Serverloaden under kamper

Started by Robert, September 02, 2007, 00:17:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert

Er problemet at serveren blir overbelastet, at access er for treg (hvem sin lure ide var det å bruke access? [;)]) eller er det linjene det står på? Ville tippe det er access som er problemet, får pinget servern ganske greit under kampene.

Er det noen konkrete planer om å gå over til et annet type forum? Kan bli vanskelig og mye jobb med å overføre datene til et evt nytt forum, men noe må nesten bli gjort.

Har vi en dedikert server, eller deler vi server med noen andre? En egen  , dedikert server koster ikke all verden.

Noe å tenke på?
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

lojosang

Ja, det finnes planer.
http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8368&whichpage=2

Høres ut som du har peiling. Ta gjerne kontakt med Sten om du har mulighet til å bidra med tekniske saker!

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Robert

Litt peiling har jeg, men er ikke spesielt insatt i det type forumet vi bruker.
Om det er pga penger, eller at vi mangler en ordentlig server, så kan vi alltids prøve å få tak i en meget billig / gratis.
Skal ta kontakt en dag jeg har tid [:)]

Sten

Det er en Access-base ja (it seemed like a good idea at the time, som det heter... ).

Send meg en mail på sten@pikselator.no. Jeg har fått en annen mail med tilbud om assistanse også i dag, så det ser endelig ut som om vi kan få litt etterlengtet schwung på teknologien folkens!

Sten
Sten

Dennis

Ingenting hadde vært bedre enn et raskere forum (under kampene) ettersom dette er verdens beste forum! [:)]

- Dennis
Marching on together!

soumoh

har vi problemer? Øhm, jeg jobber som systemutvikler for et it-selskap. Kan sikkert hjelpe om ingen er villig til å løfte en finger.

We'll be back.
We'll be back.

Robert

Sten

quote:
Originally posted by soumoh

har vi problemer? Øhm, jeg jobber som systemutvikler for et it-selskap. Kan sikkert hjelpe om ingen er villig til å løfte en finger.

We'll be back.

Hva skjer? Etter diverse kampanjer på forsiden av luscos.com og etter å grått for min syke fandens oldemor eller hva det heter i TPN og her på forumet i over et år nå, er det plutselig tre stykker som melder seg til tjeneste?!

Sender du en mail til sten@pikselator.no du også soumouh? [^]

Sten
Sten

B-m

folk begynner like Bates, bare godord om spillerne våre, Kato er ikke overkritisk lengre, alle er vennlige mot hverandre på forumet, MAN TILBYR SEG Ã... HJELPE STEN,

alt er j obare velstand når resultatene går vår vei

edit: noen som gidder å sette inn 10000kr på kontoen min?
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Promotion 2010

quote:
Originally posted by B-m

folk begynner like Bates, bare godord om spillerne våre, Kato er ikke overkritisk lengre, alle er vennlige mot hverandre på forumet, MAN TILBYR SEG Ã... HJELPE STEN,

alt er j obare velstand når resultatene går vår vei

edit: noen som gidder å sette inn 10000kr på kontoen min?

Bare send oss visakortet ditt med pin-kode. Så skal du få dine 10 k....
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

quote:
Originally posted by Sten
Hva skjer? Etter diverse kampanjer på forsiden av luscos.com og etter å grått for min syke fandens oldemor eller hva det heter i TPN og her på forumet i over et år nå, er det plutselig tre stykker som melder seg til tjeneste?!

Enten er det Bates/Wise-effekten vi ser... eller så har det med OEF som forumets uovertrufne lesested - aktive emner or not...

Bra er det uansett [:)]

Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free
silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan