Skrevet av Emne: Hva er det Wise ser i....  (Lest 2402 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

soumoh

Hva er det Wise ser i....
« på: Januar 08, 2007, 18:20:35 »
Foxe, Heath og Kandol?

We'll be back.
We'll be back.

RoarG

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #1 på: Januar 08, 2007, 18:42:15 »
Vet ikke. Jeg ser ikke det samme som han. Enormt potensiale, kanskje? Det må i så fall ligge dypt begravet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

L.RADEBE

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #2 på: Januar 08, 2007, 18:44:26 »
Enig med Foxe og Heath. Kandol er jeg villig til å ennå gi noen kamper.

Syntes dette sier alt om hvordan vår økonomiske ståa er nå om dagen.

Når det gjelder henting av spillere; det virker for meg som om at hele "scouting" apparatet dro med Bloomfield når han dro til Aston Villa. Mener, hvordan i alle dager kan vi ellers ha unnlatt å være med i kampen om visse lånespillere fra PL og andre interessante klubber. Samme gjelder permanente signeringer. Nei, det virker rett og slett som om vi har kuttet ut ryggraden når det kommer til research i spillermarkedet. Vi baserer oss på Agenter og så jævlig naiv at vi tror at dem er 100% ærlig å bare ute etter å hjelpe klubben. Ta Beckford f.eks. Agenten sier at Chelsea med flere er interessert, men hvis Leeds er raskt ute så kan de få kjøpe han med en gang. Herregud. Vi tror jo selvsagt på dette og går i vissheten om at vi har gjort tidenes scoop. Vi er på barnehagenvå. Vi har en lang vei på banen å gå, men tro meg, mye av problemene er mangel på de riktige personene i støtteapperatet. Nevner det bare i forbifarten, hadde vi hatt følere tidlig ute så hadde Koren ikledd seg Leeds trøya i januar... Forresten,  Agenter.. Fysj..
 

rd1

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #3 på: Januar 08, 2007, 19:03:19 »
Enig med siste taler.. Vi har rett og slett ikke råd til noen andre. Ikke får Wise penger og ikke kan han lønne spillerene mer en 6.000 pr uke.

Bates gambler høyt med CCC statusen vår, men berger vi plassen gir exit av lønningene til X-spillere og Kelly 100.000 pund i bedre likviditet per uke. Dersom vi per i dag går sånn ca i null, kan bates låne 10mp til 10% rente. Dette gir en ukentlig kostnad på 20.000 pund og vi har fortsatt 80.000 pund til ekstra spiller lønninger..

Konklusjonen min er at vi til sommeren (gitt at vi idag driver i balanse, samt at vi kutter kostnadene med 100.000 pund på x-spillerlønninger): Til sommeren kan vi låne 10 millioner pund og fortsatt ha 80.000 pund ekstra til spillerlønninger.

Desverre er det nok slik at vi taper penger i dag og kansje først går i null når lønningene til x-spillere forsvinner.

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Pål

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #4 på: Januar 08, 2007, 19:03:37 »
Når det gjelder Koren så fulgte Leeds han nøye i sommer. Under norgesoppholdet var Blackwell på Ã…råsen for å kikke på han blant annet. Hva vet forresten vi om hvilke spillere Leeds prøver å få? Har noen faktisk tenkt tanken at en god del spillere ikke vil til Leeds? Et bunnlag med dårlig publikumsoppmøte, dårlig økonomi og nedadgående kurve er ikke spesielt interessant selv om vi som supportere synes klubben burde være førstevalg for alle spillere....

Full mann, full kontroll
Full mann, full kontroll

Sverre

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #5 på: Januar 08, 2007, 19:38:26 »
quote:
Originally posted by Pål

Når det gjelder Koren så fulgte Leeds han nøye i sommer. Under norgesoppholdet var Blackwell på Ã…råsen for å kikke på han blant annet. Hva vet forresten vi om hvilke spillere Leeds prøver å få? Har noen faktisk tenkt tanken at en god del spillere ikke vil til Leeds? Et bunnlag med dårlig publikumsoppmøte, dårlig økonomi og nedadgående kurve er ikke spesielt interessant selv om vi som supportere synes klubben burde være førstevalg for alle spillere....

Full mann, full kontroll




Et godt poeng. Det er vanskelig å uttale seg for bastant når man står på utsiden...
 

Karl Hot Shot

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #6 på: Januar 08, 2007, 20:38:43 »
Matt Heath og Tresor Kandol kan vi avskrive, selv om Wise drømmer høylydt om noe annet. Hayden Foxe har jeg derimot sansen for. Han virker som en sindig midtstopper med godt hodespill. Om han har noe mer enn det å by på, får tiden vise. Foxe trenger imidlertid noen kamper på å spille seg ordentlig i form.
 

L.RADEBE

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #7 på: Januar 08, 2007, 22:35:50 »
Jeg prøver bare å understreke at hvis Leeds virkelig har følere ute til enhver tid, ja så gjør de jaggu meg en slett jobb.. At Blackwell var på Ã…råsen på sommeren er jo gledelig, men når ingenting kommer ut av det syntes jeg det er bortkastet. Hvis forresten han var den som var best rustet til å bestemme om han var rett mann så føler jeg at argumentet mitt ovenfor stemmer. Leeds er på et så lavt nivå på dette området at det er helt ufattelig. Vi er da inne på en annen debatt, hvem som burde ha hovedansvaret for spillerinnkjøp. Blackwell skal la scoutingen gjøres av andre som har det som fag, og heller konsentrere seg om treningsfeltet. Kollektiv avgjørelse må til, men når man tydeligvis ikke satser nok på dette feltet, ja da havner man bakpå.. Jeg føler at jeg kan nevne en hel 11`er som spiller i andre CCC lag og som Leeds ikke var ute etter. Ja hva vet jeg om det? Nei jeg vet ikke det 100%, men jeg føler meg rimelig sikker på at noen av disse spillerne da ville ha valgt Leeds framfor Stoke, Cardiff, Norwich, Sunderland, Hull City, Barnsley, Ipswich. Ja listen er enda lengere og den gir et veldig klart bilde spør du meg!

Koren og Mifsund kunne vært Leeds spillere i dag hadde man bare hatt de riktige folkene og satt dem til å gjøre jobben. Spillerene spiller der de får mest penger. Jeg er rimelig overbevist om at WBA ikke betaler mer enn hva Leeds hadde kunnet. Men igjen, dette blir synsing siden vi sitter på sidelinjen, men jeg føler at selv vi som er på sidelinjen kan trekke klare konklusjoner av det arbeidet som har vært vist de siste årene.

Leeds var en kamp unna PL i fjor og ikke kom her å si at alle andre lagene i divisjonen er så jævlig mer attraktiv å spille for enn Leeds. Den kjøper jeg bare ikke. Trenden blir å snu, tilskuerne kommer sakte men sikkert tilbake og neste år kan vi være med å kjempe i toppen igjen. Men det må skje noe bak i kulissene også. Kjøpe alt som agentene serverer oss av "bullshit" holder ikke mål. Klart man kan treffe gullfuglen en gang i blant, men hovedresearchen må man stå for selv..
 

Runar

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #8 på: Januar 09, 2007, 02:25:19 »
Som vi har sagt før så hadde KB bedre forutsetninger for å hente/låne gode spillere enn hva Wise har i disse dager. Når vi her hjemme i norge ser ut til å ha bedre oversikt over markedet enn hva KB hadde så er det noe i veien med Leeds apparatet.
 

Per-Stian

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #9 på: Januar 09, 2007, 02:35:25 »
Ingen av desse tre spelarane vil bli jokarar i kampen om å overleve. Foxe har trass skadeproblem skuffa meg enormt. Me sin fysikk og erfaring frå Premier League trudde eg faktisk at han kom t å spele seg t fast plass i vårt midtforsvar. For Kandol held eg framleis døra såvidt på gløtt, han ska få nokre veker t me å tilpasse seg nivået. Heath e vedteken elendig og ein risikofaktor for laget og hjartet mitt!

peacock

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #10 på: Januar 09, 2007, 05:40:43 »
"Ingen av desse tre spelarane vil bli jokarar i kampen om å overleve."

Jaså? Hvem skal da spille midtstoppere?

Per-Stian

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #11 på: Januar 09, 2007, 05:42:44 »
quote:
Originally posted by peacock

"Ingen av desse tre spelarane vil bli jokarar i kampen om å overleve."

Jaså? Hvem skal da spille midtstoppere?



Dei kan framleis spele, men tunga på vektskåla ser eg ikkje føre meg at dei vert. Eg håpar i d lengste at Wise/Bates hentar inn ein klassestoggar som erstatning for Killa. Eg håpar framleis på ein spelar som Matteo...

peacock

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #12 på: Januar 09, 2007, 13:14:48 »
"Dei kan framleis spele, men tunga på vektskåla ser eg ikkje føre meg at dei vert."

Vås! Uten anstendige midtstoppere rykker vi ned. Er det TUNGT nok for deg?

Peter7

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #13 på: Januar 09, 2007, 15:46:55 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

quote:
Originally posted by peacock

"Ingen av desse tre spelarane vil bli jokarar i kampen om å overleve."

Jaså? Hvem skal da spille midtstoppere?



Dei kan framleis spele, men tunga på vektskåla ser eg ikkje føre meg at dei vert. Eg håpar i d lengste at Wise/Bates hentar inn ein klassestoggar som erstatning for Killa. Eg håpar framleis på ein spelar som Matteo...


Danny Mills holder for meg.

***
Crainey 4 Scotland!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

RoarG

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #14 på: Januar 09, 2007, 16:49:49 »
Det er de til enhver tid spillende spillere som bli jokere for vår kamp om å holde oss i CCC! Spiller Foxe, så er vi selvsagt avhengig av at gjør en god nok jobb for oss. Imaginære spillere kan aldri bli jokere. Intet er bedre enn at Foxe og Heath gjennomgår en metamorfose og fremstår som divisjonens beste stoppere. DE gjør så godt de kan til enhver tid. Om de er gode nok er et annet spørsmål. Det er manageren som signer nye spillere, tar ut laget, bestemmer den enkeltes posisjon og oppgaver og legger opp taktikken. Evt. klagemål m.h.t. spillematerialets utilstrekkelighet må rettes til rett person: Dennis Wise. Spar spillerne.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

MrK

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #15 på: Januar 09, 2007, 17:04:10 »
UAnsett - så fremstår vi som en klubb som selger talenter og henter tilårskommende spillere (som har gitt sitt)

med stor undring registrerer jeg av at alle verdens talenter så ender vi opp med to mann under 30 år - Kandol og Heath og da er det noen milliarder igjen av mennesker.

Smått utrolig at vi var 90 min unna PL og opptrer som vi gjør nå

"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

mads

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #16 på: Januar 09, 2007, 17:19:22 »
foxe er da en ok spiller, men det jeg har set fra heath og kandol indtil har ikke været godt, men synes da lige de ska ha en chance alle 3

Premier League i næste sæson!
 

Bye

Re: Hva er det Wise ser i....
« Svar #17 på: Januar 09, 2007, 17:22:40 »
Stadig optimist ser jeg Mads!:) Bra det, jeg ser kølsvart på det.
Trønder i Bergen!