Forsvar eller angrep?

Started by Leeds04, December 19, 2006, 00:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leeds04

Det er tydelig at Wise og co. har jobbet med det defensive den siste tiden. At vi ikke slipper inn mål i bøtter og spann er bra, men poeng blir det ikke om man taper med ett eller fem mål, spiller ingen rolle.  

Hva ville du gjort som trener i Leeds?

Totalt har Leeds scoret 24 mål til nå.
Totalt har Leeds sluppet inn 43 mål til nå.
Det er en differanse på 19 mål. Elendig!

Jeg ville banka inn offensiv tenkning inn i laget. Kjørt de mest offensive spillerne utpå banen, og kjøpt meg et par spisser til!

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

Sydhagen

enig!  bedre å tape med stil enn fullstendig uten stil...

"Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land"

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Dersom Wise har fått inn mer defensiv trygghet i laget er neste steg å score mål. Tidligere: 0-3,0-4,1-5 osv. Nå:0-1,0-1. Vi begår fortsatt nok individuelle feil som resulterer i unødvendige baklengsmål, og når motstanderne har fått kloret inn dette gavepakkemålet holder det visst å legge seg bakpå å forvare ledelsen, siden vi er vaksinerte mot å score mål selv.Vips,3 poeng er i boks. Med en spiss som vet hvor målet står kan det fort bli 1-1 - eller enda bedre 2-1. Dessverre har vi lite målfarlige midtbanespillere, slik at vi er totalt avhengig av spissene (som ikke scorer). Det betyr at motstanderne får få folk å konsentrere seg om. Jo færre spillere motstanderne har passe på, jo lettere blir for dem å forsvare seg. Akkurat som det å forsvare seg er en oppgave for hele laget, så kan vi si det samme om å angripe.  
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020