Leger uten grenser

Started by B-m, October 19, 2006, 23:04:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-m

Har lyst til å høre deres artige/skremmende historier om leger.

Var til konsultasjon hos en hudspesialist en gang, hadde gått ett år med økende eksem/tørr hud i ansikt.
Jeg kom inn på kontoret. så på meg i 15 sekunder: du har seboreisk eksem.
Så spurte han meg om jeg ble bedre om sommeren, jeg svarte neeei. -Jooo du blir det, sa han. *sjokk* Jeg bare  - ehhhh jo kanskje? [:D]

Jeg spurte videre hvorfor jeg bare plutselig hadde utviklet eksem. Om det kunne være i forbindelse med evt cellegift(da jeg var ung), eller kanskje for at jeg hadde vært utsatt for mye røntgen-stråling. Da humret han bare og sa helt dønn seriøst - Nei, av og til bestemmer bare Gud seg for at noen skal få eksem.

OKEI, THANK YOU, I GO NOW!!

What the f**k?!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

SirOlsen

Vel, jeg hadde blindtarmbetennelse.. og da jeg skulle inn for sjekk før operasjonen, skulle legen på død og liv dytte en finger opp i rumpa på meg... AU!... får traumatiske flashbacks når jeg ser gummihansker og glidemiddel.. *ugh*

Hehe, har du tatt over engasjements trådskapingen her nå B-m`? [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

lojosang

Rektalmassasje er faktisk påvist å kurere galloperende, kronisk hikke.
Skjønt legen som fant det ut ville i framtiden heller anbefale coitus med påfølgende orgasme, da dette visstnok skulle hjelpe minst like bra, og ganske sikkert ville være mer populært. [:D]

Mine egne legehistorier er mer morsomme enn ekle. Vi hadde en kommunelege for en del år siden som var, tja, tror nesten uttrykket almennlege ble oppfunnet for ham. Som ung og uskyldig hadde jeg en gang høy feber, og dundrende hodepine. Legevakten ble ringt. På denne tiden var hjemmevisitasjoner vanlig, så fyren satt seg i en taxi, og etter en time kom han. Fatterns veibeskrivelse var hengslet på naboen røde garasje som lå helt ute i veien.

Det første legen sa da han kom inn døra var: "Trur du kje ein jævel har vore ute å malt garasjen i kveld!"
Fattern hadde glemt at nevnte garasje ble malt hvit et par år tidligere, etter 25 år som rød.

Da undersøkelsen etter hvert kom i gang, og jeg fortalte at jeg hadde vondt i hodet, svarte han: "I håve? Kan kje sjå inni der. Har du ikkje vondt ein aen plass?"

Når jeg kjente etter hadde jeg faktisk LITT vondt i et øre. Og på null komma svisj ble det erklært mild ørebetennelse, piller ble utlevert, og jeg ble frisk i løpet av en halv uke. Jeg er sikker på at uten medisin ville det nok gått både tre og fire dager!

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

B-m

quote:
Originally posted by Øisten forkynner

Vel, jeg hadde blindtarmbetennelse.. og da jeg skulle inn for sjekk før operasjonen, skulle legen på død og liv dytte en finger opp i rumpa på meg... AU!... får traumatiske flashbacks når jeg ser gummihansker og glidemiddel.. *ugh*

MARCHING ON TOGETHER!

Nekj, bare litt overtrøtt!
Hehe æsj dumme lege! :D Men du burde kanskje være glad for at han brukte gummihansker OG glidemiddel. Heldig der! Det er innskrenkninger på alt, never know!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

SirOlsen

quote:
Originally posted by lojosang

Rektalmassasje er faktisk påvist å kurere galloperende, kronisk hikke.
Skjønt legen som fant det ut ville i framtiden heller anbefale coitus med påfølgende orgasme, da dette visstnok skulle hjelpe minst like bra, og ganske sikkert ville være mer populært. [:D]

Mine egne legehistorier er mer morsomme enn ekle. Vi hadde en kommunelege for en del år siden som var, tja, tror nesten uttrykket almennlege ble oppfunnet for ham. Som ung og uskyldig hadde jeg en gang høy feber, og dundrende hodepine. Legevakten ble ringt. På denne tiden var hjemmevisitasjoner vanlig, så fyren satt seg i en taxi, og etter en time kom han. Fatterns veibeskrivelse var hengslet på naboen røde garasje som lå helt ute i veien.

Det første legen sa da han kom inn døra var: "Trur du kje ein jævel har vore ute å malt garasjen i kveld!"
Fattern hadde glemt at nevnte garasje ble malt hvit et par år tidligere, etter 25 år som rød.

Da undersøkelsen etter hvert kom i gang, og jeg fortalte at jeg hadde vondt i hodet, svarte han: "I håve? Kan kje sjå inni der. Har du ikkje vondt ein aen plass?"

Når jeg kjente etter hadde jeg faktisk LITT vondt i et øre. Og på null komma svisj ble det erklært mild ørebetennelse, piller ble utlevert, og jeg ble frisk i løpet av en halv uke. Jeg er sikker på at uten medisin ville det nok gått både tre og fire dager!

-Ken Bates

Haha, vanvittig bra innlegg! [:)]...

Vel, jeg foretrekker heller kronisk hikke fremfor rektalmassasje ja gitt [:p]..
Men dette var jo undersøkelse for å konstatere at det var blindtarmen som var betent da.. men andre metoder burde da vel ha vært oppfunnet!!

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Asbjørn

quote:

Øisten, Bjønna er en legende her inne!

Finnes ingen her inne med mer temperament enn ham.
Akkurat nå driver han å bygger seg opp, om et halvårs-tid er han tilbake, med nye krefter.

Da vil du ikke nå ham til anklene en gang i kreative innfall... sinna utfall ... eller noen nedfalls da.

It's a restless hungry feeling, that dont mean noone no good
When ev'rything I'm a-sayin', you can say it just as good
You're right from your side, I'm right from mine
We're both just one too many mornings and a thousand miles behind

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SirOlsen

quote:
Originally posted by B-m

Nekj, bare litt overtrøtt!
Hehe æsj dumme lege! :D Men du burde kanskje være glad for at han brukte gummihansker OG glidemiddel. Heldig der! Det er innskrenkninger på alt, never know!

Hehe, ja du sier noe der.. kunne jo vært helt andre ting som hadde blitt brukt.. . [:0]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

lojosang

quote:

Men dette var jo undersøkelse for å konstatere at det var blindtarmen som var betent da.. men andre metoder burde da vel ha vært oppfunnet!!

MARCHING ON TOGETHER!

Vel, stikke han armen langt nok inn kan det jo tenkes han når raka vegen, og kan kjenne på selve blindtarmen. Var det en sånn veterinær-løøv-gløøv han brukte? [:D]

-Ken Bates
- Leif Olav

SirOlsen

lojosang: hehe, vel det var bare en sånn doktorkosehanske.. og så tok han en tube med noe som kunne minne om gjennomsiktig flytende lim, med litt bruntoner i.. som skulle være glidende da.. og joda, det glei raka vegen det... [:p]
Men nå er det nok om rektumhistorien min... nå kan dere andre komme med noen historier [:p]
*bad mories*

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-