Historiens 10 beste klubber - latterlig

Started by Promotion 2010, December 13, 2009, 14:54:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sander22

mangler et visst Leeds lag fra 60- og 70-tallet, at de ikke er nevnt engang er utrolig latterlig.

JanPSyse

Håpløse historieløse folk som har laget denne rangeringen.
???
Rett og slett flaut!
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

auren

Who cares? Bare 1 persons subjektive mening. Spiller ingen som helst rolle!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

fjellhaugen

Quote from: auren on December 13, 2009, 19:17:08

auren

underskrives
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

trondt

Bayern München ??????? Vet ihvertfall om ett lag som var bedre enn dem i -75. Dessverre så hadde kaizer franz alledrede den gang en altfor stor innflytelse på internasjonal fotball.

Sleivind

Dette greide hvertfall ikke jeg å bli provosert av. Det er jo et helt åpenbart at listen er laget på bakgrunn av hva forfatter husker og hvilke lag han holder med. Barcelona fra 2005 kan jo knapt kalles en parantes i fotballhistorien, alle andre lag på den listen hadde jo fortjent en høyere plass enn Barcelona. Og at Super Leeds ikke er med er jo også en smule merkelig.

Hva er poenget med en slik liste? Flamengo får jo tydeligvis en plass på listen på grunn av at de slo Liverpool i en enkeltkamp. Og når begrunnelsen for at tidenes beste lag, Real Madrid på femtitallet, ikke vinner er fordi det er for lenge siden. Så faller hvertfall jeg helt vekk.

bwirum

Jeg leste lista. Jeg tok også en liten runde rundt på andre artikler på denne "sida". Han Lars Nylin som tydeligvis skriver de fleste av de ... ermm ... "lite gjennomtenkte" artiklene der er visstnok sjefredaktør, og det vises på hele stedet. Det er kanskje det mest unyttige, latterlige nettstedet om fotball jeg noensinne har hatt den tvilsomme æren av å komme inn på.

Artig navn da, ballweek. Det var i grunn det eneste positive jeg klarte å dra ut av besøket mitt der.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

75 SOLLI

Quote from: auren on December 13, 2009, 19:17:08

auren
+1

tobn på tur

Fripp

Quote from: Sleivind on December 14, 2009, 12:43:08
Dette greide hvertfall ikke jeg å bli provosert av. Det er jo et helt åpenbart at listen er laget på bakgrunn av hva forfatter husker og hvilke lag han holder med. Barcelona fra 2005 kan jo knapt kalles en parantes i fotballhistorien, alle andre lag på den listen hadde jo fortjent en høyere plass enn Barcelona. Og at Super Leeds ikke er med er jo også en smule merkelig.

Hva er poenget med en slik liste? Flamengo får jo tydeligvis en plass på listen på grunn av at de slo Liverpool i en enkeltkamp. Og når begrunnelsen for at tidenes beste lag, Real Madrid på femtitallet, ikke vinner er fordi det er for lenge siden. Så faller hvertfall jeg helt vekk.

Flamengo hadde en sinnsykt godt lag på den tiden. Med Zico i spissen. Men at Leeds ikke er med er rart, og heller ikke tatt i betraktningen i kategorien andre sterke lag. Nottingham F laget som vant 2 europacuper på rad er heller ikke med syns jeg også er rart.

Albert Johanneson

En slik liste vil jo alltid være subjektiv og dermed diskutabel. Vil ta herr Nylin i forsvar og si at han har plukket mange verdige kandidater. Topp 8 står fint for meg, med unntak av nummer 5, en plass blant "andre" ville vel mer vært på sin plass. Øvrige internasjonale storheter som kunne ha kjempet seg inn på listen er Penarol på tidlig 60-tall, Inter på 60-tallet og Nottingham med to strake europacupvinster.  Lag som har dominert stort i egen liga er vanskeligere å måle internasjonalt, men Torinos 40-tallslag er jo sagnomsust. Super-Leeds kunne også vært der, men synes dessverre ikke at det er automatikk i en topp 10-plassering, til det vant vi for få titler, selv om vi var så nære så nære ved flere anledninger. Et Bayern-lag som dominerte hjemme og vant tre strake europacupfinaler fra 74-76 skal selvsagt med, selv om Leeds var spillemessig best i 75...

Albert Johanneson

Quote from: tobnWhite on December 15, 2009, 19:27:51
http://www.ballweek.com/liste-de-10-beste-arenaene-i-england/

Lars Nylin har jo rett og slett ikke peiling. Synd på mannen.

Bytt ut nummer 1 med nummer 10 og sett Molineux som nummer 2 (sjarm!) så er jo ikke denne listen så ille heller. Vel og merke i Premier League...