Main Menu

M

Started by Dennis, November 25, 2006, 01:45:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/11/24/484019.html

Folk skal saksøke for alt! Håper M vinner en eventuell rettsak, for så å tegne enda mer blasfemiske striper!

Kongeserie! [:D]

Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

Ferre

Det var bare en 94 år gammel prestefrue som reagerte, tviler på at det er så mange andre som tar seg så nær av disse stripene. Noen sterk sak har hun nok ikke...

-WE'LL BE BACK-

SirOlsen

Hehe, det paradoksale var jo at det var aviser som var sterkt knyttet opp mot kristendommen som publierte de omstridte "Muhammed"-karikaturene.. Og så skal plutselig en kristen begynne å hyle å skrike om disse uskyldige stripene her..

Jeg kan godt skjønne folk som blir støtt av både disse tegningene og "Muhammed"-karikaturene, men jeg mener å huske at kristne personer omtrent "fnøs" av reaksjonene til muslimer verden rundt. Sånn jeg er det, å får kristne smake sin "egen medisin". Det blir litt for dumt å hyle og skrike når man ikke har feid for egen dør..

Selv synes jeg de var veldig morsomme, både dise og karikaturene (av de jeg har sett...). Men nå er jeg en ikke-troende og har vel et litt annet syn på saken. Synes vel man reagerer litt i overkant, men samtidig så må folk få reagere som de vil. Men begynner enkelte ganger å lure på om vi faktisk lever i 2006?... Jeg prøver å godt jeg kan å respektere alle troende i samma hvilken religion, men akkurat her føler jeg det blir "siden du tok bøtta mi, tar jeg spaden din"-mentalitet fra den "støtede prestefruen".

Ja, så får vi se hva denne anmeldelsen vil føre til da.. Som de sier til oss som ser tv; "liker du ikke det du ser, skru av tv`en".. da får en slenge stafettpinnen over.. "Liker du ikke tegneserien, la vær å les den"...

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Dennis

Helt enig i det siste du sier der Øistein!

Folk som tar seg støtt av sånt, burde jo bare tenke : "Stakkars, han kommer til helvete..." også MOVE ON!

Proud to be LEEDS!
Marching on together!

SirOlsen

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Helt enig i det siste du sier der Øistein!

Folk som tar seg støtt av sånt, burde jo bare tenke : "Stakkars, han kommer til helvete..." også MOVE ON!

Proud to be LEEDS!

bra sagt Kaizer [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

R - R

Det geniale med artikkelen er jo folgjande:

"- Dette har ingenting med ytringsfriheten å gjøre. Dette er mye verre enn Muhammed-tegningene, sier 94 år gamle Elisabeth Riiber fra Selbu til adressa.no"

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

SirOlsen

quote:
Originally posted by R - R

Det geniale med artikkelen er jo folgjande:

"- Dette har ingenting med ytringsfriheten å gjøre. Dette er mye verre enn Muhammed-tegningene, sier 94 år gamle Elisabeth Riiber fra Selbu til adressa.no"

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******

Hehe, jeg bemerket meg nettopp det samme i dagens utgave av Dagbladet... [:D]

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte... men med fare for å bli usaklig, så er det vel på sin rette plass å spørre;
"Hvor dum går det an å bli?"...

Jeg respekterer alle folk enten de er religiøse eller ikke.. Men her gapet og skrek muslimer verden over over Muhammed-karikaturene som KRISTNE blader trykket (i første omgang i allefall..) og en god del Kristne hylte tilbake om "ytringsfrihet" og det ene med det andre.

Her er det jo egentlig det motsatte som skjer.. forskjellen er at det ikke er en troende muslim (Mads Eriksen er vel ikke det?...) som har laget karikaturer av Jesus, hvor han i bunn og i grunn egentlig harsellerer med "reklamebransjen". Hans valg av figur falt da på de kristnes "Messias". Det kunne like gjerne vært av Muhammed eller hvilken om helst annen figur egentlig.. Men det morsomme i saken er at det faktisk ble av Jesus, og man ser hvordan (en i denne omgang) kristn(e) reagerer når rollene plutselig byttes om... Nei da er det plutselig ikke ytringsfrithet lengre..

Jeg sier bare en ting som burde beskrive det meste; "GOD DAG MANN ØKSESKAFT!"

Begynn ikke å fei andres dører før dere har feid deres egen.. Vi må ha GJENSIDIG repekt for hverandre, og dette beviser jo at det nettopp IKKE er det...

*riste oppgitt på huet*

(Kommentar: nå er det jo først og fremst kun 1 prestefrue på 94 år som har reagert så langt jeg kjenner til, så det blir vel feil å legge så alt for mange under en kam... men poenget er der uansett..)

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-