Robbet for talenter!

Started by Promotion 2010, August 12, 2009, 19:48:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

To av våre kommende stjerner er igjen snappet opp av en større klubb! Vi skaper dem og vi taper dem!  :'(

DAN KING: Bates blasts the 'baby-farm' clubs
By Dan King
Last updated at 12:07 AM on 09th August 2009
Ken Bates says the current football academy set-up is 'like baby farming'

Leeds United owner Ken Bates says football's present academy set-up is 'like baby-farming'. He wants the system revamped, both to protect young players and to help smaller clubs such as his hang on to the teenage talents they have developed or be guaranteed a fair return if they move on.

Bates said: 'The average club do not even recover their costs when they have players taken. A lot of them are thinking of closing academies and centres of excellence because they have effectively become unpaid agencies to identify youngsters for bigger clubs.'
Last month, Leeds lost promising teenagers George Swann and Louis Hutton to Manchester City, while England under-17 captain Luke Garbutt left for Everton. All three cases will go to tribunal, but Bates has little hope of receiving anything other than a raw deal, although the frequent complaint from Premier League clubs is that settlements are so high it makes more sense for them to take in overseas youngsters.
Bates counters that claim by suggesting English club academies should be restricted to English youngsters, insisting that the primary purpose of the academy system always was and should still be to develop the England stars of the future.
'FA-funded academies should be for Englishborn players only, not even Welsh, Scottish or Irish,' he said. 'There should also be a limit on the number of players clubs can sign and on the number of players Premier League clubs loan out - it's a bit like baby-farming.'

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/othersports/article-1205273/DAN-KING-Bates-blasts-baby-farm-clubs.html?ITO=1490#ixzz0NzYyDw5d
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

fjellhaugen

en kynisk fjellhaugen sier;
få oss opp i PL bates så vil talentene bli hos oss og ikke gå til city og everton :P
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Dennis

Dette er vel såkalte scholars?

Som gjør at Leeds ikke har mulighet til å holde de unna ettersom u-17 spillere ikke kan undertegne kontrakter? Eller er det slik at unggutter kan skrive under på kontrakter som blir offisielle i det de blir 17 år?

Utrolig kjedelig at klubbene 'stjeler' unggutta våre, men bedriver ikke vi akkurat det samme ved å hente spillere til akademiet vårt? Delph er ikke fra Leeds, Woody kom fra M'boro etc.

Forøvrig enig; den dagen vi er i PL, så er vi (igjen) klubben som henter unggutter til vårt akademi.
Marching on together!

jarle

http://www.tribalfootball.com/leeds-taking-man-city-tribunal-over-youth-pair-262257

er usikker på om dette er nyheter som er postet her før.
George Swann and Louis Hutton er hentet til City og Bates er på krigstien igjen...

Sleivind

Quote from: jarle on August 24, 2009, 16:15:31
http://www.tribalfootball.com/leeds-taking-man-city-tribunal-over-youth-pair-262257

er usikker på om dette er nyheter som er postet her før.
George Swann and Louis Hutton er hentet til City og Bates er på krigstien igjen...

Det har blitt postet før.

http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12691.0

samadhi

For å være ærlig skjønner jeg ikke at unggutter i alderen 15-17 år velger toppklubbene i PL fremfor Leeds. Kampen om plassene i disse klubbene er så stor og få av dem har tid til å la unggutta få spille seg varme i trøya. Man City har uendelig med millliarder på bok og dersom de trenger nye spillere bruker de disse pengene i stedet for å la sine egne juniorere få sjansen.

Husker da Woods og Taiwo gikk til Chelsea så var målet deres å få landets beste juniorakademi. Det kan godt være at Chelsea har de beste juniorene, men hvor mange har egentlig slått til på første laget siste årene?? svar; ca ingen siden John Terry...

Fabien Deplh er ett kroneksempel på hvor lurt det kan være å utvikle seg i ein klubb i lavere divisjoner. Leeds er fremedeles en stor klubb med glimrende treningsfaciliteter, og så lenge vi spiller i L1 har vi plass til de beste ungguta på førstelaget. Delph slo igjennom i fjor og når Aston Villa blar opp £8 mill sier det seg selv at de nesten blir tvunget til å la han få spilletid også. Hadde han fått like mye spilletid om Villa hadde hentet han for en halv million før fjorårets sesong? neppe.

Tipper også at Danny Rose kunne hatt en annen fotball hverdag dersom han hadde tatt ett år eller to til på Leeds. Hadde han slått til i L1 slik det var ventet hadde han går for en mye høyere sum til en PL klubb og ville også fått mer spilletid.
marching on together,
derudaf forever...

Eriksen55

Quote from: samadhi on August 24, 2009, 19:30:59
For å være ærlig skjønner jeg ikke at unggutter i alderen 15-17 år velger toppklubbene i PL fremfor Leeds. Kampen om plassene i disse klubbene er så stor og få av dem har tid til å la unggutta få spille seg varme i trøya. Man City har uendelig med millliarder på bok og dersom de trenger nye spillere bruker de disse pengene i stedet for å la sine egne juniorere få sjansen.

Husker da Woods og Taiwo gikk til Chelsea så var målet deres å få landets beste juniorakademi. Det kan godt være at Chelsea har de beste juniorene, men hvor mange har egentlig slått til på første laget siste årene?? svar; ca ingen siden John Terry...

Fabien Deplh er ett kroneksempel på hvor lurt det kan være å utvikle seg i ein klubb i lavere divisjoner. Leeds er fremedeles en stor klubb med glimrende treningsfaciliteter, og så lenge vi spiller i L1 har vi plass til de beste ungguta på førstelaget. Delph slo igjennom i fjor og når Aston Villa blar opp £8 mill sier det seg selv at de nesten blir tvunget til å la han få spilletid også. Hadde han fått like mye spilletid om Villa hadde hentet han for en halv million før fjorårets sesong? neppe.

Tipper også at Danny Rose kunne hatt en annen fotball hverdag dersom han hadde tatt ett år eller to til på Leeds. Hadde han slått til i L1 slik det var ventet hadde han går for en mye høyere sum til en PL klubb og ville også fått mer spilletid.

Kloke ord  :)

p0ndus

Torpe-do

Man City er blitt litt av en parasitt i mine øyne...

samadhi

tja... de fleste her inne drømmer jo om at en multimiliardær skal kjøpe opp Leeds også. Da vil vel det samme skje med klubben vår.

Kan selvsagt si at det er synd at enkelte klubber har så mye penger at de kan bruka så mye de vil, men for Man City sin del er jo dette også kanskje eneste muligheten de har til å nå topp 4.

Så lenge de ikke blir innført regler om max pengebruk av noe slag eller ett krav til ett visst antall engelskmenn pr lag er dette en utvikling som bare vil forsette i toppfotballen...dessverre
marching on together,
derudaf forever...

lojosang

For å være ærlig skjønner jeg ikke at unggutter i alderen 15-17 år velger toppklubbene i PL fremfor Leeds.

Pund, rubler, yen, franc, euro, drakmer, skillinger, dollar, kroner, shekler, dinarer, rupi, rand, lek, pesos, reais, leva, ringgits, dram, lari, afghani...
- Leif Olav

HåvardK

Quote from: lojosang on August 25, 2009, 15:08:21
For å være ærlig skjønner jeg ikke at unggutter i alderen 15-17 år velger toppklubbene i PL fremfor Leeds.

Pund, rubler, yen, franc, euro, drakmer, skillinger, dollar, kroner, shekler, dinarer, rupi, rand, lek, pesos, reais, leva, ringgits, dram, lari, afghani...
Hmm... Noe spesielt for skotske unggutter, lojo?

lojosang

Husker ikke i farten hvilket land som rett og slett har innført likvider som sine likvider. Om interessen blir påtvingende skal jeg heller google det på nytt.  ;D Rimelig sikker på at Skotlnad fortsatt har pund som sine offisielle mynt.  :)
- Leif Olav

DenHviteYeboah

hmmmm -gamlinger tenker også penger ;D ;D ;D
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2606656/Its-all-gone-Nuts-County.html

HåvardK

Quote from: lojosang on August 26, 2009, 01:30:41
Husker ikke i farten hvilket land som rett og slett har innført likvider som sine likvider. Om interessen blir påtvingende skal jeg heller google det på nytt.  ;D Rimelig sikker på at Skotlnad fortsatt har pund som sine offisielle mynt.  :)
Prøvde å google Skotlnad, men fikk faktisk ingen treff.
Min kommentar var vel mer myntet på sammenhengen dram og skotter. Altså personer fra Skottland.

lojosang

Vrøvl fra ende til annen , Håvard! Skotlnad gir 23 treff på google, og de to øverste er faktisk til denne tråden.   ;D
- Leif Olav

Pettersen97

Quote from: DenHviteYeboah on August 26, 2009, 17:12:49

hmmmm -gamlinger tenker også penger ;D ;D ;D
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2606656/Its-all-gone-Nuts-County.html

Så det e altså ikke umuli at en rik araber kåmmer å kjøpe Leeds sjøl om vi ligg i L1!! Som mange meine at e umuli sia vi e i den divisjon vi e i.... ;D
hehe..
The Mighty Whites

bwirum

Alt er mulig, men det spørs vel om de betalte like mye for Nuts som de måtte gjort for Leeds? Eller kanskje det rett og slett er en lek for de, og de vil bare se hva som skal til for å få et PL lag av et 4. nivå lag?

Uansett så håper jeg Leeds kommer opp fra CCC til PL før vi må slåss med Nuts om plassene...
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

R - R

Leeds United: Whites settle City dispute
Leeds United have settled their dispute with Manchester City over the transfer of two 14-year-old players from Thorp Arch to Eastlands.
United were pursuing City for compensation after seeing teenagers George Swan and Louis Hutton leave their academy to move to Manchester earlier in the year, and the matter has been resolved through what the Elland Road club called an "amicable private agreement".

The case was expected to be dealt with by a tribunal with the Professional Football Compensation Committee (PFCC) setting the fee for Swan and Hutton.

The original date for the tribunal concerning Swan and Hutton was postponed due to illness affecting a member of City's staff but the case has been closed without the PFCC's involvement.

Leeds have not confirmed the precise sum received for Swan and Hutton.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Whites-settle-City.5702812.jp

- Rune

p0ndus

Enda to unge talenter som blir snappet før de er tørre bak øra, penga rår og klubbfølelsen forgår. Apropos Man C så er det som gleder meg mest ved de, at de tydeligvis irriterer Fergusson grenseløst.