Opsjoner og gutteklubben grei

Started by h.b, August 04, 2007, 04:47:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

ser at reinaas og andre næringslivtopper forsyner seg grovt av utbytte i div selskap. Skal vi den uting i dagens næringsliv (mener ikke avisa) eller bør faktisk disse opsjonene forsvinne.
Jeg mener skal det utbetales utbytte/opsjoner på la oss si 100 millioner så bør disse 100 milionene bli delt likt på alle i firmaet. Alle fra vaskehjelp til toppleder. Alle har vært med på å skaffe inntektene og grunnlag for overskudd, og bør derfor sidestilles når det kommer til bonuser

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Sydhagen

må få lov å dra fram to fine eksempler her: odim og ekornes
dette er firmaer som virkelig setter pris på sine ansatte og belønner de godt om bedriften går godt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

Jeg begynner nå i et statseid selskap. Hvis jeg finner ut om 2 år at det blir gitt store utbytter til ledelsen, så mener jeg det er grunn til å kreve store lønnshopp i lønnsoppgjøret.Ellers så streiker vi

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

h.b

Nå ser jeg at denne debatten bare øker i samfunnet.
Da bør vi kanskje sette oss ned og se på hva vi skal ha som grunnpilar i lønninger og utbytte etc. En hovedregel burde da kanskje være at ingen sjef burde tjene mere enn 10 ganger den dårligst betalte i et firma. Skal det utbetales bonuser skal disse deles likt på alle i firmaet.
Slik Gutteklubben grei og ugrei nå fungerer så er det ikke hva du kan, men hvem du kjenner som gjør at du får en godt betalt toppjobb. Disse kameraten sørger da for at du får utbetalt en kjempebonus fordi du er så god kamerat. Og du sørger da for at denne kameraten som ga deg så god bonus for en kjempebonus som takk for at han ville takke en venn med en kjempebonus.

MrK

Her snakker du med deg selv igjen HB...og skjønner lite hva du snakker om.
Hydro styret har lovlige avtaler om opsjoner med ett visst antall ansatte - regjeringen vil ha bort"grådighetskulturen" og ønsker disse avviklet............det medfører i Hydros tilfelle at alt kommer til utbetaling nå - dvs. i overkant av 200 mill fordelt på en gjeng.
Hvis de derimot ikke avvikler nå men lar de løpe ut så blir summen like stor - eller større. Opsjonen følger aksjekursen.............problemet er at folk er så forbanna smålig.

Lovlig inngåtte arbeidsavtaler skal og må følges - når du snakker om streik så er det helt bak mål, og totalt skivebom.

Valla/Yssen saken burde vel få noen og enhver til å se på sitt medlemsskap i fagforening - Valla har vel fortsatt full lønn uten å gjøre noe samt de kostnadene hun har påført LO - en vanlig arbeidsstaker hadde måttet ta regninga selv.

Forøvrig meningsløst at Reiten ikke kan tjene 30 mill i året mens en fotballspiller, eller en megler kan det!!!

Dobbeltmoral - ja - kunnskapsløst - JA

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?