Skrevet av Emne: Gassgrill  (Lest 4090 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sleivind

Gassgrill
« på: Mai 13, 2013, 21:37:25 »
Dette må vel være den ultimate plassen å stille spørsmål om grilling? For her er det vel bare mannemenn som er kløppere i grilling!

To eller tre brennere? Indirekte grilling med to brennere? Hvilket merke?

ollan

Sv: Gassgrill
« Svar #1 på: Mai 13, 2013, 23:02:39 »
Gassgrill er for pyser...... Kull lager skikkelig grillmat. Ellers er jo det som med alt annet i livet,jo større jo bedre.
Ollan

Sleivind

Sv: Gassgrill
« Svar #2 på: Mai 13, 2013, 23:20:07 »
Gassgrill er for pyser...... Kull lager skikkelig grillmat. Ellers er jo det som med alt annet i livet,jo større jo bedre.

Større er ikke alltid bedre. Det kan fort bli for trangt! På terrassen altså.

ollan

Sv: Gassgrill
« Svar #3 på: Mai 13, 2013, 23:43:44 »
Gassgrill er for pyser...... Kull lager skikkelig grillmat. Ellers er jo det som med alt annet i livet,jo større jo bedre.

Større er ikke alltid bedre. Det kan fort bli for trangt! På terrassen altså.
som sagt jo større jo bedre....altså bygg større terrasse :-))
Ollan

Sleivind

Sv: Gassgrill
« Svar #4 på: Mai 14, 2013, 09:53:47 »
Gassgrill er for pyser...... Kull lager skikkelig grillmat. Ellers er jo det som med alt annet i livet,jo større jo bedre.

Større er ikke alltid bedre. Det kan fort bli for trangt! På terrassen altså.
som sagt jo større jo bedre....altså bygg større terrasse :-))

Nåh! For all enkelhets skyld tilpasser jeg heller grillkjøpet mot terrassen. Enn å tilpasse terrassen mot gassgrillen. Ikke tror jeg borettslaget hadde blitt veldig fornøyd heller om jeg gikk bananas med hammer og spiker. Alternativet er jo å kjøpe et nytt sted å bo. Det utgår akkurat for øyeblikket.

ollan

Sv: Gassgrill
« Svar #5 på: Mai 14, 2013, 10:50:34 »
Gassgrill er for pyser...... Kull lager skikkelig grillmat. Ellers er jo det som med alt annet i livet,jo større jo bedre.

Større er ikke alltid bedre. Det kan fort bli for trangt! På terrassen altså.
som sagt jo større jo bedre....altså bygg større terrasse :-))

Nåh! For all enkelhets skyld tilpasser jeg heller grillkjøpet mot terrassen. Enn å tilpasse terrassen mot gassgrillen. Ikke tror jeg borettslaget hadde blitt veldig fornøyd heller om jeg gikk bananas med hammer og spiker. Alternativet er jo å kjøpe et nytt sted å bo. Det utgår akkurat for øyeblikket.
;D
Ollan

h.b

  • Gjest
Sv: Gassgrill
« Svar #6 på: Mai 14, 2013, 12:25:56 »
Grillmat er oppskrytt. Smaker tørrt og vondt. Kan til nød strekke meg til en elektrisk grill

ollan

Sv: Gassgrill
« Svar #7 på: Mai 14, 2013, 12:47:07 »
Grillmat er oppskrytt. Smaker tørrt og vondt. Kan til nød strekke meg til en elektrisk grill
javel ??? bra å vite at det er grillmaten sin skyld
Ollan

h.b

  • Gjest
Sv: Gassgrill
« Svar #8 på: Mai 14, 2013, 13:53:14 »
Tja. Legg et kjøttstykke på en grill da. Bruker du ikke folie. Ja da blir all mat der uttørka. I panna eller i ovnen. Ja der ligger jo maten i olje og annet godsaker og da trekes det inn i maten. På grillen er det kun varmen som trekker inn i maten

lojosang

Sv: Gassgrill
« Svar #9 på: Mai 14, 2013, 14:24:25 »
Tja. Legg et kjøttstykke på en grill da. Bruker du ikke folie. Ja da blir all mat der uttørka. I panna eller i ovnen. Ja der ligger jo maten i olje og annet godsaker og da trekes det inn i maten. På grillen er det kun varmen som trekker inn i maten

Ah, men da ignorerer du jo maillardreaksjonenens vederkvegelse! Sterk varmebehandling gir steikeskorpe som igjen gir smak. Jeg pleier å bruke steiketermometer på grillen hvis jeg skal steike større kjøttstykker. Men jeg har en sånn minitønnegrill fra Shell, så gassgrill har jeg ikke peiling på. Men bruk for all del naturgass! Det er bra for Statoil og dermed bra for oss alle.  :)
- Leif Olav

ollan

Sv: Gassgrill
« Svar #10 på: Mai 14, 2013, 15:45:35 »
Tja. Legg et kjøttstykke på en grill da. Bruker du ikke folie. Ja da blir all mat der uttørka. I panna eller i ovnen. Ja der ligger jo maten i olje og annet godsaker og da trekes det inn i maten. På grillen er det kun varmen som trekker inn i maten
Skjønner jo her at du snakker om noe du ikke har peiling på.....   :D Indirekte varme er et must og det klarer en fint på grillen
Ollan

h.b

  • Gjest
Sv: Gassgrill
« Svar #11 på: Mai 14, 2013, 16:47:37 »
Tja. Legg et kjøttstykke på en grill da. Bruker du ikke folie. Ja da blir all mat der uttørka. I panna eller i ovnen. Ja der ligger jo maten i olje og annet godsaker og da trekes det inn i maten. På grillen er det kun varmen som trekker inn i maten
Skjønner jo her at du snakker om noe du ikke har peiling på.....   :D Indirekte varme er et must og det klarer en fint på grillen

Høh. Alle skjønner at det blir mere mål på direkte frispark da

lojosang

Sv: Gassgrill
« Svar #12 på: Mai 14, 2013, 17:35:59 »
Tja. Legg et kjøttstykke på en grill da. Bruker du ikke folie. Ja da blir all mat der uttørka. I panna eller i ovnen. Ja der ligger jo maten i olje og annet godsaker og da trekes det inn i maten. På grillen er det kun varmen som trekker inn i maten
Skjønner jo her at du snakker om noe du ikke har peiling på.....   :D Indirekte varme er et must og det klarer en fint på grillen

Høh. Alle skjønner at det blir mere mål på direkte frispark da

Kommer du med sånne vitser nær grillen er det ikke rart maten blir tørr, Håkon.  ;D
- Leif Olav

p0ndus

  • Gjest
Sv: Gassgrill
« Svar #13 på: Mai 15, 2013, 21:30:24 »
Engangsgrill får duge. I full solidaritet med klubben i mitt hjerte, som også går på sparebluss.

lojosang

Sv: Gassgrill
« Svar #14 på: Mai 15, 2013, 23:15:01 »
Engangsgrill får duge. I full solidaritet med klubben i mitt hjerte, som også går på sparebluss.

Hvorfor ikke bare legge fire fyrstikker i kors? Omtrent like effektivt som engangsgrill.
- Leif Olav

Sleivind

Sv: Gassgrill
« Svar #15 på: Mai 16, 2013, 09:49:24 »
Tusen takk for glimrende tips som bygg større terrasse, kjøp nytt hus, bruk kull, ikke grill i det hele tatt, bruk engangsgrill og til slutt bruk fyrstikker.

Alle var gode tips som jeg tok med meg når jeg gikk til innkjøp av en ny gassgrill! Endte opp med en Weber Q320.

lojosang

Sv: Re: Sv: Gassgrill
« Svar #16 på: Mai 16, 2013, 11:42:10 »
Tusen takk for glimrende tips som bygg større terrasse, kjøp nytt hus, bruk kull, ikke grill i det hele tatt, bruk engangsgrill og til slutt bruk fyrstikker.

Alle var gode tips som jeg tok med meg når jeg gikk til innkjøp av en ny gassgrill! Endte opp med en Weber Q320.

Forumet slår aldri feil når det gjelder forbrukertips!
Rart ingen foreslo at du heller skulle kjøpt Mac.
- Leif Olav

flynn

Sv: Gassgrill
« Svar #17 på: Mai 16, 2013, 15:00:33 »
Fornøyelig lesning, godt jobba folkens  ;D
Silly season indeed.

flynn

lojosang

Sv: Re: Sv: Gassgrill
« Svar #18 på: Mai 16, 2013, 16:15:11 »
Engangsgrill får duge. I full solidaritet med klubben i mitt hjerte, som også går på sparebluss.

Ved nærmere ettertanke er ikke dette som vår klubb i det hele tatt. For det første vil en gassgrill kunne settes på sparebluss. Det kan ikke en engangsgrill.
I tillegg var jo en del av kritikken mot klubben at de brukte penger på et stadion de ikke eide snarere enn å kjøpe spillere som KUNNE ha fått oss opp.

Dermed vil du måtte lease en gassgrill som du lakkerer om og bytter lavastein på og kjører på sparebluss.

Skal du grille etter krav på enkelte Leedsforum i England (de hvor man finner sannheten) bør du kjøpe inn et lass engangsgriller du ikke sjekker holdbarheten på. Men de må være dyre, så klart.
- Leif Olav

p0ndus

  • Gjest
Sv: Gassgrill
« Svar #19 på: Mai 16, 2013, 19:52:45 »
Engangsgrill får duge. I full solidaritet med klubben i mitt hjerte, som også går på sparebluss.

Hvorfor ikke bare legge fire fyrstikker i kors? Omtrent like effektivt som engangsgrill.

Sant nok, takk for tipset.:)