Mangler vi 'lederen'?

Started by Dennis, May 26, 2008, 16:01:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

I Alan Thompsons skademareritt av en sesong, har iren John Douglas vært vår kaptein i de fleste kamper denne våren. At han er en innsatsvillig midtbanestabilisator, er sikkert, men jeg betviler likevel hans rolle som kaptein, som leder av laget Leeds United.

All ære til John Douglas for jobben han har gjort i år. Han har utvilsomt vært meget viktig for klubben, noe som gjenspeiler seg i statistikken med og uten han på laget. Utad har han virket flink og saklig i media, samt at de horribelt sene taklingene og hodeløsheten har blitt mer sjeldne, om ikke helt forsvunnet.

Men jeg synes ikke Douglas lyser av autoritet, slik Gary McAllister gjorde, slik Dom Matteo og Lucas Radebe gjorde. Grunnen til at han er kaptein, tror jeg - misforstå meg rett - er fordi Douglas er det minst dårlige kapteinsalternativet. Som sagt, jeg prøver ikke å rakke ned på den jobben han har gjort, men er han mannen som de andre spillerne vil blø i krigen for? Som gjør andre spillerne stolte av å stå skulder til skulder ved? Som drar lasset i motgang?

Jeg er usikker på det.

Det er utrolig viktig at det finnes typer som bærer lasset i et ellers veldig ungt Leeds-lag. Johnson, Michalik, Huntington, Howson, Beckford, Kilkenny m.fl. er unge spillere som neppe vil prestere jevnt over på toppnivå over lang tid. Da trenger de noen å lene seg på i harde perioder. Slik var det også under David O'Learys tid. Leeds fremstod som et ungdomslag med fremadstormende, uredde spillere, men grunnpillarene i laget var nettopp Radebe, Matteo og Batty, som helt sikkert gjorde en vanvittig viktig, men dog 'usynlig' jobb.

Andy Hughes var mitt alternativ som kaptein, da han kom til klubben og jeg leste rundt om hva slags type spiller han var. Han blør bokstavelig talt i hver duell, men han har ikke spilt langt på vei nok til å kunne bære kapteinsbindet. Dessuten virker han til tider mer som en vill okse, enn en sindig hærfører.

Derfor håper jeg en av forsterkningene som kommer i sommer, er en leder. En ny kaptein, både på og ikke minst utenfor banen. En spiller som de andre ser opp til og ønsker å jobbe seg tomme for på Elland Road. Hvor på banen han spiller, er uvesentlig, men jeg har alltid likt at kapteinen spiller sentralt i banen, hvor han rett og slett er midtpunktet. Som sagt, dette er likevel irrelevant, ettersom det er utenfor banen eller på det mentale plan, jeg mener en kaptein har sin virkelige rolle. Jeg har selvsagt ikke stort grunnlag for å argumentere for hvordan Douglas oppfattes blant de andre spillerne, men det er slik det forekommer meg.

Gary McAllister burde hente et par generaler, før neste års krig.
Marching on together!

Leedsfan

Som allerede konstatert x flere mangler vi "vinger". Jeg tror vi har nok av "ledere", men mangler bredde, fart og gjennombrudd.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

jackbauer68

helt enig mr kaizer,vi mangler definitivt en sjef på midten....kanskje Robinson er en sånn type?
når det gjelde Douglas:får vi penger for han selg umiddelbart,en meget middelmådig ballbehandler...

Budda

Er ikke enig at vi skal selge Douglas. Er mer en god nok for League One. Kan gjøre noen dumme taklinger, men prøver å spille ball av og til. Mener at vi bør bygge midtbanen rundt han og Howson. Skal ikke glemme at vi faktisk har gjort en meget god sesong selv om vi tapte på målstreken.
Endre

Papi

Det er jo bare og sjå på statistikken det.
Uten og sjekke dette ut våger eg og påstå at Leeds har tatt mykje meir poeng med Douglas på banen, enn med han ute av laget.

Så dei som nå meiner me skal selgje han, kan begrunner dere dette med?

As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

jackbauer68

eg meina vi skal selge Douglas fordi han ikkje kan dempe en ball,ikkje kan slå en pasning og scorer nesten ikkje mål......veldig oppskrytt,syns faktisk Hughes viste i går at han kunne gjort det langt bedre en kaptein klossmajor...

Papi

Quote from: jackbauer68 on May 26, 2008, 16:45:38
eg meina vi skal selge Douglas fordi han ikkje kan dempe en ball,ikkje kan slå en pasning og scorer nesten ikkje mål......veldig oppskrytt,syns faktisk Hughes viste i går at han kunne gjort det langt bedre en kaptein klossmajor...

Grei forklaring det jack, men korleis forklarer du da poengfangsten, som er bedre med Douglas på banen?

jackbauer68

i år tror eg vi hadde vært nede i den bølgedalen både med og uten douglas.....poyet som tydelig var hjernen til wise forsvant og turbulente tider med managerbytte....men douglas prøver,det skal han ha,han bare kan ikkje 8)

lufc86

Douglas er utan tvil det beste ankeret vi har på Elland Road. Han gjer som oftast ein god kamp, vinn veldig mange 2.ballar framfor forsvaret vårt. Han tar alle defensive løp, riktig.

Minuset med Douglas er heilt klart kreativiteten. Det kan bli ein del støttepasningar, og han er sein med å sette i gang spelet i periodar, spesielt når me skal kontre. Kan og ha eit par merkelige val med ballen i beina.

Douglas er nok ein betre spelar å ha på bana enn Prutton og Hughes i ankerposisjon. (def midtbane)

Eg er og nøgd med Howson i år, MEN eg meinar han fortsatt er litt veik, og har litt for mange ujamne prestasjonar. Ville likt å ha hatt Prutton og Douglas sentralt. Howson som ein joker og Hughes som alternativ for Douglas (susp, skadar)

Sentralt bak er vi veldig sterke på papiret. Marques, Huntington og Michalic er tre sterke namn. Og keeperen vår er solid. For nokon redningar han hadde i byrjinga av kampen i går. (som er allereie gått i gløymeboka, sjøl om det titt og ofte tikkar inn ei tekstmelding frå ubrukelige kompisar)

Eg meinar at desse bør me bygge laget rundt.

Me har jo og nokre unggutar som er spennande. Ameobi, Elliott, Hotchkiss, Parker, Madden, Delph...
Har sagt det før, eg vil ha inn vingar og offensive backar.
@m_sortland på twitter

Papi

Kanskjer du har rett Jack, kanskje.

Du har jo tross alt redda verden 6 ganger dei siste åra  ;D

Savner deg forresten på tv, på tide og komme tilbake nå...... :o

jackbauer68

Quote from: Papi on May 26, 2008, 17:15:32
Kanskjer du har rett Jack, kanskje.

Du har jo tross alt redda verden 6 ganger dei siste åra  ;D

Savner deg forresten på tv, på tide og komme tilbake nå...... :o

He he,ja hadde vært flott å hatt 24 å glede seg til i disse dager 8)

stefan

Jeg har troen på å la Johnson spille sentralt neste sesong. Han skapte det meste vi fikk til mot Doncaster,fra en uvant venstreback posisjon.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Roy

Nå skal vi ikke glemme hvilken liga vi skal spille i! Med det bakteppe tror jeg vi skal prise oss lykkelig over at Douglas spiller sentralt for Leeds. En annen, og mer bekymrende, ting er mangelen på rendyrkede kantspillere - der MÃ... vi hente inn nye.

Men det største problemet er uansett lagets defensive innsats og da tenker jeg ikke bare på forsvaret. Midtbanen opptrer rotete, de følger ikke løp gjennom og forsvarsfireren "følger" opp med dårlige markeringer og puslete fysiske innvolveringer. Hele sesongen har bært preg av en sinnsyk strekk i laget som gjør at (gode) motstandere har utnyttet både mellomrom 1 og 2 på en måte vi ikke har klart å demme opp for. Her har Staunton en jobb å gjøre i sommer!

Derfor håper jeg Macca og Staunton blir værende. Da kan vi få innført en spillende stil av Macca, og (forhåpentligvis) et forsvar som sitter med Staunton.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

B_Ød

JD har en voldsom arbeidskapasitet, ingen tvil om det, men som "tenkende distributør" holder han ikke mål.
Ups & Ups!!