Skrevet av Emne: Kamp vs Reading @ Madejski Stadium lørdag 01.04.2017 kl. 18.30 Tv-kamp  (Lest 16595 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Blank_File

Skal ikke skrive så mye om selve kampen.  For meg var dette en STOR opplevelse!!! ;D

Etter å ha vært Leeds supporter siden begynnelsen av 70 tallet var dette første gang(shame on me) jeg så dem live i england.  Tilfeldighetene ville det slik at jeg var i London og hadde ledig tid lørdag ettermiddag.  Jeg og en annen tok turen til Reading.  Skuffelsen var stor da vi kom til Madejski Stadium og oppdaget at kampen var solgt ut.
Vandret rundt og snakket med forbipasserende Leeds supportere om de visste om noen som hadde billetter til overs.  Dette uten hell. Har også en arbeidskollega fra Leeds som sendte ut diverse meldinger på sosiale medier uten at det heller hjalp noe.

Kjøpte oss noe fish and chips(skal visst være obligatorisk i england) og stilte oss på plassen foran billettkontoret.  Tiden gikk og det var snart bare en halvtime til kampstart.  Plutselig hører jeg ved siden av meg en kar som sier til meg: great match this evening.  Snakker med ham og sier meg helt enig. Sier bare det er så synd at vi ikke har billetter til kampen. Han sier: What?  Come with me and let me try to manage some tickets for you and your friend.

Vi gikk med ham.  Underveis spør han meg om hvor mye jeg er villig til å betale.  Gi meg et tall sier jeg og han sier 120 pund for 2 billetter.  Greit nok sier jeg.  Var vel rundt 50 pund over generelle billettpriser men det var uvesentlig der og da.  Så vil han ha pengene i forkant for han vil hente billettene til oss inne.  Da blir jeg skeptisk og det forstår han.  Jeg er en god mann sier han så dere kan betale meg etter kampen.  Møt meg utenfor og gi meg penger 15 min etter kampslutt.  Så går han inn og henter to billetter og gir dem til oss. Vil ikke ha penger der og da sikkert pga ingen skal se at han selger dem videre.

Ikke applauder hvis bortelaget skårer sier han med et lurt smil for dere sitter blandt Reading tillhengerne.  Der og da visste ikke jeg at han var Leeds supporter og jeg hadde heller ikke nevnt noe for ham.  Det viser seg at billettene er helt spesiell der vi kan gå direkte inn, har et eget oppholdsrom med bar og andre forfriskninger.  Når kampen begynner kan vi bare spasere 30m ut til setene våre.

Kampen gikk som den gikk men opplevelsen var enorm.  Vi satt like ved de rundt 4000 tillreisende Leedssupporterne så vi fikk oppleve det fantastiske trykket fra dem gjennom hele kampen.  Helt vanvittig!  Eneste minuset var flaskekastingen men idioter finnes det alltid.

Etter kampen ventet vi utenfor på at han som solgte oss billettene kom tilbake.  Han fikk pengene sine og det viste seg at han var Leedssupporter som var der med sin sønn.  Han hadde venner i London som hadde kjøpt billettene vi fikk av ham, men han hadde ordnet seg billetter etterpå blant Leedssupporterne.  En helt fantastisk person og jeg beklagde så mye over at jeg ikke ville gi ham pengene i forkant men han forsto det godt og sa samtidig at han hadde sett på meg at jeg var Leeds fan!  Ikke det verste komplimentet man kan få. :)

Deretter ba han oss komme med ham rundt hjørnet.  Der innenfor en stålport sto Leeds bussen og vi ventet der på at spillerne skulle komme ut.  De fleste gikk rett inn på bussen men noen kom bort til porten for å hilse på fansen.  Deriblant Kalvin Phillips.  Han ba vaktene om å åpne porten så han fikk komme ut til oss.  Dermed fikk jeg tatt et bilde ilag med en av de unge lovende!  8)

For en kveld dette ble for meg. Og kan ikke takke nok denne personen fra Leeds som ordnet oss billetter og gjorde dagen fullkommen!

Nå skal det ikke bli 40 år til neste kamp, til høsten har jeg lovd min sønn(som selvfølgelig er oppdratt Leedsfan også) en tur til Elland Road og forhåpentligvis spiller vi da i PL!  ;D

Strålende  ;D
Vakkert.