Priser Leeds med diverse reisemåter

Started by h.b, August 23, 2009, 10:00:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Satt og sjekka hva et omtrent vil komme på fra Oslo til Leeds
Flyreise Torp - Liverpool med togbilett fra Oslo til Torp og fra Liverpool til Leeds. Ja dette kommer på ca 1600.- kroner
Flyreise Gardermoen - Manchester med togbilett fra Oslo til Gardermoen og tog fra Manchester til Leeds. Ja dette kommer altså på ca 2300 kroner

Dette tilsier ca 700 kroner i besparelse hvis man velger Torp.
For meg personlig så ville jeg valgt den dyreste løsningen da dette faktisk er lettere og mere fleksibelt for meg enn å måtte ta hele den rundreisa med Oslo-Torp-Liverpool-Leeds.

Men jeg skjønner de som heller velger denne billigste løsningen. Og spesielt for de som bor slik at det blir enklere fra Torp.

Så hva med dere. Har dere egentlig tenkt over hva en reise kommer på, eller har dere sett dere blinde på at flybiletten fra Torp til Liverpool er veldig mye billigere.

For meg så er det ikke bare prisen, men jeg tar også reisetid med i regnestykket når jeg da velger hvor jeg reiser fra.
Samtidig så ( og det er bare meg ) stinker Ryan Air med service og andre ting som gjør at jeg ikke har lyst til å reise mer med dem

Blank_File

Svært interressant tråd, særlig for oss som ikke har noe erfaring. Jeg personlig tenkte på min første tur til Leeds å ta fra Torp til Liverpool og videre med tog, men antagelig blir det nok først en bortekamp i London. Håper mange vil komme med sine erfaringer her, så vi kan få kartlagt litt. Pris er alt som betyr noe for meg når jeg skal reise.

h.b

Jeg kan jo ta et eksempel på hvorfor jeg ikke velger Ryan Air igjen. reisemåten og servicen. Jeg bor jo rundt oslo området. Jeg måtte ta meg fri fra jobben en halv dag forrige tur med Ryan Air. Fri koster penger. Måtte så bruke lang tid på reising til Torp fra Oslo ( nå er det nok bedre. NSB har egen stasjon ) Når jeg kom til Liverpool så var det umulig å komme seg til Leeds sent på kvelden. Måtte ta omvei med buss og lignende. I Manchester så går toget til Leeds uansett når flyet lander. Togstasjonen er i / rett utenfor terminalen. Dette igjen med spart reisetid gjør at jeg derfor bruker mindre penger på kortere reisetid. For mat og drikke koster penger det også. Dette er faktum som jeg tror ingen tenker på. Det billigste er plutselig ikke det billigste lenger

fjellhaugen

ryan air er vel ikke akkurat thai airways nei ;D ;D

men for oss som ikke bor rundt kongens gater er ryan air fra haugesund et veldig bra og billig alternativ. ;)
om du bestiller tidlig kommer du deg lett til london og tilbake for 400-700 kroner og tog til leeds står det om i utallige andre tråder her inne.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Geiremann

Bor i Moss og reiste med Ryanair tur/retur Torp-Liverpool til åpningskampen mot Exeter. Vi Valgte Ryanair pga lav pris og ikke pga service. På en flytur på under to timer er jeg stort sett bare avhengig av et sete og (kanskje) muligheten for å gå på do. Dette fikser t.o.m Ryanair. Vet ikke hva andre krever av service på flyturer.

Det som imidlertid var kjipt var å stå opptil 45 minutter i kø for sikkerhetskontroll på flyplassen i Liverpool, og det virket ikke som om at dette var et spesialtilfelle. Det de gjorde var bare å sjekke pass.

Ellers er det selvfølgelig mange ting som påvirker valget i forhold til priser, reisetid, reisetidspunkt, fri fra jobben osv. Vi hadde fortsatt ferie ved Exeterkampen og syntes det var veldig greit å komme fram til Leeds på ettermiddagen og få en kveld med middag og pub-besøk samme dag.
Member of "The Peterborough eight".

Svend Anders

Det kommer selvsagt an på hvor man bor når man begynner å diskutere et slikt tema.
Jeg bor i Fredrikstad, og har ca 2 timer til både Sandefjord og Gardermoen, mens Rygge ligger 20 minutter unna.

Jeg bryr meg ikke mye om serviceforholdet på Ryanair så lenge tidspunktet for turen og reisested passer bedre enn hva det gjør med f.eks SAS.

Liverpool og Manchester-flyplassene ligger omtrent like langt unna Leeds, i alle fall med direktetransport fra flyplassen, så det er heller ikke noen stor forskjell.

I tilfellet med desemberturen går Ryanair torsdag kveld, noe som gjør at vi slipper å ta oss fri fra jobb den dagen ( = penger spart/tjent), mens SAS vel ikke har (rimelig) alternativ den dagen uten å i tillegg ta seg fri fra jobben.
Alternativet er å fly kveldsfly til Stansted, men da er reisetiden minst to timer lenger. Så da kan jeg velge mellom å ankomme Leeds kl 01.00 (via Liverpool) eller 03.00 (via Stansted)...

På desemberturen klaffer altså både tiden, reiselengde og pris ganske bra. Hadde SAS hatt nøyaktig samme opplegg, kunne jeg nok ha foretrukket de selv om de hadde vært en hundrelapp dyrere, men ikke stort mer heller.

Det nye å vurdere fra november av, er selvsagt Rygge - Stansted. Det gir meg en god tidssparing "på denne siden" av flyreisen, og nok et alternativ dersom prisene på de andre rutene er for høye.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

h.b

Er vel ikke helt korekt dette Svend. Avstandene mellom byene er
Liverpool - Leeds 102 km
Manchester - Leeds 59 km

Og jeg er ikke helt sikker på hvor langt unna flyplassene er byene i km. Men det  er desidert kortere fra Manchester til Leeds

Men i kjøretid tror jeg det ikke er mer enn ca 30 minutters forskjell. Og det betyr noe når man bruker bil.

Hvis man skal ta toget. Ja da må man først inn til Liverpool fra John Lennon International Airport med buss før man tar toget fra Liverpool Lime Street.
Og dette toget tar 1 time og 47 minutter og går innom Manchester før den går videre. Dette toget går 09 minutter over hver time.
Det går også et tog til fra Liverpool til Leeds i Timen. Dette toget går 52 minutter over hver time. Men da må du bytte i Manchester

Tar man toget fra Manchester Airport. Ja da går toget fra terminalen og inn til manchester før den går videre til Leeds.Toget tar da 1 time og 17 minutter. Man slipper å bytte tog i Manchester. Og det betyr ihvertfall mye for meg.
Det går forresten 2 direktetog i timen fra Manchester Airport. Et direkte tog som går 05 minutter over hver time og et som går hver 35 minutter over hver hele time.
Det går forresten også et tog hver 41 minutter over hver time også fra Manchester Airport, men det toget gjør at man må bytte i Manchester. Og det vil vi vel ikke  

Svend Anders

For å sitere meg selv, HB:

Quote from: Svend Anders on August 23, 2009, 23:49:22
Liverpool og Manchester-flyplassene ligger omtrent like langt unna Leeds, i alle fall med direktetransport fra flyplassen, så det er heller ikke noen stor forskjell.

Jeg forutsatte med andre ord at man har direktetranspot. Jeg vet det tar lenger tid, og er litt dyrere, om du først tar taxi til byen og så tog fra liverpool.

Taxi ordner man for en 80 pund, så er man 3-4 stk på tur lønner det seg fort på en slik tur. Da blir du kjørt til hoteldøra i egen bil, og korter reiseruten med mellom 30 og 60 minutter.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

bwirum

Jeg bor i Sandefjord, så for meg er det egentlig ikke noe å snakke om. Ryanair er helt fint for meg, trenger ikke noe ekstra service på en flytur på under 2 timer, og så lenge jeg finner en vettug billett, så er det det som gjelder.

Jeg reiser nå sammen med en kompis som ikke er noe annet enn generell footy-fan, så vi har endt opp med å fly Torp - Lennon, hotell i L'pool og tog til Leeds på matchday.

I år skal vi faktisk ha fredag til tirsdag borte, så det blir nok en knakande tur vil jeg tru :D
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)