Kamp vs Burnley @Elland Road fredag 1.mai kl 21

Started by Asbjørn, April 26, 2026, 22:26:48

Previous topic - Next topic

Hallgeir *, ingve1960, Reaney and 4 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

...bare å legge cupen bak seg. Nå er det igjen serien som gjelder - og sesongens mål: Å beholde plassen.

Bonuskampenes tid er forbi. Nå må vi sikre de poengene som trengs for å bli matematisk sikre. Og skulle vi ikke klare å score på Burnley (de har vært flinke til å hindre oss i det i det siste) så har vi tre kamper etterpå å gjøre opp for oss. Men anyways, Burnley først.

De er i elendig form. Siste 8 har gitt 0-2-6. De har sluppet inn 68 mål så langt - på 34 seriekamper. Det er i stor kontrast til de 16 de slapp inn forrige sesong, på 46 seriekamper. Dengang het det at de øvde foran opprykket, å være bunnsolide defensivt i PL når de kom opp igjen. DET har de ikke klart.

Men, de har vært flinke å hindre oss i å score. I høst gjorde vi to tabber og klarte å tape 2-0 for de. Heller ikke forrige sesong scoret vi på de. 0-0 borte og tap 1-0 hjemme. 2.januar 2022 var sist vi scoret mot de, da vi vant 3-1 hjemmei PL.

Har Scott Parker et overtak på Daniel Farke? Vi får se. Farke har i alle fall plenty med eksempler på hva som IKKE fungerer mot de.

Lagmessig så er vel Darlow tilbake i mål og Justin må brukes til venstre. Ellers blir det nok mye som det har vært i det siste. Mon om ikke både Rodon og Stach starter forresten.

...og ja, eg tar turen. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Denne blir viktig.
Seier her, så senker jeg skuldrene ned til sånn ca på høyde med ørene.
Får håpe spillerne ikke tar begrepet "Arbeidernes fridag" helt bokstavlig :-)

auren

Regner med at Gudmundsson ikke rekker kampen, så håper på følgende oppstilling i 4-3-3:

Darlow - Bogle, Rodon, Struijk, Justin - Tanaka, Ampadu, Stach - Aaronson, DCL, Okafor

Det blir nok den faste oppstillingen i 3-4-2-1 antar jeg, men at Justin kommer inn for Gudmundsson og at Rodon tar plassen til Justin.

Her må vi kjøre på fra start, slik vi gjorde mot Wolves. Få kampen avgjort i første omgang.

Tips: 2-1 (Aaronson og DCL).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

...vi har vel ikke møtt Burnley i 3-5-2 (3-2-4-1) så kanskje den funker bedre mot de enn 4-3-3 som vi vel har hatt i de tre siste møtene...
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Rodon må inn også ser jeg ingen grunn til og begrense Longstaff til 5 minutter basert på prestasjonene sentralt på midtbanen siste to kamper.

Cherry

Her er det "Full Throttle " som gjelder , denne SKAL vi vinne!
ALT av offensiv styrke skal benyttes, og vi SKAL ha overtaket gjennom HELE kampen.

Burnley er ikke gode, men de ER ett PL lag som fortjener respekt, men ikke frykt....
Håper Farke TØR å stille offensivt, slik at vi kan skaffe oss tidlige mål - og fortsette med fullt øs gjennom kampen - da får han også Elland Road med seg,!
Vi fans`er mer spente enn det spillerne bør være ...fra start.

Ønsker meg: 
Darlow
Rodon-Strujic-Justin (Gudmundsson antagelig skada)
Gnonto-Tanaka-Stach (om han er klar)-Ampadu-Okafor
DCL-Nmecha

I tillegg håper jeg at Piroe nå får noen flere minutter snarlig.
Bogle med nedadgående kurve, dropper han fra start - i tillegg syns jeg at Brenden løper uten mål og mening igjen...og skaper for lite.

leedslife

Darlow - Rodon, Bijol, Strujik - Bogle, Stach, Ampadu, Longstaff, Justin - Okafor, DCL for meg. evt Brenden for Longstaff.

Trenger farta til Rodon for og tørre og stå høyere med laget/wingbackene i banen. Han er også langt mer posessionorientert i og tre opp mellom linjene.
Bijol og Strujik blir viktige i forhold til dødballer. Regner med vi får en 90 minutter der vi får flust av cornere og lange innkast (som vi så mot Sunderland hjemme da Bijol ikke spilte).
Justin sier seg selv i Gudmundssons fravær. Kunne egentlig tenkt meg Brenden og Okafor på banen da jeg ser på de som de eneste store truslene i overgangsspillet. Burnley vil gjøre feil og det vil komme muligheter der de er sårbare.
Stach går jo hodet over samtlige i denne troppen hva gjelder kvalitet. Her er det bare og gi et skrin med piller - han må spille.
Selv om jeg og Farke ikke deler samme syn så har jeg et sterkt ønske om Longstaff fra start i form av hans erfaring og ikke minst gode dødballfot. På de få minuttene han har hatt denne sesongen så synes han kommer i gode posisjoner rundt motstanderens boks. Må jo være mulig og ta den risikoen når man har en stopper som spiller DM i Ampadu - samt tre stoppere igjen bak han der han ene er en av ligaens raskeste forsvarsspillere.
DCL må sette de sjansene han får og ER må være med fra start til slutt.
Bingo og vi er klarert for neste sesong.

Regner med de kommer i 5-4-1 med Flemming på topp. God fot i Anthony. God dødballlfot i Ward Prowse. De vil garantert komme i posisjoner ila kampen.

Vi dominerte de borte. Men da var det et ferdigscoret innlegg fra Walker på 1-0 og en utrolig scoring på 2-0 som gjorde at de ikke trengte og gjøre så mye mer i posession den kampen.

Så er det kveldskamp under flomlys på ER.
Tror det gir oss energien og trøkket vi trenger.

Tips: 2-0

Eriksen55

Vil se følgende lag:

Darlow

Rodon
Bijol
Strujik

Longstaff - innover vingback
Ampadu
Stach
Justin

Gnonto
DCL
Okafor

Reaney

Alle tipper Leeds seier. Kampen går på Elland Road på en fredag og en fridag. Husker godt en annen kamp på Elland Road på en fredag og en fridag. Langfredag 2019. Leeds - Wigan 1-2. Et gedigent "bananskall" som kostet oss direkte opprykk.
Jeg stopper her.

Killa

Quote from: Eriksen55 on Today at 12:49:07Vil se følgende lag:

Darlow

Rodon
Bijol
Strujik

Ampadu
Stach
Justin

Gnonto
DCL
Okafor

VET vi at Gudmundsson er ute? Eller er det bare basert på det vi så på skjermen i går?

Eriksen55

Quote from: Reaney on Today at 13:15:53Alle tipper Leeds seier. Kampen går på Elland Road på en fredag og en fridag. Husker godt en annen kamp på Elland Road på en fredag og en fridag. Langfredag 2019. Leeds - Wigan 1-2. Et gedigent "bananskall" som kostet oss direkte opprykk.
Jeg stopper her.

Bra du stopper, for dette er bare rør og tullball. Absolutt ingen sammenheng med verken 2019, langfredag og 1 mai i 2026.

Asbjørn

Quote from: Killa on Today at 13:16:14VET vi at Gudmundsson er ute? Eller er det bare basert på det vi så på skjermen i går?
Det er basert på det Farke antok at det var på pressekonferansen etter kamp.
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Quote from: Killa on Today at 13:16:14

Darlow

Rodon
Bijol
Strujik

Ampadu
Stach
Justin

Gnonto
DCL
Okafor

VET vi at Gudmundsson er ute? Eller er det bare basert på det vi så på skjermen i går?

Farke fryktet hamstring skade. Men ikke sett noe bekreftet enda.

leedslife

Quote from: Reaney on Today at 13:15:53Alle tipper Leeds seier. Kampen går på Elland Road på en fredag og en fridag. Husker godt en annen kamp på Elland Road på en fredag og en fridag. Langfredag 2019. Leeds - Wigan 1-2. Et gedigent "bananskall" som kostet oss direkte opprykk.
Jeg stopper her.
Var det under flomlys?

Hawley

Quote from: Eriksen55 on Today at 13:32:30
Quote from: Killa on Today at 13:16:14

Darlow

Rodon
Bijol
Strujik

Ampadu
Stach
Justin

Gnonto
DCL
Okafor

Farke fryktet hamstring skade. Men ikke sett noe bekreftet enda.
Er Byram helt ute? Spilt alt de to foregående sesonger og knapt ett minutt i år - brutale greier

Eriksen55

Quote from: leedslife on Today at 13:46:18
Jeg stopper her.
Var det under flomlys?

Det var flomlys, men det var Halogen og ikke LED. LED statistikken er mye bedre enn Halogen statistikken.

Vi har aldri spilt med LED på 1 mai

Asbjørn

Quote from: Eriksen55 on Today at 14:16:23Det var flomlys, men det var Halogen og ikke LED. LED statistikken er mye bedre enn Halogen statistikken.

Neida - det var ikke flomlys. Jeg var der... Det så så lovende ut, lede 1-0 mot ti mann og alt det der. Kampen startet altså kl 3 PM engelsk tid, 19.april 2019.
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Quote from: Asbjørn on Today at 14:21:27
Quote from: Eriksen55 on Today at 14:16:23Det var flomlys, men det var Halogen og ikke LED. LED statistikken er mye bedre enn Halogen statistikken.

Neida - det var ikke flomlys. Jeg var der... Det så så lovende ut, lede 1-0 mot ti mann og alt det der. Kampen startet altså kl 3 PM engelsk tid, 19.april 2019.

Beklager. Går litt i surr med alle de statistikkene  ::) 

Reaney

Ja, ja. Eriksen 55. Rørebøtter som meg skulle nok holdt helt kjeft. Men når man som i går for ente gang blir svikta som supporter i en avgjørende kamp, så kan jo alt annet enn hellig skje på fredag også.