Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Luciano Becchio  (Lest 304143 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #270 på: Desember 22, 2011, 11:50:05 »


Jeg blir forbannet viss Becchio blir solgt i januar vinduet >:(
Viss bates med dagens kommentar i YEP http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_becchio_to_blame_for_long_absence_bates_1_4081848
er begynt å forberede fansen på at Becchio blir solgt i januar så er det fristende å koble meg på hylekoret mot KB.

Hva skjer i LUFC?

Vel... denne artikkelen var vel ganske så harmløs? Becchio har tatt selvkritikk, og det er selvsagt dumt at han ikke la seg under kniven i mai måned som Bates påpeker. Da ville han stort sett vært fit til serieåpnings-måneden.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B_Ød

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #271 på: Desember 22, 2011, 12:16:30 »
Ville sikkert kommet spørsmål om hvorfor i h*** LB ble solgt hvisomatte det vil skje. Nå er jo dette "out in the open".
Hvis det er rikitg at LB unngikk å legge seg under kniven etter eget forgodtbefinnende, kan han gjerne gå for meg i januar. Det er jo høyst uakseptabelt av forrige års toppscorer å ta slike avgjørelser. Kan ha kostet mange poeng denne sesongen det valget.
Ups & Ups!!

Masinga

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #272 på: Desember 22, 2011, 12:47:47 »
Høres litt snålt ut. Jeg oppfatter Becchio som en lojal person som gir alt på banen. Merkelig om dette er anderledes utenfor banen. Vi må nok, som det sies, forberede oss på salg i januar. Hvis det er slik at Leeds selge en spiller, foretrekker jeg Becchio fremfor Snodgrass, Clayton, Howson m. fl. Men da er det dumt av Bates å signalisere at her har vi med en utro tjener å gjøre. Som spiller har Becchio gitt oss mye og dette nivået passer ham. Men jeg sitter med en oppfatning av at han mangler tempo og neppe vil gjøre det like skarpt i PL, dersom vi skulle nå paradis.
Masinga, medl.nr. 1250

Andersen

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #273 på: Desember 22, 2011, 13:59:08 »
eehh .. jeg setter denne på vent time will show !

Leedsfan

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #274 på: Januar 12, 2012, 17:05:40 »
Matteo er undrende:

Sitat
Leeds United’s biggest strength under Simon Grayson has always been their knack of scoring goals.

Most of the criticism aimed at them concerns those they concede and the defence have taken their fair share from me over the last season and a half.

So it’s strange to find myself asking where the goals will come from between now and the end of April.

It might just be a blip but it seems that United’s attack is slowly drying up.

Since the win over Millwall at the start of December, finding the net has been a struggle for a team who used to have no problem in that area of the pitch.

We’ve seen an injury-time penalty from Robert Snodgrass at Watford, an injury-time header from Luciano Becchio at Barnsley – with Leeds 4-0 down and the game already lost – and two goals against Burnley which were basically gifted to United.

Chances were bound to be few and far between in Monday’s FA Cup tie with Arsenal but I didn’t see great signs of creativity there either.

To be honest, it’s a bit of a mystery to me. Losing Snodgrass to illness hasn’t helped because he’s by far the most inventive and skilful player at Elland Road but there are lads besides him who you’d have put money on to do damage before the season started.

The biggest surprise by far is the form of Becchio. I can’t understand what’s happened to him.

For three years he was Mr Reliable – someone who scored goals regularly and laid on a few too. The thing I always liked about him was his attitude and his workrate. Even in those frustrating games where nothing was going right, he’d make sure the opposition centre-backs reached full-time covered in bruises and were absolutely shattered.

Watching Becchio recently has been like watching a completely different footballer. His touch isn’t there and he’s failed to make an impression on defences who probably expected to be bullied by him.

On his day, he can be a nightmare. I know he started the season late because of injury but we’re four months on from his comeback and he still looks a long way off the pace.

I’m pretty sure that in seasons gone by, Simon would have seen Becchio as the first name on his team sheet or thereabouts. To be honest, as things stand I don’t believe Becchio is doing enough to justify his place in the team.

I can see a perfectly good reason for persisting with him – basically to let him play his way into form and fitness – but I’d have expected him to come good by now. Something isn’t right.

On the other hand, you’ve got Ross McCormack struggling to get into the team, even though he’s scored 12 times this season. Clearly he’s no longer on fire like he was in the first few months but it seems odd to me to have your leading forward on the bench when goals are proving hard to come by.

I’m sure McCormack would admit himself that he’s gone off the boil and his strike rate recently hasn’t been great. But he’s shown what he can do when he’s sharp and buzzing and he’ll only get back to that level by playing and starting games.

If the choice was mine and I had to stick with one player or the other, at the moment I’d pick McCormack over Becchio all day long.

All this leaves me to wonder whether Simon Grayson should be seriously thinking about signing a goalscorer before the end of the month – something I never expected to hear myself saying at the start of the season.

Strikers aren’t cheap or easy to find and any player with a track record of scoring regularly will have clubs swarming all over them, but it would be wise to look and see what’s out there.

It makes a massive difference to the confidence of the team as a whole to know there’s someone in the side who is likely to bag a goal week after week. You then believe in your chances of winning games.

Becchio and McCormack might still be able to do that but if Simon is to rely on them then they need to rediscover their scoring touch fast, especially with Snodgrass coming back and Andros Townsend in the team.

With those two on either wing, you’d expect the chances to start flowing again. My worry is whether Simon has got the players he needs to finish teams off.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #275 på: Januar 12, 2012, 17:17:09 »
Deler hans undring. Becchios formsvikt kan kanskje skyldes langt fravær fra fotballen? McCormack kan ha blitt sliten? Uansett, de bør finne tilbake til formen snart, ellers banker det vel en ny spiss på døra. Keogh ble som kjent veid og funnet for lett. Har vi noen supre spiss-talenter i juniorstallen som kan komme inn å overraske alle, eller er de trauste karer uten spesielle talenter som blir frigitt når akademi-tiden er ute?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Andersen

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #276 på: Januar 12, 2012, 17:20:16 »
Hakke talenta hakke pæng å kjøpe for !

Leedsfan

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #277 på: Januar 22, 2012, 13:40:25 »
I desember 2010 signerte Becchio ny kontrakt.

Sitat
Luciano Becchio has signed a new three-and-a-half-year contract with the club.

The striker, who has scored 47 goals in 126 appearances since joining in the summer of 2008 for an undiclosed fee from Spanish side Merida, put pen to paper on his new contract after Saturday's game against QPR at Elland Road.

Luciano was delighted to pledge his future to the club.

"I'm very happy to sign the contract and stay at the club," he said.

"I love the fans, we are doing well, and we want to get to the Premier League. I want to be a part of that, and I'm really pleased."

United manager Simon Grayson was delighted to secure the services of a striker whose contract was due to expire at the end of the season and who was attracting interest from a host of clubs.

"It's fantastic news that has signed his contract," said the boss.

"He has shown his importance to the club with his both his goalscoring ability and he has never been the sort of player to shy away from giving 100 per cent.

"It was vital that we secure his services after losing Jermaine Beckford last season, and I believe this shows the ambition we have as a football club.

"It is a major boost for everyone, particularly as there was considerable interest in him."

Becchio hadde jo spilt bra og jeg regner med at han fikk gode betingelser, men hvor gode? Noen som har inside info om hvor mye han tjener? Det blir jo sagt at Howson er tilbudt det samme som han hadde, dvs 2 mill nkr i året (noe jeg tviler på at kan stemme). Hvis Leeds ville beholde Howson så måtte han jo tilbys det samme eller mer enn det Becchio har per dags dato...

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #278 på: Januar 22, 2012, 13:55:44 »
Mener og huske Becks ble tilbudt 8k, mulig jeg her tar feil, Becchio har garantert ikke mer, tipper på max 6k!

Leedsfan

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #279 på: Januar 22, 2012, 14:00:04 »
Mener og huske Becks ble tilbudt 8k, mulig jeg her tar feil, Becchio har garantert ikke mer, tipper på max 6k!

Er han vår best betalte spiller? 2,5 - 3 millioner nkr i året?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #280 på: Januar 22, 2012, 14:16:16 »
Mener og huske Becks ble tilbudt 8k, mulig jeg her tar feil, Becchio har garantert ikke mer, tipper på max 6k!

Er han vår best betalte spiller? 2,5 - 3 millioner nkr i året?

Trodde O'Brien var best betalt...

Men har forstått det slik at det er ca £10 mill (var det ikke det som ble opplyst i programmet i går?) som går til transfers, sign on fees og lønninger av spillerene. Vi har vel 28-29 førstelagsspillere på lønningslisten, vet ikke om reservene får fra samme potten, men det gjør de sikkert?

Da er det bare til å begynne og leke seg med kalkulatoren!

Leedsfan

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #281 på: Januar 22, 2012, 14:26:03 »
Mener og huske Becks ble tilbudt 8k, mulig jeg her tar feil, Becchio har garantert ikke mer, tipper på max 6k!

Er han vår best betalte spiller? 2,5 - 3 millioner nkr i året?

Trodde O'Brien var best betalt...

Men har forstått det slik at det er ca £10 mill (var det ikke det som ble opplyst i programmet i går?) som går til transfers, sign on fees og lønninger av spillerene. Vi har vel 28-29 førstelagsspillere på lønningslisten, vet ikke om reservene får fra samme potten, men det gjør de sikkert?

Da er det bare til å begynne og leke seg med kalkulatoren!

Gjennomsnittslønna ligger på 3 millioner nkr, da er det et eller annet som ikke stemmer hvis de beste tjener 2-3 millioner i året. Hvis feks 20 mill i året går med til transfers, signonfees, agenter og andre omkostninger så er det jo 80 millioner nkr igjen...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

fjellhaugen

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #282 på: Januar 22, 2012, 19:04:03 »
hva er det som ikke stemmer, leedsfan?

er det for mye penger til overs mener du?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #283 på: Januar 22, 2012, 20:24:50 »
hva er det som ikke stemmer, leedsfan?

er det for mye penger til overs mener du?

Forstod ikke den helt jeg heller, men kanskje noen og enhver nå ser hvor lønnsnivået ligger i klubben vår og at det er vanskelig og beholde de beste spillerene og enda vanskeligere og tiltrekke seg bedre spillere en vi allerede har.

Leedsfan

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #284 på: Januar 22, 2012, 20:36:37 »
hva er det som ikke stemmer, leedsfan?

er det for mye penger til overs mener du?

Hvis de beste tjener 2-3 millioner nkr i året, hva tjener da de nest beste?

2stk tjener 5 mil = 10 mill
10stk tjener 3 mill = 30 mill
5stk tjener 2 mill = 10 mill
5stk tjener 1 mill = 5 mill
5stk tjener 800000 = 4 mill
Totale lønnsutbetalinger på 27stk = 59 millioner

Dette er jo totalt hypotetiske tall, men hvis man skal tenke at Howson og Becchio er blant de som tjener mest, mellom 2-3 milloner i året.. Kan dette stemme? Synes det er litt for mye penger til overs ja...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ollan

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #285 på: Januar 22, 2012, 20:59:31 »
hva er det som ikke stemmer, leedsfan?

er det for mye penger til overs mener du?

Hvis de beste tjener 2-3 millioner nkr i året, hva tjener da de nest beste?

2stk tjener 5 mil = 10 mill
10stk tjener 3 mill = 30 mill
5stk tjener 2 mill = 10 mill
5stk tjener 1 mill = 5 mill
5stk tjener 800000 = 4 mill
Totale lønnsutbetalinger på 27stk = 59 millioner

Dette er jo totalt hypotetiske tall, men hvis man skal tenke at Howson og Becchio er blant de som tjener mest, mellom 2-3 milloner i året.. Kan dette stemme? Synes det er litt for mye penger til overs ja...

veldig sjeldent at 1+1=2 i arbeidslivets økonomi......
Ollan

Leedsfan

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #286 på: Januar 22, 2012, 21:20:06 »
Ser jo flere nevne at Becchio har 11000 pund i uka. Det vil bety at han tjener nesten 5 millioner nkr i året, noe som for meg høres mer riktig ut.

O'Brien skal visst tjene 15000 pund i uka og det tilsvarer 7 millioner nkr i året.

Det er faen meg ikke synd på disse gutta....
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #287 på: Januar 22, 2012, 21:39:57 »
Ser jo flere nevne at Becchio har 11000 pund i uka. Det vil bety at han tjener nesten 5 millioner nkr i året, noe som for meg høres mer riktig ut.

O'Brien skal visst tjene 15000 pund i uka og det tilsvarer 7 millioner nkr i året.

Det er faen meg ikke synd på disse gutta....

Tror ikke du skal ligge den tråden på fb til grunn for hva spillerene tjener, men O'Brien sin lønn er vel riktig.

Han karen her er vel i utgangspunktet inne på noe;

John Becchio Amery; ‎11m per year / 27 players / 52 weeks = avg 7834 per week. this factors in not ever paying a penny for transfers as the 11m was total player budget transfers & wages


Skulle hatt en egen tråd på dette ang. spillerlønninger, anyone?
« Siste redigering: Januar 22, 2012, 21:45:04 av Rudi G. »

fjellhaugen

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #288 på: Januar 22, 2012, 21:48:16 »
nå begynner dette å bli laaangt utenfor tråd tittel men mods får bare flytte det der det passer.

jeg tror ikke regnestykket ditt passer helt, leedsfan.
men det blir like hypotetisk som deg så klart  ;D

tipper lønnskost ligger på ca £7,5-8 mill
da har du 10 mann med 7500 i uka = £3,9 mill
10 med 5500 =£2,9 mill
og resterende 7 med = £1,1 mill
dette er gjerne litt i overkant men ikke urealistisk.

så har jo du og jeg diskutert bosman/free agents/rask, (stryk den som ikke passer) hvorpå du har vært kjapt inne og proklamert at det finnes ingenting som heter gratis. og jeg regner med bates budsjett går fra år til år og ikke sesong, dermed har vi betalt sign og fee til pugh, rachubka, lonergan og brown. si £250 000 pr mann? = £1 000 000
+ transfer penger til klubbene for disse - racubka som var free. £800 000?

i tillegg tipper jeg ikke lånespillere som townsend, delph, bannan, livermore, lichaj, keogh og gjengen tjener mindre enn £10 000 i uka. om vi betaler halvparten er det £ 5000 +/- på overnevnte overslag.

tror nok det er mye rett i det bates sier. problemet er bare at han har også solgt for en del £. burde ikke de gå rett tilbake i "kittyen" ?
i så fall skulle larry hatt penger for kasper og max.



Edit: ser hva som blir nevnt med o brians lønn etter mitt innlegg. Kan godt skjønne det er tomt i sekken i såfall.

Og: hvis o brian får 15000' hvorfor ble kapteinen vår tilbudt kun knapper og glansbilder?
« Siste redigering: Januar 22, 2012, 22:03:29 av fjellhaugen »
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #289 på: Januar 22, 2012, 21:50:55 »
nå begynner dette å bli laaangt utenfor tråd tittel men mods får bare flytte det der det passer.

jeg tror ikke regnestykket ditt passer helt, leedsfan.
men det blir like hypotetisk som deg så klart  ;D

tipper lønnskost ligger på ca £7,5-8 mill
da har du 10 mann med 7500 i uka = £3,9 mill
10 med 5500 =£2,9 mill
og resterende 7 med = £1,1 mill
dette er gjerne litt i overkant men ikke urealistisk.

så har jo du og jeg diskutert bosman/free agents/rask, (stryk den som ikke passer) hvorpå du har vært kjapt inne og proklamert at det finnes ingenting som heter gratis. og jeg regner med bates budsjett går fra år til år og ikke sesong, dermed har vi betalt sign og fee til pugh, rachubka, lonergan og brown. si £250 000 pr mann? = £1 000 000
+ transfer penger til klubbene for disse - racubka som var free. £800 000?

i tillegg tipper jeg ikke lånespillere som townsend, delph, bannan, livermore, lichaj, keogh og gjengen tjener mindre enn £10 000 i uka. om vi betaler halvparten er det £ 5000 +/- på overnevnte overslag.

tror nok det er mye rett i det bates sier. problemet er bare at han har også solgt for en del £. burde ikke de gå rett tilbake i "kittyen" ?
i så fall skulle larry hatt penger for kasper og max.

http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,15492.0.html

mac_gyver

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #290 på: Februar 05, 2012, 18:44:09 »
Herlig å se Becchio kysse Leedslogoen etter scoringa i går. Bra mann!
Pride of Yorkshire

sportcarl1

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #291 på: Februar 05, 2012, 18:50:29 »
och även härligt att se hans måldans mot ipswich, skoj att målen kommer tätare nu, känns som att vi i snodgrass mccormack och bechio har garantier för mål framåt
 

ooh aah

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #292 på: Februar 05, 2012, 22:11:07 »
Jeg tror ikke Becchio er friskmeldt ennå. De siste målene har kommet når kampene har vært avgjort. Mot Birmingham bommet han i på sjanser han burde sette. Han hadde minst 3 store sjanser bare tidlig i 1.omgang som han skulle scoret på.
 

haak-d

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #293 på: Februar 05, 2012, 22:19:59 »
Mål = selvtillit, uansett når målene kommer, særs for en spiss som lever av å skåre. Gledelig at Becchio fant nettmaskene igjen i går, tipper vi får se en Becchio som putter jevnt og trutt utover vinteren og våren.
 

flynn

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #294 på: Februar 06, 2012, 10:56:41 »
I følge mine ører har Becchio de siste kampene framstått på en langt mer positiv måte enn tidligere denne sesongen. Han har dog slitt med selvtilliten foran kassa og misbrukt en del gode muligheter. Nå har han truffet blink noen ganger, og da kan også det løsne skikkelig for ham tror jeg. Som selvtillitsbygger er ett mål ett mål, helt uavhengig av når i kampene de kommer. De siste to goalene hans har det vært klasse over også, og dermed absolutt noe som skaper godfølelse i hodet. Man har jo sett spisser som "får utløsning" selv av å pirke en ferdigscoret ball over linja...

flynn

B_Ød

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #295 på: Februar 06, 2012, 11:05:46 »
I følge mine ører har Becchio de siste kampene framstått på en langt mer positiv måte enn tidligere denne sesongen. Han har dog slitt med selvtilliten foran kassa og misbrukt en del gode muligheter. Nå har han truffet blink noen ganger, og da kan også det løsne skikkelig for ham tror jeg. Som selvtillitsbygger er ett mål ett mål, helt uavhengig av når i kampene de kommer. De siste to goalene hans har det vært klasse over også, og dermed absolutt noe som skaper godfølelse i hodet. Man har jo sett spisser som "får utløsning" selv av å pirke en ferdigscoret ball over linja...

flynn
lovlig "premature" i så fall  ;)
Ups & Ups!!

Leedsfan

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #296 på: Februar 24, 2012, 19:46:43 »
Jeg kan ikke bekrefte det 100%, men det ser ut som det er Becchio som blir vår nye kaptein....

Ikke dumt??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Bites Yer Legs

Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #297 på: Februar 24, 2012, 19:49:48 »
Jeg kan ikke bekrefte det 100%, men det ser ut som det er Becchio som blir vår nye kaptein....

Ikke dumt??

Kilde?
KEEP FIGHTING!!

h.b

  • Gjest
Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #298 på: Februar 24, 2012, 19:53:03 »
Personig vil jeg nok foretekke en stopper eller en defansiv midtbanespiller som kaptein. Det på det enkle at de er oftere oppe i situasjoner, og kan styre laget bakfra

kalle_92

  • Gjest
Sv: SPILLER: Luciano Becchio !!
« Svar #299 på: Februar 24, 2012, 19:54:52 »
Personig vil jeg nok foretekke en stopper eller en defansiv midtbanespiller som kaptein. Det på det enkle at de er oftere oppe i situasjoner, og kan styre laget bakfra
Forsåvidt enig! Men når det kommer til stykker er det viktigst at kapteinen har gode lederegenskaper, har god lagånd og står på i motgang som i medgang! Kanskje er Becchio en slik type?

Edit:SA mener at det ville være rart om Becchio blir kaptein mtp. hans språkkunnskaper. (Twitter)
« Siste redigering: Februar 24, 2012, 20:13:12 av kalle_92 »