- Se hva som skjedde med Leeds!

Started by Dennis, March 17, 2008, 13:30:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

- Hvis vi tror vi har en gudegitt rett til å holde plassen i divisjonen, så er vi i trøbbel. Bare se hva som skjedde med Leeds, sier Keegan ifølge The Independent.

Leeds er blakke og uten stjerner, i League One to divisjoner under Premier League, sju år etter klubbens semifinale i Champions League.

http://www.dagbladet.no/sport/2008/03/17/529958.html
http://www.fulhamweb.com/fulhamweb/news/result.asp?article_id=4480&Type=1

Hvis jeg skal legge til egne kommentarer, må jeg si at Leeds var i en litt annen situasjon den gangen, enn Newcastle befinner seg i nå. Det er dessverre synd, men sant, at en fotballklubb må ha en stabil, solid økonomi for å kunne spise kirsebær med de store. Få klubber overlever lenge i toppen med skranten klubbkasse.

Leeds var allerede da i dyp økonomisk krise og det var selvsagt derfor vi til slutt gikk ned. Spillerne vi hadde, var i likhet med Newcastles per i dag, gode nok til å overleve. Forskjellen er at da Leedsspillerene ikke fikk lønn, eller i det minste ikke visste om de kom til å få lønn - noe som er en dårlig forutsetning for å kunne prestere på banen - er ikke Newcastle i noen form for økonomisk ruin. Spillerne i Newcastle er rett og slett ikke et lag og det er latterlig å se talentfulle folk som Martins, Emre, Viduka, Taylor, Given m.fl. ikke prestere bedre. Unntakene er Milner og nå etterhvert Michael Owen.

Ingen god sammenligning fra Kevin Keegan, men han har da også - etter eget utsagn - ikke sett mer enn en håndfull fotballkamper siden han forlot The Magpies sist.
Marching on together!

fmtj

Sikkert mye riktig i det du sier! En kompis av meg er Newcastle fan og lever i stor uvisshet og dyp fortvilelse om dagen. Har forsøkt å trøste ham mked nettopp noe av de punktene du beskriver. Han brukte noe av det Keegan sier som fremtidvyer, men Magpies har et annet fundament, Leeds hadde ikke fundament i det hele tatt! Keegan er helt sikkert ikke rettt mann til å bringe de tilbake til toppen....men nå har de Dennis i tilleg da ;)!
Yeboahs vitne

Roy

Skal bare se det blir storkamp på Elland Road til neste sesong; når Newcastle kommer på besøk  ::) ;D
Stand up and sing for LEEDS UNITED