Ny uke - ny gladsak i Sunnmørsposten

Started by MrK, April 30, 2007, 19:18:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrK

og trøsten er at flere tapte - andres ulykke har aldri vært å forakte!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã...lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

lojosang

Conny's engler banket tannbørstelaget fra nord (i den grad et knepent 2-1 kan kalles banking).
Hva er det egentlig med den tannbørsten, forresten?

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

MrK

mangel på hygiene............sterkt og gledelig av FKH

MrK

4-2 i Haugesund - a walk in the park!

1-4 på danskebåten - perfekt!

6 poeng denne helga!

Odd seier idag hadde gjort denne runden fullkommen!

lojosang

Fire heldige mål i Haugesund, tenker jeg vi sier. [:)]

- Leif Olav

MrK

....mål er mål - og vi scoret faktisk 5 og var aldri truet!

lojosang

Har verken sett eller hørt kampen, og lokalavisa er ikke helt habil i saken. Så jeg kan gå med på et kompromiss der vi sier det var en jevn kamp som Molde vant.
FKH er i rute, i hvert fall. Målet for sesongen var å komme over halvveis, og snuse litt på toppen.
I fjor sa Skarsfjord at målet var å kjempe seg unna nedrykk. Treffsikker så langt, altså.

Neste år skal vi rykke opp sa han da han overtok...

- Leif Olav

MrK

Sumpen 15.juni;

Vurderer Perrys framtid
Styreleder Torill Hole Standal venter ikke til etter sesongen med å avgjøre om Per Joar Hansen skal tilbys nye år som AaFK-trener. Partene har startet samtaler.

Skrevet av: Sindre Halkjelsvik (fredag, 15.juni 2007 07:00)

Kontrakten til Per Joar Hansen går ut etter denne sesongen. Trolig blir AaFK involvert i bunnstrid hele vegen. Torill Hole Standal bekrefter overfor Sunnmørsposten at det ikke er aktuelt å vente til alt er avgjort med å avklare Hansens framtid i klubben.

- Vi skal være ferdig med dette før sesongslutt, sier hun.

Det betyr at AaFK-styret må ta stilling til Per Joar Hansens framtid i klubben før det er avgjort om laget rykker ned eller klarer seg.

- Ja, det kan være at vi havner i en slik situasjon, sier Hole Standal.

Vanskelig sak
Mange hensyn skal veies mot hverandre.

- Dette er en vanskelig sak både sportslig, og for klubben og personene som er involvert, sier Hole Standal.

Styret kan i løpet av sommeren beslutte at Per Joar Hansen ikke er rette mann for AaFK etter 2007-sesongen, og starte jakten på etterfølgeren tidlig. Da blir man sittende med en trener på oppsigelse i kampen for å overleve i eliteserien. Hvilket ikke er spesielt gunstig.

De kan også velge å tilby fornyet kontrakt til Per Joar Hansen, og stake ut stø kurs allerede nå. Det kan bli en dyrkjøpt erfaring om AaFK skulle rykke ned, og misnøyen etter en mislykket sesong ender i mistillit likevel, jamfør prosessen da Ivar Morten Normark fikk sparken etter først å ha fått ny kontrakt.

- Vi holder på og forbereder en plan i samarbeid med Per Joar Hansen. Dette går på hvordan vi skal gjennomføre evalueringen og prosedyrene. Det er en alvorlig, stor og viktig oppgave, sier Hole Standal.

- Har dere satt noen dato for når saken skal være avklart?

- Nei, det har vi ikke.

- Hvordan ser dere på at både hovedtreneren og assistenttreneren er bosatt i Trøndelag, og ikke i Ã...lesund?

- Dette er et element vi har med i vurderinga vår. Det er viktig å være med på å utvikle lokale trenere, enten det er som hjelpetrener eller hva det måtte bli.

Gir 110 prosent
I VG mandag sa Per Joar Hansen at han aldri blir noen førstedivisjonstrener. Dette ble tolket slik at han ikke er interessert i å trene AaFK ved nedrykk.

- Jeg stod bak Per Joar og hørte hva han sa. Setningen er tatt ut av sammenhengen. Så dette vil jeg ikke kommentere i det hele tatt, sier Hole Standal.

- Du vil ikke ta det opp med Hansen?

- Nei, fordi jeg stod og hørte på sjøl.