Bates og straffeskattspørsmålet ( ps ikke en anti Bates tråd denne gang )

Started by h.b, February 22, 2010, 09:54:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Bates kommer etter all sansynlighet til å bli straffet for hans engasjemang i Leeds av skattemyndighetene. Og hva skjer da

1)Vil Bates selge seg ut til sommeren for å slippe denne straffen, For Bates er nok en eier av Leeds men vil ikke si det. For da ville jo denne straffesaken mot ham kommet opp tidligere. Reglene i England er slik at skatteflyktninger kan være optil 90 dager i england uten å betale skatt. Men hvis det viser seg at en skatteflyktning har hovedinntekten sin i England. Ja da betyr ikke disse 90 dagene noen verdens ting. Han må da skatte til England.

2)Eller vil  enden på visa være hvis han blir straffeskattet med noen millioner pund at han rett og slett tar ut større utbytte til seg selv og lar klubben betale denne straffeskatten indirekte

lojosang

Jeg er verken jurist eller økonom, men Bates har god tilgang på begge deler, og en ekspert på å bevege seg i finansielle gråsoner. Bates eier garantert (ikke muligens) et selskap som eier et selskap som har interesser i et selskap som forsyner eierne av Leeds med penger, vil jeg tro. Alle disse selskapene er nok plassert i lugubre skatteparadiser som Caymanøyene, Guersey, Svalbard eller Finnmark.  8)

Er det rykter om etterforskning på gang?
- Leif Olav

Kickthemdown

"open passion for Leeds United"  ::)

Er vel ikke noen verdens tvil om hvem som må ta den eventuelle regninga? Delph pengene kommer sikkert godt med snart....

Cbas10an

En slik straff vil vel gå på Bates personlig, og ikke Leeds som klubb vil jeg tro.
MOT

Joachim

upwego

Det er noe som sier meg at så  lenge Bates har styringen på vårt kjære Leeds, så kommer vi aldri til å oppnå noe - heller ikke opprykk i år, dessverre. Det er noe rart med den karen der - eller er jeg aldeles på villspor nå? Har vi oppnådd noe mens han har vært der? Hvilket positivt bidrag har han kommet med?  :(
Leeds - at least until this world stops spinning 'round

DenHviteYeboah

Quote from: upwego on February 22, 2010, 21:57:47
Det er noe som sier meg at så  lenge Bates har styringen på vårt kjære Leeds, så kommer vi aldri til å oppnå noe - heller ikke opprykk i år, dessverre. Det er noe rart med den karen der - eller er jeg aldeles på villspor nå? Har vi oppnådd noe mens han har vært der? Hvilket positivt bidrag har han kommet med?  :(
hvis du leter fram noen gamle Bates tråder så finner du i hovedsak 2 fronter:
1.de som mener Bates er en ulykke for klubben
2.de som mener Bates har reddet klubben
Hvis du leser innleggene til de som mener punkt 2,vil du finne mange positive innlegg mht dine 2 siste spørsmål ;D
Forøvrig er undertegnede under kategori 1 8)

lojosang

Quote from: DenHviteYeboah on February 22, 2010, 23:23:53
Hvis du leser innleggene til de som mener punkt 2,vil du finne mange positive innlegg mht dine 2 siste spørsmål ;D

Det er hevet over tvil at Bates HAR reddet klubben. Det burde ikke en gang Yeboah, Jarle eller h.b kunne nekte for om de var helt ærlige med seg selv. Hvorvidt han er en ulykke for klubben NÃ... er en annen og vidåpen debatt som vi har andre tråder for, som Kvitejeboa sier.
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Quote from: lojosang on February 22, 2010, 23:48:34

Det er hevet over tvil at Bates HAR reddet klubben. Det burde ikke en gang Yeboah, Jarle eller h.b kunne nekte for om de var helt ærlige med seg selv. Hvorvidt han er en ulykke for klubben NÃ... er en annen og vidåpen debatt som vi har andre tråder for, som Kvitejeboa sier.
ja,det kan jeg nok være enig i.Jeg burde heller ha skrevet:de som mener Bates har vært en lykke for klubben ;D

Kickthemdown

Quote from: Cbas10an on February 22, 2010, 21:36:52
En slik straff vil vel gå på Bates personlig, og ikke Leeds som klubb vil jeg tro.

Haha, om du virkelig tror det er det på høy tid å våkne opp.  :D Bates trikser og mikser med pundsedlene så mye han bare vil i klubben..  :(

torivar

Det er ikke tvil om at klubben får svi for dette og at dette inngår i Bates sin langsiktige og onde plan for å utslette leeds united for alltid. Dette har han ikke lykkes med ennå, men det ryktes at han nå planlegger et massivt angrep som det endelige oppgjøret. Dette med hans personlige skatt er bare begynnelsen, og selvfølgelig er det klubben som blir belastet dette. Enhver næringsdrivende vet jo utmerket at man kan belaste sitt firma med absolutt ALT av personlige kostnader.

Inspirert av siste rettsak mot Levi har jeg hørt rykter om at Bates planlegger et verbalt angrep på QE2 ved å kalle henne gammel, Philip skal visstnok komme til å bli omtalt som en tynn greker, mens PM Brown vil bli omtalt som intet mindre enn en statsminsister med glassøye. Mange flere skal visstnok på lignende måte bli sjikanert på det groveste.

Bates vil på Leeds Uniteds regning kjøpe 18 sider med reklameplass i the sun hver dag i en uke for å formidle sitt budskap. Regningen blir ikke betalt, men medlemmer i Members Club som ikke har lest innmeldingsblankettens paragraf 13 med liten skrift vil bli forfulgt enkeltvis av avisens juridiske team. Selv vil Bates fronte forsiden av avisene i diverse dristige positurer kun iført en Leeds trøye i størrelse Ladies extra small. Han vil for anledningen være nybarbert nedentil.

Det er ventet at klubben vil bli straffet umiddelbart ved å bli tvangsnedlagt,  Elland Road vil bli brent ned, på supporterenes regning legges det asfalt over TA og det vil bli forbud mot enhver form for fotball i Leeds de nærmeste årene. Forbudet vil gjelde i 44 dager x antall medlemmer i Members Club, alternativt vil det bli opphevet den dagen Bates gjenoppstår som guds sønn. Bates har solgt rettighetene om sitt onde prosjekt til Dan Brown.

Jeg kunne fortalt mer om disse ryktene, men må først ut å lete etter medisinen min.

lojosang

Quote from: Duncan McKenzie on February 23, 2010, 09:59:19
Det er ikke tvil om at klubben får svi for dette og at dette inngår i Bates sin langsiktige og onde plan for å utslette leeds united for alltid. Dette har han ikke lykkes med ennå, men det ryktes at han nå planlegger et massivt angrep som det endelige oppgjøret. Dette med hans personlige skatt er bare begynnelsen, og selvfølgelig er det klubben som blir belastet dette. Enhver næringsdrivende vet jo utmerket at man kan belaste sitt firma med absolutt ALT av personlige kostnader.

Inspirert av siste rettsak mot Levi har jeg hørt rykter om at Bates planlegger et verbalt angrep på QE2 ved å kalle henne gammel, Philip skal visstnok komme til å bli omtalt som en tynn greker, mens PM Brown vil bli omtalt som intet mindre enn en statsminsister med glassøye. Mange flere skal visstnok på lignende måte bli sjikanert på det groveste.

Bates vil på Leeds Uniteds regning kjøpe 18 sider med reklameplass i the sun hver dag i en uke for å formidle sitt budskap. Regningen blir ikke betalt, men medlemmer i Members Club som ikke har lest innmeldingsblankettens paragraf 13 med liten skrift vil bli forfulgt enkeltvis av avisens juridiske team. Selv vil Bates fronte forsiden av avisene i diverse dristige positurer kun iført en Leeds trøye i størrelse Ladies extra small. Han vil for anledningen være nybarbert nedentil.

Det er ventet at klubben vil bli straffet umiddelbart ved å bli tvangsnedlagt,  Elland Road vil bli brent ned, på supporterenes regning legges det asfalt over TA og det vil bli forbud mot enhver form for fotball i Leeds de nærmeste årene. Forbudet vil gjelde i 44 dager x antall medlemmer i Members Club, alternativt vil det bli opphevet den dagen Bates gjenoppstår som guds sønn. Bates har solgt rettighetene om sitt onde prosjekt til Dan Brown.

Jeg kunne fortalt mer om disse ryktene, men må først ut å lete etter medisinen min.

Kan du dokumentere noe av dette?  ;D ;D ;D
- Leif Olav

torivar

Quote from: lojosang on February 23, 2010, 16:52:30
Quote from: Duncan McKenzie on February 23, 2010, 09:59:19

Kan du dokumentere noe av dette?  ;D ;D ;D

Not even close  :o

Promotion 2010

Quote from: DenHviteYeboah on February 23, 2010, 00:05:34

ja,det kan jeg nok være enig i.Jeg burde heller ha skrevet:de som mener Bates har vært en lykke for klubben ;D

Det er jo ikke tvil om at Ken Bates reddet klubben, men den stagnasjonen som har bredd seg ut over klubben vår det siste halvannet året er en pest og en plage for mange av oss.

Poblemet til Bates er at INGEN ønsker å har noe særlig med bates å gjøre. Han kommer på kant med de fleste han samarbeider med og lite tyder på at han har mildnet med årene. En av hans samarbeidspartnere i Chelsea, som dessverre døde i en helikopterulykke et par år inn i et samarbeid med Bates, var i stadige krangler med ham.
http://en.wikipedia.org/wiki/Matthew_Harding

Bates må nok ut før vi kan åpne pengesekken, men innen den tid er Leeds United en svært så lukerativ gesjeft!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jarle

Quote from: Promotion 2010 on February 25, 2010, 11:39:28

Det er jo ikke tvil om at Ken Bates reddet klubben, men den stagnasjonen som har bredd seg ut over klubben vår det siste halvannet året er en pest og en plage for mange av oss.

Poblemet til Bates er at INGEN ønsker å har noe særlig med bates å gjøre. Han kommer på kant med de fleste han samarbeider med og lite tyder på at han har mildnet med årene. En av hans samarbeidspartnere i Chelsea, som dessverre døde i en helikopterulykke et par år inn i et samarbeid med Bates, var i stadige krangler med ham.

Bates må nok ut før vi kan åpne pengesekken, men innen den tid er Leeds United en svært så lukerativ gesjeft!  ::)

redda oss fra hva... vi er i 3 divisjon... og med litt vanlig flaks så blir vi der en stund til...
Uansett hva man måtte mene...så er fakta at mannen er en skandale for klubben.

At Leeds med sitt  potensiale, med mye tilskuere og en stor by i ryggen og som dets eneste lag skal år etter år slåss mot postkontorer og melkeramper er og blir ELENDIG!

Noen som ser for seg Brann eller Viking i 3 divisjon år etter år... og alle skulle liksom være happy...

Bates er en JOKE!!!
Leeds er en JOKE!!!

synd å måtte si det...
he he...

lojosang

Quote from: jarle on February 25, 2010, 13:32:01
Quote from: Promotion 2010 on February 25, 2010, 11:39:28

redda oss fra hva... vi er i 3 divisjon... og med litt vanlig flaks så blir vi der en stund til...
Uansett hva man måtte mene...så er fakta at mannen er en skandale for klubben.

At Leeds med sitt  potensiale, med mye tilskuere og en stor by i ryggen og som dets eneste lag skal år etter år slåss mot postkontorer og melkeramper er og blir ELENDIG!

Noen som ser for seg Brann eller Viking i 3 divisjon år etter år... og alle skulle liksom være happy...

Bates er en JOKE!!!
Leeds er en JOKE!!!

synd å måtte si det...
he he...

Ser dem vel ikke for meg med over en milliard i rimelig kortsiktig gjeld heller, Jarle.  :)
Bates redda oss fra konkursen da han overtok i 2005 eller deromkring. Mulig Leeds Together eller hva nå en nyoppstarta klubb ville kalt seg hadde vært på vei opp til 3. divisjon nå etter fem år, men kven kveit.  :)
- Leif Olav

baste

Kan være greit å være på pluss siden, går rett vest med noen lag snart. Takk Bates, for da er LEEDS kanskje på rett plass til rett tid.

(For at det skal ha noen verdens betydning, må vi opp i CCC i år og innvestere for å komme oss videre opp. Vi er et PL lag, I navnet)  ;D

â€" Før eller senere vil engelske og spanske klubber, ja også noen tyske, havne i alvorlig trøbbel. Finansene der er skremmende. De er alle i alvorlig pengeknipe, sier Palermo-president Maurizio Zamparini.

Engelske topplag, selv utenom kriserammede Portsmouth og West Ham, står for mer gjeld enn de 714 øvrige lagene i Europa.

trondt

[

Bates er en JOKE!!!
Leeds er en JOKE!!!

synd å måtte si det...
he he...
[/quote]
Er dette skrevet av en Leeds-fan ?
Hva vil dere egentlig ?
Skal vi igjen begynne å bruke penger som en full sjømann ?
Er det så vanskelig å forstå at et direkte opprykk fra 3. divisjon er ekstremt vanskelig, en ting er at alle lag ser på kampene mot Leeds som årets høydepunkt og en cupfinale, en annen ting er at alle lag får svingninger i formen igjennom en meget lang sesong som den i engelske 3. divisjon. Løsningen fra kritikerne her inne er å kjøpe/låne inn nye spillere hele tiden, samt å få sparket Bates. Noen ganger tror jeg ikke det jeg leser her inne. Jeg er ikke av de ivrigste debattantene her inne, men en gang i blant må jeg bare få lette på trykket. Dette minner meg om sist gang jeg prøvde meg som medlem i supporterklubben på slutten av -90 tallet. Mottok et par TPN i posten og fant de fulle av surmaget kritikk av klubben, slik at jeg fant raskt ut at jeg hadde et mye bedre forhold til klubben min utenfor supporterklubben. Er nå medlem igjen og heldigvis er TPN et helt annet produkt nå, med dyktige og reflekterte skribenter og artikler. Men her inne skriker kritikerne høyt fortsatt. Ikke mye hyggelig lesning !!

Bjorn

Marching On! 4276

jarle

Quote from: trondt on February 26, 2010, 07:50:25
[

Bates er en JOKE!!!
Leeds er en JOKE!!!

synd å måtte si det...
he he...
Er dette skrevet av en Leeds-fan ?
Hva vil dere egentlig ?
Skal vi igjen begynne å bruke penger som en full sjømann ?
Er det så vanskelig å forstå at et direkte opprykk fra 3. divisjon er ekstremt vanskelig, en ting er at alle lag ser på kampene mot Leeds som årets høydepunkt og en cupfinale, en annen ting er at alle lag får svingninger i formen igjennom en meget lang sesong som den i engelske 3. divisjon. Løsningen fra kritikerne her inne er å kjøpe/låne inn nye spillere hele tiden, samt å få sparket Bates. Noen ganger tror jeg ikke det jeg leser her inne. Jeg er ikke av de ivrigste debattantene her inne, men en gang i blant må jeg bare få lette på trykket. Dette minner meg om sist gang jeg prøvde meg som medlem i supporterklubben på slutten av -90 tallet. Mottok et par TPN i posten og fant de fulle av surmaget kritikk av klubben, slik at jeg fant raskt ut at jeg hadde et mye bedre forhold til klubben min utenfor supporterklubben. Er nå medlem igjen og heldigvis er TPN et helt annet produkt nå, med dyktige og reflekterte skribenter og artikler. Men her inne skriker kritikerne høyt fortsatt. Ikke mye hyggelig lesning !!
[/quote]

Vel du får mene hva du mener så mener jeg hva jeg mener... at du stiller spørsmålstegn med hav slags fan jeg er finner jeg litt utidig derimot.

Så hvis man er kristisk er man ingen  "god" fan...

3 divisjon er utrolig vanskelig å rykke opp fra... det er som å si at 2-0 er en farlig ledelse.. viss vass... 3 div må da være den nest letteste å rykke opp fra etter 4 divisjon ...eller???

Makan til tåkeprat...

Vi er et dritt dårlig fotball lag om dagen... milevis fra der vi skal våre... på TV i midtuke et sted i Europa... mulig du er fornøyd men ikke jeg!!!

trondt

[/quote]
Vel du får mene hva du mener så mener jeg hva jeg mener... at du stiller spørsmålstegn med hav slags fan jeg er finner jeg litt utidig derimot.

Så hvis man er kristisk er man ingen  "god" fan...

3 divisjon er utrolig vanskelig å rykke opp fra... det er som å si at 2-0 er en farlig ledelse.. viss vass... 3 div må da være den nest letteste å rykke opp fra etter 4 divisjon ...eller???

Makan til tåkeprat...

Vi er et dritt dårlig fotball lag om dagen... milevis fra der vi skal våre... på TV i midtuke et sted i Europa... mulig du er fornøyd men ikke jeg!!!

[/quote]
Jeg skiller ikke på gode eller dårlige fans. Det jeg reagerer på er kritikernes krisemaksimering og deres løsninger på de problemene de mener vi har. At 3. divisjon er en enkel divisjon å rykke opp fra tror jeg du er nokså alene om mene, Jarle. Tror du at det bare er to lag som er interessert i å spille i CCC neste år ?                                                                           Men som du sier; jeg mener mitt og du mener ditt, uenige kan man være.  ;)
(Har problemer med denne sitat-funksjonen)

jarle

Quote from: trondt on February 26, 2010, 11:45:38

Makan til tåkeprat...

Vi er et dritt dårlig fotball lag om dagen... milevis fra der vi skal våre... på TV i midtuke et sted i Europa... mulig du er fornøyd men ikke jeg!!![/font]
[/quote][/color]Jeg skiller ikke på gode eller dårlige fans. Det jeg reagerer på er kritikernes krisemaksimering og deres løsninger på de problemene de mener vi har. At 3. divisjon er en enkel divisjon å rykke opp fra tror jeg du er nokså alene om mene, Jarle. Tror du at det bare er to lag som er interessert i å spille i CCC neste år ?                                                                           Men som du sier; jeg mener mitt og du mener ditt, uenige kan man være.  ;)

[/quote]

Det var du som sa EKSTREMT VANSKELIG... ja det er altid vanskelig å rykke opp... men du er vel enig at vi konkurerer med lag som har et helt minimalt potensiale en Leeds og derfor er det ingen unnskyldninger... og skylden får at vi er i 3 div er Bates sin og ingen andre...

tror du ingen er keane på slå Man U... Barcelona eller andre topplag... det er vel likt for alle gode lag...

trondt

Quote from: jarle on February 26, 2010, 12:09:11
Quote from: trondt on February 26, 2010, 11:45:38

Makan til tåkeprat...

Vi er et dritt dårlig fotball lag om dagen... milevis fra der vi skal våre... på TV i midtuke et sted i Europa... mulig du er fornøyd men ikke jeg!!![/font]
[/color]Jeg skiller ikke på gode eller dårlige fans. Det jeg reagerer på er kritikernes krisemaksimering og deres løsninger på de problemene de mener vi har. At 3. divisjon er en enkel divisjon å rykke opp fra tror jeg du er nokså alene om mene, Jarle. Tror du at det bare er to lag som er interessert i å spille i CCC neste år ?                                                                           Men som du sier; jeg mener mitt og du mener ditt, uenige kan man være.  ;)

[/quote]

Det var du som sa EKSTREMT VANSKELIG... ja det er altid vanskelig å rykke opp... men du er vel enig at vi konkurerer med lag som har et helt minimalt potensiale en Leeds og derfor er det ingen unnskyldninger... og skylden får at vi er i 3 div er Bates sin og ingen andre...

tror du ingen er keane på slå Man U... Barcelona eller andre topplag... det er vel likt for alle gode lag...

[/quote]
Tror kanskje at Ridsdale & co. har en viss del av skylden for at vi er der vi er idag. Hva mener du egentlig Bates skulle gjort/burde gjøre annerledes ?

jarle

qoute fungerer ikke...så jeg svarer på nytt...

Bates og Leeds var mer eller mindre gjeldsfrie iflg Bates lenge før vi gikk konk og satt i administrasjon... vi var i Play off året før..så det er vel måte på hva Ridsdale skal få skylden får.

Så klarte Bates kunstykket å lure til seg klubben imot regelverket med 15 poeng i minus som resultat... Dette er vel ikke akkurat nytt???

Så hvem andre enn Bates som har skylden for at vi er i 3 divisjon har jeg vanskelig får å se.

trondt

Og sånn går no dagan........................
Nå må jeg ut og gjøre noe konstruktivt i verden,
Ha en fin helg helg med forhåpentligvis tre nye Leeds` poeng imorgen.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973