Kamp: Leeds vs Derby @Elland Road, lørdag 7.12 2024 kl. 13:30 på Viasport 2

Started by Asbjørn, December 04, 2024, 09:41:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lucas the Kop Cat

Gnonto på vei inn, må ikke være for heit i toppen og pådra seg et femte gult kort.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat

Quote from: auren on December 07, 2024, 14:57:20Gnonto og Joseph inn for Solomon og Aaronson.

auren
Joseph kunne hatt godt av et mål i dag.

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Bogle med slurv gir Derby første avslutning på mål.

Lucas the Kop Cat

Rodon blir tråkket på men Derby får frisparket.

Lucas the Kop Cat

Den farlige 2-0 ledelsen er ikke like farlig denne sesongen. Vi er flinkere til å beholde kontrollen.

auren

Slutt. 2-0. En kontrollert andre omgang og en fullt fortjent seier. Top of the table frem til minst i morgen. Bring on Boro!

Grattis folkens!  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Quote from: auren on December 07, 2024, 15:23:32Slutt. 2-0. En kontrollert andre omgang og en fullt fortjent seier. Top of the table frem til minst i morgen. Bring on Boro!

Grattis folkens!  :)

auren

Og grattis med "30".  8)
Super Leeds since 1968

baste

Asbjørn

Denne fra LUFCDATA...
Vi kan vel snart ikke klage på corner-efektiviteten

Leeds 2-0 Derby FT:

Top of the Championship
11th league win of the season
9th substitute goal of 2024/25
7th consecutive win at Elland Road
6 clean sheets in 7 home games
4th goal from a corner in 2024/25
First Leeds goal for Rodon
First Leeds goal for Wober

https://x.com/LUFCDATA/status/1865401889044488477
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Deilig med seier og tabelltopp, men de to byttene etter 70 min. gjør de siste 20 min. til en jevnspilt affære, som i forrige hjemmekamp mot Luton. For ikke å snakke om siste bortekamp mot Blackburn da vi byttet oss til fant. Morsomt med målscorerne Rodon og Wöber. Det hadde gitt høye odds før kampen. Godt vi har mange som kan score når vi mangler en målgarantist. Største skuffelse. Joseph, helt håpløs.

Kato

Meslier 6 - Arbeidsledig
Bogle 7 - Stødig, bra kontroll bakover.
Struijk 6 - Litt slurven i pasningsspillet.
Rodon 8 - Scorer den viktige første. God kamp.
Firpo 6 - Skadet tidlig
Tanaka 7,5 - Fantastisk ro i trange situasjoner.
Rothwell 8- Enda bedre enn makkeren i dag.
Aaronson 7 - Mye nesten, som vanlig. Fin assist.
Piroe 7 - Veldig spillbar, god i possession-spillet.
James 7,5 - Alltid farlig i bakrommet. Noen gærne valg.
Solomon 7 - Best etter pause. God med ball.
Wøber 8 - Viktig scoring, full kontroll.
Gnonto 6 - Satte ikke mye preg på kampen.
Guilavogui 6,5 - Inn og kontrollerer.
Joseph 6 - Ikke noe bedre presspill av at han kommer inn på topp
Ramazani 6 - Lite involvert.

Farke - Kontrollert seier. Blitt langt bedre på dødballer. Det var viktig i dag.

Cannavaro

MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Quote from: Reaney on December 07, 2024, 15:31:21Deilig med seier og tabelltopp, men de to byttene etter 70 min. gjør de siste 20 min. til en jevnspilt affære, som i forrige hjemmekamp mot Luton. For ikke å snakke om siste bortekamp mot Blackburn da vi byttet oss til fant. Morsomt med målscorerne Rodon og Wöber. Det hadde gitt høye odds før kampen. Godt vi har mange som kan score når vi mangler en målgarantist. Største skuffelse. Joseph, helt håpløs.

Ja, det ble jevnere på slutten. Ikke så rart med ledelse 2-0 og ny kamp allerede tirsdag. Aldri verden at Derby hadde fått låne ballen så mye dersom stillingen hadde vært 0-0 eller bare 1-0. Tror nok man bevisst slipper opp i press-spillet når stillingen er som den er.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Uansett resultat i morgen er vi altså tilbake på Top Two  :)
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Fullstendig kontrollert overall.
Til det 30 min så synes jeg Derby klarte seg OK. Etter det så var det aldri truet selv om Derby aldri gav opp.
De har vel Burnley borte i neste så får håpe de tar med seg samme innstilling og mentalitet der.
Igjen, fantastisk for Woeber. Jeg har stor tro på at vi kan få en spiller der som har ingredienser dette laget vil trenge utover.
Det vil snart dra seg til ordentlig og da trenger vi erfaring og tilstedeværelse.
Tror dog Tirsdagen blir veldig vrien for Leeds.
Et Boro lag som underdog og på en god dag absolutt kan gå opp mot dette Leeds laget kollektivt som individuelt. Azaz vært on fire for dem. Kommer fra et godt resultat på Turf Moore. Mer hvile.

peacock

Quote from: Reaney on December 07, 2024, 15:31:21Deilig med seier og tabelltopp, men de to byttene etter 70 min. gjør de siste 20 min. til en jevnspilt affære, som i forrige hjemmekamp mot Luton. For ikke å snakke om siste bortekamp mot Blackburn da vi byttet oss til fant. Morsomt med målscorerne Rodon og Wöber. Det hadde gitt høye odds før kampen. Godt vi har mange som kan score når vi mangler en målgarantist. Største skuffelse. Joseph, helt håpløs.

Det er jo ikke byttene i seg selv som gjør oss dårligere. Snarere det at hele laget slakker av litt.
Selv på en god dag, evner du å fokusere på det negative.

Asbjørn

Under Farke hjelper det å ha en hel uke mellom kampene:
"We've been working on set pieces all week... a great day" 💪

Leeds' Joe Rodon reacts after his goal helped his side return to the top of the Championship 💬
https://x.com/SkyFootball/status/1865404676348207157
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Ikke mye mind games fra Farke - jeg tar det slik Leeds-Live fremstiller det:

Farke's here - You love an early kick-off?
After a win, yes.

[Could you have asked anymore?]

More goals, perhaps. A game after a loss is always difficult because it does something to the confidence. Could see it in the first 15 minutes. They did not have one chance and we improved after this. Their last few games have been decided by one goal. This game feels more comfortable than the scoreline. The highest win than any of their opponents in recent months. Should have scored more today. Important not to allow them one chance. Could not see problems at full-back with Max excellent from the bench.

Big difference is the crowd this season?
I'm not sure if Elland Road is ever going to be patient. It is the most emotional club in the country, if not in Western Europe. Our supporters are the biggest asset and we love playing in this atmosphere. Difficult for players to keep going with the criticisms. Praise can be too high after wins too. I like that ER is always on it and with us. They see what the opponents are doing by parking the bus. Sheff Utd and Burnley did the same, took their attackers out and played their defenders.

Controlling their counters and scoring goals, we have to keep doing that in the upcoming weeks. Many compliments to Elland Road.

Gnonto yellows and Firpo hamstring?
Fair to say Junior misses Tuesday, probably.

With Willy, many reasons there. First is lots of competition. Willy played the last two. Busy week to come. Daniel James and Solomon had end products in the last games, Willy good, but better from the bench recently. The yellow cards also., The cut-off day. I need him this week.

Share the load in a busy week.

Rothwell influence?
Excellent and much needed because he was not at his best in recent games. I told him I wanted a top performance with and without the ball today. It's aggression to win the ball back and be there with steel. Excellent performance. We need this in the middle of the park. Ethan on the road back.

Response to Ethan's comeback in Joe today?
Perhaps. Competition is always good. Better if they know they have to deliver. Better than being over confident thinking your place is safe.

Det med å spille på Elland Road er en tohodet greie, ja...

Home form - importance of that crowd?
We know ER can rock. Cannot always be at our best, but one a day when the weather is horrendous, they are there and show up to support us. Through difficult times too. We need this togetherness. Always a bit over-emotional. This will never change. Always over the moon or too down with a setback. This belongs to this club.

I don't know if I'm allowed to say this, but it might be the reason why the only promotion in the last two decades was during Covid, when the supporters were not there.

Same points as last season - confidence knowing Leicester and Ipswich are not there?
And the difference is the fortune we have made over the summer in losing our best players and we are still there with a really big points average. We are on a good part, but unfair to compare with last season. Different qualities and confidence. Try to be there with the best outcome.

...og så var det Warnes tur:
Warne here now - your emotions?
I am not surprised who won. Felt we frustrated them for 30 minutes. You have to be resolute. Goalkeeper made saves. Rodon on a corner was the one warning sign. Did not get close enough to him and then conceded the second straight away. Disappointed on that.

Cannot knock the lads' effort. We had passages of moving it quite well. A final probe. Massive congrats to Leeds. They pressed us so well. Felt like we kept being forced back to the goalkeeper.

Playing the champions today?
That was the most unbalanced game we have played in. Even our fastest players could not get past theirs., Their defenders. That's the most uncomfortable I have felt on the side of the pitch. A gulf in class. Had more moments against Sunderland and Sheffield United.

Reality check for Derby fans?
No news flash we lost here. The bigger shock for our fans may be the gulf in class. Sheff Utd lost here. We were not playing Liverpool, but played a very good team on the back of a bad defeat.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-30535554
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Fikk ikke sett kampen i dag, men fikk inntrykk av dominans når jeg så extended highlights på YouTube.
Rodon med ny sveis var en opptur - målet hans likeså :-)
Vi er på to poeng i snitt igjen - holder til opprykk i et normalår. Bare å holde trykket oppe gjennom julehøytiden, satser på at vi starter med seier mot Boro på tirsdag.

Reaney

Quote from: peacock on December 07, 2024, 16:09:22

Det er jo ikke byttene i seg selv som gjør oss dårligere. Snarere det at hele laget slakker av litt.
Selv på en god dag, evner du å fokusere på det negative.

Fokuserer på det positive også, Peacock:  Deilig med seier og tabelltopp. Morsomt med målscorerne Rodon og Wöber. Det hadde gitt høye odds før kampen. Godt vi har mange som kan score.....  Det du kaller negativt er å påpeke utfordringer med bytter, og at vi mangler en quality striker på topp. Relativt vanlige "topics" på forumet.

Asbjørn

The Verdict, av Graham Smyth:

Han peker på:'
- Leeds' solide benk (i praksis tre kapteiner på benken...)
- en Piroe og Aaronson som strengt tatt ikke virket..
- 'low block'-utfordringene...
- et Leeds som likevel gjorde jobben...
- om 'testen' som venter på tirsdag (Middlesbrough), vil vi klare den?
Jeg syns Smyth klarer å sette fingeren på mye her..

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/no-excuses-in-leeds-united-warm-up-act-but-main-event-needs-more-graham-smyths-derby-verdict-4900169
Tell me  Tell me

Dylan