer penger er ikke problemet. Elendig sportslig ledelse er.
Serien er ikke ferdig...Leicester kan rykke opp fortsatt....
Ja, men våre sjanser er bedre.

Med turbulensen som er i klubben om dagen, er det REALISTISK å fantasere om opprykk??  Om det allikevel skulle skje, hva i all verden har vi der oppe å gjøre?  Da må helt fundamentale ting skje og det skjer ikke under KB...  Jeg tror Rekdal har ep poeng når han sier at klubben skal "spare" seg til opprykk...  Det er jo ingen investeringsvilje...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Andersen

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #350 på: Februar 04, 2012, 12:48:20 »
Håper i det minste på play -off , selv om WH - South  har begynt å vingle litt resultatmessig i det siste . Spennende å se hvem klubben sonderer managermarkedet etter. Med seier i dag, får kanskje Redfaern sjansen noen kamper til?

Sydhagen

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #351 på: Februar 04, 2012, 12:54:42 »
Var noen som foreslo Strachan med Macca som assistent. Me like!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Andersen

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #352 på: Februar 04, 2012, 13:01:05 »
Vi har Redfaern foreløpig , skulle helst sett en ny manager som ikke har vært i klubben tidligere og kan se ting med litt andre øyne. Strackhan / Macca , too close buddies ?

McVallister

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #353 på: Februar 04, 2012, 13:24:05 »
Det blir vel den billigste løsningen og hvis Redfearn tar hjem en seier i dag blir det vel han. Personlig håper jeg på Strachan.

DenHviteYeboah

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #354 på: Februar 04, 2012, 13:41:11 »
Var noen som foreslo Strachan med Macca som assistent. Me like!
det ryktes på engelske forum....dessverre kun ønsketenking....

Leedsgutt

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #355 på: Februar 04, 2012, 15:06:46 »
Her er mine topp 3

1.Alan Curbishley

2: Lambert ( men det er det sprøeste jeg har hørt )

3: Warnock

kongsmo

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #356 på: Februar 04, 2012, 15:09:26 »
Her er mine topp 3

1.Alan Curbishley

2: Lambert ( men det er det sprøeste jeg har hørt )

3: Warnock

hehe, feil tråd kanskje  :P
"SNIFFER"

Leedsgutt

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #357 på: Februar 04, 2012, 15:15:05 »
Her er mine topp 3

1.Alan Curbishley

2: Lambert ( men det er det sprøeste jeg har hørt )

3: Warnock

hehe, feil tråd kanskje  :P


oi. hahha sorry :P

Leedsgutt

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #358 på: Februar 04, 2012, 15:16:28 »
1. Alan Curbishley
2:Paul Lambert ( sprøeste rykte jeg har hørt..)
3: Neil Warnock

Annesj

Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds