Kamp vs Chelsea @Stamford Bridge tirsdag 10.02.26 kl 20.30 på V sport PL 2

Started by auren, February 08, 2026, 21:09:48

Previous topic - Next topic

Hawley, Cherry, Kato, Reaney, NT, Lucas the Kop Cat, Blank_File, lojosang, Moaning on together, Killa, Geir fra Grimstad, Buddy (+ 1 Hidden) and 14 Guests are viewing this topic.

auren

Quote from: Cherry on Today at 09:41:21
Quote from: auren on February 10, 2026, 22:37:35Finner ingen stor glede i kvelden hvis West Ham nå vinner. Det er det eneste som gjelder; luka til 18. plassen.

auren

Da fikk du bra mojo`allikevel da! ;D

Ja, den Sesko-scoringen var innmari viktig! Men WH en hårsbredd fra 3 ekstra poeng siste tre kamper. Uheldige i går og mot Chelsea. Frykter de kommer over 40 poeng totalt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hawley

Quote from: auren on Today at 09:31:25
Quote from: Kato on Today at 09:06:25Så hva tar vi med oss etter et viktig poeng, og en svak prestasjon:

1. Joe Rodon er ikke løsningen som venstre stopper. Han må helst spille som høyre i en treer, i verste fall i midten. Da må heller Bornauw flyttes til venstre hvis Struijk er ute.

2. Jayden Bogle har funnet Premier-League formen. Utrolig vanskelig å møte der han flyr opp og ned. Nå har han vært direkte involvert i 3 mål på kort tid.

3. James Justin tar også nivået. Er litt potet, og gir vi han fremdeles spilletid så tror jeg han blir enda bedre. Kanskje den største positive overraskelsen så langt.

4. Daniel Farke slapp ut av fengsel i går. Det takkekortet kan han sende til Cole Palmer. Byttet av Bornauw kom etter 55 min, for så vidt greit. Trodde ikke han ville komme ut etter pause. Fra 2-2 ble vi mer og mer kjørt. Nmecha går av etter sedvanlige 83 min. Da øser vi båten for vann. 3. byttet kommer etter 95. min. Da er det fullstendig power play. Vi kommer oss knapt ut på 20 meter. Hvorfor i all verden gjør vi ingenting i mellom der, med to bytter igjen, for å skalke lukene? Kunne brukt tid på to bytter for å dra ned tempo, kunne murt igjen venstresiden hvor Neto herjet. Samme scenario som hjemme mot Nottingham, samme mangel på endringer. Kun griseflaks at det ble poeng. Hvor er resten av trenerstaben? Ser ingen som er fremme og gir Farke råd og tips. Dette må vi lære av.

5. Gabriel Gudmundsson syns jeg sliter voldsomt mot slutten av kampene. Selvsagt ikke enkelt mot Pedro Neto. Men det er stabilt på venstresiden vi kjøres i kamp etter kamp, spesielt etter 80.

6. Struijk, Stach og DCL er heldigvis i bakhånd. Syns vi i lange perioder i går så ut som et bunnlag.

1) Helt enig. Overrasket over at ikke Justin spilte der i går. Han er jo vant med å spille på venstre side av forsvaret.

2) og 3) To positive overraskelser denne sesongen. Farke skal vel også ha kred for at han satt Bogle i denne "merkelige" ving/10-er posisjonen i går kveld.

4 og 5) Ganske enig. Valgte helt feil formasjon og spillere i første omgang. Tror ikke alle skjønte helt rollene sine. Plutselig mannsmarkerte Bijol Palmer, Ampadu var en av våre fremste spillere og Bornauw slet med å finne posisjonen sin. Hva spilte han egentlig? Blanding mellom stopper og defensiv midtbane?

Longstaff-byttet burde kommet tidligere. Men dette presset Chelsea hadde på slutten hadde uansett kommet. Ingen bytter ville hindret dette. Men det gir oss friske bein til å komme tettere opp i mann. Vi gjorde jo en rokering med James på kant. Han er god i presspillet og hjalp Gudmundsson så godt han kunne mot Neto.

6. Savner du Struijk??  ;D

auren
Jeg må si at Farke`s evne, eller manglende evne til å bytte spillere har jeg aldri skjønt noe av. Fatter ikke at det er mulig å ikke bytte når vi har en benk med spillere som absolutt kan bidra. Det er da ingen andre managere som gjør det på samme måten.

leedslife

Ganske imponert over den defensive blokka til WH i går.
Tror også de vil ta nok poeng.

Har ikke sett allverdens av Spurs, men basert på resulater(over tid) så uler det i alle varsellamper.
Vedr Forest går det rykter om trenersparking igjen..
Brighton har det vært mye uroligheter.

Også vil det alltid dukke opp en overraskelse eller to.

Kato

Quote from: auren on Today at 09:31:25
Quote from: Kato on Today at 09:06:25Så hva tar vi med oss etter et viktig poeng, og en svak prestasjon:

1. Joe Rodon er ikke løsningen som venstre stopper. Han må helst spille som høyre i en treer, i verste fall i midten. Da må heller Bornauw flyttes til venstre hvis Struijk er ute.

2. Jayden Bogle har funnet Premier-League formen. Utrolig vanskelig å møte der han flyr opp og ned. Nå har han vært direkte involvert i 3 mål på kort tid.

3. James Justin tar også nivået. Er litt potet, og gir vi han fremdeles spilletid så tror jeg han blir enda bedre. Kanskje den største positive overraskelsen så langt.

4. Daniel Farke slapp ut av fengsel i går. Det takkekortet kan han sende til Cole Palmer. Byttet av Bornauw kom etter 55 min, for så vidt greit. Trodde ikke han ville komme ut etter pause. Fra 2-2 ble vi mer og mer kjørt. Nmecha går av etter sedvanlige 83 min. Da øser vi båten for vann. 3. byttet kommer etter 95. min. Da er det fullstendig power play. Vi kommer oss knapt ut på 20 meter. Hvorfor i all verden gjør vi ingenting i mellom der, med to bytter igjen, for å skalke lukene? Kunne brukt tid på to bytter for å dra ned tempo, kunne murt igjen venstresiden hvor Neto herjet. Samme scenario som hjemme mot Nottingham, samme mangel på endringer. Kun griseflaks at det ble poeng. Hvor er resten av trenerstaben? Ser ingen som er fremme og gir Farke råd og tips. Dette må vi lære av.

5. Gabriel Gudmundsson syns jeg sliter voldsomt mot slutten av kampene. Selvsagt ikke enkelt mot Pedro Neto. Men det er stabilt på venstresiden vi kjøres i kamp etter kamp, spesielt etter 80.

6. Struijk, Stach og DCL er heldigvis i bakhånd. Syns vi i lange perioder i går så ut som et bunnlag.

1) Helt enig. Overrasket over at ikke Justin spilte der i går. Han er jo vant med å spille på venstre side av forsvaret.

2) og 3) To positive overraskelser denne sesongen. Farke skal vel også ha kred for at han satt Bogle i denne "merkelige" ving/10-er posisjonen i går kveld.

4 og 5) Ganske enig. Valgte helt feil formasjon og spillere i første omgang. Tror ikke alle skjønte helt rollene sine. Plutselig mannsmarkerte Bijol Palmer, Ampadu var en av våre fremste spillere og Bornauw slet med å finne posisjonen sin. Hva spilte han egentlig? Blanding mellom stopper og defensiv midtbane?

Longstaff-byttet burde kommet tidligere. Men dette presset Chelsea hadde på slutten hadde uansett kommet. Ingen bytter ville hindret dette. Men det gir oss friske bein til å komme tettere opp i mann. Vi gjorde jo en rokering med James på kant. Han er god i presspillet og hjalp Gudmundsson så godt han kunne mot Neto.

6. Savner du Struijk??  ;D

auren

I går savna jeg Struijk.

Cherry

Quote from: leedslife on Today at 09:55:18Ganske imponert over den defensive blokka til WH i går.
Tror også de vil ta nok poeng.

Har ikke sett allverdens av Spurs, men basert på resulater(over tid) så uler det i alle varsellamper.
Vedr Forest går det rykter om trenersparking igjen..
Brighton har det vært mye uroligheter.

Også vil det alltid dukke opp en overraskelse eller to.

Etter at Disasi og Sumerville har kommet inn i laget , så har de hevet seg.
At Paqueta er borte ser ut til å ha hatt en positiv innvirkning, da andre står frem.

Asbjørn

Quote from: auren on Today at 09:46:30Frykter de kommer over 40 poeng totalt.
16 poeng på 12 kamper?
Da må de ha noe sånt som 4-4-4 inn... (de har 3-3-6 siste 12 de har spilt)

WHU er i klar forbedring, de er det. Heldigvis er det ikke bare de som er i bildet. I alle fall Tottenham og Nottingham er i det samme racet.

For oss å nå 40 poeng kreves 'bare' 3-1-8 - og da vet vi hva vi har igjen hjemme...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Vi er vel i en posisjon der vi realistisk sett kan ta poeng i alle gjenværende kamper. Manchester City hjemme, Aston Villa borte og Manchester United borte er vel de tre vanskeligste.

Det skulle vel tilsi et på papiret ganske snilt kampprogram siste 10 kampene. Må da være mulig å hente 10 poeng her. Vi rykker ikke ned.