Skrevet av Emne: Sulaiman Al-Fahim mener Leeds United er et godt prospekt for kjøp..  (Lest 3637 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Adis

http://www.thescratchingshed.com/2010/01/worlds-fourth-most-influential-arab-thinks-leeds-united-would-be-a-good-buy/

Nå går det vel ikke feiende flott med Pompey om dagen, så jeg vet ikke helt hvor mye man skal legge i at han nevner Leeds om det tredje beste kjøpet for evt. investorer på balløya men det er nå en oppmerksomhet hvertfall.. Og for alle som har nevnt at de ikke begriper hvorfor ingen ser Leeds som et kjempegodt investeringsobjekt - så gjør altså Al-Fahim det da..

Vet ikke helt om jeg vil ha en sjeik som eier av klubben. Hva ville det gjort med sjela, med smaken i kjeften om man begynte å handle spillere over en lav sko og skifte fjaksen managere i året når ting ikke lykkes. Men jeg er ingen blodfan av Bates heller.. dunno..
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

h.b

  • Gjest
Så også denne artikkelen. Personlig kune jeg godt tenkt meg en eier alla Abrahamovitch. En som legger mye penger inn i klubben uten å gjøre det med lånte penger

Adis

Så også denne artikkelen. Personlig kune jeg godt tenkt meg en eier alla Abrahamovitch. En som legger mye penger inn i klubben uten å gjøre det med lånte penger

Vi har vel ingen videre god erfaring med lånte penger nei. Heller lite penger, enn for mye lånte penger..
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

h.b

  • Gjest
Er noe midt imellom da. Litt gjeld må vi regne med.

Adis

jaja, det er jo økonomisk fornuftig med noe gjeld, for all del. Ikke for mye lånte penger, var det jeg mente. Klar man skal ha gjeld. Er ingen stiftelse.
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Rune Bergen

Gjelden til pl klubbene bør skremme vannet av seriøse klubber som forsøker uten den store gjelden å få et lag som kan matche de med rike eiere eller stor gjeld.

Rankin

Så også denne artikkelen. Personlig kune jeg godt tenkt meg en eier alla Abrahamovitch. En som legger mye penger inn i klubben uten å gjøre det med lånte penger
[
/quote]

Men Håkon da,vi har jo Kenneth...
 

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
"The 4th most influental Arab" – ifølge hvem? Må være en vits.... 

Anbefaler alle å lese intervjuet med Suleiman - som også er TV-reality kjendis -  på http://www.worldsoccer.com/features/sulaiman_al-fahim_discusses_the_portsmouth_saga_with_james_montague_features_293610.html.

Fyren framstår som en skikkelig selvopptatt ’bighead’. Gud vet hvor mange slike skrullinger som er ute etter å kjøpe fotballklubber kun for å pleie sitt eget ego. Hvor mange slike er det som banker på dørene i Leeds?

I've always said that I'll retire at 35. I am 32 now. My other project is a film that I'm investing in [The Road to Darfur]. I play myself, a philanthropist. I want people to see the real me, not what people have written about me. And not what people saw in my reality TV show, Hydra Executives. You know, my only problem was the first season wasn't me. It showed someone with ego, ignorant, selfish. I want this [film] to show my real, honest lifestyle.

Se dette også iforhold til dagens historie om Portsmouth på BBC:

Fotballforbundet truer med å holde tilbake TV-honorarer på 7 mill pund, for å betale noen av kreditorene til Portsmouth. Klubben lever allerede under transfer embargo, og trues med konkursbegjæring fra engelske skattemyndigheter.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/p/portsmouth/8453406.stm

Mvh
McMidjo
Verdens 456.004 mest innflytelsesrike nordmann... :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Pettersen97

En rik Araber som e Leeds fan å som har fulgt med på klubben å som ønske klubben suksess pga sin "Leeds bakgrunn" hadde ikke gjort nåkka :) Men vil ikke at Leeds skal bli et slags leketøy for en riking som har for mye dollar,pund,kroner,euro.....mellom nævvan..
The Mighty Whites

Adis

"The 4th most influental Arab" – ifølge hvem? Må være en vits.... 

Anbefaler alle å lese intervjuet med Suleiman - som også er TV-reality kjendis -  på http://www.worldsoccer.com/features/sulaiman_al-fahim_discusses_the_portsmouth_saga_with_james_montague_features_293610.html.

Fyren framstår som en skikkelig selvopptatt ’bighead’. Gud vet hvor mange slike skrullinger som er ute etter å kjøpe fotballklubber kun for å pleie sitt eget ego. Hvor mange slike er det som banker på dørene i Leeds?

I've always said that I'll retire at 35. I am 32 now. My other project is a film that I'm investing in [The Road to Darfur]. I play myself, a philanthropist. I want people to see the real me, not what people have written about me. And not what people saw in my reality TV show, Hydra Executives. You know, my only problem was the first season wasn't me. It showed someone with ego, ignorant, selfish. I want this [film] to show my real, honest lifestyle.

Se dette også iforhold til dagens historie om Portsmouth på BBC:

Fotballforbundet truer med å holde tilbake TV-honorarer på 7 mill pund, for å betale noen av kreditorene til Portsmouth. Klubben lever allerede under transfer embargo, og trues med konkursbegjæring fra engelske skattemyndigheter.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/p/portsmouth/8453406.stm

Mvh
McMidjo
Verdens 456.004 mest innflytelsesrike nordmann... :)


Hva baserer du den plasseringen på da?! Du må da vitterlig være laaangt høyere opp på listen. Du er jo en rettroende her inne tross alt :)
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Torpe-do

Sv: Sulaiman Al-Fahim mener Leeds United er et godt prospekt for kjøp..
« Svar #10 på: Januar 12, 2010, 19:00:00 »
"Newcastle United are good for investors looking for history, image, but it is a long, long-term investment."

Høh... og dette kommer i setningen etter han nevnte Leeds for første gang... Nei, ønsker ikke å tiltrekke meg han / hans kompiser..

kilgallon

Sv: Sulaiman Al-Fahim mener Leeds United er et godt prospekt for kjøp..
« Svar #11 på: Januar 12, 2010, 19:22:26 »
Jeg vil 10 gange heller ha Leeds der som de er nå, enn at jeg vil ha en eller annen sheik (eller russer) som skal leke med klubben en 3, 4, 5 år for så å drite på det hele fordi noe annet spennende dukker opp. Jeg håper ALDRIG klubben blir kjøpt av en Abramovitch eller en Al-Fahim.
Nå er jeg ikke så bra inne i det økonomiske omkring Leeds som mange her inne på forumet tydeligvis er, og mine holdninger til Bates er temmelig nøytrale, men for meg å se, så virker det som om det drives ganske fornuftig i Leeds om dagen. Så vidt jeg har forstått, så har man penger på bok og vi har stø kurs mot opprykning.

Dennis

Sv: Sulaiman Al-Fahim mener Leeds United er et godt prospekt for kjøp..
« Svar #12 på: Januar 12, 2010, 19:25:22 »
Så også denne artikkelen. Personlig kune jeg godt tenkt meg en eier alla Abrahamovitch. En som legger mye penger inn i klubben uten å gjøre det med lånte penger

Nå er det faktisk Michel Platini (og UEFAs) fortjeneste at Chelsea ikke har gjeld lenger. Abramovitsj, eller Abrahamovitch (ønsker du å gjøre han til en bibelsk figur) hadde ikke donert en eneste krone til Chelsea, før de blå fikk en enorm julegave i år.

Tallene sitter jeg ikke med nå, men Chelsea hadde vel noe sånt som 700mill pund i utestående gjeld til sin eier, som ble strøket etter truslene om å utestenge gjeldstyngede klubber som Chelsea, Liverpool og Manchester United ute fra Champions League (fra 2012 er det vel).

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen skulle ønske å sette Leeds i samme posisjon! Joda, Chelseas gjeld var til sin egen eier og rentefritt, men ettersom klubben drives med stygge, røde tall, vil den kranen skrus igjen før eller siden. Og HB, før du sier "litt gjeld er greit" igjen, denne gjelden vokste altså fort og sikkert. Husk at Abra(ha)movitsj nesten var presset til å selge klubben Chelsea eller båten sin (stakkar) som et følge av finanskrisen! Det er med andre ord ikke ubegrenset med midler, after all.

Nei, disse sjeikene, oligarkene og amerikanerne som enten kun tenker maksprofitt eller kjøper en fotballklubb for å øke suspstørrelsen eller fordi de kjeder seg, er med på å ødelegge fotballen jeg elsker. Er fortsatt en ung mann, men gammel nok til å føle den bitre smaken av en idrett som har forandret seg sterkt til det verre. Lojalitet og tilhørigheten er det snart kun fansen som sitter igjen med, mens den stadig økende pengegaloppen - på tross av at det visstnok skal være en finanskrise i verden - bidrar kun til å øke forskjellene og dermed gjelden, når andre klubber prøver å spise opp noe av de fordelene pengedopingen medfører.

Det må til slutt bli en stopp på idiotien, det er tross alt en idrett det er snakk om (viktigere enn døden eller ei) og det er skremmende å tenke på at man ikke har noen som helst problem med å sitte igjen med verken driftsunderskudd i milliardklassen eller gjeld på titalls milliarder, så lenge det kommer en overdimensjonert kopp i glasskapet.

Håper Platini har baller nok til å gå videre med truslene, før fotballen imploderer på seg selv.
« Siste redigering: Januar 12, 2010, 19:40:16 av Mr Kaizer »
Marching on together!

kilgallon

Sv: Sulaiman Al-Fahim mener Leeds United er et godt prospekt for kjøp..
« Svar #13 på: Januar 12, 2010, 19:32:24 »
Så også denne artikkelen. Personlig kune jeg godt tenkt meg en eier alla Abrahamovitch. En som legger mye penger inn i klubben uten å gjøre det med lånte penger

Nå er det faktisk Michel Platini (og UEFAs) fortjeneste at Chelsea ikke har gjeld lenger. Abramovitsj, eller Abrahamovitch (ønsker du å gjøre han til en bibelsk figur) hadde ikke donert en eneste krone til Chelsea, før de blå fikk en enorm julegave i år.

Tallene sitter jeg ikke med nå, men Chelsea hadde vel noe sånt som 700mill pund i utestående gjeld til sin eier, som ble strøket etter truslene om å utestenge gjeldstyngede klubber som Chelsea, Liverpool og Manchester United ute fra Champions League (fra 2012 er det vel).

Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor noen skulle ønske å sette Leeds i samme posisjon! Joda, Chelseas gjeld var til sin egen eier og rentefritt, men ettersom klubben drives med stygge, røde tall, vil den kranen skrus igjen før eller siden. Og HB, før du sier "litt gjeld er greit" igjen, denne gjelden vokste altså fort og sikkert. Husk at Abra(ha)movitsj nesten var presset til å selge klubben Chelsea eller båten sin (stakkar) som et følge av finanskrisen! Det er med andre ord ikke ubegrenset med midler, after all.

Nei, disse sjeikene, oligarkene og amerikanerne som enten kun tenker maksprofitt eller kjøper en fotballklubb for å øke suspstørrelsen eller fordi de kjeder seg, er med på å ødelegge fotballen jeg elsker. Er fortsatt en ung mann, men gammel nok til å føle den bitre smaken av en idrett som har forandret seg sterkt til det verre. Lojalitet og tilhørigheten er det snart kun fansen som sitter igjen med, mens den stadig økende pengegaloppen - på tross av at det visstnok skal være en finanskrise i verden - bidrar kun til å øke forskjellene og dermed gjelden, når andre klubber prøver å spise opp noe av de fordelene pengedopingen medfører.

Det må til slutt bli en stopp på idiotien, det er tross alt en idrett det er snakk om (viktigere enn døden eller ei) og det er skremmende å tenke på at man ikke har noen som helst problem med å sitte igjen med verken driftsunderskudd i milliardklassen eller gjeld på titalls milliarder, så lenge det kommer en overdimensjonert kopp i glasskapet.

Håper Platini har baller nok til å gå videre med truslene, før fotballen imploderer på seg selv.

Jeg er så enig, så enig. Du er muligvis en ung mann, Mr. Kaizer, men du er en klok, ung mann :) :)

sportcarl1

Sv: Sulaiman Al-Fahim mener Leeds United er et godt prospekt for kjøp..
« Svar #14 på: Januar 12, 2010, 19:36:34 »
antagligen är jag galen, men jag föredrar bates som håller hårt i plånboken, känner att vi är på rätt väg
 

h.b

  • Gjest
Sv: Sulaiman Al-Fahim mener Leeds United er et godt prospekt for kjøp..
« Svar #15 på: Januar 12, 2010, 19:41:09 »
antagligen är jag galen, men jag föredrar bates som håller hårt i plånboken, känner att vi är på rätt väg


Gal og gal fru blom. Er man Leeds supporter. Ja da er man gal i positiv forstand. Er man Leeds supporter og ikke gal. Ja da har man en skrue løs