Treningskamp: Manchester Utd. vs Leeds @ Strawberry Arena 19.07.25 kl 15:00

Started by Hallgeir *, July 18, 2025, 22:00:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Killa

Quote from: leedslife on July 20, 2025, 13:21:06Det var jo ikke allverdens til nivå overall.
Tror jeg vil trekke frem Bogle, Tanaka og Piroe. Synes de var svært overbevisende.
V siden i første helt fryktelig.
Men har veldig tro på dette laget.
Holder de seg skadefri og vi får inn de 2-3 kvalitetene til inn så står vi.

Ellers så Gnonto ut som han gjorde sist på høst/vinter parten han var i PL.
Han har vært tålmodig. Håper det er hans tid nå.

Gnonto: Han må vi ha med videre, fikk bevis på det i går også. Jobber utrettelig og er god til å finne medspillere framover i banen. Han har også noen mål i seg i PL tror jeg!

Piroe: Viser at han kan bli en joker i PL, ikke nødvendigvis som målscorer men med sitt gode overblikk og geniale stikkere inn i bakrom....

Gordon McUseless

Quote from: flynn on July 19, 2025, 22:07:41Noen andre som fikk Rasmus Kristensen-feeling av Gudmundsson? Voldsom innsats, og et ønske om å skape seg et rykte som en ekte viking i første match. Håper likhetene stopper der...

flynn
Jeg fikk faktisk det ja.
Det var et par situasjoner der han solgte seg så til de grader og ble skikkelig fintet ut. Litt sånn full fart i den ene og andre retningen til han var halveis på tribunen. Får sette det på overtenningsdebut kontoen og håper det ikke fortsetter sånn, men når det er sagt, så var det positive ting også.

stian

Quote from: Asbjørn on July 19, 2025, 21:05:39
Quote from: Lucas the Kop Cat on July 19, 2025, 20:44:54Så ikke kampen, og foreløpig kun kikket på klippet på LUTV med highlights som kanskje er litt biased, men vi virket mer trygge i pasningsspillet enn ManU. Kan det stemme?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Som spillerne også sier etter kampen, i første omgang var vi vel egentlig best mens Manchester kom sterkt mot slutten av kampen. Vi spilte egentlig 4-3-3, uvanlig nok for Farke, og det gav oss en fin base på midten.

Amorim etter kamp:

Det er verdt å merke seg skryten fra Amorim. En ting er at man ikke skal legge for mye i treningskamper, men når motstanderens manager ser at vi mestrer spill som funker i PL så har man gjort noe riktig.

Og ja, den varianten av 4-3-3 tror jeg vi kommer til å se mye av. Tror det kan passe både Ampadu og Tanaka. Særlig Tanaka kan få spille på godføttene sine i en litt «friere» eller mer offensiv rolle. Så ligger vel Stach an til å være tredjemann på midten i den formasjonen. Liker at Farke ser etter utvikling i spillmønstre og taktiske kort på hånden!

Russel_Doig

Quote from: stian on July 20, 2025, 21:54:10
Quote from: Lucas the Kop Cat on July 19, 2025, 20:44:54Så ikke kampen, og foreløpig kun kikket på klippet på LUTV med highlights som kanskje er litt biased, men vi virket mer trygge i pasningsspillet enn ManU. Kan det stemme?

Som spillerne også sier etter kampen, i første omgang var vi vel egentlig best mens Manchester kom sterkt mot slutten av kampen. Vi spilte egentlig 4-3-3, uvanlig nok for Farke, og det gav oss en fin base på midten.

Amorim etter kamp:

Det er verdt å merke seg skryten fra Amorim. En ting er at man ikke skal legge for mye i treningskamper, men når motstanderens manager ser at vi mestrer spill som funker i PL så har man gjort noe riktig.

Og ja, den varianten av 4-3-3 tror jeg vi kommer til å se mye av. Tror det kan passe både Ampadu og Tanaka. Særlig Tanaka kan få spille på godføttene sine i en litt «friere» eller mer offensiv rolle. Så ligger vel Stach an til å være tredjemann på midten i den formasjonen. Liker at Farke ser etter utvikling i spillmønstre og taktiske kort på hånden!

Longstaff spiller garantert!

Dennis

Som flere påpeker her var det en treningskamp. Men det er ting som var verdt å merke seg. Leeds hadde noen fine brudd og gode kombinasjoner så tidlig i sesongen. Etter hver som det ble mange bytter, ble spesielt Leeds svakere syns jeg. Til slutt var vi heldige som ikke fikk en i mot, men jeg syns uavgjort var fortjent. Tross statistikken var vel Leeds farligst frem til den enorme trippelsjansen på slutten for de røde.

Likevel, vi har møtt disse flere ganger i treningskamper de siste sesongene og dette var vel klart den beste fra Leeds' side.

Spent på hva Ramazani kan gjøre. Det er noe Summerville over han, der han trekker inn for å avslutte. Dessverre ble det skutt med rødfis på lørdag, men det var tendenser.
Marching on together!

stian

Quote from: Russel_Doig on July 20, 2025, 23:04:39
Quote from: stian on July 20, 2025, 21:54:10

Amorim etter kamp:

Longstaff spiller garantert!

Shit, jeg glemte Longstaff! Endelig begynner vi å få noe som ligner på luksusproblemer 😊

Skal vi tro at det begynner å gå rykter om salg av Gruev så fort Stach er signert?

Asbjørn

Quote from: stian on July 21, 2025, 09:57:28Shit, jeg glemte Longstaff! Endelig begynner vi å få noe som ligner på luksusproblemer 😊

Skal vi tro at det begynner å gå rykter om salg av Gruev så fort Stach er signert?

Vi har bra dekning sentralt nå, vi har det.
Ampadu, Lonstaff, Stach, Gruev, Tanaka...

(Da antar eg at Stach går i orden, at Crew lånes ut og at Gyabi selges).
Skal vi spille med tre av disse på midten i mange kamper trenger vi da alle fem. Skader/suspensjoner skjer, og bare dekning på èn erfarte vi jo i fjor blir for lite.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

Quote from: Asbjørn on July 21, 2025, 10:12:31
Quote from: stian on July 21, 2025, 09:57:28Shit, jeg glemte Longstaff! Endelig begynner vi å få noe som ligner på luksusproblemer 😊

Skal vi spille med tre av disse på midten i mange kamper trenger vi da alle fem. Skader/suspensjoner skjer, og bare dekning på èn erfarte vi jo i fjor blir for lite.

Vi spiller garantert bare med 2 av disse i mange kamper, spesielt hjemme! Farke sverger jo til en offensiv 10'er i sin måte å organisere laget på!

Eg utelukker ikkje at vi selger verken Gruev eller Tanaka nå!

auren

Quote from: Dennis on July 21, 2025, 09:40:43Som flere påpeker her var det en treningskamp. Men det er ting som var verdt å merke seg. Leeds hadde noen fine brudd og gode kombinasjoner så tidlig i sesongen. Etter hver som det ble mange bytter, ble spesielt Leeds svakere syns jeg. Til slutt var vi heldige som ikke fikk en i mot, men jeg syns uavgjort var fortjent. Tross statistikken var vel Leeds farligst frem til den enorme trippelsjansen på slutten for de røde.

Likevel, vi har møtt disse flere ganger i treningskamper de siste sesongene og dette var vel klart den beste fra Leeds' side.

Spent på hva Ramazani kan gjøre. Det er noe Summerville over han, der han trekker inn for å avslutte. Dessverre ble det skutt med rødfis på lørdag, men det var tendenser.

Gode observasjoner. Men vi må også huske på at dette Manu-laget vel aldri har vært svakere siden PL ble innført. De manglet jo flere av sine feterte stjerner, selv om de neppe hadde hevet laget nevneverdig med sin arbeidsmoral.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

peacock

Quote from: Russel_Doig on July 21, 2025, 12:02:29

Vi spiller garantert bare med 2 av disse i mange kamper, spesielt hjemme! Farke sverger jo til en offensiv 10'er i sin måte å organisere laget på!

Det er vel mulig at Farke velger en annen defensiv organisering i PL? Det er jo helt tydelig at vi velger fysikk og duellkraft i våre defensive innkjøp.

Russel_Doig

Quote from: peacock on July 21, 2025, 12:35:59
Quote from: Russel_Doig on July 21, 2025, 12:02:29

Det er vel mulig at Farke velger en annen defensiv organisering i PL? Det er jo helt tydelig at vi velger fysikk og duellkraft i våre defensive innkjøp.

Det er absolutt mulig!

Dennis

Quote from: auren on July 21, 2025, 12:22:32
Quote from: Dennis on July 21, 2025, 09:40:43Som flere påpeker her var det en treningskamp. Men det er ting som var verdt å merke seg. Leeds hadde noen fine brudd og gode kombinasjoner så tidlig i sesongen. Etter hver som det ble mange bytter, ble spesielt Leeds svakere syns jeg. Til slutt var vi heldige som ikke fikk en i mot, men jeg syns uavgjort var fortjent. Tross statistikken var vel Leeds farligst frem til den enorme trippelsjansen på slutten for de røde.

Gode observasjoner. Men vi må også huske på at dette Manu-laget vel aldri har vært svakere siden PL ble innført. De manglet jo flere av sine feterte stjerner, selv om de neppe hadde hevet laget nevneverdig med sin arbeidsmoral.

auren

Ikke uenig i dette, Auren, men jeg syns de - på papiret - stilte litt sterkere lørdag enn på Ullevål. Så er de neppe reelt sett noe bedre.

Vi er i alle fall relativt jevne med et av bunnlaga, om ikke annet. :)
Marching on together!

Asbjørn

Quote from: Russel_Doig on July 21, 2025, 12:02:29Vi spiller garantert bare med 2 av disse i mange kamper, spesielt hjemme! Farke sverger jo til en offensiv 10'er i sin måte å organisere laget på!
Eg trur du kan ha rett i møtene våre mot 'svakere lag' - er bare ikke sikker på hvor mange lag som kommer i den kategorien i PL :o 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan