Kamp: vs. Burnley @Turf Moor, lørdag 18.10.25 kl 16 på Viaplay

Started by Asbjørn, October 12, 2025, 13:18:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Neo

Quote from: Reaney on October 19, 2025, 00:50:05Enda en spiller som scorer sitt første mål for motstanderen når de møter Leeds. Denne gangen Tchaouna for Burnley.
Med andre ord "same old story i kamp etter kamp. Begynner å ligne mer et Leeds fenomen enn tilfeldigheter.

Så sant.
Og vi spilte 0-0 her for bare noen måneder siden i Championship.
Taper 0-2 i dag.

Vi har handlet for milliarden.
Burnley.... not so much.

Kan ikke si jeg ser vi er spesielt styrket. Kanskje bortsett fra Gudmundsson, som har levert varene.
Ellers er det syltynt.
Og som andre påpeker; - at vi har Barlow i mål, en Harrison og Aaronson i angrep,....og en underpresterende Struijk i forsvar....

Spillerkjøpene har feilet big time.
Og det er ingen grunn til å "beskytte" Farke her; - det er han som prioriterer og godkjenner spillere som skal inn.
Det er en gåte at vi har kastet bort penger på spillere som ikke er gode nok.

Synes hele situasjonen viser at vi hverken har en PL-stall eller en PL-manager.
Det blir lite poeng fremover om dette får fortsette.
De to neste kampene kan fort være Farkes siste om han ikke evner å snu dette.

Kato

Quote from: Neo on October 19, 2025, 01:20:45
Quote from: Reaney on October 19, 2025, 00:50:05Enda en spiller som scorer sitt første mål for motstanderen når de møter Leeds. Denne gangen Tchaouna for Burnley.
Med andre ord "same old story i kamp etter kamp. Begynner å ligne mer et Leeds fenomen enn tilfeldigheter.

Så sant.
Taper 0-2 i dag.

Burnley.... not so much.

Kan ikke si jeg ser vi er spesielt styrket. Kanskje bortsett fra Gudmundsson, som har levert varene.
Ellers er det syltynt.
Og som andre påpeker; - at vi har Barlow i mål, en Harrison og Aaronson i angrep,....og en underpresterende Struijk i forsvar....

Og det er ingen grunn til å "beskytte" Farke her; - det er han som prioriterer og godkjenner spillere som skal inn.

Vi vet jo ikke om de nye er gode nok. De får jo ikke prøvd swg.

GaryMac

Quote from: Hallgeir * on October 19, 2025, 00:28:33
Quote from: rd1 on October 19, 2025, 00:07:05
Quote from: Kato on October 18, 2025, 22:24:04
Quote from: rd1 on October 18, 2025, 21:54:39Dersom Farke er ansvarlig for sommerens transfer er det bare å sparke han, men jeg tror ikke han er det.

Er bare så fryktelig skuffende at vi hentet i ny keeper og 2 nye midstoppere og ingen !!!!!! forsterker laget... (iflg Farke)

Og så er det nesten ikke til å tro at vi ikke forsterket angrepet nevneverdig. Usikker på om DCL hadde puttet mere en 10 i championsship.

En katastrofe av en transferstrategi (igjen) sender oss ned.

T
R
I
S
T

Må jo gi de nye en sjanse før man slakter vinduet. Bijol og Bourneauw har 0 min i serien. JJ kun noen få.

Farke har gjennom de første kampene signalisert at han synes Struijk (som var tredjevalg i fjor) og Darlow (som var andrevalg store deler av fjoråret) er bedre en spillere vi har brukt en liten halvmilliard på...

Bestilte meg siste versjon Aschehougs leksikon i forrige uke.

Da jeg bladde opp på definisjonen av fiasko kunne jeg lese «Leeds Uniteds transfer policy the
Last 25 years»

Du finner jo alt på "nettet". What a waste of money!  :)
Å kjøpe leksikon i 2025 er helt på høyde med vår transferstrategi....

GaryMac

Tenker at når de nye ikke får prøvd seg så er enten spillerne eller manageren ikke gode nok.

Myhre10

Quote from: Kato on October 19, 2025, 06:58:54

Så sant.
Taper 0-2 i dag.

Burnley.... not so much.

Ellers er det syltynt.

Perri var førstevalget og spilte de første kampene, blir kanskje litt vanskelig å spille de 2 månedene har han har vært skadet 🤔

Kato

Quote from: Myhre10 on October 19, 2025, 09:41:27

Så sant.
Taper 0-2 i dag.

Burnley.... not so much.

Ellers er det syltynt.

Perri var førstevalget og spilte de første kampene, blir kanskje litt vanskelig å spille de 2 månedene har han har vært skadet 🤔

Ja det klarer vi å forstå. Men hva med Bijol, Borneauw og JJ? Bijol skal ikke spile fordi han var dårlig i en omgang mot Sheffield Wednesday? Mens Pascal Struijk har vært dårlig en hel høst. Makes no sense.

Myhre10

Quote from: Kato on October 19, 2025, 10:09:14
Quote from: Myhre10 on October 19, 2025, 09:41:27

Så sant.
Taper 0-2 i dag.

Burnley.... not so much.

Ellers er det syltynt.

Ja det klarer vi å forstå. Men hva med Bijol, Borneauw og JJ? Bijol skal ikke spile fordi han var dårlig i en omgang mot Sheffield Wednesday? Mens Pascal Struijk har vært dårlig en hel høst. Makes no sense.

Bijol er jeg helt enig at burde få en sjanse nå.

peacock

Om man ikke var skuffet nok etter gårsdagens kamp, hjelper det lite å lese kamptråd.
Pessimismen lenge leve! :)

auren

Bare å få stablet James og Gnonto på beina mot West Ham. Blir ikke å skje, men skulle gjerne sett dette laget:

Perri - Bogle, Bijol, Rodon, Gudmundsson - Longstaff, Ampadu, Tanaka - James, Calvert-Lewin, Gnonto.

Er vel for tidlig for James og Gnonto å starte kanskje, men vi kan IKKE kjøre på med både Harrison og Aaronson fra start igjen. Kampen mot WH må vinnes!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

leedslife

De aller fleste bør jo forstå det.
Du spiller borte i PL og det eneste du slipper til er 1 stor sjanse og 2-3 skudd på mål.
1 corner. Du har majoriteten av posession kampen igjennom.
Du løper mer enn motstanderen og du vinner flere dueller over hele banen.

Men det er synd at Walker får den tiden han gjør til og slå det innlegget.
Sett i etterkant er det jo alt for svakt av Leeds på 2-0 målet. Er jo tre stk som ikke gjør jobben sin.
Ellers er det for svakt av Brenden at man ikke setter en slik sjanse før pause.

Det er alt for enkelt av Strujik(oppgangen til 2-0).
Det går på kvalitet og her kan de jo ha spilt seg sjakkmatt i et overgangsvindu når det i tillegg er litt skadehistorikk på Gnonto, James, Okafor mf.
Det er også urovekkende at de som var våre to beste i posession i fjor (Tanaka og Piroe) er såpass langt unna nivåmessig i divisjonen opp.
Hvordan de skal løse dette med kvalitet i posession vet ikke jeg. Det er mange uker til overgangsvinduet.
De som er utlånt har vist seg så langt de 2-3 første månedene at de ikke er i nærheten hva gjelder PL kvalitet uke inn og uke ut.

Men jeg er forsåvidt enig med Kato vedr Strujik nå. Du kan ikke slippe inn 2 mål i hver kamp igjen.
Kan man luke vekk slike ting med et spillerbytte så kan det være avgjørende.
Historien har vist at det blir tøft utover sesongen hvis man 1. alltid kommer under i kamper og 2 plutselig kommer inn i en steam der du må score 2-3 mål for og få poeng.

Asbjørn

...vi fikk nå i alle fall ballen inn i boksen i denne kampen :o

(altså, det hjalp jo ikke)

A pretty clear (failed) ploy by Leeds today - get the ball in the box.

This was the most crosses by a team in a Premier League game this season (47) and the most by Leeds in a league game for over five years. #lufc

https://x.com/JRCooper26/status/1979584359247327500
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Tror vi lider veldig mye av og ikke ha spillere med selvtilitt eller mot nok i posession.
Også tror jeg målene kommer på et psykologisk dårlig tidspunkt.
Vi klarte aldri og bygge noe ordentlig momentum og fra Burley sin side så fremstod vi vel ganske komfortble og forsvare seg mot.

Av 176 scorede mål over to sesonger i CC så stod Firpo, Summerville, Rutter, Solomon for
95 i mål/målpoeng.
Med James og Gnonto i tillegg ute så sier det seg selv at det kan bli vanskelig.

Det er jo dette laget du hadde ønsket et ambisiøst Leeds kunne stilt i PL:

Perri

Bogle
Rodon
Ampadu
Gudmundsson

Longstaff
Gray
Rutter

Summerville
Okafor
Muniz

Og en benk med bla Darlow, Bijol, Firpo,Stach, Gnonto, Brenden, Solomon James, DCL  etc

TK20

Quote from: leedslife on October 19, 2025, 18:29:59Det er også urovekkende at de som var våre to beste i posession i fjor (Tanaka og Piroe) er såpass langt unna nivåmessig i divisjonen opp.

Tenker du ikke har grunnlag for å mene dette om Tanaka. Var god i starten, så skadet, så ikke fått særlig til sjanser. Longstaff og Stach har til nå såvidt forsvart klippekortet sitt, men det stopper nå. Tanaka må starte mot West Ham. Farke kan slå mynt og kron om hvem av de to som skal ut.

Når det gjelder Piroe synes jeg også han bør få mer spilletid. Jeg synes han gjorde det godt som oppspillspunkt mot Everton. Vi kan ikke kælke lange baller mot ham, men vi er på vårt beste når det går hurtig langs bakken uansett.

leedslife

Quote from: TK20 on October 19, 2025, 21:10:32
Quote from: leedslife on October 19, 2025, 18:29:59Det er også urovekkende at de som var våre to beste i posession i fjor (Tanaka og Piroe) er såpass langt unna nivåmessig i divisjonen opp.

Tenker du ikke har grunnlag for å mene dette om Tanaka. Var god i starten, så skadet, så ikke fått særlig til sjanser. Longstaff og Stach har til nå såvidt forsvart klippekortet sitt, men det stopper nå. Tanaka må starte mot West Ham. Farke kan slå mynt og kron om hvem av de to som skal ut.

Når det gjelder Piroe synes jeg også han bør få mer spilletid. Jeg synes han gjorde det godt som oppspillspunkt mot Everton. Vi kan ikke kælke lange baller mot ham, men vi er på vårt beste når det går hurtig langs bakken uansett.
Tror overhodet ikke det er noe kron og mynt.
Farke og teamet har nok langt mer oversikt og kontroll over spillermateriell og kvalitet hos Leeds opp mot konkurrenter enn det man leser på dette forumet.
Longstaff har 200 + kamper for Newcastle i PL og på aller høyeste europeiske nivå.

Ikke bare over flere år har han trent og konkurrert på et langt høyere sportslig nivå enn Tanaka.
Presset i Newcastle er natt og dag over og surre rundt nede i Bundesliga 2 stort sett hele sin seniorkarriere.
Stach får være en annen diskusjon. Personlig synes jeg han har langt mer i spillet sitt enn Tanaka, men for all del, kan godt være han klarer og spille ut han.

Jeg er og positiv med tanke på Piroe og Tanaka i posession og spesielt i fjor da vi var ligaens klart mest dominante lag.
Det jeg kommenterer er at effekten av Piroe og Tanaka inn i posession i går var langt fra godt nok.
Du ønsker jo bedre kvalitet på ball når kampbildet er 70-30 favør posession Leeds.
Før kampen i går var Burnley et av lagene som hadde sluppet inn flest mål og det laget som hadde sluppet til flest sjanser.

Vi kan vel ihvertfall enes på at det var den individuelle kvaliteten som skilte Burnley og Leeds i går?

Enkelt eksempel:

Du kan ikke laste Brenden feks for jobben han gjør for kollektivet både offensivt, defensivt og som kontraspiller, men divisjonen vi konkurrer i er jo av så latterlig høy kvalitet at hvis han ikke snart omsetter de store sjansene han får i mål og målpoeng så blir det vanskelig for en klubb som Leeds og etablere seg i divisjonen.
Det finnes jo flust av lignende spillere med samme workrate og attributter til kollektiv og system i divisjonen som ligger på tosifret målpoeng ila 38 kamper.

Og for Piroe som ikke har de samme egenskapene i fysiske forutsetninger og kapasitet hva gjelder kollektivet så bør han ihvertfall sette sjansene han får.
Den mot Spurs på tampen er stor. Cutbacken fra Gudmundsson i går er også stor.

Hawley

Quote from: leedslife on October 19, 2025, 21:45:00
Quote from: TK20 on October 19, 2025, 21:10:32

Tror overhodet ikke det er noe kron og mynt.
Farke og teamet har nok langt mer oversikt og kontroll over spillermateriell og kvalitet hos Leeds opp mot konkurrenter enn det man leser på dette forumet.
Longstaff har 200 + kamper for Newcastle i PL og på aller høyeste europeiske nivå.

Ikke bare over flere år har han trent og konkurrert på et langt høyere sportslig nivå enn Tanaka.
Presset i Newcastle er natt og dag over og surre rundt nede i Bundesliga 2 stort sett hele sin seniorkarriere.
Stach får være en annen diskusjon. Personlig synes jeg han har langt mer i spillet sitt enn Tanaka, men for all del, kan godt være han klarer og spille ut han.

Jeg er og positiv med tanke på Piroe og Tanaka i posession og spesielt i fjor da vi var ligaens klart mest dominante lag.
Det jeg kommenterer er at effekten av Piroe og Tanaka inn i posession i går var langt fra godt nok.
Du ønsker jo bedre kvalitet på ball når kampbildet er 70-30 favør posession Leeds.
Før kampen i går var Burnley et av lagene som hadde sluppet inn flest mål og det laget som hadde sluppet til flest sjanser.

Vi kan vel ihvertfall enes på at det var den individuelle kvaliteten som skilte Burnley og Leeds i går?

Enkelt eksempel:

Du kan ikke laste Brenden feks for jobben han gjør for kollektivet både offensivt, defensivt og som kontraspiller, men divisjonen vi konkurrer i er jo av så latterlig høy kvalitet at hvis han ikke snart omsetter de store sjansene han får i mål og målpoeng så blir det vanskelig for en klubb som Leeds og etablere seg i divisjonen.
Det finnes jo flust av lignende spillere med samme workrate og attributter til kollektiv og system i divisjonen som ligger på tosifret målpoeng ila 38 kamper.

Fantastisk dårlig presspill på Burnley sitt andre mål i hvert fall. Sjokkerende på dette nivået. Der skal det sprintes oppi.

leedslife

Helt enig.
Så klart er det for svakt individuelt.
Men jeg mener generelt etter 8 kamper så har man sett et robust Leeds lag som slipper motstander til lite sjanser og bortsett fra mot Arsenal har stått opp mot motstand hva gjelder det fysiske.

Men alikavel er den individuelle kvaliteten såpass høy hos dem vi møter. Til og med i Burnley.
Du gir Walker sekunder og rom på første scoringen.
Innlegget er jo ferdigscoret.
Det er jo en spiller som har vunnet CL. Spilt over 400 kamper i PL, der majoriteten er for kanskje tidenes beste Premier League lag.
Nesten 100 kamper for England.

Til Fredag møter vi kanskje de to beste spillerne som har vært i CC de siste tiårene - Bowen og Summerville.
Er jo ikke tam han Paqueta heller.
Wilson potensielt fra benk med sikkert 200 + kamper og bøttevis med mål fra PL.

Får de sving på sakene så vil jeg jo tro at slike spillere trenger færre sjanser for scoringer. Eller mindre marginer for og vippe situasjoner i dems favør.

leedslife

Leeds have missed 14 big chances in the Premier League this season, only Crystal Palace (22) and Man City (17) have managed more. #LUFC

Leeds have scored the opening goal just once in the Premier League this campaign, the poorest record of any top flight side in 2025/26.

A worrying trend the club needs to turn around very quickly or face the consequences.

@LUFCDATA

HåvardK

I fare for å gjenta meg selv: Jeg syns ikke vi skal legge hovedansvaret på Farke for at vi ikke leverer godt nok i denne kampen. Når en ser på tilgjengelig spillermateriale til lørdagens kamp,er det ikke veldig mange gode alternativ offensivt. Harrison og Aaronson er arbeidsjern, men mangler det minste snev av X-faktor som trengs når kampbildet blir slik det var mot Burnley. Syns det ble mer spennende når James kom inn, så håper virkelig han kan bidra mer på fredag.
Ellers er jeg langt på vei enig i kritikken mot Struijk. I tillegg til manglende fart, syns jeg han opptrer nølende og passivt i mange situasjoner - stikk i strid med det en burde forvente av en visekaptein og en av de med mest rutine i troppen. I fremoverspillet velger han helst veldig trygge løsninger, og til og med løsninger som setter medspillere under unødig press. Kan ikke se for meg at dette noen gang vil endre seg, faktisk - så på denne plassen må vi finne alternativ raskt. Bijoul imponerte ikke mot Wednesday, men han så allikevel ut som en annen type spiller: Duellsterk, god i lufta (syns Pascal har tapt seg her) og med den pondusen som er nødvendig i PL. Forventer at han får sjansen på fredag.
Farke frikjennes derfor delvis i mine øyne, selv om jeg ser tendenser til bortforklaringer og selvforsvar i uttalelsene hans etter kampen. Uansett må størsteparten av kritikken rettes mot de som er ansvarlig for spillerlogistikken, altså eiersiden. De har prioritert å handle inn mange spillere, hvor tre av disse i praksis ikke spiller pt. De har også lånt ut offensive spillere samtidig som at de har satset på free agents som spissalternativer, og dermed satt oss i en posisjon hvor vi pt har store utfordringer med å score mål når skadene kommer. Kan umulig se for meg at Farke har hatt mye å si i disse prioriteringene. Jeg er rett og slett lite imponert over 49ers på dette området.
Dessverre vet vi jo hva som vil skje hvis resultatene ikke kommer, nemlig at treneren sparkes. Personlig er jeg veldig tvilende til at det finnes alternativ der ute som vil kunne gjøre det bedre enn Farke.

Cannavaro

Veldig skuffende resultat !  Kampen som helhet så er Leeds det beste laget, de vinner på alle parametere.
Det er i avgjørende øyeblikk det svikter, både defensivt og offensivt. Fansen ser at Harrison og Aaronsson ikke holder PL standard, men Farke velger allikevel disse i sin start 11-er. Jeg syns også Stach har falt litt ut av rytme og form i det siste...
Vi hadde nok sjanser i kampen til å kunne reise hjem med poeng, samtidig er innleggskvaliteten for dårlig. I denne kampen var det en mix med tafatthet og passivitet defensivt og kvalitet offensivt som sviktet.

Selvfølgelig er Farke ansvarlig for spillerinnkjøp og uttak til kamper - når kvaliteten av det som presteres er for dårlig så må også han stå ansvarlig sammen med spillerne, men det er han som velger av spillergruppa han disponerer.
Ser vi på motstanderen Burnley så er dette en klar dumpekandidat , svært destruktiv fotball og med svært lite å by på - ingen klare trusler offensivt. Et perfekt innlegg av Walker og en perle av et skudd var beholdningen på lørdag, ellers tynn suppe.  På bakgrunn av dette så er det helt klart at vi fansen er skuffet, og vi kan telle ned kamper eventuelt med Farke som manager. Han trenger åpenbart noen gode resultater i de neste kampene : West Ham hjemme fredag, Brighton borte 1.11. og Nottingham borte 9.11.  Med f eks kun 3 poeng på disse så lever Farke risikabelt.  Det er ikke ofte man ser managere gjør store endringer, Farke er en type som stoler på egne prinsipper og holder fast ved en "innkjørt" 11-er.  Etter Burnley kampen bør han nok selv se seg i speilet og studere hva som gikk galt - og gjøre noen endringer deretter.  Vi bør se et sultent Leeds lag slå  tilbake mot West Ham, selv om det er en farligere motstander enn Burnley.  Bedre å gjøre endringer og feile enn å fortsette med noe som åpenbart ikke fungerer.  Håper Okafor og Gnonto blir klare ihvertfall, og gi kanskje Bijol sjansen ? Det er lenge igjen av sesongen....
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Enig med HåvardK.

Tror ikke det er mange klubbeiere rundt omrking som tenker at Farke og teamet hans har blitt servet så veldig bra av 49ers.

Greit at vi har brukt en milliard i dette vinduet. Men det har vel blitt solgt for 2 milliarder de siste to hovedvinduene.

I tillegg sitter vi fortsatt på flere kontrakter som det uten i fra virker veldig vanskelig og komme seg ut av for Leeds sin del.

Også litt urovekkende at Ramazani med den totalpakka han kom for ikke har levert bedre...

Som man får inntrykk av her så tror jeg heller ikke at feks Farke har valgt vekk Muniz til fordel for DCL og Nmcheka.
Eller beholdt Harrison, Brenden til fordel for Paixao.
Tror rett og slett bare det har dreid seg om og få ting til og gå opp, også har man ihvertfall fra sportslig hold sett at man er for short i offensive posisjoner på vinduets siste dager.

Etter det Schmidt viste i pre-season så følte de seg vel nødt til og handle inn cover på backene i J Justin.
Keeper, venstrestopper og sentral midtbane var jo posisjoner de helt åpenlyst måtte forsterke - ganske synlig tross to imponerende sesonger i CC.

Så er det voldsomme individuelle prestasjoner offensivt i banen siste to årene av 4-5 mann og ikke minst imponerende overgangssummer man har hentet inn, men disse må jo også erstattes med tilsvarende kvalitet.
Vil tro det er utfordrende og søke på nivå 2 og 3 i Europa for å få tak i spillere til en brøkdel av prisen og som skal ha samme impact fra dag 1.

Delap, McAtee og Hutchinson kostet vel ca 100 mill. alle tre på et sted mellom CC og PL nivå.
J Clarke var vel rundt 20 sesongen før.

Det virker ikke som vi har vært i nærheten av og kunne være med i det spillet.

Hvis vi nå kommer der at Farke og teamet sparkes ila høsten/jula så er det heller ikke mye for meg som tyder på at et nytt team vil bli backet voldsomt i Januar.

Mulig jeg undervurderer situasjonen, men jeg kan aldri tro det kommer inn en top end pl manager som ser på dette eierskapet og denne stallen og tenker at potensialet for og ligge langt høyere på tabellen er absolutt til stede.
Tror det er større sannsynlighet for at man får inn en type som Scott Parker som tilpasser seg konkurransevilkårene og grinder ut resultater og henter marginer på struktur, kapasitet etc og er fornøyd med og utvikle det man allerede har i et lengre perspektiv.

Vi kommer vel aldri helt til bunns i overgangslogistikken til Victor Orta, men det virker som Leeds sliter med etterdønningene av kontraktsingåelsene her.

Man skal så klart slå seg på brystet når man eksporter ut talent og individuell kvalitet som vi har gjort siste sesongene, men akkurat idag - og spesielt etter Lørdag - så føles det blytungt at vi ikke sitter med offensive kaliber som Summerville og Rutter. At ikke ungdomslinjen vår består av to stk Gray, Gorman, og Boast.
Det fysiske fundamentet er på plass. Det er uhorvelig at man ikke er der som klubb at slike individualister kunne fått matching hos oss og ikke i Brighton, WH, reserve og ungdomsakademiene i Spurs og Cituy.

Så skal man så klart gi klubben en fjær i hatten for investeringene i Rodon, Ampadu, Longstaff og Bogle for rundt 34-35 mill. 4 spillere  av en kvaliteten, rundt 25-27 år, er jo mildt sagt imponerende og mest sannsynlig helt avgjørende for og kunne bygge opp et godt nok sportslig fundament i årene fremover.

Cherry

Får vi i gang Tanaka så mener jeg han kan tilføre oss mye fra midtbanen.
Han ble uheldigvis skadet tidlig i sesongen, Longstaff og Stach ble handlet inn- og da var det ikke "plass" til ham i Farke`s hode. 
Etter Wolves kampen som vi snudde var jeg forventningsfull til fortsettelsen - men så er det jo som om midtbanen vår blir "kledd av " i perioder, enten det eller spilt igjennom pga manglende press fra våre der fremme.
Det er mye motor i Ao, og han som en diamant på midten kan være innertier.

Mulig vi kan klare oss med en skjev 3èr bakover, der Ampadu/Longstaff kan falle ned ...men dette er langt fra Farke oppsett av 11`ver da.
Det skal nevnes at Okafor tilfører oss enorm kraft fremover - han må inn igjen.

Milou

Som vanleg etter eit tap er det jaktsesong på syndebukkar. Og det er tre namn som går igjen i denne tråden. No såg eg kun andre omgang, men av det eg såg var Harrison og/eller Aaronson involvert i stort sett alle sjansar som vi skapte. Og vi skapte sjansar, noko som xg på 2.68 er eit bevis på.

At Struijk gjer så mykje feil i denne kampen klarar eg heller ikkje å sjå. Han var ikkje direkte involvert i måla til Burnley og gjorde manns-jobb som angripar dei siste minutta.

Det er heilt klart mykje å retta på. At vi taper ein enkelt kamp kan vere basert på tilfeldigheiter, men det er ikkje første kampen at Farke meiner vi er det beste laget sjølv om vi taper. Å peike ut desse 3 som syndebukkar på bakgrunn av denne kampen er likevel skivebom.

No skal eg ikkje eg bidra til jakten på syndebukkar, men Stach var den spelaren som skuffa meg mest i denne kampen. Det er vel andre gong i år at han sviktar i markeringa ved mål i mot, og i tillegg gjer han ein del enkle feil. Han er likevel heilt klart eit talent som vi kan få mykje glede av framover, så eg har ingenting imot å gje han meir tid.

HåvardK

Quote from: Milou on October 22, 2025, 05:43:50Som vanleg etter eit tap er det jaktsesong på syndebukkar. Og det er tre namn som går igjen i denne tråden. No såg eg kun andre omgang, men av det eg såg var Harrison og/eller Aaronson involvert i stort sett alle sjansar som vi skapte. Og vi skapte sjansar, noko som xg på 2.68 er eit bevis på.

At Struijk gjer så mykje feil i denne kampen klarar eg heller ikkje å sjå. Han var ikkje direkte involvert i måla til Burnley og gjorde manns-jobb som angripar dei siste minutta.

Det er heilt klart mykje å retta på. At vi taper ein enkelt kamp kan vere basert på tilfeldigheiter, men det er ikkje første kampen at Farke meiner vi er det beste laget sjølv om vi taper. Å peike ut desse 3 som syndebukkar på bakgrunn av denne kampen er likevel skivebom.

No skal eg ikkje eg bidra til jakten på syndebukkar, men Stach var den spelaren som skuffa meg mest i denne kampen. Det er vel andre gong i år at han sviktar i markeringa ved mål i mot, og i tillegg gjer han ein del enkle feil. Han er likevel heilt klart eit talent som vi kan få mykje glede av framover, så eg har ingenting imot å gje han meir tid.
Når vi har så mye overtak og posession, er det vel ganske naturlig at angrepsspillerne er involvert i sjansene vi skaper. Når disse ikke blir omsatt i mål, må jo spillerne som er involvert tåle kritikk uten at dette skal beskrives som jakt etter syndebukker.