Siste serierunde QPR - Leeds 8 mai.

Started by Gruvegutten, November 18, 2010, 12:29:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

testo

Quote from: MorleyWhite77 on April 30, 2011, 08:37:19
Jeg hadde aldri trodd at supportere av mitt kjære Leeds Uniteder så skeptiske og dømmende.
Trodde det var mande som meg som ville se matchen. Men åpentbart er det mange som har sterke meninger om dette.
Skulle jeg ha solgt billettene for høyest bydene hadde jeg stått utenfor LR 2 timer før kick off. Siden vi skal sitte sammen med de som kjøper de. Hadde det vært hyggelig å sittet sammen med norske Leeds supportere

Jeg var på ER før jul når vi knuste QPR. Håper og tror at vi gjør dette på LR også. Eneste jeg er sikker på denne gangen er at jeg kommer meg hjem med fly (mao ingen snøstorm)



Jeg hadde aldri trodd at supportere av mitt kjære Leeds Uniteder så skeptiske og dømmende.


Vi er bare vise og forbanner svartebørshaier på forumet.

For noen uker siden var det en som solgte billetter akkurat til denne kampen også på samme måte som du gjør her. i sitt første innleggg så var det salg som sto i høysetet, og som du ser så er han historie.

Og ja det er mange som kunne tenkt seg å se den matchen, og mange har etterlyst billetter lenge men forstårlig liten respons, hvor var du da?

Man får liksom ikke bare sånn uten videre 5 billetter til overs uten videre 1 uke før kamp og du starter ditt aller første innlegg med salg, og du kaller oss skeptiske og dømmende? hmmm, ser du ikke dette selv.

Dette kunne du gjort veldig annerledes fra start av og forstår ikke du skepsisen i dette så skal ikke jeg dømme deg for det, men du begynner å få veldig dårlig tid.



Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

MorleyWhite77

Jeg har som alle andre her inne prøvd å få tak i billetter lenge. Når jeg endelig fikk det måtte jeg kjøpe flere enn det jeg hadde brukt for. Så da tenkte jeg at jeg skulle nevne det her på forumet.
Jeg har ingenting å måtte forsvare ovenfor noen her inne. Og det gidder jeg ikke gjøre mer heller.

Hvis det er noen som trenger billetter til kampen neste helg kan dere ta kontakt.
Dere vil bli sittende sammen med meg på langsiden på nøytralt område.
Overleverer billettene personlig i Oslo(tom onsdag) eller London (fom torsdag)

lojosang

Selger du billettene for pålydende verdi er det helt greitt. Videresalg til høyere pris enn pålydende er svartebørs og ulovlig. Hva du selv har betalt er revnende likegyldig.
- Leif Olav

JohnTiger

#63
I forarbeidene til loven så fremgår det at det er videresalg som næringsvirksomhet som er det som lovgiver har ment å ramme med denne loven, som forøvrig bare gjelder arrangementer i Norge.

Om en enkeltperson i ett enkeltstående tilfelle legger på en 100 lapp eller to (i forhold til pålydende) for å tjene en slant, dekke sine utgifter/tidsforbruk eller som i dette tilfellet bare få igjen det han selv har lagt ut for en billett så er det meget tvilsomt om dette ville blitt å anse som ulovlig etter loven.

Forøvrig håper jeg at jeg aldri vil komme i den situasjon at jeg må spørre her på forumet om noen trenger billetter fordi jeg har noen ekstra.
Marching on together!

testo

Quote from: JohnTiger on May 01, 2011, 12:25:14
I forarbeidene til loven så fremgår det at det er videresalg som næringsvirksomhet som er det som lovgiver har ment å ramme med denne loven, som forøvrig bare gjelder arrangementer i Norge.

Om en enkeltperson i ett enkeltstående tilfelle legger på en 100 lapp eller to (i forhold til pålydende) for å tjene en slant, dekke sine utgifter/tidsforbruk eller som i dette tilfellet bare få igjen det han selv har lagt ut for en billett så er det meget tvilsomt om dette ville blitt å anse som straffbart etter loven. (Om ett slikt tilfelle noen gang skulle bli tatt til en domstol)

Forøvrig håper jeg at jeg aldri vil komme i den situasjon at jeg må spørre her på forumet om de trenger billetter fordi jeg har noen ekstra.


""Forøvrig håper jeg at jeg aldri vil komme i den situasjon at jeg må spørre her på forumet om de trenger billetter fordi jeg har noen ekstra.""

I utgangspunktet så er ikke dette noe problem når man er en aktiv bruker av forumet, men når man kaller seg Leeds supporter og lager seg en bruker for så å fortelle at man har 5 billetter til overs til en match som i utgangspunktet var veldig vanskelig nesten umulig å fatt i så ringer det ei bjelle hos meg ihvertfall.

Det kan hende at selger er en supporter og at han har rent mel i posen, men som sagt tidligere så burde han gjort dette annerledes.

Når det gjelder loven så er det vel ikke snakk om å dra noen til en domstol her inne vel, men er man supporter så får man fremstå som en også og forstå at vi alle er i samme båt. "MOT"

Loven er klar og selvfølgelig så følger forumet disse.

"Forbudsvedtak mot Billettkontorets salg og markedsføring av billetter til høyere pris enn pålydende. "Dette er rent svartebørssalg av billetter og et klart brudd på svartebørsloven"


Med andre ord, har du kjøpt billetter til 800,- pr stk som i utgangspungtet koster 300,- på billettkontoret så har du kjøpt svartebørsbilletter, og skal du da selge 5 stk for 800,- igjen fordi du måtte kjøpe 7 stk billetter for å få 2 billetter selv så viderefører du svartebørs salget.

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

JohnTiger

#65
Når det gjelder loven så er det vel ikke snakk om å dra noen til en domstol her inne vel, men er man supporter så får man fremstå som en også og forstå at vi alle er i samme båt. "MOT"

Synes han fremstår som en fin Leedssupporter jeg som tilbyr sine medfans å kjøpe billetter til en kamp som mange har forsøkt å få tak i billetter til.

At han ber om å få igjen det han selv har betalt for billettene anser jeg som mer enn rimelig. Selv av min beste venn hadde jeg forventet å få igjen det jeg hadde betalt.

---------
Off topic : Loven som du henviser til gjelder altså arrangementer som holdes i Norge.

Edit : Litt mer off-topic (som i dette svarets tilfelle var om han var en fin Leedssupporter eller ikke  :))

Bare så det er klart :
Han har ikke gjort noe straffbart når han kjøpte disse billettene. Det er heller ikke straffbart for han å selge disse billettene.
Om det er moralsk riktig av han å selge disse billettene til den prisen han kjøpte de for kan dog diskuteres. Men hvis moralske vurderinger skal være grunn nok til å forbanne og slette brukere fra forumet da er det bare for admin å ta seg en tur innom kamptrådene eller andre tråder for den del og slette brukere i hopetall, for språket, karateristikkene som enkelte brukere kommer med der er like moralsk forkastelig.
Marching on together!

terje8200

Quote from: JohnTiger on May 01, 2011, 13:46:30
Synes han fremstår som en fin Leedssupporter jeg som tilbyr sine medfans å kjøpe billetter til en kamp som mange har forsøkt å få tak i billetter til.

Om det er moralsk riktig av han å selge disse billettene til den prisen han kjøpte de for kan dog diskuteres. Men hvis moralske vurderinger skal være grunn nok til å forbanne og slette brukere fra forumet da er det bare for admin å ta seg en tur innom kamptrådene eller andre tråder for den del og slette brukere i hopetall, for språket, karateristikkene som enkelte brukere kommer med der er like moralsk forkastelig.

Well spoken.

De verste sutrepavene er de som ikke skal reise over og se kampen uansett.
Da unner de heller ingen å få tilgang til billetter - selv om mulige kjøpere mer enn gjerne betaler friske priser for å få sett oppgjøret.
Kan vi fra nå av kalle de samme sutrepavene Dobbeltmoralens Voktere?

lojosang

Videresalg av fotballbilletter er heller ikke lovlig i Storbritannia, så at dette skulle passere uten kommentar på forumet fordi den norske loven kun gjelder events i Norge er latterlig argumentasjon.

"In the United Kingdom resale of football tickets is illegal under section 166 of the Criminal Justice and Public Order Act 1994 unless the resale is authorized by the organizer of the match."
http://en.wikipedia.org/wiki/Ticket_resale

Ã... sammenligne lovbrudd med at noen bruker banneord på kamptråden er så latterlig at jeg har vanskelig for å finne ord.
- Leif Olav

lojosang

Når det er sagt har det også lite for seg å trekke andre forumskribenters "supporterekthet" i tvil.
- Leif Olav

MorleyWhite77

Ærlig talt!
Med respeket å melde hvis du ser på tidligere innlegg på denne tråden. Har godeste testo var ute etter å kjøpe billett.
Det som påfallende er at andre medlemmer fritt kan markedsføre billettsalg over "pålydene" uten at det skal upåaktet hen.

Jeg beklager heller ikke at jeg at min første post her på forumet var om billetter.
Hadde jeg selv vært i beitet for billetter hadde jeg satt pris på at folk her inne hadde meldt om de hadde noen til overs.
Dette er ikke tema lengre. Billettene har blitt kjøpt av noen veldig hyggelig Leeds supportere som jeg ser frem til å sitte sammen med på LR.

Testo har sikkert en våt drøm om å bli administrator på dette forumet. Vil bare ønske deg lykke til.
Men en ting er sikkert! Du skal aldri sette min loyalitet til Leeds i tvil. MOT

testo

Quote from: MorleyWhite77 on May 02, 2011, 10:31:57
Ærlig talt!
Med respeket å melde hvis du ser på tidligere innlegg på denne tråden. Har godeste testo var ute etter å kjøpe billett.
Det som påfallende er at andre medlemmer fritt kan markedsføre billettsalg over "pålydene" uten at det skal upåaktet hen.

Jeg beklager heller ikke at jeg at min første post her på forumet var om billetter.
Hadde jeg selv vært i beitet for billetter hadde jeg satt pris på at folk her inne hadde meldt om de hadde noen til overs.
Dette er ikke tema lengre. Billettene har blitt kjøpt av noen veldig hyggelig Leeds supportere som jeg ser frem til å sitte sammen med på LR.

Testo har sikkert en våt drøm om å bli administrator på dette forumet. Vil bare ønske deg lykke til.
Men en ting er sikkert! Du skal aldri sette min loyalitet til Leeds i tvil. MOT

Det er tydelig at noen ikke skjønner poenget her.

Spørsmålet er om vi vil ha et forum hvor alle haier kan lage seg en bruker for å selge billetter til høye priser som heller ikke er lovelig i følge norske lover, eller om vi burde ha et kontrolert forum hvor vi supportere kan kjøpe billetter oss imellom til spotpriser?

Vis man ikke kan være skeptisk til nye brukere her inne når det gjelder slike ting så tror jeg forumet blir veldig lik VG blogger og div som nærmest ikke har styring i bloggene sine.

Ja jeg har vært på leting og det er det ikke noe i veien med vel, men kunne ikke reise alikevel så derfor meldte jeg meg ut av trekningen som Henning har/skal foreta.

Grunnen til at andre har kunnet selge sine billetter uten spørsmål er jo for at de er gammle brukere her inne og er kjente her, mens du fyrte av kanonen fra hofta i ditt første innlegg og skjønte ikke at noen kunne tvile på din ekte loyalitet til Leeds.

Det er hyggelig for deg at du ble kvitt dine billetter og det er hyggelig for oss om du er en ekte Leeds supporter og skulle våre veier møtes på en tur over dammen så skal du se at jeg ikke er det bilde som du nå har tegnet deg.

Meg som admin? hehe. Nei det får du nok ikke oppleve dessverre.

Jeg for min del ser meg ferdig med denne diskusjonen nå og ser fram til og ha deg med i andre diskusjons temaer på forumet også.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

MorleyWhite77

Da foreslår at jeg vi legger ballen død!

Men jeg vil bare til slutt si at om man kjøper en billett til 500,-(som er greit på dette forumet) eller 800,- burde det klassifiseres likt uansett ansiennitet her på forumet. Begge er over "pålydene".

Det er det samme som om man begår ett væpnet ran og utbytte er 10,- eller 10 mill. Det er fortsatt et ran. Strafferammen er akkurat den samme. Hvis man skal være regelrytter

Noen ganger må man betale mer for billetter på små arenaer. Det er tilbud/etterspørsel som styrer dette.

Min intensjon var som sagt kun godt ment.

Lykke til til helgen! Det blir nok en fest 8)

Gruvegutten

når som vi endelig er ferdig med denne billettdiskusjonen, kan vi kanskje finne ut hvem nordmenn som SKAL på kampen !! Eventuelt om noen som veit om et vannhull som kan brukes før og etter kampen !!

Gleder meg som en unge igjen, selv om det denne gangen er på bortebane og opprykksmuligheten er minimal. syntes vi har gjort en kjempe førstesesong !!

MOT !!!
Er dette "vår" sesong !! ????    MOT...........

lojosang

Quote from: MorleyWhite77 on May 02, 2011, 15:46:11
Men jeg vil bare til slutt si at om man kjøper en billett til 500,-(som er greit på dette forumet) eller 800,- burde det klassifiseres likt uansett ansiennitet her på forumet. Begge er over "pålydene".

Det har du helt rett i.
Dette er noe vi moderatorer burde tatt tak i tidligere. Vi skal få på plass entydige forumregler for dette forankret i LUSCOS-styret for framtiden for å unngå forskjellsbehandling.

Temaet er herved lagt i respirator på moderatorforumet så lenge.  :)

Dei av våre reisande som ikkje har løyst billett, vennligst ta kontakt med billettkontoret, og god tur til de som har billett.
- Leif Olav

terje8200

Quote from: lojosang on May 01, 2011, 21:07:11
Ã... sammenligne lovbrudd med at noen bruker banneord på kamptråden er så latterlig at jeg har vanskelig for å finne ord.
Det blir ofte slik når man må utelate bannskap i ellers velbygde setninger  ;)

For øvrig lever Testo opp til sitt nick. Billettene som jeg (i en akk så kort tid) avverterte her inne, er nå solgt, til tross for denne skrikhalsens oppmerksomhetsbehov og krav om utestengelse.

Ellerslie Road, Block X, altså langside og nærmest våre egne i seksjonen som heter School End.
Der sitter jeg. Der sitter også de som fikk kjøpe de resterende billettene.
Sluttprisen ble 800 kroner per billett, til tross for budrunder langt over dette. Først til mølla gjaldt, selv om jeg hadde det litt morsomt med å se hvor mye folk faktisk var villige til å gi...

JanH

Quote from: terje8200 on May 02, 2011, 23:57:11
Ellerslie Road, Block X, altså langside og nærmest våre egne i seksjonen som heter School End.
Der sitter jeg. Der sitter også de som fikk kjøpe de resterende billettene.
Sluttprisen ble 800 kroner per billett, til tross for budrunder langt over dette. Først til mølla gjaldt, selv om jeg hadde det litt morsomt med å se hvor mye folk faktisk var villige til å gi...

Terje Larsen eller Terje8200 som han kaller seg her er QPR-supporter og bør slutte å utgi seg for å være Leeds-supporter. Du sitter blant "dine egne" så hold deg for god til å snakke om "våre egne" i betydning Leeds-supportere.
Forum-admin burde ha stoppet dette tullet før det gikk inflasjon i QPR-fans som skal selge billettene sine til overpris blant Leeds-fansen.
 

MorleyWhite77

Quote from: Gruvegutten on May 02, 2011, 15:54:35
når som vi endelig er ferdig med denne billettdiskusjonen, kan vi kanskje finne ut hvem nordmenn som SKAL på kampen !! Eventuelt om noen som veit om et vannhull som kan brukes før og etter kampen !!

Gleder meg som en unge igjen, selv om det denne gangen er på bortebane og opprykksmuligheten er minimal. syntes vi har gjort en kjempe førstesesong !!

MOT !!!

Jeg snakket med en kompis ifra Leeds idag. De kommer ned sammen med mesteparten av de 1800 tilreisende lørdag formiddag. De sikter på å finne en pub i nærheten av Shepard Bush. Mao kort vei ifra LR. Kan komme tilbake med detaljer hvis det er ønskelig

Gruvegutten

Quote from: MorleyWhite77 on May 03, 2011, 14:21:22
Quote from: Gruvegutten on May 02, 2011, 15:54:35
når som vi endelig er ferdig med denne billettdiskusjonen, kan vi kanskje finne ut hvem nordmenn som SKAL på kampen !! Eventuelt om noen som veit om et vannhull som kan brukes før og etter kampen !!

Gleder meg som en unge igjen, selv om det denne gangen er på bortebane og opprykksmuligheten er minimal. syntes vi har gjort en kjempe førstesesong !!

MOT !!!

Jeg snakket med en kompis ifra Leeds idag. De kommer ned sammen med mesteparten av de 1800 tilreisende lørdag formiddag. De sikter på å finne en pub i nærheten av Shepard Bush. Mao kort vei ifra LR. Kan komme tilbake med detaljer hvis det er ønskelig


glimrende !!!

kom tilbake med detaljer du :-)
har sendt de andre på shopping, så er alene på kamp. huggelig å treffe noen nordmenn  ;D
Er dette "vår" sesong !! ????    MOT...........

MorleyWhite77

Kompisen min sier at de mest sannsynlig vil dra til O´neils ved den åpne plassen i Shepards Bush. Kommer tilbake med mer info hvis det er endringer

Gruvegutten

Quote from: MorleyWhite77 on May 04, 2011, 12:12:34
Kompisen min sier at de mest sannsynlig vil dra til O´neils ved den åpne plassen i Shepards Bush. Kommer tilbake med mer info hvis det er endringer


fint ! ;D
Er dette "vår" sesong !! ????    MOT...........

h.b

THE UXBRIDGE ARMS, NOTTING HILL sitter jeg på før kamp regner jeg med

ollan

Quote from: h.b on May 06, 2011, 12:26:57
THE UXBRIDGE ARMS, NOTTING HILL sitter jeg på før kamp regner jeg med

hvor er du håkon???? drita igjen eller bare en bløff???
Ollan

fjellhaugen

Quote from: ollan on May 07, 2011, 10:13:24
Quote from: h.b on May 06, 2011, 12:26:57
THE UXBRIDGE ARMS, NOTTING HILL sitter jeg på før kamp regner jeg med

hvor er du håkon???? drita igjen eller bare en bløff???


hehe.. lukter litt rart av den der skulle jeg tro.

personlig ville jeg hverfall valgt meg en plass litt nermere enn notting hill
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

h.b

Quote from: ollan on May 07, 2011, 10:13:24
Quote from: h.b on May 06, 2011, 12:26:57
THE UXBRIDGE ARMS, NOTTING HILL sitter jeg på før kamp regner jeg med

hvor er du håkon???? drita igjen eller bare en bløff???
Ingen bløff var det. Men jeg trakk litt nærmere banen og havnet på den nærmeste puben før jeg rusla litt rundt med feber. Fikk ingen utbytte av dene kampen på grunn av influensaen som herja kroppen. Ble rett hjem til hotellet etter kampen og i senga