En beskrivelse av hverdagen for et tidligere tippeligalag....

Started by fmtj, January 12, 2012, 13:02:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

http://www.mossfk.no/artikkel/5621/Mine-tanker-om-2012-sesongen

For de av dere som gidder å lese det er dette et intervju med Tor Todesen, som nå er trener for Moss FK, tidligere trener for Sandefjord og FK Tønsberg. I mine øyne en god trener. Her lufter han sine tanker om sesongen 2012 for MFK, et tidligere tippeligalag som har vær hårsbredden fra konkurs minst to ganger de siste tre år....!!

Det er tøffe tak for mange klubber nå og dette er triste saker, spesielt for meg som tilhenger, men det er betegnende for mange lag i Norge. Overforbruk av penger ved høye spillerlønninger, dyre kjøp, sviktende publikumsinntekter mv. har skapt umulig økonomi mange steder.

Nå er Stabæk ille ute å kjøre, Start har vært det en rekke ganger, men har reddet seg i land. Nå forhandles det med spillerne om lønnskut, men enigheten sitter langt inne. Dette er noe som kan ramme flere lag dersom resultatene uteblir og det balanseres på stram line av mange. De burde nok ha lært av det som har skjedd andre steder for eksempel med vårt inderlig kjære Leeds United som ble rasert i Peter Ridsdales regjeringstid.... :'(
Yeboahs vitne

RoarG

Mange hadde urealistiske forventninger for hva klubbene deres er i stand til å klare både sportslig og økonomisk, og la seg vel opp en altfor stor og kostbar stall. Så kom finanskrisen i 2008, og sponsorinntektene skrumpet drastisk inn. En del klubber sliter nok fremdeles økonomisk i dag, som en følge av tidligere tiders økonomiske frislepp. Noen klubber kalkulerer inn spillersalg for at det skal bære seg, men så har evt kjøpere fått dårlig råd, prisene går ned til et realistisk nivå for norske spillere, og så sitter man der med et stort talent man må selge til spottpris. Det tar nok fremdeles noen år før norsk fotball er friskmeldt økonomisk hvis vi skal dømme ut i fra de siste sakene med Stabæk, Vålerenga og Fredrikstad. Snusk og useriøs økonomi må ryddes ut av klubbene før de kan regne seg som sanne profesjonelle bedrifter.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

fmtj

Du er inne på noe her RoarG. Enga, Stabæk og Fredrikstad har vært involvert i avtaler, spillersalg, opsjoner osv. som ikke tåler dagens lys. Dette bringer hele fotballen i vanry og jeg er overrasket over at såpass vettuge folk som lederne i Enga, Stabæk og FFK har vært med på dette. Nå er de ikke dømt så inntil det er de selvsgat uskyldige, men neppe røyk uten ild her altså.

Jeg liker dårlig at enkelte skitner til sportens ry på denne måten  >:( !! Har alltid vært glad i fotball som idrett, men er lite begeistret for at penga ser ut til å styre absolutt alt!!
Yeboahs vitne