Skrevet av Emne: KPMG!!!!!?????  (Lest 4932 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

Re: KPMG!!!!!?????
« Svar #30 på: August 06, 2007, 23:43:53 »
quote:
Originally posted by veteranen

La meg få stille deg noen helt konkrete spørsmål, Svend Anders:

*Er du, i likhet med alle andre, overbevist om at det finnes en forbindelse mellom Bates og Astor?

*Hvis du svarer nei på det første spørsmålet, så lurer jeg på om du kan svare meg på dette: Hvorfor skulle Astor være villig til å tape ca 200 mill NOK, bare for å sikre at Bates fikk tilslaget på klubben?

*Hvis du svarer ja på det første spørsmålet, er du da enig i at Bates har tilegnet seg klubben på en urederlig og kanskje ulovlig måte? Hvis du nå må svare ja, hvorfor er du, som ellers er opptatt av å fremstå som moden, voksen og rederlig i din oppførsel, så lite villig til å ta avstand fra dette?

Og så det siste spørsmålet: Forstår du i det hele tatt hvorfor jeg stiller deg disse spørsmålene..?



Takk for gode spørsmål, veteranen.

1) Jeg er sikker (min private oppfatning, altså, ikke noe dokumentert) på at det HAR vært en forbindelse mellom Astor og Bates eller allierte av Bates. Disse allierte vil nok falle under "fellesbetegnelsen" Bates, men på papiret og rettslig sett vil det nok ikke være noe som tilsier ulovlige forbindelser ifb CVA-avstemningen/gjeldskrav.

Jeg tror således at de samme allierte (om de er reelle medinvestorer og ikke stråmenn) vil få pengene tilbake pengene sine når klubben selges. Nøyaktig hvordan det skjer vet jeg ikke, kanskje er de medeiere i det "nye" selskapet(?).
Jeg tror dette skulle gi deg et indirekte svar på spørsmål 2.

3) JEG kan jo ikke si at det har skjedd noe ulovlig så lenge verken politi eller myndigheter klarer å avdekke stort engang. Men: OM det skulle vise at noe ulovlig har skjedd tar jeg selvsagt klar avstand fra noe sånt. NÃ… synes jeg derimot det blir litt umulig å diskutere/spekulere/forholde seg til "ulovligheter" som ikke er påvist.

Derimot kan jeg si meg helt enig med deg i at MÃ…TEN Bates har ristet av seg gjelden på (++) er både frekk, utspekulert, kynisk, profittjagende, osv osv. Men hva får jeg gjort med det? Hjelper det at jeg sitter og blir grønn i mosen av å irritere meg over noe sånt?

Jeg er opptatt av klubbens ve og vel - med det inkluderer jeg fansens ønske - ja BEHOV - for å konsentrere seg om LAGETS innsats (og suksess?), samt utviklingsmuligheter på sikt. Noen ganger må man ta "et skritt bak for å ta tre frem", "knuse noen egg for å lage omelett", osv osv. Om noen år vil man kanskje - kanskje - se at Bates var bulldoseren som gjorde møkkajobben før noen andre kom over til langt bedre forhold og videreførte dette i langt mer positiv grad.

Jeg kan velge å være konstruktiv og tillegge et positivt søk i livet, fremfor å hele tiden dvele for mye (litt refleksjon er dog på sin plass!) ved hva som kunne vært gjort annerledes.

Utenfor dette forumet er jeg også en aktiv person. Det siste halve åre har gitt meg en overraskende stor mengde lærdom, bekjente og tildels optimisme for at Leeds over noe TID vil komme tilbake på høyt nivå. Selv om denne sommeren har føltes som en evighet, vil den - og Ken Bates sine skyggesider - fremstå som et klapp i en allsang når man får det hele litt i perspektiv.

Jeg tror jeg forsto hvorfor du stilte spørsmålene, og jeg håper jeg har gitt deg en større forståelse av mine syspunkter gjennom dette innlegget. Selv om en del nok begynner å gå lei diskusjonen om det vi ikke ser ut til å få gjort noe med, synes jeg det er riktig å svare når jeg får såpass direkte spørsmål.

Ha en god kveld!

Svend Anders

http://www.svendanders.com/

veteranen

  • Gjest
Re: KPMG!!!!!?????
« Svar #31 på: August 07, 2007, 00:17:26 »
Til Svend Anders:
Takk for svar. Vi må nok bare erkjenne at vi ser svært ulikt på Bates rolle og betydning for klubben på godt og vondt.

Du har nok rett i at mange begynner å bli litt trøtt av denne diskusjonen, for det blir jo unektelig sånn at mange av de samme argumentene blir brukt igjen og igjen... Men jeg kan uansett ikke love deg at jeg vil "frede" deg for all fremtid, hvis du skulle fremstå som Leeds-ledelsens forsvarer i saker jeg mener vi ikke bør forsvare! [;)][:)]

Til Mrk:
Hvis du går rundt og tror at jeg er ute etter å "ta" Svend Anders, så tar du fullstendig feil. Jeg har absolutt ingenting imot Svend Anders som person - heller tvertimot!

Svend Anders og jeg er enig i mye, men vi står langt fra hverandre når det gjelder vurderinger av dagens Leeds-ledere (Bates & Wise).
Verre er det ikke. [:)]

Papi

Re: KPMG!!!!!?????
« Svar #32 på: August 07, 2007, 02:58:13 »
Etter kva eg forstår kjenner Svend Anders og veteranen kvarandre? Kan dette stemme? Hadde eg vorte "hakket" på som han har blitt, hadde eg mista ein god del mot:)

Veit det finnes ein presentasjonstråd her, men å "tråle" gjennom den får og "bli kjent" med brukerne, er ikkje noko og ser fram til med glede. Så eg oppfordrer herved moderatorene på denne heimesida om og presentere dei mest flittige brukerne av forumet, slik at me får vite litt meir om personen bak innlegget.
Har jo medlemsbladet, men kvifor ikkje her?

Nokon som er enige?

Personlig funderer eg veldig på kven h.b er :)

Håper ikkje at dette nå har vorte diskutert før da, og eg trakker i salaten :)



I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

h.b

  • Gjest
Re: KPMG!!!!!?????
« Svar #33 på: August 07, 2007, 03:12:36 »
Papi. Hvis det er til trøst, så lurer kjerringa også på det



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Papi

Re: KPMG!!!!!?????
« Svar #34 på: August 07, 2007, 03:40:33 »
hehe....:) du er sikkert ein likande kar:)


I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

h.b

  • Gjest
Re: KPMG!!!!!?????
« Svar #35 på: August 07, 2007, 03:49:10 »
Papi. Kan hjelpe deg litt her.Født i 64.Holdt med Leeds fra 68. Da så jeg Billy Brenmner klinke til en kar som var 1 hode større enn seg selv. Det var så kult at jeg sporenstreks begynte å holde med Leeds. Siden har min braor A.B hjulpet til med interressen



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Svend Anders

Re: KPMG!!!!!?????
« Svar #36 på: August 07, 2007, 14:46:03 »
quote:
Originally posted by Papi

Etter kva eg forstår kjenner Svend Anders og veteranen kvarandre? Kan dette stemme?


Jeg har, etter hva jeg husker, aldri møtt veteranen, men vi har sendt et par eposter tidligere i år.

Vi har overhodet ingenting uoppgjort og for min egen del oppleves det for det meste positivt å bli utfordret i debattene her fra tid til annen.

Jeg tror ikke jeg skrev mye om meg selv i presentasjonstråden, men du har nå alltids min særdeles dårlig oppdaterte hjemmeside + facebook... og jeg er alltid tilgjengelig på epost svend@anders.tc

Det som virkelig hadde vært kult er jo et "OEF-treff" der alle går med kallenavnet sitt på navneskilt på brystet og det hele. [:)]

Svend Anders

http://www.svendanders.com/

MrK

Re: KPMG!!!!!?????
« Svar #37 på: August 07, 2007, 15:10:45 »
Som en kan lese her, så sees Bates fremgangsmåte på forskjellig vis!
I rest my case in this matter!

Sesongoppkjøring: Lyspunktene

Skrevet av Krimson_R 6. august 2007, klokken 11.28

Etter å ha gått gjennom den tøffeste perioden jeg har hatt i mitt nesten 35-årige liv som Leedssupporter, er det faktisk mulig å ane en god del lyspunkter for framtiden.  Klubben har endelig fått klarsignal fra fotballforbundet til å få delta i League One den kommende sesongen, og selv om klubben er straffet med ytterligere 15 minuspoeng, kommer denne avklaringen som en stor lettelse for de fleste Leedsfans. Det betyr at klubben endelig kan starte oppbyggingen av et nytt lag, uten de økonomiske bekymringene man har levd med de siste åra.

Til tross for den enorme uroen som har vært omkring klubben de siste månedene, har Leeds faktisk  gjennomført en av sine beste sesongoppkjøringer på flere år. Det rapporteres om en svært motivert og veltrent spillergruppe, som har møtt fornuftig motstand i treningskampene, og det ser faktisk ut som man har klart å spille inn en startellever som ser ut til å fungere noenlunde bra.  I denne ellveren finnes en rekke kontraktsløse spillere, som ser ut til å ha committet seg til Leeds til tross for usikkerheten som har hengt over klubben, og antakeligvis er det bare et spørsmål om timer eller dager før det endelig offentliggjøres at Casper Ankergren, Alan Thompson, David Prutton, Curtis Weston, Matt Heath, Rui Marques, Tore Andre Flo og Leon Constantine formelt er signert som Leedsspillere.

League One status til tross – Leeds United er fortsatt en svært attraktiv klubb å spille for, og det må være godt både for supporternes og klubbledelsens moral at man klarer å trekke til seg kvalitetspillere av Thompsons og Pruttons kaliber i konkurranse med klubber som er høyere i ligasystemet.

Klubbens ungdomsavdeling har vært en av de aller beste i landet i mange år, noe som bl.a. Chelsea og Tottenham har nytt svært godt av de siste par sesongene. Til tross for at lovende ungdomsspillere som Lennon, Taiwo, Woods, Gordon og Rose lar seg lokke av gullkontrakter fra klubbene i London, er det fortsatt nok av gode unggutter med Leedshjertet utenpå skjorta som nå banker på døra til A-lagsstallen. Kantspillerne Gardner og Delph, midtbanespillerne Bayly og Howson og spissen Tom Elliott er navn jeg forventer vil trekke mye folk til Elland Road i år.

På den ledelsesmessige siden er det fortsatt mye å hente. Det er de færreste som tror at  Ken Bates er kapabel til å gi klubben særlig sportslig fremgang, men det virker i hvert fall som Bates forstår den forretningsmessige biten av å styre en moderne fotballklubb, og jeg føler meg rimelig trygg på at Bates vil legge opp en langt mer sunn og fornuftig forretningsmessig og økonomisk styring av klubben enn det vi har sett fra hans forgjengere. I tillegg til den økonomiske hestekuren Bates har hatt klubben på, har han på noen områder modernisert klubben, og med introduksjonen av nettradio, nett-TV og TV-avtalen med Viasat forrige sesong har han bragt Leeds United langt nærmere alle oss utenlandske fans. Summa summarum snakker vi om en fotballklubb som fra et forretningsmessig synspunkt vil være et svært attraktiv oppkjøpsobjekt om et år eller to, og da er det alle Leedssupporteres våte drøm at det kommer inn en eier og et managementteam med lokal Yorkshireforankring, som kan ta klubben de nødvendige steg videre – også sportslig.

Jeg nærer ingen illusjoner om at Leeds vil være tilbake i The Premier League de første 4-5 åra, men jeg forventer at klubben nå vil bevege seg framover sakte men sikkert på alle fronter  â€“ og at målet i år må være å beholde plassen i League One – noe som kan bli tøft nok om poengstraffen blir stående.
Let the games begin!


http://www.vgb.no/12101/perma/230327

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

veteranen

  • Gjest
Re: KPMG!!!!!?????
« Svar #38 på: August 07, 2007, 15:38:46 »
quote:
Originally posted by MrK

Som en kan lese her, så sees Bates fremgangsmåte på forskjellig vis!
I rest my case in this matter!





Bloggen du her viser til er skrevet av "vår egen" Midjo. Han har et mer positivt syn på Bates enn det jeg har - og det må jo både han og du få lov til!

Midjo skriver mye fornuftig i sin blogg (han er ikke minst flink til å skrive!), men jeg tror han tar postivt feil når han "ikke har nærer noen illusjoner om at Leeds vil være tilbake PL de første fire-fem åra"! [:)]

Men du, Mrk, bør slutte å "henge deg opp i" meg og SA - og heller komme deg over til OT (off topic, ikke Old Trafford!) og stille et spørsmål i quiz-tråden! [8D]

MrK

Re: KPMG!!!!!?????
« Svar #39 på: August 07, 2007, 16:42:07 »
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by MrK

Som en kan lese her, så sees Bates fremgangsmåte på forskjellig vis!
I rest my case in this matter!





Bloggen du her viser til er skrevet av "vår egen" Midjo. Han har et mer positivt syn på Bates enn det jeg har - og det må jo både han og du få lov til!

Midjo skriver mye fornuftig i sin blogg (han er ikke minst flink til å skrive!), men jeg tror han tar postivt feil når han "ikke har nærer noen illusjoner om at Leeds vil være tilbake PL de første fire-fem åra"! [:)]

Men du, Mrk, bør slutte å "henge deg opp i" meg og SA - og heller komme deg over til OT (off topic, ikke Old Trafford!) og stille et spørsmål i quiz-tråden! [8D]




Joda - spør de som kjenner meg - liker skikkelig godt å bli fortalt hva jeg skal gjøre!!!

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

MrK

Re: KPMG!!!!!?????
« Svar #40 på: August 07, 2007, 16:57:18 »
quote:
Originally posted by veteranen

 men jeg tror han tar postivt feil når han "ikke har nærer noen illusjoner om at Leeds vil være tilbake PL de første fire-fem åra"! [:)]




om noen har feil eller ei får så være - det vil kun ettertiden vise - og etterpå klokskap er den eneste sannhet!

Det som vi uansett kan se konturer av at ett gjeldfritt Leeds kan begynne den tunge veien tilbake til der vi hører hjemme - det er uansett høyere enn der vi er.
Hvis supporterne fortsetter å støtte klubben og den viser fremgang så er det også starten på noe nytt. Om Bates er mannen for fremtiden er jeg i tvil om - men jeg tror at han selger når det rette tilbudet kommer - det vil komme!
Ingenting hadde vært bedre enn strake veien til Pl - men jeg antar vi må gå noen runder både i league 1 og i CCC før og om vi kommer dit.

Uansett etter å ha fulgt laget siden 71/72 sesongen så føler jeg at vi nå har stoppet fallet og kan være på vei mot nye "Glory day" - det håpet er lysegrønt[:)]

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?