Tur til England

Started by Trulsaren, August 22, 2009, 22:08:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Trulsaren

Hei!

Jeg og en venn planlegger å overvære sesongslutten av årets sesong (og forhåpentligvis opprykksfesten) i England, der vi forventer å bli servert litt skikkelig fotball.
Har sett litt rundt på det store internettet ang. priser og slikt, men finner ikke noe særligt konkret. Lurer derfor på om det er noen av dere erfarne reisemenn/damer som har nogenlunde oversikt på hvordan man billigst kommer seg til England, samt hvor det er lurt å "slå leir".
Vi planlegger å tilbringe en uke i England, men om det blit for dyrt for pungen blir det kun en weekend. Lurer også på i hvilken by man lettest kan komme seg til andre byer via tog i og med at vi satser på å få med oss ikke bare én kamp, men gjerne 2-3 kamper...

Om det har noe å si bor vi i Bergen.

Sitter utrolig pris på all hjelp vi kan få av dere!

MOT.

Truls
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Trulsaren

Takk skal du har for linken! Ligger mye bra info der!

Men en ting jeg lurer på, hvordan er det med billetter til den siste hjemme kampen (Bristol R). Registrerte jo at det var nesten 40 000 på ER siste hjemmekamp forrige sesong, og ettersom dette blir siste kampen i Leauge One regner jeg med at det blir rift om billettene. Noen som har noen tips for å være 100 % sikker på å få billett?
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

testo

Quote from: Trulsaren on August 23, 2009, 01:25:08
Takk skal du har for linken! Ligger mye bra info der!

Men en ting jeg lurer på, hvordan er det med billetter til den siste hjemme kampen (Bristol R). Registrerte jo at det var nesten 40 000 på ER siste hjemmekamp forrige sesong, og ettersom dette blir siste kampen i Leauge One regner jeg med at det blir rift om billettene. Noen som har noen tips for å være 100 % sikker på å få billett?

Skaff deg Int Membeship så løser det seg ;)
http://www.leedsunited.com/page/InternationalMembership/0,,10273,00.html
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Trulsaren

Er nå kommet godt i gang med planleggingen, men det er fortsatt et stykke igjen. Har derfor noen nye spørsmål til dere erfarne sjeler som har vært oftere i England enn jeg utenfor Bergens grenser:

1. Hvordan er det med toget i England. Leser at det ofte er forsinket samt en del kanselleringer av avganger, men hvor lang tid tar det fra de forskjellige byene?
Lurer da mest på tidsbruk med tog fra Newcastle, Manchester, Liverpool og London til Leeds. Regner også med at det er ca samme tid på returveien?!

2. Denne touren Leeds tilbyr på ER på kampdag, er det tilbudet noe jeg bør benytte meg av?

3. Når er det best å stikke innom supporterbutikken? Registrerer at det kan være et sant helvete på kampdag, men gjelder dette hele dagen?

4. Finnes det noen "drittlag" i litt lavere divisjoner som spiller kamper nærme Leeds? Evt. hvem?

Takk igjen for svar så langt. Det har vært til stor hjelp!

R - R

1. Når eg studerte i England var toga relativt pålitelege. Få forseinkingar, aldri kansellering.

http://www.nationalrail.co.uk/ - bibelen din når det kjem til togtider i England.

Det er omlag halvanna time med tog frå Leeds til Newcastle. Toget meinar eg går heilt til flyplassen viss det er aktuelt.

Frå Manchester er det omlagen timen til Leeds. Legg til ein halvtime viss du tek tog frå flyplassen.

Frå Liverpool tek det omlag to timar.

Frå London er det omlag to og ein halv time.

Dette er ca. tider som eg hugsar. Du kan uansett bestille togbillettane dine 12 veker i for vegen hos nationalrail.
- Rune

Asbjørn

QuoteThe following sentence is a lie. The previous sentence is true

Skullevillemene dette opphever hverandre :)

1:17 fra Manch Airport til Leeds (noen tog har flere stopp og går treigere).
Men, skal dere være en uke i England, velg leiebil! Da har dere mulighet til å dra på utforskertokt også :) Med GPS som et øørlite tillegg i prisen er dette snacks :)
Bilen finner frem uansett. Believe me, GPS'en gjorde bilkjøring i England superletth :)

Supporterbutikken... bare ikke rett før/etter kamper, ellers ok :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Trulsaren

Takk for bra informasjon. Nærmer meg finish med reise, og har funnet meg to alternativer:

Bergen - Newcastle t/r med Eastern Airways. Pris: 2063 kr per person.
Bergen - London t/r med Norwegian. Pris: 1215 per person (Priser hentet fra mars avganger ettersom mai avganger er utilgjengelige nå)

Hvilken av disse reisealternativene bør jeg velge med tanke på togpriser til Leeds, og hvordan er prisene? (Forstod desverre ikke denne tog bibelen, R-R :) )

Kan det også stemme at billettprisene på ER ligger på 150-300 kroner per person?

Mangler bare hotell nå + litt små greier og sikker billett, så blir turen bestillt :)

pale

Quote from: Trulsaren on August 28, 2009, 21:58:09
Er nå kommet godt i gang med planleggingen, men det er fortsatt et stykke igjen. Har derfor noen nye spørsmål til dere erfarne sjeler som har vært oftere i England enn jeg utenfor Bergens grenser:

1. Hvordan er det med toget i England. Leser at det ofte er forsinket samt en del kanselleringer av avganger, men hvor lang tid tar det fra de forskjellige byene?
Lurer da mest på tidsbruk med tog fra Newcastle, Manchester, Liverpool og London til Leeds. Regner også med at det er ca samme tid på returveien?!

2. Denne touren Leeds tilbyr på ER på kampdag, er det tilbudet noe jeg bør benytte meg av?

3. Når er det best å stikke innom supporterbutikken? Registrerer at det kan være et sant helvete på kampdag, men gjelder dette hele dagen?

4. Finnes det noen "drittlag" i litt lavere divisjoner som spiller kamper nærme Leeds? Evt. hvem?

Takk igjen for svar så langt. Det har vært til stor hjelp!

1. Et kjapt søk på nationalrail sier meg at du flyr til London.
Toget til Leeds tar drøye tre timer og koster litt over 30 pund.
Og husk at de har ølservering på toget ;)

Men det er viktig at du bestiller billetten på forhånd, ellers må du ut med fort tre ganger så mye.

2-3. Guidet tur med John McLelland var virkelig en flott opplevelse.Anbefales (selv om det kanskje blir vel mye om John McLelland...) Ta det på fredag, så handler du i supportersjappa samtidig og slipper kaoset der på kampdagen.

4. Drittlag i nærheten.... Manchester united er bare en liten time unna, Liverpool to timer...
Ellers er Bradford og Huddersfield nabolag. Kort vei også til Sheffield. Det er sikkert 20 ligalag innen en times togtur fra Leeds.
Men husk at i siste serierunde (det var da du skulle reise?) spiller alle lagene i League 1 samtidig.

Hvis du ønsker flere tips er det bare å spørre. Alltid hyggelig å hjelpe Leedssupportere på tur :D