Fagemne: Sportsjournalistikk

Started by Per-Stian, January 30, 2007, 20:56:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Per-Stian

Dette semesteret har eg vald fordjupningsfaget Sportsjournalistikk ved HiO. Vi skal ha mange interessante forelesarar (eks: Davy Wathne) og eg ser verkeleg fram til dette faget. Er det nokon som har litteratur å anbefale? Skal løyse seks semesteroppgåver om blant anna etikk, sjangerspråket, fotball, NRK vs TV2, sportsjournalistikken i riksavisene osv.

Tek all hjelp i mot med stor takk[:)]

Ferre

Har ingen tips, men det høres veldig spennende ut! Lykke til!

-WE'LL BE BACK-

Asbjørn

quote:
Originally posted by Per-Stian
Tek all hjelp i mot med stor takk[:)]

Blir vel oppfattet som litt fleipete nå, men Are Kalvøs "Men fjernkontrollen min får du aldri" burde vært medie-pensum både her & der, spesielt kapittelet "T-skjorteministerens vekst og fall" er tatt på kornet. Fine beskrivelser i "Hasjmann sextatt" også, eller "Då Harald Stanghhelle var liten".

Asbjørn, som gav seg på ti vekttall Media... i Volda [:)] (høres så seriøst ut [:D])

Well, I've been to the mountain and I've been in the wind
I've been in and out of happyness
I have dined with kings, I've been offered wings
And I've never been too impressed

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Svend Anders

Skulle ønske det emnet var en del av mitt eget studie, Per-Stian, inntil videre får jeg leve klare meg med inter-opplæringa i Fredrikstad...

Dessverre har jeg lite litteratur å foreslå innen sportssjournalistikk. Skulle du trenge noe stoff eller info fra Østfold-media kan du jo ta kontakt.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Per-Stian

Onsdag kjem Davy Wathne på besøk. Han skal foredra om sport på TV: egenart, påvirkningskraft og direktesendingar.

Har så utruleg lyst til å setje den munnrappe bergensaren på plass. Nokon tips til kva eg kan plage han med? Han har diverre klart å halde seg unna dei verste utbrota på fjernsynsskjermen, så her må vi finne på noko anna lurt...

kjelvi

quote:

Onsdag kjem Davy Wathne på besøk. Han skal foredra om sport på TV: egenart, påvirkningskraft og direktesendingar.

spør han om han er journalist eller underholder?

si at du har registert at han en av kritikerne i den ferske "Se & Hør"-debatten. Spør om TV2s etikk og moral? Etter hans skrytetale, kan du spørre han om hva er forskjellen mellom "Se og Hør" og "God kveld Norge"?

MrK

quote:

Har så utruleg lyst til å setje den munnrappe bergensaren på plass. Nokon tips til kva eg kan plage han med? Han har diverre klart å halde seg unna dei verste utbrota på fjernsynsskjermen, så her må vi finne på noko anna lurt...

Du kan jo spørre om hvorfor de mest profilerte i TV2 er riksmål forkjempere, sportsendinger kan jo ikke kommenteres på dialekt!

Kunne ikke dy meg[:D]

"ingen kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

lojosang

"Har du fått en brostein i håvve eller?"

Hva med noen inngående spørsmål om hva som er best, mørke eller lyse jakker? [:D]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Sten

Spør han hvor mye spytt og sikkel han genererer i løpet av en middels sending.

Også kan du hilse ham fra meg og si at ingen i Grenland glemmer den usedvanlig lite sjarmerende måten han behandler en isolert uttalelse fra en drittunge på Falkum ved å generalisere og stigmatisere en hel by og et helt område, bare så han kan få liret av seg noe pisspreik i "bloggen" sin på fxt.no eller hva det heter.

Og så kan du jo be ham om å dra til h....

Nei, det kan jeg gjøre selv en gang, forresten.

Sten
Sten

flynn

Eller du kan spørre ham om hvorfor han foretrekker å sitte i bare underbuksa, selv når det er Pål T.Jørgensen og ikke Vår Staude som er nyhetsankeret ved hans side...

flynn

Per-Stian

Oppsummering:

Eg skal altså først be han dra til helvete, og viss eg får fortsette; spørre om hans synspunkt på likestilling innan målform, underbroka og hans forhold til Pål T., Se&Hør vs. God Kveld Norge, samt om hans meining om fargeval på dressjakker. Dette blir nok bra, han blir sikkert meget imponert[:D]

Promotion 2010

Nick Westby

Nice to see @PhilHayYEP nominated for the @SportSJA regional journalist award. If I've said it once I've said it a thousand times, if there was an award for mashing tea for colleagues, he wouldn't stand a cat in hell's chance.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973