Pilgrimsreise

Started by soumoh, August 23, 2007, 17:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

soumoh

Hallo!

Jeg skal på pilgrimsreise til Elland Road for første gang i mitt liv. Jeg har ikke bestemt meg for når jeg skal dra, men det passer når som helst. Jeg har som sagt aldri reist til Leeds/England før og lurer på om noen her kan gi meg noen gode råd om hvordan jeg:

1) kommer meg dit på en rimelig måte (fra flyplass til hotell)
2) kurant hotell
3) kjøp av billetter
4) steder verdt å besøke i byen
5) hjemreise (til flyplass)

Setter pris på svar.

We'll be back.
We'll be back.

pale

1. Fly enten til Manchester og ta direkte tog til Leeds, eller til LIverpool (hvis du bor nær Torp), buss til jernbanen og tog derfra. Fra Liverpool går det nå buss til nærmeste stasjon. Men sjekk korrespondansen.

2. Marriot er jo populært. Puben til Lorimer. Kan også anbefale trafford&budapest hotel, litt utenfor sentrum. Dette er jo avhengig av budsjettet.

3. Billetter kjøper du enten på fredag på stadion, hvis du skal ut dit da. Ellers er det lurt å ringe å bestille billettene på forhånd. Enten får du se hjem, eller hente der. Det er lang kø hvis du kjøper på ER rett før kampstart.

4. Se restauranttråden. Handlegatene, ER.

5. Spørs hvor du skal. Tog er det greieste. Bestiller du på forhånd sparer du mye på billetten.

God tur!

soumoh

Thank you :-)

We'll be back.
We'll be back.

lojosang

Er du historie- og voldsinteressert er Royal Armouries Museum vel verdt er besøk. Våpen fra alle tidsaldre fordelt over flere etasjer, og en god del oppvisninger.

Personlig foretrekker jeg B&B foran hotell, da førstnevnte vanligvis er billigere og har bedre sørvis, og fordi jeg ikke bryr meg om svømmebassenger og saunaer og sånt stjernetøys [:)] Men de to gangen jeg har vært i Leeds har vært dagsturer fra York, så jeg vet ikke hvor godt B&B-tilbudet er i Leeds.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Lids

Hvis du bor i Kr.sand eller Omegn kan du fly fra Kjevik til Aberdeen og derfra til Leeds/Bradford eller Manchester, etc.

Thomas
Thomas

McMidjo

En grei nybegynnertur for en Oslogutt kan være:

Fly T/R Oslo â€" M’chester (SAS har direkteflyvninger daglig 0930 fra Oslo, og hjem igjen 1125 fra M’chester).  SAS  er dyrere enn Ryanair, men jeg synes det er verdt det iom at flytidspunktene er praktiske, samt at det gir kort reisevei til/fra flyplassene i begge ender. En T/R billett med SAS skal du få til under 2000 m alle avgifter.

Det går hyppig direktetog (Transpennine Express) mellom M’chester Airport og Leeds. Togterminalen ligger i direkte tilnytning til flyplassen, og du slipper å bytte tog på veien til Leeds. Kjøp T/R billett med en gang - mye billigere (innbiller meg at det heter 'saver return' e.l.)

Hold utkikk etter Elland Road på sydsiden av toglinja når ankomst Leeds annonseres! [:)]

Mange bra og billige hoteller i gangavstand fra togstasjonen, sentrum, Lorimers pub og Elland Road. Marriott er luksus og â€"  med LUSCOS-pris â€" billig når du ser hva du får for pengene. Andre bra alternativ er Jurys og Bewleys â€" billigere, normalt bra standard, men litt mindre sentral beliggenhet. Bewleys ligger et par diskoskast fra puben til Lorimer. Billigste alternativ på disse to er £45/natt (Jurys) og £69/natt (Bewleys).

Syns det er mest praktisk å bestille kampbilletter på forhånd gjennom klubbens egen onlinetjeneste (fra den offisielle websiden), iom at du i ro og fred kan velge hvor du vil sitte. Denne tjenesten er ute av drift mens klubben ennå jobber med å få på plass avtalene med kortselskapene, men å dra ut til ER på fredagen før og kjøpe billetten i luke på forhånd er et bra alternativ. Da kan du også besøke Leedsbutikken, som ligger i tilknytning til ER. Butikken i sentrum er stengt, så en pilgrim må ut til ER for å handle relikviene sine. På kampdager er butikken så full at den bør unngås til fordel for en ekstra pint eller to hos Lorimer. [:p]
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

soumoh

Takk for svar midjo.

Det stemmer at jeg bor i Oslo ja. Jeg fyller 25 år den 1. september i år, og får tur til Leeds som bursdagsgave [:D] Jeg vurderer å dra rundt juletider, for å få med meg mer enn en kamp. Muligens den 8. desember med Luscos, men det spørs om jeg får fri fra jobben.

Er det langt fra Marriott til ER? Og hvordan kommer man seg til ER fra Leeds sentrum?

We'll be back.
We'll be back.

McMidjo

Er nok litt drøyt å si at det er gangavstand fra Marriott til ER - og kronglete å finne fram om en ikke er kjent...

Pleier å ta 'matpause' på Commercial Inn, som ligger på veien dit - og da blir det som regel gangavstand. [:)]

Antakeligvis best å ta taxi fra sentrum til ER - evt buss. På kampdager går det busser fra området nedenfor jernbanestasjon, men det går også rutebusser, men er ikke sikker på hvor disse går fra.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Kickthemdown

Jeg anbefaler at du tar turen til Leeds sånn at du kan se kampen mot Swansea 22 september. Da skal nemlig en fyr på 26 ut på tur med sin yngre dame .. [:)]

Fikk klarsignal fra sjefen i dag så nå kan man bare bestille turen.. Ahh... [:D]

Alta-White

soumoh

Alta-White; det høres bra ut, for jeg skal også på tur med min yngre dame [:)]

We'll be back.
We'll be back.

pale

Anbefaler bussen til stadion. Den går fra undergangen ved jernbanen. Ut hovedutgangen, forbi taxiene, 180 graders sving til høyre og 150 m. rett fram. Der står bussene. Du kan ikke misse det.
Men greit å være ute en times tid før kampstart, da det er mye kø inn til ER (vi gikk av 500 m før sist).

h.b

Fra Marriot er det enkelt. Strt når pubene åpner. Rekk flst mulige på veien til Elland Road. Når du ha vært hos Peter. Ta deg tid til et par av de som ligger borti svingen når du går til høyre ut fra The Comercial. Brune, men herlige

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

soumoh

Hvordan er det du har tenkt til å reise til Swansea kampen da Alta-white?

We'll be back.
We'll be back.

Kickthemdown

Ugh, sorry for seint svar...

Reiser til Manche**** tordagsmorgen og hjem søndags ettermiddag. Flyreisen ligger for 2 pers på rundt 6000 ..

Tror hotellet blir Plaza Park rett med togstasjonen.. Har ikke bodd der før men vil prøve noe annet enn Marriott nå ..

Tenkt noe mer på denne kampen eller?

Alta-White

pesi

quote:
Originally posted by Alta-White

Reiser til Manche**** tordagsmorgen og hjem søndags ettermiddag. Flyreisen ligger for 2 pers på rundt 6000 ..

Tror hotellet blir Plaza Park rett med togstasjonen.. Har ikke bodd der før men vil prøve noe annet enn Marriott nå ..

Alta-White

Har bodd på Park Plaza 2 ganger før å skal bo der i helgen, Er kanonfornøyd med det hotellet, reint fint store rom!!!

Here we go again, Marching on together again, united we stand, the BEST team in the land!!
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Kickthemdown

quote:
Originally posted by pesi

quote:
Originally posted by Alta-White

Alta-White

Har bodd på Park Plaza 2 ganger før å skal bo der i helgen, Er kanonfornøyd med det hotellet, reint fint store rom!!!

Here we go again, Marching on together again, united we stand, the BEST team in the land!!

Høres bra ut! [:)] Da er det bestemt..

Alta-White