Kamp: vs Bristol C @Ashton Gate, lørdag 26.10. 2024 kl. 13:30 på LUTV

Started by Asbjørn, October 23, 2024, 16:14:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Graham Smyths The Verdict av denne kampen :)
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-ongoing-assignment-is-not-a-symptom-of-daniel-farke-failure-graham-smyths-verdict-4841320

No promotion bids were harmed in the making of Leeds United's 0-0 draw at Bristol City.
Sometimes it's fine to just be fine and Leeds were fine at Ashton Gate. Not great, not at their best by any stretch, but fine. Possessional dominance? Check. Defensive solidity? Check. Control? Check. Chance creation? Check. Goals? No. But none at the other end made it seven clean sheets from 12 Championship outings this season.

Leeds-Live og Beren Cross har en lignende innfallsvinkel:
Clean sheets and a rock-solid defence will see Leeds United playing Premier League football next August. Daniel Farke has staked that future on his backline being the meanest in the division after their sixth clean sheet of the season on Saturday.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/always-goes-up-leeds-uniteds-30238637

...så skal Nancy Froston og The Athletic  også få sin sjanse :)

https://www.nytimes.com/athletic/5874260/2024/10/26/bristol-city-0-0-leeds-united/

It is easy to split the three games since the international break in half to show both Leeds at their best, and Leeds when they are coasting. In the 2-0 win over Sheffield United and the first half of the 2-1 win over Watford they were electric — and proved their credentials as the best team in the division. By contrast, the second half against Watford and a flat showing against Bristol City were sub-par.

PS! Leeds har 7 clean sheets så langt i serien...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: Asbjørn on October 27, 2024, 11:01:47Graham Smyths The Verdict av denne kampen :)
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-ongoing-assignment-is-not-a-symptom-of-daniel-farke-failure-graham-smyths-verdict-4841320

No promotion bids were harmed in the making of Leeds United's 0-0 draw at Bristol City.
Sometimes it's fine to just be fine and Leeds were fine at Ashton Gate. Not great, not at their best by any stretch, but fine. Possessional dominance? Check. Defensive solidity? Check. Control? Check. Chance creation? Check. Goals? No. But none at the other end made it seven clean sheets from 12 Championship outings this season.

Leeds-Live og Beren Cross har en lignende innfallsvinkel:
Clean sheets and a rock-solid defence will see Leeds United playing Premier League football next August. Daniel Farke has staked that future on his backline being the meanest in the division after their sixth clean sheet of the season on Saturday.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/always-goes-up-leeds-uniteds-30238637

...så skal Nancy Froston og The Athletic  også få sin sjanse :)

https://www.nytimes.com/athletic/5874260/2024/10/26/bristol-city-0-0-leeds-united/

It is easy to split the three games since the international break in half to show both Leeds at their best, and Leeds when they are coasting. In the 2-0 win over Sheffield United and the first half of the 2-1 win over Watford they were electric — and proved their credentials as the best team in the division. By contrast, the second half against Watford and a flat showing against Bristol City were sub-par.

PS! Leeds har 7 clean sheets så langt i serien...

Denne artikkelen er inne på det.

Vi står i en god rekke, men kvaliteten må opp foran eget mål og motstanderens mål i avgjørende faser i kampen.
Målet i mot på overtid mot Sland i en kamp vi styrer totalt.
Se på sjansene til Piroe, Joseph på 2-1 mot Watford. Vi burde enkelt punktert den kampen.
Sjansene i går.
Mesterlag er avhengig av at de rollene i laget dukker opp og leverer.
Alt annet er så solid som du får det.

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on October 27, 2024, 11:01:47Leeds-Live og Beren Cross har en lignende innfallsvinkel:

Eg var litt kjapp mht å velge analyseartikkel fra Leeds-Live (skjønt den eg valgte var god den...) men det er i dennne Beren Cross skriver 'opinion'

Beren Cross setter eg stor pris på. :)

Here are our four talking points from Leeds United's 0-0 draw with Bristol City at Ashton Gate in the Championship as the hosts kept the visitors at bay in a forgettable stalemate.

Burnley remain the only side in the division on a longer unbeaten streak (nine) than the Whites (seven). Bristol, incidentally, are keeping pace on seven of their own, though they only have two wins in that run.

As we saw last season, when United stretched out a 15-match run without defeat at the start of 2024, runs like this are so important for league position. Momentum breeds momentum and taking that clean sheet, with a point, will make this a far more positive week ahead of the Plymouth Argyle fixture.

Og, obs, nå er Gnonto også på fire gule :o

Rodon was joined on the tightrope by Wilfried Gnonto at Ashton Gate, so their absences are almost certainly in the post for Farke before December 7.

Sam Byram, who will almost certainly switch over to cover Bogle next weekend, could go into the centre with Struijk or Josuha Guilavogui, new in yesterday, could be parachuted in at short notice now. Ultimately, Farke will be able to breathe a sigh of relief that their bans are being spread out.

A clear week ahead of the team
Three matches in eight days feels like nothing compared to the three in six United had endured before the last international break. However, this has been another hectic week for the squad to adjust to, directly after the break too.

After rushing back from the other side of the world to play, with great success, against Sheffield United last week, it's easy to forget the load built up for some of the players. Firpo got his break a little sooner because of his suspension, but Brenden Aaronson and Ao Tanaka have carried game after game in their legs off the back of those long-haul flights.

They and the rest of the side will now take a couple of days off to calm the load, as Farke would say, before tackling Plymouth with a clear week at Thorp Arch. Seven points from the last nine available is a good return, given the relative form of their opponents and the two-point average they need to keep going with.

A clear week with proper training, as opposed to recovery sessions, allows time for Byram to now prepare as Bogle's replacement and more time for Guilavogui on the training pitches with his new colleagues.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/farkes-sigh-leeds-united-relief-30238616
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Quote from: leedslife on October 27, 2024, 10:51:10
Quote from: HåvardK on October 27, 2024, 10:06:44
Quote from: leedslife on October 26, 2024, 19:57:11Benken idag er jo ikke i nærheten i kvalitet av de som er i 11éren bortsett fra Joseph.
Ikke i nærheten.
Du har Salmon og Bamford. Men de er mest sannsynlig ukevis på feltet for å være up for it.

Kanskje ikke. Så tror jeg ikke at det blir bedre av at de som sitter der (også rent fysisk de første 20 minuttene fram til ca 60 minutter) ikke får prøvd seg på nivået. Schmidt (eller er det Schmitt?) må jo sannsynligvis spille 90 minutter ganske så snart, og da vil jo det å få kjenne på nivået være til hjelp. Han har altså ikke fått et eneste minutt de to siste kampene.
Han har nok en løsning. Enn så lenge legger Farke og teamet brikkene såpass bra at vi dominerer hvert lag vi møter om det er borte eller hjemme. Dette Bristol laget bombarerte Stoke borte forrige kamp. I går skapte de knapt en sjanse på egen hjemmebane.
Vi spiller tross alt opp mot den beste fotballen på 20-25 år.
På gjennomføringer og resultat er vi oppe på et nivå vi bare har vært på under Bielsa.
Ifht klubbhistorie og ligahistorie tar vi stadig milepæler og slår rekorder.

Rekken før og mellom disse to kapasitetene har vi altså hatt Evans, Hockaday, Rosler, TC, Marsch.....

Helt ærlig så forstår jeg ikke helt fokuset hvis man setter det opp i et perspektiv med eksempler på trenere over som har vært så langt unna i form av resultat, faglig egnethet, erfaring og personlighet.
Men for all del. Det er godt mulig det er noe du og Kato ser som jeg ikke ser.
Jeg syns du argumenterer godt, til dels svært godt. Og vi er sikkert flere enn to som trenger å se ting i et større perspektiv, leedslife. Men det er ingen av oss som har trukket noen sammenligning mellom Farke og f eks Evans. Imidlertid stiller vi spørsmål (nei, ikke spørsmålstegn. Det er noe man SETTER.) ved først og fremst to ting: Manglende rullering og evnen til å påvirke kampbildet underveis i kamper. Der har han noe å gå på, og det har etter mitt skjønn ikke blitt noe bedre denne sesongen.
Jeg tillater meg også å prøve å nyansere din påstand at vi spiller så glitrende fotball. Det syns jeg ikke var tilfellet i går. Jeg syns det var en frustrerende dårlig kamp av begge lag. Og det får i tilfelle så være at BC ble spilt akkurat så dårlige av oss - jeg står fortsatt for den påstanden.
@Asbjørn : Tror du misforstår meg når du antar at det er slik at jeg på død og liv ØNSKER å se Schmitt på vb i 90 minutter. Imidlertid tror jeg det er fornuftig at han får kjenne på det å spille kamper før han blir nødt til det pga skader og suspensjoner.

leedslife

Quote from: HåvardK on October 27, 2024, 16:35:20
Quote from: leedslife on October 27, 2024, 10:51:10
Quote from: HåvardK on October 27, 2024, 10:06:44
Quote from: leedslife on October 26, 2024, 19:57:11Benken idag er jo ikke i nærheten i kvalitet av de som er i 11éren bortsett fra Joseph.
Ikke i nærheten.
Du har Salmon og Bamford. Men de er mest sannsynlig ukevis på feltet for å være up for it.

Kanskje ikke. Så tror jeg ikke at det blir bedre av at de som sitter der (også rent fysisk de første 20 minuttene fram til ca 60 minutter) ikke får prøvd seg på nivået. Schmidt (eller er det Schmitt?) må jo sannsynligvis spille 90 minutter ganske så snart, og da vil jo det å få kjenne på nivået være til hjelp. Han har altså ikke fått et eneste minutt de to siste kampene.
Han har nok en løsning. Enn så lenge legger Farke og teamet brikkene såpass bra at vi dominerer hvert lag vi møter om det er borte eller hjemme. Dette Bristol laget bombarerte Stoke borte forrige kamp. I går skapte de knapt en sjanse på egen hjemmebane.
Vi spiller tross alt opp mot den beste fotballen på 20-25 år.
På gjennomføringer og resultat er vi oppe på et nivå vi bare har vært på under Bielsa.
Ifht klubbhistorie og ligahistorie tar vi stadig milepæler og slår rekorder.

Rekken før og mellom disse to kapasitetene har vi altså hatt Evans, Hockaday, Rosler, TC, Marsch.....

Helt ærlig så forstår jeg ikke helt fokuset hvis man setter det opp i et perspektiv med eksempler på trenere over som har vært så langt unna i form av resultat, faglig egnethet, erfaring og personlighet.
Men for all del. Det er godt mulig det er noe du og Kato ser som jeg ikke ser.
Jeg syns du argumenterer godt, til dels svært godt. Og vi er sikkert flere enn to som trenger å se ting i et større perspektiv, leedslife. Men det er ingen av oss som har trukket noen sammenligning mellom Farke og f eks Evans. Imidlertid stiller vi spørsmål (nei, ikke spørsmålstegn. Det er noe man SETTER.) ved først og fremst to ting: Manglende rullering og evnen til å påvirke kampbildet underveis i kamper. Der har han noe å gå på, og det har etter mitt skjønn ikke blitt noe bedre denne sesongen.
Jeg tillater meg også å prøve å nyansere din påstand at vi spiller så glitrende fotball. Det syns jeg ikke var tilfellet i går. Jeg syns det var en frustrerende dårlig kamp av begge lag. Og det får i tilfelle så være at BC ble spilt akkurat så dårlige av oss - jeg står fortsatt for den påstanden.
@Asbjørn : Tror du misforstår meg når du antar at det er slik at jeg på død og liv ØNSKER å se Schmitt på vb i 90 minutter. Imidlertid tror jeg det er fornuftig at han får kjenne på det å spille kamper før han blir nødt til det pga skader og suspensjoner.
Akkurat denne sesongen har han jo måtte rullere i større grad på grunn av skader.
På generelt grunnlag synes jeg det er veldig vanskelig å mene for mye om det da man sitter med lite informasjon om hvem som er tilgjengelig for hver trening og til de ulike sekvensene.
Feks Schmitt så kan det jo hende at det rett og slett er for tidlig mtp landslagspausen som var og en stor mangel på spillere på feltet for å dyrke han som rollespiller inn i en 11eren.
Synes også feks at en signering som Byram var en smart overgang inn mot gruppa i form av sin person og erfaring både for Farke men også Leeds. Jeg vet ikke helt om dette gav mening, men enkelte spillere er nok ment som rollespillere, treningsspillere og har attributter og personlige karakteristikker som klubben henter større marginer på utenfor banen, i garderoben og på feltet enn som en "starter" eller større bidragsyter ila 90, hvis denne formuleringen i det hele tatt gir mening.
Tror også man i dagens fotball i større grad ser taktiske småjusteringer underveis i kamper enn gode gamle 90/2000 med Robson der man byttet 3 for 3 like. Man skal være forsiktig å gjøre noe så simpelt som fotball om til et slag sjakk, men bare informasjonsflyten i rolle, eget system, motstander, motspillere etc er tidkrevende og noe som er umulig å sette ut i spill hvis man er dårlig til å påvirke et kampbilde eller mottrekk - tror jeg.
Nå skal jeg ikke sammenligne Farke opp mot spillsystem og trenere de siste tiåret, men hva som kreves som inidivuellspiller i avanserte roller i kollektiv og system er langt mer krevende idag enn tidligere. Så kan resultatet vise seg vel så effektivt i et direkte Warnock tankesett som det man skisserer i mitt tilfelle med Farke og Bielsa.
Så er det absolutt helt innafor for meg hvis andre synes dette Leeds laget ikke er deres cup of tea.
I det store og hele er vi såklart en average klubb på nivå 2, med spillere på nivå 2, trenerteam på nivå 2 og et eierskap uten allverdens med erfaring.
Men statistisk fra Farke i denne divisjonen og det Leeds har levert til nå så er det absolutt i det øvre sjiktet hva gjelder gjennomføringer gjennom 90 minutt og poeng over en sesong.
Selv om Gray fikk så ørene flagret etter møte med han Preston vingen på bortebane i fjor så shippet vi han altså ut noen måneder senere. Ikke på free transfer, men til en toppklubb i europeisk målestokk.
Det jeg mener er at noen ganger får man inntrykk av at vi står på stedet hvil og egentlig har best av å bare etablere oss på nivå 2. Og dette sier jeg på generelt grunnlag, men det overrasker meg at forumet er såpass "negativt" og har vært siste halvannet året. Men det sitter også mange rutinerte menn og kvinner her så det er godt mulig at jeg for en gang skyld er litt naiv og godtroende på dette prosjektet.
Med det så må jeg si det er en spillmessig utvikling i dette prosjektet samtidig som vi utvikler individer på et nivå vi aldri før har vært borti.
Med tanke på hvilken klubb han overtok og hvor kneblet godeste Farke var første sesong og sommeren igjen etterhvert ble så er det beundringsverdig hva han har fått til.

Og hvis jeg gav inntrykk av at det er en feiende fotball vi spiller mot Bristol så er jeg nok litt yr på tastaturet.
Det Leeds leverer er i stor grad soliditet og som har konturene til et mesterlag - i mine øyne.
Defensivt og i balanse er det outstanding. Krydret med individuelle spillere på et særs høyt nivå.
Det fotballtekniske eller underholdningsaspektet er ikke i nærheten av Bielsa.
Heller ikke Maresca og Leicester i fjor.
Farke treffer ingen fotballromantikere med sitt tankesett, men jeg tror det er et utrolig mye bedre fundament for videre klubbdrift og progresjon enn feks de to andre.

Kato

Etter en fantastisk periode i januar, februar og mars endte vi altså med 3-2-5 på de siste 10 kampene i april og mai etter å ha feid over alt i tre måneder før det. Tar man de siste 9 ser det enda verre ut, 2-2-5.

Det er fullstendig kollaps, hverken mer eller mindre. Er det noen som har spurt seg hvordan det kunne skje?
Jeg ser ingen andre svar enn slitasje, og manglende bruk av stall. Det kostet oss et soleklart opprykk. 8 poeng på de siste 9 kampene. Spillerne så kjørte ut, vi analyserte det med en gang det smalt.

Nå er det på med det samme igjen. Samme lag, samme bytter, på samme tid. Samme spillere som får minutter.

Det går ikke an å si at stallen er for svak, den stallen som koster mest i lønn gjennom tidene i Championship. Fakta er at Byram, Rothwell og Tanaka stort sett hadde spilt 0 før de ble kastet innpå fra start. Bamford, Gelhardt, Schmitt, Debayo og Crew sitter på benk stort sett uten minutter i det hele tatt. Hvordan skal de da levere hvis de ikke får spille, og må kastes inn? Det er bare Joseph og Solomon på den benken som har minutter i banken. Vi er på tannkjøttet i oktober, og må hente spillere som er sluttet og spille fotball. Ja vi har våre skader. Men vi kan ikke ende med samme kollaps som i fjor. Siste 30 i går var grusomt, null energi, null gjennombrudd, kun slow-motion fotball. Og begrunnelsen er belastning, international-break osv. Vi kan jo ikke skylde på belastning når det er 13 spillere som får minutter.

Vi blir jo langt svakere av å bruke slitne spillere, enn friske spillere fra benk. I tillegg mister spillerne på benk både fitness, motivasjon, og tilvending til tempo i kamper når de blir sittende å smake treflis.

Farke kan være så dyktig han bare vil, vi ser selvsagt ingenting fra sofakroken. Men det vi ser, er laguttak, spillestil, og bytter underveis i kamper. Managerens viktigste jobb. Vi har den klart beste stallen i denne divisjonen, Farke er ingen tryllekunstner. Vi har en benk jeg er bombesikker går utenpå det meste i denne divisjonen. Ingen rocket science å bruke de spillerme. Se på alle andre lag, de bytter i en helt annen frekvens enn oss.

I min verden parkerte dette opprykket i fjor. Vi må lede med 20 poeng 1. april for at jeg tror vi skal rykke opp.

leedslife

Vi kommer oss til PO finale på Wembley mot Soton etter at vi plukker Norwich fra hverandre over to kamper. Det er (kanskje) et skudd (James) stolpe ned på strek og ut kontra ned på strek og inn som hindrer oss fra at vi spiller PL denne sesongen.
Vi spiller inn 90 poeng i en sesong der vi kommer ekstremt skjevt ut og er halsende etter helt fra start som bunner i sportslig avdeling og spillerlogistikk - ikke av utøvende personell på banen eller på benken.
Det er bare Ipswich som taper færre kamper over hele sesongen.
Toppnivået til Leeds var høyest i ligaen - desverre med den skjeve starten og i en sesong der nr1 og n2 tar henholdsvis 97 og 96 poeng så står det tidvis mellom 4 lag nesten helt inn.
Jevnt over er det jo du selv som stadig har kommentert at "dette Leeds laget" ender midt på tabellen, nedre halvdel eller rykker ned ut fra hvor prekær situasjonen rundt overgangslogistikk og eierskifte var på sitt verste.

Jeg tror du langt på vei undervurderer jobben til Farke og Leeds, konkurrerende klubber og trenere, nivå på liga samt at du overvurderer dine egne analytiske evner og oftest finner en "enkel" og kjapp løsning i en prestasjonsidrett som har ekstremt mange faktorer.

Overraskende litt av det samme enkle argumentene som ble servert også i Bielsas tid.
Joda, han hadde en stahet ved seg og uten tvil helt ekstreme krav, men det er også en trener som holder seminar og fag for de aller beste trenerene både fagmessig og resultatmessig i verden.

Lite av argumentene dine som ei backes særlig godt opp av statestikk. Det er en veldig tynn suppe du serverer.
Men det er jo påstander som man kan bruke i det uendelige som feks mentalt. At omgivelser og presset blir for stort. Og grunnen til at vi rykket opp under Bielsa og i det hele tatt presterte i PL første ses var pga tomme tribuner.

Men jeg er enig i en ting og det er at denne Leeds stallen er sterkest og klart best i ligaen denne sesongen.
Det er direkte opprykk vi skal konkurrere om. Ingenting annet vil være godt nok.
Og selv med et utfordrende overgangsvindu så gikk langt mer sømløst enn i fjor så det kan ikke være noe unmskyldning denne sesongen.
Så hele diskusjonen her vedr Prosjekt Farke vil jo vise seg tydelig innen kort tid.

Milou

Eg ser det er mange innlegg som går på at dette var ein dårleg kamp og at Bristol City var eit dårleg lag som vi burde tatt 3 poeng mot. Dette er eg ikkje utan vidare einig i. Eg er einig i at det var ein lite underhaldande kamp, men når det gjeld defensiv kvalitet var dette ein godt gjennomført kamp av begge lag. Eg vil påstå at med unntak av WBA (i ein kamp der det var turbulens i Leeds-stallen), og kanskje Burnley, er det ingen lag som har hatt ein betre defensiv kamp mot oss denne sesongen. Dette var ein kamp der begge lag hadde størst fokus på å unngå å tape kampen, og dermed blir det ofte mindre underhaldande. Leeds klarte likevel å skape nok sjanser til at vi hadde fortent å vinne. 

Når det gjeld debatten rundt Farke i høve til Bielsa, så må eg først og framst seie at det vil vere eit komlpement for nær kva som helst manager å bli samanlikna med Bielsa, og eg meiner at Farke har gjort seg fortent til dette. Dei er likevel relativt ulike på mange måte og der Bielsa sitt hovudfokus var på å spele god underhaldande fotball, har Farke meir fokus på defensiv kontroll. Resultatmessig er de eine nødvendigvis ikkje betre enn det andre, men underhaldingsverdien var naturleg nok betre med Bielsa. Likevel kunne Bielsa sitt lag også spele kjedelege kampar, mens Farke har bevist at det også er muleg å spele underhaldande jamvel om første prioritet er å ha kontroll, så heilt svart/kvitt er ikkje dette.

Kato

Quote from: Milou on October 27, 2024, 19:32:44Eg ser det er mange innlegg som går på at dette var ein dårleg kamp og at Bristol City var eit dårleg lag som vi burde tatt 3 poeng mot. Dette er eg ikkje utan vidare einig i. Eg er einig i at det var ein lite underhaldande kamp, men når det gjeld defensiv kvalitet var dette ein godt gjennomført kamp av begge lag. Eg vil påstå at med unntak av WBA (i ein kamp der det var turbulens i Leeds-stallen), og kanskje Burnley, er det ingen lag som har hatt ein betre defensiv kamp mot oss denne sesongen. Dette var ein kamp der begge lag hadde størst fokus på å unngå å tape kampen, og dermed blir det ofte mindre underhaldande. Leeds klarte likevel å skape nok sjanser til at vi hadde fortent å vinne. 

Når det gjeld debatten rundt Farke i høve til Bielsa, så må eg først og framst seie at det vil vere eit komlpement for nær kva som helst manager å bli samanlikna med Bielsa, og eg meiner at Farke har gjort seg fortent til dette. Dei er likevel relativt ulike på mange måte og der Bielsa sitt hovudfokus var på å spele god underhaldande fotball, har Farke meir fokus på defensiv kontroll. Resultatmessig er de eine nødvendigvis ikkje betre enn det andre, men underhaldingsverdien var naturleg nok betre med Bielsa. Likevel kunne Bielsa sitt lag også spele kjedelege kampar, mens Farke har bevist at det også er muleg å spele underhaldande jamvel om første prioritet er å ha kontroll, så heilt svart/kvitt er ikkje dette.

Syns det er drøyt å sammenligne Bielsa med Farke. Mens det var en underholdningsmessig fryd å se kampene med Bielsa, er det for første gang på 40 år tidvis kjedelig å se Leeds-kamper. Hadde aldri trodd jeg skulle havne der. Uansett hvor gode eller dårlige Bristol City er, det vi leverte siste 30 minutter på lørdag er noe av det tristeste jeg har sett av Leeds på år. Null gjennombrudd, null tempo, skapte nesten ingenting, så nesten ikke interessert ut i å vinne. Ikke mye av det Leeds jeg er blitt glad i fra den tiden Sheridan og Snodin styrte midtbanen, via Strachan og Speed til Bowyer og Kewell. Skjønner at du er uenig, men jeg ser ikke Leeds-identitet i dette evinnelige spillet i støtte. Struijk og Rodon må jo være topp fem i championship med antall touch på ball.

leedslife

Quote from: Milou on October 27, 2024, 19:32:44Eg ser det er mange innlegg som går på at dette var ein dårleg kamp og at Bristol City var eit dårleg lag som vi burde tatt 3 poeng mot. Dette er eg ikkje utan vidare einig i. Eg er einig i at det var ein lite underhaldande kamp, men når det gjeld defensiv kvalitet var dette ein godt gjennomført kamp av begge lag. Eg vil påstå at med unntak av WBA (i ein kamp der det var turbulens i Leeds-stallen), og kanskje Burnley, er det ingen lag som har hatt ein betre defensiv kamp mot oss denne sesongen. Dette var ein kamp der begge lag hadde størst fokus på å unngå å tape kampen, og dermed blir det ofte mindre underhaldande. Leeds klarte likevel å skape nok sjanser til at vi hadde fortent å vinne. 

Denne her måtte kommenteres og egentlig en viktig knagg hva gjaldt hele taktiske spekteret til Bielsa.
Vi spilte noen svært imponerende kamper under Bielsa da vi i stor grad ønsket motstander mest mulig på ball. 2-3 kamper i første sesong i PL, men kanskje den jeg husker best og som for meg var mest komplett var en tidlig kamp borte (tror jeg) mot Sheff Utd første sesongen i 18. Det var en taktisk masterpiece mot det som viste seg å være et høyt kompetent taktisk team i Wilder/Knill, en rival og på papiret sterk, sterk motstander.
Om jeg husker riktig ble vi tidlig i kampen avhengig av et bytte der Halme kom inn og var såpass trygg og inndrillet i rollen at man skulle tro han hadde flere års erfaring.
Det sier mye om hva som lå til grunn den gangen.
For et eventyr det må ha vært.

Jeg minnes flere som ønsket en mer pragmatisk fotball da Bielsa ble på det mest ekstreme rundt juletider 20(?)