Midtbanen, hva nå?

Started by Sleivind, May 28, 2011, 17:14:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mats-

Quote from: ollebolle on May 29, 2011, 19:48:17
Quote from: Mats- on May 29, 2011, 13:12:45
Skjønner ikke helt dette 'maset' om å satse. Forretnings regel nr.1 er "ikke bruk penger du ikke har", forretnings regel nr.2 "ikke bruk penger du ikke har!". Det å forvente at en forretningsmann skal kjøpe Leeds United og si "huff jeg har så mye penger at jeg kan da vel kaste vekk 100.000.000 på spiller kjøp"  er så utrolig naivt. Glem arabere eller ny rike eks sovjetere, enhver rasjonell investor bruker ikke mer penger enn nødvendig for å oppnå ønsket avkastning. Så enkelt er det.

Ã... hvorfor tror dere Leeds United er en gullgruve? Knapt en fotballklubb i Europa som er lønnsom. Fleste har en større gjeldsgrad en Hellas. Vi er kun gode nok til å hente inn spillere og lønne dem etter omsetningen vår, og siste gang jeg sjekket var vi en championship klubb og ikke en NFL klubb med en stadion på 100.000 og 0,- i overgangssummer.

Forøvrig er jeg enig i at vi må forsterke midtbanen vår. :)

Dette er o.t men kunne ikke la være:

Jeg har sagt det før og sier det igjen. Leeds kan umulig ha realisert sitt sponsorpotensiale.
I Leeds bor det 755 000 innb og er Englands tredje største by. Til sammenligning har manchester 452.000 innbyggere. Hvordan arbeider klubben opp mot næringsliv og eventuelle sponsorer?

Godt poeng. Spørsmålet blir vel hvilke virksomheter som ligger i Leeds og hvor mye penger de har å bruke på sponsing, der er ikke noe direkte sammenheng mellom stor by og store bedrifter, men selvsagt en viss korrelasjon. De fleste engelske klubber har store hovedsponsorer som strekker seg langt ut over en by og et landsgrenser, det jeg tror sponsorer leter etter er klubber med massive tilhengerskarer, derfor kan en klubb som Liverpool som ikke akkurat er presterer hvert år, få store midler fra sponsorer. Nettopp fordi sponsoren vet at han når ut til mange millioner i både England og omverden. Leeds har vel ikke akkurat på dette tidspunktet en massive following. Greit at vi er større en så å si alle i championship klubber (er usikker hvor stor fan skare West Ham har), men fortsatt er vi en miniput i forhold til top seks premier league. Derfor tror jeg at det blir vanskelig å skilte med at vi har en by på 700+ som en av hovedgrunnene til vi skal få større innskudd fra sponsorer :-\. Det aller første alternativet for å øke inntektene er helt klart å fylle tribunene våre kamp in og ut, men det blir det vanskelig å gjøre uten å totalt dumpe priser :-\.

ollebolle

Godt poeng. Spørsmålet blir vel hvilke virksomheter som ligger i Leeds og hvor mye penger de har å bruke på sponsing, der er ikke noe direkte sammenheng mellom stor by og store bedrifter, men selvsagt en viss korrelasjon.
[/quote]
Ingen tvil om at økonomiske muskler finnes i Leeds.

fra wikipedia:

Leeds hadde i 1998 en BNP på 9,7 milliarder pund (tilsvarende drøyt 100 milliarder kroner). Byen er kjent for sitt varierende næringsliv. Det finns drøyt 17 000 momsregistrerte bedrifter i byen. I Leeds finnes den nest største produksjonsindustrien utenfor London, det samme gjør den største pressebransjen og den tredje største finanssektoren.

Sleivind

For all del, en spennende diskusjon.

Men hva har dette med midtbanen til Leeds å gjøre? Sponsormarkedet i Leeds?

:(

Mats-

Quote from: ollebolle on May 29, 2011, 20:54:35

Godt poeng. Spørsmålet blir vel hvilke virksomheter som ligger i Leeds og hvor mye penger de har å bruke på sponsing, der er ikke noe direkte sammenheng mellom stor by og store bedrifter, men selvsagt en viss korrelasjon.
Ingen tvil om at økonomiske muskler finnes i Leeds.

fra wikipedia:

Leeds hadde i 1998 en BNP på 9,7 milliarder pund (tilsvarende drøyt 100 milliarder kroner). Byen er kjent for sitt varierende næringsliv. Det finns drøyt 17 000 momsregistrerte bedrifter i byen. I Leeds finnes den nest største produksjonsindustrien utenfor London, det samme gjør den største pressebransjen og den tredje største finanssektoren.
[/quote]

Jo for all del, det er ikke akkurat Narvik vi prater om her. Er helt enig i at vi kan sikkert fiske et par millioner ekstra der, men de store pengene er finner man ikke fra sponsorer i Leeds. Forresten merker jeg meg at Manchester har hele £42 milliarder av Storbritannias BNP, det er tredje største av alle engelske counties og mer enn både Wales og Nord-Øst-England :o Det er mye penger. Skal en ha en stor sponsor må en ha en bedrift som er internationally aclaimed.

Nei har ingenting lengre med midtbanen å gjøre >:( Får starte en egen økonomitråd ;D

auren

Quote from: Sleivind on May 29, 2011, 21:01:27
For all del, en spennende diskusjon.

Men hva har dette med midtbanen til Leeds å gjøre? Sponsormarkedet i Leeds?

:(

Kjipt at noen kupper tråden din med diskusjoner som absolutt ikke hører hjemme her. Men også enig: diskusjonen er interessant.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ollebolle

Bowyer holder en sesong til og vil skape entusiasme.. ;) Innsatsvilje trenger vi.. Avsporingen var visst bare et feilskjær ;D

auren

Quote from: ollebolle on May 29, 2011, 22:36:58
Bowyer holder en sesong til og vil skape entusiasme.. ;) Innsatsvilje trenger vi.. Avsporingen var visst bare et feilskjær ;D

Er det bare meg som ikke vil ha det rottetrynet av et lemen tilbake?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ollebolle

Quote from: auren on May 29, 2011, 22:47:43
Quote from: ollebolle on May 29, 2011, 22:36:58

Er det bare meg som ikke vil ha det rottetrynet av et lemen tilbake?

auren
:D