Kamp vs West Ham @ Elland Road fredag 24/10 kl 21.00 på Viaplay

Started by Killa, October 22, 2025, 08:08:45

Previous topic - Next topic

Ove and 5 Guests are viewing this topic.

Killa

Quote from: stian on Today at 09:57:45
Quote from: Kato on Today at 09:34:46Perri

Bogle - Rodon - Bijol - Gudmundsson

James - Longstaff - Amapdu - Stach - Okafor

Calvert-Lewin

Her mener jeg er vår sterkeste ellever når alle er fit. Mangler fremdeles spiss og tier. Hadde vi hatt Lucas Paqueta og en bedre spiss så tror jeg vi hadde havnet over midten i år.

Ganske enig i dette, bortsett fra at hva som er den beste elleveren må ses opp i mot hvem vi spiller mot. Særlig Aaronson vs. James kan være et spørsmål om hvorvidt man trenger Aaronsons løps-/arbeidskapasitet, som har blitt et lite varemerke for ham.

Ellers betyr dette oppsettet at vi har truffet godt på signeringene vi har gjort, det er mange nyinnkjøpte fjes her. Personlig er jeg positivt overrasket over DCL og Okafor som jeg synes har tilført mye nytt til laget, uten at vi har sprengt kontoen.

Jeg er litt overrasket over at ingen nevner Gnonto i diskusjonen rundt vår beste ellever. Når han er frisk og får spilt seg i form er han virkelig et aktivum for oss, og han har vist før at han håndterer PL bra! En av få i stallen som kan skape noe på egenhånd ut av intet. Jeg savner Willy om dagen!!

Myhre10

Quote from: Kato on Today at 09:20:05
Quote from: leedslife on Today at 09:14:59
Quote from: Kato on Today at 08:34:02Tre ting å ta med oss videre:

1. Det er ikke farlig å bytte ut spillere fra kamp til kamp. Bijol får det tøft når han kastes inn etter 8 kamper på benken. Det tar tid å tilvenne seg tempoet i PL. Jo lengre de blir sittende på benk, jo vanskeligere blir det å levere når du kommer inn. I går leverte Bijol bra (vet ikke om han spilte fordi Struijk er syk). Ser Farke nevnte det på pressekonfernsen. Jeg tror det er mye mer å hente fra denne stopperen når han får kamper, spilt sammen Rodon osv. Langt fra så svak med beina som enkelt her inne predikerte. Kan ikke forestille meg han mister plassen til neste kamp.

2. Lucas Perri er en klar førstekeeper. Tilstedeværelsen er noe helt annet. God med beina i går, trygg ute i feltet. Kjøpt inn som førstekeeper, og det skal han være. Keeper trenger trygghet, og da kan ikke manageren vingle.

3. Det finnes en fotballspiller en eller annen plass der inne hos Brenden Aaronson. Blitt sterkere og raskere. Må holdes unna for mye duellspill. Med ball er han i klar fremgang, mye mer gjennombruddskraft. Passer langt bedre når han kan starte litt ute på siden og skjære innover. Der ute er det ikke like mye dueller. Passer fint at vi har to helt ulike spilletyper på høyresiden i James og Aaronson. En spiller som har frustrert mye, senest forrige kamp. I går var han god.
Har ikke Perri vært skadet?

Jo, men han ble sittende på benken da han var tilbake etter skade.

Perri satt en kamp på benk etter å ha vært skadet nesten 2 måneder, ganske som forventet og normalt når man har vært ute lenge, skjønner ikke hva det har med at manageren vingler 🤔