Football Manager

Started by olsen leeds, June 06, 2009, 20:55:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

olsen leeds

Tenkte vi kunne ta et emne om FM, det jo bare sykt bra spill.
Nå for tiden er jeg manager for Man City er i 5 sesong, startet sesongen i Leeds rykket opp til Premier League sa opp jobben og gikk til Man city, De har jo sykt mye penger,Hehehe.
Det hadde vært fint vis dere hadde kommet med noen råd når det gjelder Taktikk og spillerkjøp TAKK
;D ;D
Her er det noen anbefalte kjøp vis du er Man City:

Vagner Love
Zapata
Delph 
Gareth Barry
John Fleck
Yury Zhirkov

The Gentle Giant

Eg veit kem Man City er nøtt til å kjøpe Pato, Pirlo, Dida, Kaladce, Carlos Tevez, Kaka og Ronaldinho

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Brian G.

Quote from: The Gentle Giant on June 07, 2009, 09:57:09
Eg veit kem Man City er nøtt til å kjøpe Pato, Pirlo, Dida, Kaladce, Carlos Tevez, Kaka og Ronaldinho

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Brae allternativ! ;D (Pato, Pirlo, Dida, Kaladce, Carlos Tevez, Kaka og Ronaldinho)
LUSCOS 3302                           Leeds United fra vuggen til penalet

The Gentle Giant

Ja då kan jo Man City vinne Campions League totalt då.

Brian G.

Quote from: The Gentle Giant on June 08, 2009, 16:49:22
Ja då kan jo Man City vinne Campions League totalt då.

Jeg hvet det. Men jeg likte bare det eksemple ditt. :)

The Gentle Giant

Brian G.

The Gentle Giant

Pappa spelte Football Manager før og kanskje skal han kjøpe det når det kjem ny seinare.

Brian G.

Quote from: The Gentle Giant on June 16, 2009, 20:11:55
Pappa spelte Football Manager før og kanskje skal han kjøpe det når det kjem ny seinare.

??? ???

The Gentle Giant

Quote from: Brian G. on June 18, 2009, 14:34:37

??? ???

Pappa spelte bare Fotball manager før

Brian G.

Quote from: The Gentle Giant on June 18, 2009, 18:39:39
Quote from: Brian G. on June 18, 2009, 14:34:37

??? ???

Pappa spelte bare Fotball manager før

Jeg skjønte ikke det helt. ??? ???

The Gentle Giant

Fotball manager er eit spel på PC pappa spilte det masse før.

Brian G.

Quote from: The Gentle Giant on June 28, 2009, 22:19:43
Fotball manager er eit spel på PC pappa spilte det masse før.

Ok. ;)

Trulsaren

Om det er noen som lurer på enkelte ting (spillerkjøp, taktikker, treningsopplegg, lagråd osv) er det bare til å spørre meg. Har flere titalls timer i managerstolen, og vil se på meg selv som meget viderekommend når det gjelder FM. Fyr løs :)
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Lord-Meta

er vell ikke så ekstremt vanskelig å lære seg FM, i min første sesong noen sinne på FM09 rykket jeg opp som nummer 1 med Leeds. og playoff i championsship for øyeblikket i min andre sesong.

nellejr

Quote from: Trulsaren on August 26, 2009, 17:14:10
Om det er noen som lurer på enkelte ting (spillerkjøp, taktikker, treningsopplegg, lagråd osv) er det bare til å spørre meg. Har flere titalls timer i managerstolen, og vil se på meg selv som meget viderekommend når det gjelder FM. Fyr løs :)

Har du tips til spillere som jeg kan skaffe? Jeg er Halesowen og spiller i Blue square premier. sesong 2018/19. Totalt lønnsbudsjett kr. 69 220,-

(Siden du er viderekommen mener jeg)  ::)
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

Trulsaren

Quote from: Lord-Meta on August 27, 2009, 23:09:28
er vell ikke så ekstremt vanskelig å lære seg FM, i min første sesong noen sinne på FM09 rykket jeg opp som nummer 1 med Leeds. og playoff i championsship for øyeblikket i min andre sesong.
Ikke fortvil om du synes det er for lett (dog er Leeds blandt de lette lagene...). Har selv startet klatringen fra Blue Square Premier Leauge South (Divisjonen under Blue Square Premier) med Fisher. Satser på PL innen 2020... Du kan jo i tilegg lage deg egne regler som gjør at det blir, for noen, mer realistisk. Ta en titt på linken under om du tror det er noe for deg.

http://www.fmnorge.com/forum/viewforum.php?f=45&sid=c0e3d833ca306736214b49ed9de20419

Quote from: nellejr on August 28, 2009, 01:05:04
Har du tips til spillere som jeg kan skaffe? Jeg er Halesowen og spiller i Blue square premier. sesong 2018/19. Totalt lønnsbudsjett kr. 69 220,-

(Siden du er viderekommen mener jeg)  ::)
Det blir meget vanskelig å anbefale spillere når du er i 2018/2019 sesongen. Grunnen er at spillet da består av ca 90 % "regens", spillere som spillet lager slik at du kan spille så mange sesonger du vil.
Jeg kan gi deg noen få råd om hvordan finne gode spillere:
- Hold ett øye på din egen jr. stall. Sjekk etter spillere som utvikler seg mye på kort tid, og gi de sjangsen på reservelaget, samt noen innhopp på a-laget.
-Hold øye med lagene i din egen divisjon + divisjonen/e under og over deg. Se etter spillere som har en utgått kontrakt, eller en kontrakt som går ut etter sesongen. Har her merket at du hos noen spillere ikke kan tilby en kontrakt, men da byr du bare 0 .- så lenge kontrakten er utløpt.
- Følg med på rykte funksjonen. Det hender ofte at andre klubber finner akkurat den spilleren du leter etter, og da er det bare å hive seg inn i kampen.
- Se på andre lags kamper i ny og ne, og fulg spillerne du synes er god. Om du senere henter de, vet du hvordan han spiller, og hvor han er best. Utnytt dette i taktikken din!

Anbefaler å ta en og to visiter innom norges FM forum; http://www.fmnorge.no . Ett forum fullt av folk som spiller mye FM og som sitter med mye kunnskap.

Truls
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

nellejr

Flotte tips Trulsaren! Skal begynne å følge bedre med på ryktetråden da jeg ikke har gjort det før.

Skjønner at det er umulig å tipse om spillere i den sesongen som jeg spiller nå. Prøvde meg på en liten spydighet da jeg så for meg en spiller som har spilt Manchester City/Chelsea, og til enhver tid har vært stinn av gryn uten å bekymre seg over et lønnsbudsjett. Skjønner at jeg bomma grovt nå.

Ã... hevde at FM er enkelt er å trå langt over streken mener jeg. Selv begynte jeg med Halesowen da de rykket opp til Blue Square premier leaguea north, og 0 spillere i stallen. Første oppdrag var da å skaffe nok spillere før seriestart til i det hale tatt å greie å stille lag. Det ble mye rask, og lønnsbudsjettet var på mindre enn 30 000,-! Men noen ganger er man heldige, og 8 sesonger etterpå er figurerer fortsatt to spillere jevnlig i førstelagsoppstillingen.

Min største utfordring synes jeg er å få spillere til å utvikle seg. Har plukket opp en del tips på fmnorge, men likevel så føles det ut som om de fleste spillerne står på stedet hvil. Jeg har prøvd å få flest mulig spillere på heltidskontrakt, men mange nekter å skrive under på det. Har du noe hoku pokus i den forbindelse? Liker også å kunne ansette noen flere trenere, men får ikke lov til å ha flere enn en ass. manager og en trener utenom. Har da prioritert å ha en keepertrener, men føler ikke at jeg får noe igjen for det.

Lykke til med Fisher :)

Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock