Skrevet av Emne: Bates driver klubben på en måte som gir oss en fordel på lang sikt...  (Lest 1158 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Hører om klubber som ikke har råd til å kjøpe spillere, men som er nødt til å kvitte seg med spillere og få ned lønnskostnadene betraktelig.

Jeg vil påstå at Bates sin nøkterne måte å drive klubben på er best for oss i det lange løp.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ollan

det vil fremtiden vise......
Ollan

torivar

  • Gjest
Jeg er enig med trådstarter her, selv om dette har medført av vi sitter med en del spillere jeg gjerne skulle sett var erstattet med bedre fotballspillere. Jeg tror fotballen er inne i en lang hestekur der vi var tidlig ute. Kjedelig, men slik tror jeg det er.

Det er mange økonomier i Europa som er mildt sagt vaklende for tiden, og verre tror jeg det skal bli. Den nye regjeringen i uk har såvidt lagt løkka rundt halsen på sin økonomi for å dempe offentlig forbruk, og når de napper litt i løkka vil mange for en periode oppleve vesentlig forverring i personlig økonomi. Det må tilslutt også gå ut over fotballen, hvilket jeg tror vi ser konturene av i enkelte klubber.

Fortsatt vil det være klubber både i europa og uk som kan spa ut lønninger som sauemøkk om våren, men stadig færre. Da tror jeg det for en periode vil være veldig greitt å ha spillere på "moderate" kontrakter med årslønninger på mindre enn Rooney drar inn pr mnd.

Bates/Grayson må åpenbart ha en ganske stor pott millioner å bruke på lønn, selv om hver enkelt nødvendigvis ikke tjener veldig mye. De har valgt å bruke potten på stor stall og moderate lønninger kontra eksempelvis å halvere stallen og doble lønnstaket for å få bedre spillere. Om dette er en rett strategi vil tiden vise. Får vi på plass to gode stoppere og en ryddegutt sentralt på midtbanen nå i januar tror jeg strategien vil vise seg å være ganske bra.