Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1432262 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4650 på: Mars 06, 2016, 19:38:12 »
Så hjertens enig i Jons to siste innlegg her.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4651 på: Mars 06, 2016, 19:57:50 »
Cellinoprotesten fra i dag:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10152982364767824&id=318192027823&refsrc=http%3A%2F%2Ft.co%2FsfvLb3wGgS&_rdr



http://metro.co.uk/2016/03/05/leeds-fans-stage-fake-funeral-in-protest-of-owner-massimo-cellino-5735210/

Idioter!
En fredelig demonstrasjon med sterke virkemidler, motivert av sterke føleleser, Dette er ikke idioter men folk som bryr seg. Synes de fortjener like mye respekt som den tause majoriteten som sitter på ræva og venter på at det skal ordne seg.

En demonstrasjon med kanskje 200 deltakere av de 21k som var på ER i går...og for min del sitter jeg ikke på "ræven" og venter, men jeg støtter HELE klubben og vil ha mest mulig ro, altså ikke unødvendig støy og har et HÃ…P om at det skal bli bedre, det er mine "sterke følelser", dere i out-gjengen vil bare kaste uten at det står noen i døren klar til å overta (seriøst Jon, det står ingen der), vet ikke hva som er smartest jeg :)

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4652 på: Mars 06, 2016, 22:04:28 »
Demonstrantene hadde tjent på få med seg flere av fansen på sitt lag og forklare hvem som bør kjøpe klubben.  Uten et slikt svar virker dette bare som et oppgjør mot Cellino peronlig, et slags hat. Jeg tviler på at den jevne Leeds-fan på kamper vil identifisere seg med folk som henger opp bannere på stadion-veggen, boards foran stadion , fly-reklame mot Cellino og en Leeds - kiste (begravelse!!) foran TV-kameraer.  Det virker  snodig for vanlige folk å demonstrere med så sterke virkemidler etter bortetap mot topplaget  Brighton når  klubben ligger ca midt på tabellen.  Folk flest har forståelse for at  Leeds skulle tape denne kampen . Da fremstår dette mer som et personlig korstog mot  Cellino. Av de kommentarer jeg har lest fra England så har dette  liten sympati (men det var tilfeldig lesning) . Hvis dette glir helt ut uten at folk skjønner poenget så blir de sett på som noen raringer.

DaGa

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4653 på: Mars 06, 2016, 23:26:37 »
Det virker  snodig for vanlige folk å demonstrere med så sterke virkemidler etter bortetap mot topplaget  Brighton når  klubben ligger ca midt på tabellen.  Folk flest har forståelse for at  Leeds skulle tape denne kampen .

Ja, det var akkurat tapet mot Brighton som fikk det til å renne over (Flybanneret var vel kjøpt og betalt for flere uker siden)!

All ære til de som demonstrerer og prøver å få til endringer i klubben. Så får den gjengen som ikke vil, sitte å nyte de fantastiske kampene, som de også gjorde det når Bates styrte og når GHF styrte.
We all LOVE LEEDS!

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4654 på: Mars 07, 2016, 00:47:58 »
Det virker  snodig for vanlige folk å demonstrere med så sterke virkemidler etter bortetap mot topplaget  Brighton når  klubben ligger ca midt på tabellen.  Folk flest har forståelse for at  Leeds skulle tape denne kampen .

Ja, det var akkurat tapet mot Brighton som fikk det til å renne over (Flybanneret var vel kjøpt og betalt for flere uker siden)!

All ære til de som demonstrerer og prøver å få til endringer i klubben. Så får den gjengen som ikke vil, sitte å nyte de fantastiske kampene, som de også gjorde det når Bates styrte og når GHF styrte.

 Mitt poeng var at  skal dette ha noen hensikt , så bør man i alle fall skaffe seg litt sympati fra vanlige folk. Jeg tror folk bare trekker på skudrene når man demonstrerer etter å ha tapt mot et topplag og et positivt regnskap er lagt frem. Man prøver  å selge budskapet om å "ta ansvar for å få til endringer", men det  har jeg liten tro på hvis man holder det gående uke etter uke.  Folk vil snart se at det er misforhold med det demonstrantene påstår og det som er virkeligheten (økonomien går faktisk bedre og Leeds spiller ikke dårlig i  HVER  kamp, folk kan se selv) .  TV-eksperter  på Sky og Channel 5   snakker dessuten postivt  om det Evans får til.  Da er det noe som  skurrer  i folks ører når noen påstår at ALT  så forferdelig dårlig med kraftig ordbruk. Demonstrantene mister da troverdighet og ender da opp med noen få hundre deltakere.  En slik flokk vil aldri få  Cellino til å slutte.

Skal dette ha noen hensikt så er det bedre å demonstrere tungt når det går virkelig dårlig i en periode, for å få flere til å støtte sin sak. Ã… demonstrere mot  at man ligger midt på tabellen  etter to sesonger med  Cellino  er ingen vinneroppskrift.

DaGa

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4655 på: Mars 07, 2016, 07:32:16 »
Det virker  snodig for vanlige folk å demonstrere med så sterke virkemidler etter bortetap mot topplaget  Brighton når  klubben ligger ca midt på tabellen.  Folk flest har forståelse for at  Leeds skulle tape denne kampen .

Ja, det var akkurat tapet mot Brighton som fikk det til å renne over (Flybanneret var vel kjøpt og betalt for flere uker siden)!

All ære til de som demonstrerer og prøver å få til endringer i klubben. Så får den gjengen som ikke vil, sitte å nyte de fantastiske kampene, som de også gjorde det når Bates styrte og når GHF styrte.

 Mitt poeng var at  skal dette ha noen hensikt , så bør man i alle fall skaffe seg litt sympati fra vanlige folk. Jeg tror folk bare trekker på skudrene når man demonstrerer etter å ha tapt mot et topplag og et positivt regnskap er lagt frem. Man prøver  å selge budskapet om å "ta ansvar for å få til endringer", men det  har jeg liten tro på hvis man holder det gående uke etter uke.  Folk vil snart se at det er misforhold med det demonstrantene påstår og det som er virkeligheten (økonomien går faktisk bedre og Leeds spiller ikke dårlig i  HVER  kamp, folk kan se selv) .  TV-eksperter  på Sky og Channel 5   snakker dessuten postivt  om det Evans får til.  Da er det noe som  skurrer  i folks ører når noen påstår at ALT  så forferdelig dårlig med kraftig ordbruk. Demonstrantene mister da troverdighet og ender da opp med noen få hundre deltakere.  En slik flokk vil aldri få  Cellino til å slutte.

Skal dette ha noen hensikt så er det bedre å demonstrere tungt når det går virkelig dårlig i en periode, for å få flere til å støtte sin sak. Ã… demonstrere mot  at man ligger midt på tabellen  etter to sesonger med  Cellino  er ingen vinneroppskrift.

Protestene har pågått i mnder nå, skal man da stoppe pga stortap mot Brighton? Hvorfor? Flybanneret skulle vel dessuten etter planen skje i hjemmekampen mot Nottingham Forest, 1 mnd siden! For å få flere med seg, nytter det hvertfall ikke å stoppe opp!

17. plass er ikke midt på tabellen, det er den nedre delen av tabellen, i en sesong der vi skulle rykke opp ifølge Cellino! Ser ikke du at det går nedover sportslig? Vil bare minne på at McDermott kjempet om Play-Off før Cellinos navn kom inn i bildet...

Hva er det demonstrantene påstår som ikke er sant? Drøye 20000 Leedsfans på ER lørdag kl 15, ikke på SKY, i en ganske så viktig kamp mot Bolton sier egentlig det meste... Leeds er ikke påvei framover, men bakover, og det er ikke demonstrantene sin feil, men Cellinos!
We all LOVE LEEDS!

Dennis

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4656 på: Mars 07, 2016, 08:31:44 »
...

Hva er det demonstrantene påstår som ikke er sant? Drøye 20000 Leedsfans på ER lørdag kl 15, ikke på SKY, i en ganske så viktig kamp mot Bolton sier egentlig det meste... Leeds er ikke påvei framover, men bakover, og det er ikke demonstrantene sin feil, men Cellinos!

Helt enig. Klubben er i ferd med å kveles innenfra igjen. Ingenting er endret fra Bates-tiden.
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4657 på: Mars 07, 2016, 10:04:48 »
...

Hva er det demonstrantene påstår som ikke er sant? Drøye 20000 Leedsfans på ER lørdag kl 15, ikke på SKY, i en ganske så viktig kamp mot Bolton sier egentlig det meste... Leeds er ikke påvei framover, men bakover, og det er ikke demonstrantene sin feil, men Cellinos!

Helt enig. Klubben er i ferd med å kveles innenfra igjen. Ingenting er endret fra Bates-tiden.
Nei egentlig ikke, og det er faretruende :(
Cellino og Bates har sine likheter, men også sine ulikheter...problemet for oss er at konsekvensene av deres styring er totalt ødeleggende for klubben >:(

Xern

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4658 på: Mars 07, 2016, 10:23:43 »
Og det verste er at man heller ikke kan si at det muligens kan bedre seg. Hadde Cellino vært nybakt klubbeier i lærefasen, kunne dette være tilfelle. Men vi snakker jo tross alt om en gal italiener som har eid fotballklubb i evigheter, og som ikke har vist tegn til endring. Ingen kan benekte at han så gjerne vil, men han burde holde seg til å sprøyte inn pengene og se kampene. At han ikke innser dette er merkverdig  ???
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Eriksen55

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4659 på: Mars 07, 2016, 12:50:03 »
Cellinoprotesten fra i dag:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10152982364767824&id=318192027823&refsrc=http%3A%2F%2Ft.co%2FsfvLb3wGgS&_rdr



http://metro.co.uk/2016/03/05/leeds-fans-stage-fake-funeral-in-protest-of-owner-massimo-cellino-5735210/

Idioter!
En fredelig demonstrasjon med sterke virkemidler, motivert av sterke føleleser, Dette er ikke idioter men folk som bryr seg. Synes de fortjener like mye respekt som den tause majoriteten som sitter på ræva og venter på at det skal ordne seg.

En demonstrasjon med kanskje 200 deltakere av de 21k som var på ER i går...og for min del sitter jeg ikke på "ræven" og venter, men jeg støtter HELE klubben og vil ha mest mulig ro, altså ikke unødvendig støy og har et HÃ…P om at det skal bli bedre, det er mine "sterke følelser", dere i out-gjengen vil bare kaste uten at det står noen i døren klar til å overta (seriøst Jon, det står ingen der), vet ikke hva som er smartest jeg :)

Skjønner ikke hvorfor dem som vil bli kvitt Cellino må lansere et alternativ til hvem som skal ta over før vi liksom kan mene noe. 

h.b

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4660 på: Mars 07, 2016, 13:34:57 »
Nå har Parkin sagt at han er uaktuell. Og det skjønner jeg godt. Han ser hvordan enkelte deler av fansen driver dritt mot familien til Cellino. Og Parkin har en familie han vil beskytte.
Er for at vi må bli kvitt Cellino. Men slik enkelte deler av fansen driver. Ja da er den fansen slik at jeg mener den skader klubben, og dermed burde utestenges på livstid fra Elland Road. Greit nok med bannere og demonstrasjoner. Men når man truer familien til eieren. Da har de ingenting i klubben å gjøre. Dette har Parkin sett, og dette har nok andre potensielle kjøpere sett. Derfor vil ingen ta i Leeds med en illtang

raggen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4661 på: Mars 07, 2016, 14:01:52 »
Du har ett poeng her H.B men tror den uoversiktlige jungelen av en økonomi er ett vepsebol de fleste som vil kjøpe er redd for og stikke hånda inn i... ser bare hvor mange skjeletter som detter ut av skapene etter hvert oppkjøp.
Forever Leeds United!!!!!!!!

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4662 på: Mars 07, 2016, 14:06:50 »
Nå har Parkin sagt at han er uaktuell. Og det skjønner jeg godt. Han ser hvordan enkelte deler av fansen driver dritt mot familien til Cellino. Og Parkin har en familie han vil beskytte.
Er for at vi må bli kvitt Cellino. Men slik enkelte deler av fansen driver. Ja da er den fansen slik at jeg mener den skader klubben, og dermed burde utestenges på livstid fra Elland Road. Greit nok med bannere og demonstrasjoner. Men når man truer familien til eieren. Da har de ingenting i klubben å gjøre. Dette har Parkin sett, og dette har nok andre potensielle kjøpere sett. Derfor vil ingen ta i Leeds med en illtang

Hvem er det som har truet Cellino m/fam, og hvor har dette stått skrevet?

Trsuler om vold. o.l. er selvsagt langt over streken. Jeg tror de aller fleste tar sterk avstand fra sånt.
« Siste redigering: Mars 07, 2016, 14:10:34 av willum »

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4663 på: Mars 07, 2016, 18:25:50 »
Nå har Parkin sagt at han er uaktuell. Og det skjønner jeg godt. Han ser hvordan enkelte deler av fansen driver dritt mot familien til Cellino. Og Parkin har en familie han vil beskytte.
Er for at vi må bli kvitt Cellino. Men slik enkelte deler av fansen driver. Ja da er den fansen slik at jeg mener den skader klubben, og dermed burde utestenges på livstid fra Elland Road. Greit nok med bannere og demonstrasjoner. Men når man truer familien til eieren. Da har de ingenting i klubben å gjøre. Dette har Parkin sett, og dette har nok andre potensielle kjøpere sett. Derfor vil ingen ta i Leeds med en illtang

Hvem er det som har truet Cellino m/fam, og hvor har dette stått skrevet?

Trsuler om vold. o.l. er selvsagt langt over streken. Jeg tror de aller fleste tar sterk avstand fra sånt.
Det handler ikke om trusler og vold, det er marginalt . Omtalen på nettet , boards og stadige fyrop  er ikke mye bedre. Med erfaringene til  Cellino, Bates og Ridsdale i minne så skjønner jeg hvorfor noen tenker seg om to ganger før de kjøper Leeds. Da vil det jo være mye bedre å bruke penger på f.eks Norwich eller Derby hvor man  ikke opplever dette.  Hvorfor bry seg med å kjøpe Leeds når det medfører så mye trøbbel? Ã… kjøpe Leeds er garantert selvpining uansett. Jeg hadde ikke giddet det om jeg var milliardær.

Det må jo være en grunn til at Leeds  må ta  til takke med eiere som Bates og Cellino. Ser ut til at Leeds må velge eiere  på nederste hylle hver gang.  Svært få ønsker denne jobben.  Vi kan jo tenke oss hvorfor.

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4664 på: Mars 07, 2016, 19:43:19 »
Nå har Parkin sagt at han er uaktuell. Og det skjønner jeg godt. Han ser hvordan enkelte deler av fansen driver dritt mot familien til Cellino. Og Parkin har en familie han vil beskytte.
Er for at vi må bli kvitt Cellino. Men slik enkelte deler av fansen driver. Ja da er den fansen slik at jeg mener den skader klubben, og dermed burde utestenges på livstid fra Elland Road. Greit nok med bannere og demonstrasjoner. Men når man truer familien til eieren. Da har de ingenting i klubben å gjøre. Dette har Parkin sett, og dette har nok andre potensielle kjøpere sett. Derfor vil ingen ta i Leeds med en illtang

Hvem er det som har truet Cellino m/fam, og hvor har dette stått skrevet?

Trsuler om vold. o.l. er selvsagt langt over streken. Jeg tror de aller fleste tar sterk avstand fra sånt.

Datteren Eleonora og kona flyktet til London. De orket ikke mer Leedspøbel og trakassering når de var på bytur eller på universitetet.
Sønnene har vel sluttet med twitter og Cellino selv tilbringer mer og mer tid i London.

En uinteressert og uengasjert Cellino er værre enn en Cellino som er PÃ…!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4665 på: Mars 07, 2016, 22:01:44 »
Det virker  snodig for vanlige folk å demonstrere med så sterke virkemidler etter bortetap mot topplaget  Brighton når  klubben ligger ca midt på tabellen.  Folk flest har forståelse for at  Leeds skulle tape denne kampen .

Ja, det var akkurat tapet mot Brighton som fikk det til å renne over (Flybanneret var vel kjøpt og betalt for flere uker siden)!

All ære til de som demonstrerer og prøver å få til endringer i klubben. Så får den gjengen som ikke vil, sitte å nyte de fantastiske kampene, som de også gjorde det når Bates styrte og når GHF styrte.

 

Protestene har pågått i mnder nå, skal man da stoppe pga stortap mot Brighton? Hvorfor? Flybanneret skulle vel dessuten etter planen skje i hjemmekampen mot Nottingham Forest, 1 mnd siden! For å få flere med seg, nytter det hvertfall ikke å stoppe opp!

17. plass er ikke midt på tabellen, det er den nedre delen av tabellen, i en sesong der vi skulle rykke opp ifølge Cellino! Ser ikke du at det går nedover sportslig? Vil bare minne på at McDermott kjempet om Play-Off før Cellinos navn kom inn i bildet...

Hva er det demonstrantene påstår som ikke er sant? Drøye 20000 Leedsfans på ER lørdag kl 15, ikke på SKY, i en ganske så viktig kamp mot Bolton sier egentlig det meste... Leeds er ikke påvei framover, men bakover, og det er ikke demonstrantene sin feil, men Cellinos!

Dette handler ikke om hva man mener er sant, hva jeg mener om Cellino , om 17. plass er midt på tabellen eller ikke, eller når flybanneret var bestemt. Det handler om hvordan denne demonstrasjonsgjengen  oppfattes av vanlige  folk. Iflg nettkommentarer så er de ikke akkurat elsket (har bare lest noen få aviser). Skal dette føre frem så må man være tusenvis av fans og ikke et par hundre stk.  Grensen er ganske tynn mellom å oppfattes som bråkmaker eller å  bli oppfattet som saklige demonstranter med noe på hjertet.  

Hvis de fortsetter å være noen få , så selger de et budskap som svært få tror på. Akkurat det de selv beskylder Cellino for!!
« Siste redigering: Mars 07, 2016, 22:04:02 av Josch »

Cherry

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4666 på: Mars 07, 2016, 22:29:18 »
Nå har Parkin sagt at han er uaktuell. Og det skjønner jeg godt. Han ser hvordan enkelte deler av fansen driver dritt mot familien til Cellino. Og Parkin har en familie han vil beskytte.
Er for at vi må bli kvitt Cellino. Men slik enkelte deler av fansen driver. Ja da er den fansen slik at jeg mener den skader klubben, og dermed burde utestenges på livstid fra Elland Road. Greit nok med bannere og demonstrasjoner. Men når man truer familien til eieren. Da har de ingenting i klubben å gjøre. Dette har Parkin sett, og dette har nok andre potensielle kjøpere sett. Derfor vil ingen ta i Leeds med en illtang

Det er bare det at fans vil jo klubben så inderlig vel, vi VET hvordan det kunne ha sett ut om den var styrt riktig når vi ser på hva som skjer med " små" klubber som nå spiller i PL....
Det er dette som river og sliter i oss sesong etter sesong når vi fortsatt kaver i gjørma.... Og noen viser det på denne måten. Ikke bra, men de tenker på klubben først....

Noen ganger må fortvilelse og følelser UT, selv om det kommer feil ut... Dette er ett rop om hjelp.
 

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4667 på: Mars 07, 2016, 22:32:54 »
Siste gang det ble presentert en kiste med emblemet til Leeds United var i cupfinalen 1973! Sunderlandfansen koste seg med det.

Dette førte til et ydmykende tap og Leeds United har ikke siden nådd en eneste FA cup finale!!!



Ikke det beste virkemiddelet for klubben vår!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DaGa

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4668 på: Mars 07, 2016, 22:46:50 »
Det virker  snodig for vanlige folk å demonstrere med så sterke virkemidler etter bortetap mot topplaget  Brighton når  klubben ligger ca midt på tabellen.  Folk flest har forståelse for at  Leeds skulle tape denne kampen .

Ja, det var akkurat tapet mot Brighton som fikk det til å renne over (Flybanneret var vel kjøpt og betalt for flere uker siden)!

All ære til de som demonstrerer og prøver å få til endringer i klubben. Så får den gjengen som ikke vil, sitte å nyte de fantastiske kampene, som de også gjorde det når Bates styrte og når GHF styrte.

 

Protestene har pågått i mnder nå, skal man da stoppe pga stortap mot Brighton? Hvorfor? Flybanneret skulle vel dessuten etter planen skje i hjemmekampen mot Nottingham Forest, 1 mnd siden! For å få flere med seg, nytter det hvertfall ikke å stoppe opp!

17. plass er ikke midt på tabellen, det er den nedre delen av tabellen, i en sesong der vi skulle rykke opp ifølge Cellino! Ser ikke du at det går nedover sportslig? Vil bare minne på at McDermott kjempet om Play-Off før Cellinos navn kom inn i bildet...

Hva er det demonstrantene påstår som ikke er sant? Drøye 20000 Leedsfans på ER lørdag kl 15, ikke på SKY, i en ganske så viktig kamp mot Bolton sier egentlig det meste... Leeds er ikke påvei framover, men bakover, og det er ikke demonstrantene sin feil, men Cellinos!

Iflg nettkommentarer så er de ikke akkurat elsket (har bare lest noen få aviser). Skal dette føre frem så må man være tusenvis av fans og ikke et par hundre stk.  

Jepp, det er vel det megastore flertallet, Cellino inn folka, som kommenterer i kommentarfeltene i avisene. Minoriteten, Cellino out, er mest opptatt av å stemme på diverse sider, er det slik det er?
We all LOVE LEEDS!

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4669 på: Mars 07, 2016, 23:08:35 »
Det virker  snodig for vanlige folk å demonstrere med så sterke virkemidler etter bortetap mot topplaget  Brighton når  klubben ligger ca midt på tabellen.  Folk flest har forståelse for at  Leeds skulle tape denne kampen .

Ja, det var akkurat tapet mot Brighton som fikk det til å renne over (Flybanneret var vel kjøpt og betalt for flere uker siden)!

All ære til de som demonstrerer og prøver å få til endringer i klubben. Så får den gjengen som ikke vil, sitte å nyte de fantastiske kampene, som de også gjorde det når Bates styrte og når GHF styrte.

 

Protestene har pågått i mnder nå, skal man da stoppe pga stortap mot Brighton? Hvorfor? Flybanneret skulle vel dessuten etter planen skje i hjemmekampen mot Nottingham Forest, 1 mnd siden! For å få flere med seg, nytter det hvertfall ikke å stoppe opp!

17. plass er ikke midt på tabellen, det er den nedre delen av tabellen, i en sesong der vi skulle rykke opp ifølge Cellino! Ser ikke du at det går nedover sportslig? Vil bare minne på at McDermott kjempet om Play-Off før Cellinos navn kom inn i bildet...

Hva er det demonstrantene påstår som ikke er sant? Drøye 20000 Leedsfans på ER lørdag kl 15, ikke på SKY, i en ganske så viktig kamp mot Bolton sier egentlig det meste... Leeds er ikke påvei framover, men bakover, og det er ikke demonstrantene sin feil, men Cellinos!

Iflg nettkommentarer så er de ikke akkurat elsket (har bare lest noen få aviser). Skal dette føre frem så må man være tusenvis av fans og ikke et par hundre stk.  

Jepp, det er vel det megastore flertallet, Cellino inn folka, som kommenterer i kommentarfeltene i avisene. Minoriteten, Cellino out, er mest opptatt av å stemme på diverse sider, er det slik det er?


Tviler på om dette nødvendigvis er "Cellino inn folka". Det er nok vanlige  mennesker som stusser over og irriterer seg over demonstrasjonen. At man MÃ… være FOR eller IMOT Cellino kjøper jeg ikke.

DaGa

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4670 på: Mars 07, 2016, 23:33:05 »
Det virker  snodig for vanlige folk å demonstrere med så sterke virkemidler etter bortetap mot topplaget  Brighton når  klubben ligger ca midt på tabellen.  Folk flest har forståelse for at  Leeds skulle tape denne kampen .

Ja, det var akkurat tapet mot Brighton som fikk det til å renne over (Flybanneret var vel kjøpt og betalt for flere uker siden)!

All ære til de som demonstrerer og prøver å få til endringer i klubben. Så får den gjengen som ikke vil, sitte å nyte de fantastiske kampene, som de også gjorde det når Bates styrte og når GHF styrte.

 

Protestene har pågått i mnder nå, skal man da stoppe pga stortap mot Brighton? Hvorfor? Flybanneret skulle vel dessuten etter planen skje i hjemmekampen mot Nottingham Forest, 1 mnd siden! For å få flere med seg, nytter det hvertfall ikke å stoppe opp!

17. plass er ikke midt på tabellen, det er den nedre delen av tabellen, i en sesong der vi skulle rykke opp ifølge Cellino! Ser ikke du at det går nedover sportslig? Vil bare minne på at McDermott kjempet om Play-Off før Cellinos navn kom inn i bildet...

Hva er det demonstrantene påstår som ikke er sant? Drøye 20000 Leedsfans på ER lørdag kl 15, ikke på SKY, i en ganske så viktig kamp mot Bolton sier egentlig det meste... Leeds er ikke påvei framover, men bakover, og det er ikke demonstrantene sin feil, men Cellinos!

Iflg nettkommentarer så er de ikke akkurat elsket (har bare lest noen få aviser). Skal dette føre frem så må man være tusenvis av fans og ikke et par hundre stk.  

Jepp, det er vel det megastore flertallet, Cellino inn folka, som kommenterer i kommentarfeltene i avisene. Minoriteten, Cellino out, er mest opptatt av å stemme på diverse sider, er det slik det er?


Tviler på om dette nødvendigvis er "Cellino inn folka". Det er nok vanlige  mennesker som stusser over og irriterer seg over demonstrasjonen. At man MÃ… være FOR eller IMOT Cellino kjøper jeg ikke.

Hvorfor skal vanlige folk irritere seg over at Leedsfans demonstrerer mot eieren skjønner jeg ikke helt... Da har dem få bekymringer i livet sitt.
We all LOVE LEEDS!

ragnar

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4671 på: Mars 24, 2016, 12:48:35 »
Det er MC som har kontroll over Leeds og det er han som styrer. Han sier han vil ha Leeds opp i PL. Da er det noen enkle veier. Bruk mye penger eller bygg stein på stein med en langsiktig plan. Eller kjør en kombo her.

Nøkkelen er å ha en plan på det du driver med. Jeg ser ikke den hos MC foreløpig. SE representerer vel en mulighet for å kunne kjempe i topp seks på sikt. Men da må han få bittelitt gryn til å kjøpe spillere som passer hans kick and run.

Men SE har ikke en imponerende CV å vise til så jeg kjenner på liktåen at jeg er litt skeptisk til suksess under SE og forsåvidt MC...
*In El Loco we trust!*

flynn

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4672 på: Mars 25, 2016, 09:12:12 »
Det er MC som har kontroll over Leeds og det er han som styrer. Han sier han vil ha Leeds opp i PL. Da er det noen enkle veier. Bruk mye penger eller bygg stein på stein med en langsiktig plan. Eller kjør en kombo her.

Nøkkelen er å ha en plan på det du driver med. Jeg ser ikke den hos MC foreløpig. SE representerer vel en mulighet for å kunne kjempe i topp seks på sikt. Men da må han få bittelitt gryn til å kjøpe spillere som passer hans kick and run.

Men SE har ikke en imponerende CV å vise til så jeg kjenner på liktåen at jeg er litt skeptisk til suksess under SE og forsåvidt MC...

Jeg savner litt mer kick-and-run jeg. Synes at det virker som Evans ønsker det motsatte, et spill basert på posession, og tålmodig oppbygning. Forøvrig er jeg jo hjertens enig at klubben trenger langsiktig planlegging...

flynn

Erik M

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4673 på: Mars 27, 2016, 14:23:04 »
Det er MC som har kontroll over Leeds og det er han som styrer. Han sier han vil ha Leeds opp i PL. Da er det noen enkle veier. Bruk mye penger eller bygg stein på stein med en langsiktig plan. Eller kjør en kombo her.

Nøkkelen er å ha en plan på det du driver med. Jeg ser ikke den hos MC foreløpig. SE representerer vel en mulighet for å kunne kjempe i topp seks på sikt. Men da må han få bittelitt gryn til å kjøpe spillere som passer hans kick and run.

Men SE har ikke en imponerende CV å vise til så jeg kjenner på liktåen at jeg er litt skeptisk til suksess under SE og forsåvidt MC...

"Da er det noen enkle veier...". 

Her tror jeg forklaringen på at noen fortsatt tror på Cellino.  At det finnes enkle veier - bare man har nok gryn.  Husk på at halve Championship har ambisjoner om å rykke opp, minst, og mange av disse har både midler, erfarne  managere og seriøse styrer.

Enig med en tidligere replikk:  Cellino blokkererer effektivt ethvert form for fremskritt. Han kan ganske enkelt ikke..  Det er behov for mer enn lyst og penger...
 

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4674 på: Mars 27, 2016, 22:59:26 »
-Leeds er idag langt nede på listen i ch.ship når det gjelder budsjett. "små klubber" med lavt budsjett kjemper ikke i toppen idag . Hull, Brighton, Boro, Derby, Burnley, Sheff W har dyre spillere med høy lønn . Med lavt budsjett kan man bare drømme om å rykke opp.

-Kjøpe gode spillere og rykke opp?  Men hvordan skal lønninger til disse spillere betales? Eiers penger  ? Bør ikke lønna  forklares i samme slengen som man "ønsker"  spillere? Gir det mening å selge Byram (som tjente for mye) ,  og så kjøpe dyre spillere med enda høyere lønn nå? Ingen eier i verden vil satse banken for å rykke opp til PL med Leeds. Risikoen er for stor. Man risikerer kjempetap ved å bruke egne penger på dette og så ikke rykke opp. Ingen eier gidder å gjøre dette bare for få cred hos fansen.

Peter Ridsdales budsjettering (først kjøpe rådyre spillere og så kvalifisere til CL hvert år) burde være advarsel nr 1 for alle  Leeds-fans.!! Det ble lånt penger  og lønna kunne ikke betales når man mislykkes med kvalik  til CL.  Det samme vil skje om man gjør dette nå  for å rykke opp (mitt inntrykk er at noen på forumet ønsker en slik løsning!!) . Driften til Leeds kan ikke betale høy lønn for ca 3-4 år for mange  spillere om man mislykkes.  Leeds eller Cellino må da bære tapet når inntektene svikter . Cellino  gidder selvsagt ikke ta den risken. De som ikke har lært av dette skjønner ikke mye.

Leveregel for opprykk til PL: Først solid drift og minimal gjeld , deretter kjøpe gode spillere med høye lønninger, vha  investorer.  De som mener en annen eier ville satset 100% på opprykk  nå ville nok blitt  skuffet .

-"Mangler langsiktig plan"? Hva mener man med det? For min del er økonomien (drift av klubben) viktigste  steg på veien i en langsiktig plan.  Det overkygger alt annet.   Det er viktigere enn om  vi er på 12. eller  17 plass akkurat nå.
« Siste redigering: Mars 28, 2016, 18:34:00 av Josch »

Lundewhites

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4675 på: Mars 28, 2016, 00:25:18 »
Hvis man øker gjennomsnitt tilskuertall med 6000 så vil det på 25 hjemmekamper si minst 6 mill £ (med salg på stadion og billetter) Så det fins litt økonomi med å skape litt entusiasme og. Men DET skal ikke Cellino beskyldes for!  Han legger skylda på den stadig synkende tilskuermassen på TV???? Hvis Leeds hadde vist fram feiende flott fotball på tv, så hadde det kommet flere som ville oppleve dette live. Men å hente inn Evans og hans forferdelige kjedelige fotball å se på, så blir ikke dette en positiv faktor heller. Leeds har konstant negativ pressedekning. Det venter rettsaker mot flere tidligere ansatte, mot tidligere utstyrsleverandører og hovedsponsor. Vi lønner stadig tidligere managere og spillere han hentet inn som vi ikke bruker.  Så jeg vil ikke utelukkende skryte av økonomistyringa hans.
Leeds trenger optimisme, entusiasme og POSITIV engasjement. Det løpet er kjørt for Cellino, han er alt for ustabil til å skape det. 
Jeg får høre at vi som ønsker han ut av klubben MÃ… ha et navn klart på etterfølgeren.. Hvorfor MÃ… vi det??  Vi har sett det kaoset denne karen har skapt og vil ha han vekk. Ja han er sunnere økonomisk enn de forrige eierne som bare tappet klubben... men kolera er bedre enn pest, jeg vil ikke ha noen av delene! 
Hvis det er galt å ønske seg noe bedre for klubben en er glad i, ja da vet ikke jeg...
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Eriksen55

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4676 på: Mars 28, 2016, 00:32:09 »
Hvis man øker gjennomsnitt tilskuertall med 6000 så vil det på 25 hjemmekamper si minst 6 mill £ (med salg på stadion og billetter) Så det fins litt økonomi med å skape litt entusiasme og. Men DET skal ikke Cellino beskyldes for!  Han legger skylda på den stadig synkende tilskuermassen på TV???? Hvis Leeds hadde vist fram feiende flott fotball på tv, så hadde det kommet flere som ville oppleve dette live. Men å hente inn Evans og hans forferdelige kjedelige fotball å se på, så blir ikke dette en positiv faktor heller. Leeds har konstant negativ pressedekning. Det venter rettsaker mot flere tidligere ansatte, mot tidligere utstyrsleverandører og hovedsponsor. Vi lønner stadig tidligere managere og spillere han hentet inn som vi ikke bruker.  Så jeg vil ikke utelukkende skryte av økonomistyringa hans.
Leeds trenger optimisme, entusiasme og POSITIV engasjement. Det løpet er kjørt for Cellino, han er alt for ustabil til å skape det. 
Jeg får høre at vi som ønsker han ut av klubben MÃ… ha et navn klart på etterfølgeren.. Hvorfor MÃ… vi det??  Vi har sett det kaoset denne karen har skapt og vil ha han vekk. Ja han er sunnere økonomisk enn de forrige eierne som bare tappet klubben... men kolera er bedre enn pest, jeg vil ikke ha noen av delene! 
Hvis det er galt å ønske seg noe bedre for klubben en er glad i, ja da vet ikke jeg...

Dette stiller jeg meg 100% bak! Bra skrevet  :)

Akkurat det med at vi må lansere en etterfølger hvis vi ønsker MC ut er jo intet annen enn latterlig.  Få personer ble lansert i den gode gamle Bates tråden..og han var vi mange som ønsket bort  :)


Eriksen55

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4677 på: Mars 28, 2016, 00:35:07 »
Nå har Parkin sagt at han er uaktuell. Og det skjønner jeg godt. Han ser hvordan enkelte deler av fansen driver dritt mot familien til Cellino. Og Parkin har en familie han vil beskytte.
Er for at vi må bli kvitt Cellino. Men slik enkelte deler av fansen driver. Ja da er den fansen slik at jeg mener den skader klubben, og dermed burde utestenges på livstid fra Elland Road. Greit nok med bannere og demonstrasjoner. Men når man truer familien til eieren. Da har de ingenting i klubben å gjøre. Dette har Parkin sett, og dette har nok andre potensielle kjøpere sett. Derfor vil ingen ta i Leeds med en illtang

Hvem er det som har truet Cellino m/fam, og hvor har dette stått skrevet?

Trsuler om vold. o.l. er selvsagt langt over streken. Jeg tror de aller fleste tar sterk avstand fra sånt.

Datteren Eleonora og kona flyktet til London. De orket ikke mer Leedspøbel og trakassering når de var på bytur eller på universitetet.
Sønnene har vel sluttet med twitter og Cellino selv tilbringer mer og mer tid i London.

En uinteressert og uengasjert Cellino er værre enn en Cellino som er PÃ…!

Da får han kjøpe et London lag da, så slipper han nok besøk av Leedspøbler. Ser ikke noe annet enn at det må være vinn vinn for alle parter  :D

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4678 på: Mars 28, 2016, 01:12:19 »
Hvis man øker gjennomsnitt tilskuertall med 6000 så vil det på 25 hjemmekamper si minst 6 mill £ (med salg på stadion og billetter) Så det fins litt økonomi med å skape litt entusiasme og. Men DET skal ikke Cellino beskyldes for!  Han legger skylda på den stadig synkende tilskuermassen på TV???? Hvis Leeds hadde vist fram feiende flott fotball på tv, så hadde det kommet flere som ville oppleve dette live. Men å hente inn Evans og hans forferdelige kjedelige fotball å se på, så blir ikke dette en positiv faktor heller. Leeds har konstant negativ pressedekning. Det venter rettsaker mot flere tidligere ansatte, mot tidligere utstyrsleverandører og hovedsponsor. Vi lønner stadig tidligere managere og spillere han hentet inn som vi ikke bruker.  Så jeg vil ikke utelukkende skryte av økonomistyringa hans.
Leeds trenger optimisme, entusiasme og POSITIV engasjement. Det løpet er kjørt for Cellino, han er alt for ustabil til å skape det.  
Jeg får høre at vi som ønsker han ut av klubben MÃ… ha et navn klart på etterfølgeren.. Hvorfor MÃ… vi det??  Vi har sett det kaoset denne karen har skapt og vil ha han vekk. Ja han er sunnere økonomisk enn de forrige eierne som bare tappet klubben... men kolera er bedre enn pest, jeg vil ikke ha noen av delene!  
Hvis det er galt å ønske seg noe bedre for klubben en er glad i, ja da vet ikke jeg...

Skal man betale  bedre spillere og manager for å få folk på kampene eller kommer de når man klatrer på tabellen når driften er bedre ?  Bedre spillere må lønnes deretter  uansett,  og det er ikke sikkert publikumstallene  vil dekke dette.  Entusiasme kan ikke betale spillerlønninger for flere år (3-4 års kontrakter). Mitt inntrykk er at  Leeds-fansen kommer ganske lett når man vinner kamper og når man spiller mot rivaler. Hvis tidene blir bedre så kommer de tilbake (ca 24-28000). De siste årene er man lei av å vente på noe bedre, noe som ikke BARE skyldes Cellino (tok over i 2014) . Besøkstallene har derfor gått ned.

Av det jeg ser på BBC og Channel 5 (lørdag kveld) så er omtalen av Leeds saklig.  Evans blir ikke omtalt som kjedelig fotballmessig av de "eksperter"  jeg ser på i allefall.  Det samme sier Ian Halloway som er "pundit" på SKY i flere Leeds-kamper. Jeg har sett en  god del  Leeds-kamper denne sesongen , og vi spiller ikke noe kjedeligere enn andre lag (selvsagt kjedeligere enn topplagene) .  Noen ganger MÃ… man bare ha poeng og da underholder man mindre. Evans' oppgave var jo å beholde plassen og han har utført jobben og skaffet poengene. Men prestasjonene har variert mye i ulike kamper, særlig svakt offensivt.  Han har vel gjort det som var forventet med de laget han hadde.
« Siste redigering: Mars 28, 2016, 18:37:10 av Josch »

lojosang

Sv:
« Svar #4679 på: Mars 28, 2016, 02:01:03 »
Med langsiktighet mener vi blant annet at en manager får mer enn 11 kamper på seg før han får sparken. Så enkelt er det.
- Leif Olav