Travelling Wilburys

Started by josoer, October 05, 2008, 17:01:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

josoer

Er det noen her som liker dette legendariske bandet?

Favoritt sang?Favoritt Wilbury?

ollan

Ingen favorittsang, de fleste sangene er ok de. Favoritter er de jo alle, Tom Petty og Bob D. i spissen.
Ollan

Asbjørn

Klart man digger de :)

Bob Dylan
Roy Orbiston
George Harrison (x Beatles)
Jeff Lynne (x Electric Light Orchestra)
Tom Petty (& the Heartbreakers)

Nå  er det jo bare 3 av 5 tilbake  :'(

Artig måten bandet i det hele tatt 'oppstod'.

George trengte en b-side til en single, under en middag med Jeff nevnte han dette. Jeff produserte akkurat da på Roys come back - plate. - Ai, gøy, i morra har jeg fri, jeg blir med, sa Jeff. - Hvor kan vi gjøre det? -Bob har et studio i garasjen, vi kan høre om det er ledig.  - Jeje, klart det, jeg stikker innom jeg, sa Bob. :)  Og Georges gitar var hos Tom så da han hentet den ble han også med. Klart Roy også fikk nyss om guttas planer og joinet inn.

Dagen ble så gøy, og resultatet så bra at alle skjønte at denne ikke kunne havne på en ussel b-side av en singel. Så da viste det seg at alle hadde et par uker ledig på samme tid noe senere på sommeren, og de laget nok låter til en plate. Som selvfølgelig ble en huge success :)

Det rare var at plateselskapene (de var jo ikke på samme label) godtok at 'gullgutta deres' spilte inn plate utenfor deres inntekter... Men som han ene sa: -I ain't gonna stand in way of history.

Synd & skam at Roy døde noen måneder senere. Stemmen hans oppe i det hele var jo selve rosinen i pølsa.

PS! Dere har vel bootlegen The Traveling Wilburys Vol I & II med de unreleased også? :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: josoer on October 05, 2008, 17:01:16

Favoritt sang?Favoritt Wilbury?

Handle With Care er jo bra da, Not Alone Any More... og så 'Springsteen-parodien' Tweeter and the Monkey Man :)

Tell me  Tell me

Dylan

Lids

Quote from: Asbjørn on October 05, 2008, 20:40:40
Klart man digger de :)

Bob Dylan
Roy Orbiston
George Harrison (x Beatles)
Jeff Lynne (x Electric Light Orchestra)
Tom Petty (& the Heartbreakers)

Nå  er det jo bare 3 av 5 tilbake  :'(

Artig måten bandet i det hele tatt 'oppstod'.

George trengte en b-side til en single, under en middag med Jeff nevnte han dette. Jeff produserte akkurat da på Roys come back - plate. - Ai, gøy, i morra har jeg fri, jeg blir med, sa Jeff. - Hvor kan vi gjøre det? -Bob har et studio i garasjen, vi kan høre om det er ledig.  - Jeje, klart det, jeg stikker innom jeg, sa Bob. :)  Og Georges gitar var hos Tom så da han hentet den ble han også med. Klart Roy også fikk nyss om guttas planer og joinet inn.

Dagen ble så gøy, og resultatet så bra at alle skjønte at denne ikke kunne havne på en ussel b-side av en singel. Så da viste det seg at alle hadde et par uker ledig på samme tid noe senere på sommeren, og de laget nok låter til en plate. Som selvfølgelig ble en huge success :)

Det rare var at plateselskapene (de var jo ikke på samme label) godtok at 'gullgutta deres' spilte inn plate utenfor deres inntekter... Men som han ene sa: -I ain't gonna stand in way of history.

Synd & skam at Roy døde noen måneder senere. Stemmen hans oppe i det hele var jo selve rosinen i pølsa.

PS! Dere har vel bootlegen The Traveling Wilburys Vol I & II med de unreleased også? :)

Hvem er denne Roy Orbiston?
Thomas

Asbjørn

Quote from: Lids on October 05, 2008, 21:41:21
Hvem er denne Roy Orbiston?

...en sånn stand in som Roy Orbison brukte når han trengte en day off :)

Tell me  Tell me

Dylan

Lids

Thomas