Boikott Bates-diskusjoner

Started by berlin, August 17, 2009, 01:36:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joe Jordan

Jeg tror forumet til enhver tid bare er et speil på tilstanden til vårt kjære lag. Ja det er mye innlegg på repeat her, men jeg velger å ikke henge meg for mye opp i dette. OEF er OEF.

Jeg velger å ikke bruke unødvendig energi på Bates, jeg gleder meg foreløpig over at vi har startet sesongen bra, at vi beholdt Snodgrass og at Beckford fortsatt er i stallen. MOT!
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Eriksen55

Meget bra tråd Berlin. Har sagt tydelig hva jeg mener om nivået på forumet her for litt siden. Håper det blir bedre tider og at enkelte personer kan slutte å forsøpple de aller fleste trådene som blir laget.

auren

Quote from: h.b on August 18, 2009, 00:33:59
Nå hører ikke dette inn her Jon. men til sammenligning så ble det sagt at man aldri måtte slutte å diskutere holocaust. Dette fordi det da er stor sannsynlighet om at samme kan skje igjen. Mange fornekter Holocaust. Og da er det riktig av oss å ikke glemme.
Unnskyld en dårlig sammenligning Jon.

Beklager, men nå måtte jeg bare le høyt :). Du hb, du hb ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sleivind

Quote from: Tom S on August 18, 2009, 07:56:45
Nå hører ikke dette inn her Jon. men til sammenligning så ble det sagt at man aldri måtte slutte å diskutere holocaust. Dette fordi det da er stor sannsynlighet om at samme kan skje igjen. Mange fornekter Holocaust. Og da er det riktig av oss å ikke glemme.

I all verden!
Er vi begynt å sammenligne med Holocaust?

Nok er nok, no tar eg i alle fall fri fra dette forumet.
Stå på gutter!

Hvem skal oppdatere gullskjematråden nå da?  ???

auren

Quote from: Sleivind on August 18, 2009, 10:58:53
Quote from: Tom S on August 18, 2009, 07:56:45

I all verden!
Er vi begynt å sammenligne med Holocaust?

Nok er nok, no tar eg i alle fall fri fra dette forumet.
Stå på gutter!

Hvem skal oppdatere gullskjematråden nå da?  ???

I Tom S sin verden er "fri fra forumet" snakk om 5-6 timer  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Svend Anders

Jeg er selv en av de som er drittlei utviklingen på forumet her de siste månedene, og jeg trenger ikke utdype hvorfor. Det jeg derimot håper er at alle som har bidratt i større eller mindre grad med konstruktive og skikkelige innlegg (definer selv) fortsetter å gjøre det.

Det er vi, samtlige forumdeltakere, som legger rammene for hvordan vi vil ha det her.

Det innebærer for eksempel at man gir de enkelte innlegg (sett fra den enkeltes syn) den responsen eller oppmerksomheten det fortjener. Både i positiv (med god oppfølging) og negativ (stillhet, eller saklig svar) forstand.

Trådstarter spør i første innlegg hva noe av målet til de mest ivrige Bates-diskutørene har hatt. Jeg kan bare svare for meg selv, men som jeg også sa da jeg gikk inn i en viss tråd for noen uker siden var det for å "ta saken der" og et forsøk på å bli ferdig med den - da først og fremst for mine motdebatanter. De fleste argumentene hadde jeg hørt før, og jeg håpet tråden skulle bli en katalysator eller oppsamler for Bates-klagingen.

I tråden forsøkte jeg å holde et saklig, men kritisk syn på debatantene som langet ut med påstander i øst og vest. Andre får bedømme om jeg lyktes, men blant alt dette dro jeg blant annet frem en del gamle tråder, noen flere år tilbake, for å vise at disse temaene er diskutert før, og det har kommet minimalt med nyheter siden den gang.
I tillegg stilte jeg en del spørsmål i retur til de som kom med påstandene, men ikke alle gadd å svare. Det gjør det desto mindre interessant å engasjere seg, for da snakker vi ikke om debatt, da er det bare hyl fra den ene siden som gjentas uansett hva som sies tilbake.

Jeg mener de som snakker om at denne tråden handler om "meningssensurering" har bommet totalt. Det er ingen sensur man snakker om. Man snakker om arenaene man diskuterer ting i, og tildels måten det diskuteres på. Kanskje er det slik at man ikke forstår bruksmåten på et forum? At et tema diskuteres i én tråd, et annet i en annen? Jeg vet ikke.

Man bør ta inn over seg hvilke reaksjoner man får, og hvorfor man får de. Jeg gjør disse tankene om mitt eget engasjenet her på OEF også, og vet andre gjør det samme: skal jeg gidde å bruke tida mi på dette, og skal jeg være med på Bates-diskusjonene (som igjen fører til ytterligere gjentagelser av Bates-prat).

For min egen del følger jeg denne tråden videre og avventer litt, men i skrivende øyeblikk er i alle fall min plan å svare på de innleggene og trådene jeg finner interessant, og overse annet. Det siste inkluderer Bates-påstander jeg har hørt tusen ganger før. Samtidig går oppfordringen til moderatorene om å følge opp bl.a. kryssposting, spam og temaer/tråder som sklir ut (selv om det er litt av en jobb).
Forhåpentligvis vil det på en positiv måte være med å bidra til et forum slik jeg ønsker å se det (nå snakker jeg form såvel som innhold). Så gjenstår det å se hvor mange som er igjen og tar de samme valgene.

Marching on together,
Svend Anders
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders