Oppkjøp av klubber og Leeds

Started by h.b, October 06, 2009, 11:38:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bwirum

En klubb vil ikke være "run very well" hvis de hadde dratt ut HELE overskuddet i utbytte. I alle fall ikke en klubb i Leeds' posisjon.

På den annen side, det er ikke mulig å være helt uenig i det du sier her Håkon, det er måter å få en bedrift til å være godt drevet selv om den kanskje kunne være drevet BEDRE, og gitt bedre forutsetninger videre. Dette er derimot noe vi vanlige dødelige ikke vil få vite noensinne, dersom ikke en eller annen gravende journalist tilfeldigvis kommer over et sett kompromitterende papirer i en søppeldunk utenfor ER.

Av en eller annen grunn tror jeg Bates har en heidundrende effektiv makulator.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Boxman

Quote from: h.b on October 16, 2009, 09:19:45
Quote from: Boxman on October 16, 2009, 08:35:02
Mens vi sitter her og spekulerer på det ene og det andre, og fremsetter den ene konspirasjonsteorien tåpeligere enn den andre, har nå Leeds City Council fullført sin "Due dilligence". Det betyr altså at de har foretatt en grundig gjennomgang av økonomien i klubben. De har mao et grunnlag for å uttale seg om saken.
Konklusjonen deres, kort sagt: "We are very pleased with what we'd done so far and think Leeds are on a very good footing and pleased to see they are being ran very well".
Stemmer vel ikke helt med det som enkelte her på berget påstår. "Penger blir syltet ut", "stjålne penger blir skutt inn", "Bates tar alle pengen selv" etc. På tide å gå i seg selv snart, og innse at enkelte uttalelser kommer på særdeles sviktende grunnlag? Tror det ja...

Det som forundrer meg er at du sier du ikke er en forsvarer av Bates, Boxman. Men allikevel så leter du i alle hjørner etter alt som kan forsvare Bates.
Og når du nå sier at kommunen er meget fornøyd. Ja selvsagt er dette bra for klubben. Men hvis det f.eks er 5 mill pund i overskudd etter en sesong og eierne tar ut 5 mill pund i utbytte. Ja da er faktisk dette noe som kan forklares til kommunen og kommunen vil da være fornøyd med dette svaret. Utbytte er lovlig. Men i Leeds sitt tilfelle vil jeg kalle det sylte penger ut av klubben. For så lenge en klubb går med overskudd så det holder. Ja da skjønner ihvertfall ikke jeg hvorfor man ikke kan innvestere i klubben. Men Bates / Bakmennene tar istedenfor ut disse pengene som er overskudd i utbytte til seg selv.

Poenget er at jeg uttaler meg i forhold til tilgjengelige fakta, mens du forholder deg til fantasier og ting som kun foregår i ditt eget hode!
Hvis Leeds City Council sier klubben er vel drevet, etter at de har gått gjennom klubbens økonomi, så tilsier absolutt ALT, at det er mer å stole på, enn dine(og enkelte andres) rene spekulasjoner. Og hvis du ikke skjønner dette, ja da....
Proud to be Leeds!

h.b

Og hvor har du det at kommunen har gått gjennom klubbens regnskap. De har etter det jeg har fått med meg sett det forenklede regnskapet fra ifjor og fått garanti fra Leeds om at de pengene som klubben får inn fra FL skal brukes som sikkerhet på denne leasingavtalen med kommunen.
Og når det jelder kommuner. Ja de stoler jeg ikke på i det hele tatt. Ref holmenkollen. Alt var her i den skjønneste orden helt til overskridelsene kom på bordet.
Og en kommune er lik en kommune overalt i verden. Her er det prestisje og hestehandel som  drives over en lav sko

Boxman

Quote from: h.b on October 16, 2009, 10:14:25
Og hvor har du det at kommunen har gått gjennom klubbens regnskap. De har etter det jeg har fått med meg sett det forenklede regnskapet fra ifjor og fått garanti fra Leeds om at de pengene som klubben får inn fra FL skal brukes som sikkerhet på denne leasingavtalen med kommunen.
Og når det jelder kommuner. Ja de stoler jeg ikke på i det hele tatt. Ref holmenkollen. Alt var her i den skjønneste orden helt til overskridelsene kom på bordet.
Og en kommune er lik en kommune overalt i verden. Her er det prestisje og hestehandel som  drives over en lav sko

Nå er det vanskelig å uttale seg om hvor nøye kommunen har vært i sine undersøkelser, men jeg kan garantere deg at de har mer informasjon enn du noengang har vært i nærheten av å ha hatt. eller har du innvendinger på det? Neivel, så da kan vi kanskje være enige om at vi heretter forholder oss til det.
Hvor har du det fra at de har "sett det forenkledde regnskapet fra ifjor" fra forresten? Dette er en typisk hb- uttalelse, hvor du har lest et eller annet, og så gjør deg opp din egen helt spesielle mening om hva det betyr, og så fremsetter du det som fakta deretter. Det blir bare surr av sånt hb! Hvis alle debattanter skulle holde på sånn, ja da.....
Proud to be Leeds!