Boikotting av landslagsfotball

Started by Per-Stian, January 24, 2007, 22:43:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Per-Stian

Kva e d me Nederland og boikotting av landslag? Eg meinar å hugse at fleire har nekta å spele for landslaget pga diverse uoverenstemmelsar me landslagsleiinga. Nokre år gjekk d vel på påstått rasisme, i tilfellet Nistelrooy er d tillit.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143163

Hadde eg fått sjansen på landslaget, uansett leiing og trenar, ville eg ha takka ja utan å mukke... Kven vil vel ikkje forsvare nasjonens stoltheit og ære (dersom ein føler seg god nok)?!??!

Tykte spesielt Zlatans og Carews boikott va latterleg barnsleg, men dei gjorde som kjent heilomvending og kraup attende.

pale

Bare viser til denne tråden: http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5393&SearchTerms=nederlendere

Det er ikke bare på boikottfronten nederlendere utmerker seg...

Per-Stian

MrK

I Holland er det to fraksjoner - etniske fra Holland og "innvandrere" fra gamle kolonier. Davids m.fl. har laget helvete tidliger og fam DeBoer i senere tid. Nistelrooy er vel stort sett sur da han ikke mener han får nok spilletid.
Egoene er vel rimelig store og van Basten er vel en stabukk og.

Hollendere er av mange ansett som Europas "jøder" uten å fornærme noen.

"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

peacock

"Hollendere er av mange ansett som Europas "jøder" uten å fornærme noen."

Upresist. Det er vel heller slik at Holland har slitt med et raseproblem. For eksempel, har boere med sin opprinnelse i Nederland, "opphavsretten" til Apartheid-politikken i Sør-Afrika. OG, det er vel gutta boys Frank og Ronald De Boer som ikke har vært særlig inkluderende i forhold til fargede medspillere på landslaget.

Per-Stian

Desse Surinam-importerte spelarane har ikkje hatt det lett på landslaget opp gjennom 90-åra. Håpar fotballverda aldri får oppleve menneske med slike haldningar att som De Boer (og sikkert fleire).

MrK

Det gikk til helvete i Rhodesia når Ian Smith overlot roret til stammene........

"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?