Hvordan tolke aktivitetene i L1 klubbene??

Started by fmtj, July 03, 2009, 11:42:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

Jeg tok en rask gjennomgang av L1 klubbenes sider på Teamtalk og må si at min bekymring for neste sesong er stor. Det vil si dersom man skal tolke denne aktiviteten som en form for "optimisme" og satsingsvilje i klubbene.
Jeg rangerer følgende klubber etter aktivitetsnivået som de lagene der det var en "negativ" undertone på sidene. Altså lite spennende nyheter og det lille som her handler om preseason, mulig rettssak (Bates), første ligakamp osv. osv. Altså det jeg i denne tråden vil betegne som kjedelige agurknyheter og som tyder på lite aktivitet og muligheter for nye signings i nær fremtid. Lista ser etter min vurdering ut som følger med den tristeste Teamtalk siden øverst og deretter øker aktiviteten noe nedover, men mange ligger veldig jevnt på dette og det er selvsagt sett med "hvite" øyne av en svært urolig og bekymret fan;

Southampton
Wallsall
Millwall
Leeds Utd.
Stocport
Tranmere
Bristol C.
Southend
Swindon

Dette er ren spekulasjon og basert på mitt personlige inntrykk av "tonen" på disse sidene i overskrifter, kommentarer, hendelser osv. i de ulike klubbene. Jeg synes vår side er regelrett uinteressant og det gjør at jeg begynner å lure. Ser vår ledelse det som unødvendig å styrke lage, holder de kortene tett til brystet, er pengesekken skrapa, er vi upopulære, er våre folk udyktige på transfermarkedet?????
Mange spørsmål- få svar!!!

Yeboahs vitne

auren

Ser det igrunnen på som utelukkende positivt at det er lite rykter og aktivitet. Da får våre menn ro til å jobbe. Stadige spekulasjoner om hvor Delph, Snoddy og Beckford kommer til å spille neste sesong er "skadelig" for de involverte.

Får gi deg noen synsesvar på dine spørsmål:

Ser vår ledelse det som unødvendig å styrke lage?
Tja... Bates har jo uttalt at vår stall ser bedre ut nå enn den gjorde for 12 måneder siden. Jeg vil uansett tro at Grayson kjøper inn flere spillere som vil komplementere og styrke laget.

holder de kortene tett til brystet?
Ja, det virker jo sånn. Selvsagt litt kjedelig for oss fans å se at det er nokså dødt på ryktefronten. Men det kan jo også være greit "å gå stille i dørene" hvis vi får napp hos noen gode spillere. Vi vil jo ikke ha noen budkrig!

er pengesekken skrapa?
Det er den neppe. Men Grayson får nok ikke mange pengene til kjøp. Nå som vi sannsynligvis selger Garbutt, håper jeg noe av pengene går til forsterkninger. Men vi har tidligere gjort kloke kjøp for ingen/få penger: Beckford, Snoddy, Becchio og Naylor.

er vi upopulære?
Selvsagt! Tar det som et komplement hver gang min Man Utd kompis synger "We all hate Leeds scum". Så lenge vi ikke er upopulære hos de spillerne vi ønsker til klubben, så kan "ALLE" hate oss for min del.

er våre folk udyktige på transfermarkedet??
Noen ganger kjøper vi tilsynelatende gull (Snoddy, Becks, Becchio), andre ganger pukkel (Di Costa, Sheehan, Sweeney).
Det er ikke så farlig om noen spillere ikke slår til, så lenge vi kjøper dem inn for svært lave summer/free transfers.
Jeg har tillit til at Grayson gjør noen smarte kjøp og lån denne sommeren. Og husk: Vinduet har akkurat åpnet :-)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bites Yer Legs

Tror generelt at vi ikke skal basere vår lykke på Teamtalks innhold, da blir vi alle miserable.
En alternativ måte å tolke lite nytt eller agurknytt på er jo feks -- laget er nokså satt(beste L1-lag i vår), Grayson og Bates er flinke til å holde kortene tett til brystet, vi kaster oss ikke penger etter noen(som vi tildels gjorde under Wise).

Grayson sa i forbindelse med Feeney-saken at han, som med Feeney, hadde 'pratet' med en rekke spiller, 10-15 i tallet. For hver Feeney finnes det altså 10-15 spillere til som er like aktuell, ting skjer!! (i kulissene...)  Grayson virker veldig grundig, og jeg tror han er lite higen på å kjøpe en ny Elding eller Sweeney.
KEEP FIGHTING!!

Andersen

Tror nok nissefar Bates og Grayson har full kontroll på spillere de ønsker seg, og spillere de vill kvitte seg med  ;D Skulle vi stadig gå å lure på hva som skjer i vår KJÆRE klubb, skulle det vel tippe over for noen og enhver!  ;D LEEDS4EVER.

fmtj

Takk for oppmuntringen så langt!!! Jeg klarer aldri å slappe helt av i forhold til dette og da er det godt at det alltid finnes Leeds brødre der ute som kan støtte og trøste og se ting fra en annen side.... :)
Yeboahs vitne

McMidjo

Teamtalk gir kanskje en god temperaturmåling på situasjonen i de andre klubbene, men finner lite grunn til å være bekymret bare to dager inn i preseason!  :)

Ser derimot mange skyer på himmelen for flere av de andre lagene:

Svært mange har solgt - eller er inne i en prosess med å selge - de beste spillerne sine fra ifjor. Gjelder både Norwich, Southampton, MK Dons, Swindon, Carlisle, Stockport, Southend + flere av de nyopprykkede lagene.

MK Dons har mistet hele mgmt-teamet sitt til West Brom, og da forsvinner det fort et par viktige spillere dit også.

I Southampton er det bare rot på eiersida, og økonomien tvinger fram flere spillersalg.

Norwich har litt penger å rutte med, men ambisjonsnivået ligger i å prøve å kjøpe Liam Dickinson for småpenger.

De eneste lagene som ser ut til å styrke seg vesentlig fra ifjor er Huddersfield og Brighton.

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

fmtj

Quote from: McMidjo on July 03, 2009, 14:29:39
Teamtalk gir kanskje en god temperaturmåling på situasjonen i de andre klubbene, men finner lite grunn til å være bekymret bare to dager inn i preseason!  :)

Ser derimot mange skyer på himmelen for flere av de andre lagene:

Svært mange har solgt - eller er inne i en prosess med å selge - de beste spillerne sine fra ifjor. Gjelder både Norwich, Southampton, MK Dons, Swindon, Carlisle, Stockport, Southend + flere av de nyopprykkede lagene.

MK Dons har mistet hele mgmt-teamet sitt til West Brom, og da forsvinner det fort et par viktige spillere dit også.

I Southampton er det bare rot på eiersida, og økonomien tvinger fram flere spillersalg.

Norwich har litt penger å rutte med, men ambisjonsnivået ligger i å prøve å kjøpe Liam Dickinson for småpenger.

De eneste lagene som ser ut til å styrke seg vesentlig fra ifjor er Huddersfield og Brighton.

Teamtalk gir ihvertfall en indikasjon på hva som skjer! Tror du har rett i at mange sliter, særlig Southampton ser det veldig dårlig ut for! Når det gjelder vår side og mangel på aktivitet vil det kanskje si at vi har det vi trenger, men vi vil jo gjerne bli styrket også. Kanskje slipper vi det hvis de andre svekkes betydelig! Finansielle problemer er jo utbredt nå og mange lag får føle disse problemene for tiden. Det blir en spennende sesong og dette kan være til vår fordel faktisk.
Yeboahs vitne

auren

Joda, det er penger å kjøpe spillere for. Budsjettet er nok ikke på så mangen hundre tusen pundene. Grayson lister opp mange muligheter å hente inn nye spillere på - kjøpe, låne, free transfer og trialister. Det kommer nok inn et par nye fjes før sesongen sparkes igang, men sannsynligvis ikke flere. Det overrasker meg litt. Kanskje vi ikke selger verken Delph, Becks og Snoddy?

auren

Asbjørn

Quote from: auren on July 08, 2009, 14:53:06
Joda, det er penger å kjøpe spillere for. Budsjettet er nok ikke på så mangen hundre tusen pundene. Grayson lister opp mange muligheter å hente inn nye spillere på - kjøpe, låne, free transfer og trialister. Det kommer nok inn et par nye fjes før sesongen sparkes igang, men sannsynligvis ikke flere. Det overrasker meg litt. Kanskje vi ikke selger verken Delph, Becks og Snoddy?

auren

Grayson er da rimelig konkret på hva vi kan vente oss!

http://www.leedsunited.com/news/boss-waiting-on-player-movement-20090707_2247585_1716159

1-2 spillere inn, og sannsynligvis det samme ut...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Papi

Quote from: Asbjørn on July 08, 2009, 15:47:57
Quote from: auren on July 08, 2009, 14:53:06

auren

Grayson er da rimelig konkret på hva vi kan vente oss!

http://www.leedsunited.com/news/boss-waiting-on-player-movement-20090707_2247585_1716159

1-2 spillere inn, og sannsynligvis det samme ut...

Enig, stoler på at Grayson faktisk veit kva han driver med.
Ekje vits og kjøpe bare for å kjøpe.
Skal det kjøpes trengs det ein som går rett inn på laget.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

jackbauer68

sveitsisk milliardær har kjøpt southampton.....kan bli farlig de også nå 8)

h.b

Quote from: jackbauer68 on July 08, 2009, 21:05:45

Har faktisk fått med meg dette. Hvis denne milliardæren mener alvor. Ja a kan det hende han plukker på øverste hylle av spillere som det er muli å få til en League one klubb. Dette betyr at Beckford fort kan havne i Southamton sammen med Delph.
For en ting er ganske sikkert. Southamton kan tilby disse 2 betydelig bedre lønnsvilkår. Og - 10 med  meget gode spillere til divisjonen kan fort taes igjen

lojosang

Quote from: h.b on July 08, 2009, 22:15:13

Har faktisk fått med meg dette. Hvis denne milliardæren mener alvor. Ja a kan det hende han plukker på øverste hylle av spillere som det er muli å få til en League one klubb. Dette betyr at Beckford fort kan havne i Southamton sammen med Delph.
For en ting er ganske sikkert. Southamton kan tilby disse 2 betydelig bedre lønnsvilkår. Og - 10 med  meget gode spillere til divisjonen kan fort taes igjen

Hvis Delph eller Beckford går til en annen League One-klubb skal jeg spise en av hattene JonR har liggende til marinering.
- Leif Olav

auren

Quote from: lojosang on July 09, 2009, 01:43:50

Hvis Delph eller Beckford går til en annen League One-klubb skal jeg spise en av hattene JonR har liggende til marinering.

Hvor mange hatter er det egentlig du har til marinering for øyeblikket Jonner'n?

auren

Bites Yer Legs

For en ting er ganske sikkert. Southamton kan tilby disse 2 betydelig bedre lønnsvilkår. Og - 10 med  meget gode spillere til divisjonen kan fort taes igjen

...seneste eksempel Leeds United i 2007, da bare med -15 isteden..
KEEP FIGHTING!!

Another_Roger

Denne sida er ganske oversiktelig når det gjelder overganger ut og inn. Enkelt å sammenligne klubbane Men påliteligheten er eg ikkje sikker på. Tranmere har en signering der som ikkje er bekrefta på den offisielle heimesida. Er det feil på Leeds sine overganger?

http://www.skysports.com/football/transfers/0,20367,11718,00.html

Dennis

Quote from: Another_Roger on July 10, 2009, 23:10:14
Denne sida er ganske oversiktelig når det gjelder overganger ut og inn. Enkelt å sammenligne klubbane Men påliteligheten er eg ikkje sikker på. Tranmere har en signering der som ikkje er bekrefta på den offisielle heimesida. Er det feil på Leeds sine overganger?

Jøss, dette må være ditt beste innlegg på vårt forum, Roger!  ;) ;)

Forøvrig artig å se storkjøpene Brighton har gjort. I følge noen hadde de allerede rykket opp neste sommer da de ble kjøpt opp.
Marching on together!

Another_Roger

Quote from: Mr Kaizer on July 10, 2009, 23:15:54

Forøvrig artig å se storkjøpene Brighton har gjort. I følge noen hadde de allerede rykket opp neste sommer da de ble kjøpt opp.

Hehe, intensjonen er alltid god  ;)

Det mest komiske er å sjå aktiviteten til Southampton, Southend og Stockport. Kun røde piler ut. Sikkert ikkje så voldsomt liv på 1.lags trening der om dagen :)

sveifors

Ja Brighton bruker mye penger og akkurat nå holder de på å fleske til med flere kvalitetsspillere. ;) De er ut etter å kjøpe Liam Dickinson ;)
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Boxman

Quote from: sveifors on July 11, 2009, 22:06:38

Ja Brighton bruker mye penger og akkurat nå holder de på å fleske til med flere kvalitetsspillere. ;) De er ut etter å kjøpe Liam Dickinson ;)

Ifølge Sky Sports - http://www.skysports.com/football/transfers/0,20367,11718,00.html - er det kun Huddersfield som egentlig har handlet litt. Men siden summene er ikke er oppgitt, så vet vi ikke hvor mye. Resten er free transfers, så dommedagsprofetiene til enkelte her inne, er så langt bare å skrinlegge.
Personlig er jeg sikker på at vi kan konkurrere med hvilken som helst klubb i League One, når det gjelder både lønn og overgangssum. Så hvis vi skulle være ute etter samme spiller, får vi vedkommende, hvis Larry virkelig vil ha ham!
Proud to be Leeds!

Promotion 2010

Henter opp denne igjen:

Ser ut til at vi får møte Duberry igjen neste sesong. Han er vel den eneste i tillegg til muldvarpen som av klubben ble karakterisert som "judas"!

:)

Ellers ser det ikke veldig fryktinngydende det som er gjort av de andre klubbene.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sveifors

Ser at Paul Ince i MK DONS har handlet frenetisk, 6 stk på 3 uker.

men det er slik han har gjort med tidligere klubber uten at de er blitt bedre av den grunn.
Sveifors

Svend Anders

Lista er i dag ganske interessant lesning.

For det første er vel nesten 90 prosent av overgangene free transfers, spillere som er sluppet gratis og noen lån. Svært få er det betalt noe som helst med penger for.

Swindon er vel faktisk de som har fått noe særlig i det hele tatt, halvannen mill for sin beste spiller - Cox.

Brighton med sin rike (?) eier har brukt oppmot millionen, minus hva de evt har fått for sine solgte spillere. Mesteparten har gått på Liam Dickinson, den dårligste spilleren i Leeds-drakt hele fjorårsesongen.
Man kan forøvrig banne på at han scorer i alle fall mot Leeds de neste 12 månedene.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Papi

Nei her var det ikkje brukt mykje penger gitt!!
Fleste kronene ligger nok nå i griske spillere som krever saftige sign on fees.

As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

sveifors

Quote from: sveifors on July 23, 2009, 13:47:08
Ser at Paul Ince i MK DONS har handlet frenetisk, 6 stk på 3 uker.

men det er slik han har gjort med tidligere klubber uten at de er blitt bedre av den grunn.

siste

He might have been back in the MK Dons hot seat for less than a month, but Paul Ince has wasted no time in getting down to business and preparing for next season.

With nine new faces already added to the squad from last year, it will be a new look side that faces the challenge of promotion and one that is starting to shape up nicely.

The latest additions to the set-up are midfielders Mark Carrington and Ritchie Partridge, both of whom impressed on trial with the club and have signed two and one year deals respectively. They join the likes of Dan Woodards, David McCracken, Lewis Gobern and Jermaine Easter, all of whom should play a part in the first team next year
Sveifors

sveifors

For de som tror milliardærer oppfører seg anneledes i L1:

Pardew looking for free "gems"

Southampton manager Alan Pardew is out to bring in some more "gems" into his Saints squad after landing defender Dan Harding.

The 25-year-old full-back was a free agent after being released by Ipswich and has agreed a two-year deal at St Mary's.

The club are still short of cover in a number of areas and Pardew knows he has to beef up his squad ahead of the season's opener against Millwall next month.

"The Bosman area is still one to look at, I don't want to miss any gems that might still be available," said Pardew.

"There are players at other clubs under contract that I'd be interested in, but we're primarily looking at players that won't command a transfer fee at the moment.

"I also know there are young players out there who may be available to loan in, or even some senior players that are out of favour."
Sveifors