Main Menu

STABÆK!

Started by Leeds04, August 14, 2008, 21:58:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leeds04

Kom akkurat hjem fra en forrykende kamp på Nadderud stadion mot franske Rennes. Gutta spilte fantastisk fotball, og regelrett rundtspilte det franske laget store deler av kampen. Kunne like godt stått 4 - 1, da Stabæk hadde flere enorme sjanser. Bla to i treverket!

Fantastisk å se et så aggresivt og offensivt lag fra Norge!

Gleder meg til fortsettelsen i både serie, cup og ute i europa.

Hva sier dette om kvaliteten i tippeligaen...?

"Why settle for more, when you can settle for less"

MartinR

Quote from: Leeds04 on August 14, 2008, 21:58:36
Hva sier dette om kvaliteten i tippeligaen...?

At Stabæk vinner :(

Lord-Meta

Det sier så meget at Norge har for øyeblikket 1 godt fotball lag og resten er på nivå med leauge 1 lag eller dårligere. Norsk fotball er faktisk så uinteresant og møkk dårlig at hvorfor jeg bestilte alle tv2 sport kanalene er et mysterium. Godt PL er snart i gang og Leeds for mer norsk fotball no så blir jeg snart mentalt skadet.

Dennis

Stabæk var modige, aggressive og meget gode i dag, mot et habilt lag i europeisk sammenheng. Leeds04 har helt rett i at seieren var for liten, tross at franskmennene fort kunen scoret fler, de også. Slike ting skiller jo gjerne gutter og menn i fotballsammenheng. De beste lagene trenger ferre sjanser på å score. Bortekampen blir ekstremt vanskelig, men der kommer nok både Nannskog (bakrom) og Alanzinho (rom på midten og overganger) enda mer til sin rett. I tillegg har Stabæk muligheten til å benytte klassespilleren Anthony Annan i Frankrike, så vidt jeg forstår.

Er uenig i at norsk fotball er så elendig som alle skal ha det til. Ã... sette den opp mot den engelske - som blir naturlig ettersom engelsk liga er den mest populære i Norge - blir i beste fall urettferdig. Den engelske er den tøffeste i verden. Ikke bare det, engelsk Premier League er GLORIFISERT med tanke på kvalitet. Den er fantastisk god, ikke misforstå meg, men det vi ser av den (snakker da generelt) er bare det aller beste, ettersom det i klar grad er Manchester United, Arsenal, Chelsea og Liverpool som sendes mest. Disse er alle blant Europas ti beste lag og å sammenligne disse med Godset og Aalesund (no offense) er dødfødt.

I Stabæk har man Anthony Annan som har potensiale til å bli en toppspiller i enhver liga, Alanzinho som hadde passet ypperlig i Spania og som FÃ... matcher driblestyrken til og Veigar Pall Gunnarson, som nok også kunne spilt i en større liga med hell. Ikke alle klubbene i Norge har slike profiler, men Stabæk har klart det, med relativt få midler. Det burde være mulig også i klubber med større tyngde, som Rosenborg, Viking og Brann m.fl.

For å konkludere litt. Ã... se Manchester United - Arsenal (tross ManU-hatet hos mange) er sikkert langt mer spennende enn å se to norske lag. Men hva da med lag som Wigan - Sunderland? Ikke kom å si at det er klasse over slike kamper. Det er MANGE gjesp av fotballkamper som sendes fra England årlig! Igjen, engelsk fotball er minst to hakk bedre enn den norske, men av og til høres det ut som den norske ligaen er Europas verste.

Faktum er at den norske ligaen er ganske så underholdende, kontra mange andre. Både Jan Jønsson og Anders Grønhagen påstod de ble veldig overrasket over kvaliteten på spillet i Norge, kontra Danmark og Sverige. I disse ligaene - i likhet med Italia (en av Europas fire beste ligaer, eller??) - spilles det omstendelig, treg, ballbesittende, kjedelig fotball. Norsk fotball er langt mer direkte og kontringsrettet, noe som betyr flere feilpasninger og tellefeil, men også langt flere sjanser og mål.

Basta!  ;)
Marching on together!

Lord-Meta

Tror faktisk jeg er uenig med 95% av det du skriver der. Jeg setter på ingen måte den norske ligaen opp mot premier leauge, da heller mot leauge 1 eller leauge 2. Og å se på f.eks brann, rosenborg,vif,lsk etc som skal være norges store så foretrekker jeg å se sunderland - wigan i 130% av tilfellene. Greit at kvaliteten på sunderland - wigan ikke er så enorm, MEN det ser i hvertfall ut som de gidder å løpe for pengene de tjener. De takler å løper som om det skulle vært 74 tigre løpende etter dem, mens i norge er det så vidt midtbane spillerne beveger seg utenfor midt-sirkelen. J

Jeg er ikke den personen som elsker ronaldinho og C.ronaldo for at de klarer finter å vendinger som få andre klarer, men jeg setter pris på innsats og at spillerne viser at de vill kjempe for laget. Og si at den italienske er treg, kjedlig etc viser at du ikke har sett på italiensk fotball siste par sesongene og du bruker den generelle klisjeen. Jeg er ikke noe fan at italiensk fotballl, tvert i mot. Men tempoet, spillerne og måten fotballen spilles i italia utvikles stadig mer til den mer underholdene engelske eller spanske fotballen. Norske lag PRØVER å spiller direkte, men untenom stabæk ( forøyeblikket) er det få som gjør det og få som behersker det.

Så konklusjonen for meg blir at Norge er sikkert mer underholdene enn mange andre, tviler ikke på at den er mer underholdene enn finsk,latvisk. Men det er forferdelig kvalitet i form av passninger, tempo og stort sett alt annent som trengs for å lage god underholdning og god fotball. Jeg er ikke i tvil om at dette blir første og siste gang jeg betaler for tv2 sport kanalene, jeg river av meg store deler av håret hver gang jeg ser en norsk kamp. Alle passningene som blir slått uten noen form av tanke eller mening bak. Alle spillerne som står å se på hva lagkameraten gjør istede for å støtte han eller finne nye og bedre posisjoner alt irriterer meg. pfffff blir frustrert av bare å skrive om det.

Dennis

Helt i orden det, Lord-Meta, jeg var uenig med det meste du skreiv også.  ;)

Skal innrømme at jeg ikke ser mye italiensk fotball. Så fem kamper i fjor, pluss CL-kampene med italienske lag. Da var kampene dørgende kjedelig og i flere av de var Inter - Italias suverene enere de siste årene - på banen i tillegg. Unntaket var Roma borte mot Real Madrid. Det var en kjempematch og Roma var meget gode, spesielt Aquilani.

Likevel, ti-tolv kamper er jeg enig i ikke er representativt for en hel sesong og det var sikkert feil å dra alle over en kam. Grunnen til at jeg ikke orker denne ligaen, utover at jeg synes de spiller omstendelig continental-football, er også den overhengende faren for korrupsjon i italiensk idrett. Sykling, fotball og til og med olympisk bryting er infisert av skandaler. Det er litt som de som er interessert i boksing. Det er underholdende for interesserte, men man kan aldri være sikker på om det er rent spill. Det har jo forsåvidt også gjeldt engelske overganger de siste årene også, så forskjellen er kanskje ikke så stor som jeg tror.

Kaizer,
som ikke har Tv2Sport, men som gleder seg til å ha Canal+ på mute under Leeds-kampen i morra!  ;)
Marching on together!