EM 2008: NORGE - Tyrkia

Started by Dennis, November 14, 2007, 16:21:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

veteranen

Quote from: Robert H. on November 17, 2007, 21:47:57
Eggen hadde vært bra, men jeg foretrekker Solbakken - den mannen er den fødte trenertype. Forøvrig synes jeg forsåvidt Hareide tok tapet som en mann...

Er enig med deg angående Solbakken. Og det var jo også Solbakken Drillo ville ha ansatt den gang Hareide fikk jobben.

Men er Solbakken interessert i å bli landslagsjef på dette stadiet av sin karriere..? Vil ikke han han ikke heller sikte seg inn på en større klubbjobb..? På en annen side ville jo også gode resultater med landslagat kunne være et flott springbrett til større klubbjobber...

Men jeg tror uansett at landslagsjobben ville vært midt i blinken for Eggen. Tipper at den gamle krigeren er sulten på å komme seg i virke igjen!  :)

Jeg har ikke noe imot personen Hareide. Og at han tar tapet på en fin måte, er jo også bra. Men jeg vil heller ha en landslagsjef som vinner de viktige kampene  - og er en dårlig taper - enn en som taper de viktige kampene  - og tar det bra!  :)

Robert H.

Er som vanlig enig med deg Asbjørn  :) Klarte bare ikke å la være å tulle litt med deg, hehe... ;)

veteranen

Quote from: Robert H. on November 17, 2007, 22:22:32
Er som vanlig enig med deg Asbjørn  :) Klarte bare ikke å la være å tulle litt med deg, hehe... ;)

Bare tull i vei du, Robert. Så kan vi sitte her som to tullinger!  ;D

Ronald

Ingen kan legge skylden på Opdal. Det er en "tabbe", men han spilte seg opp. Han er ikke ansvarlig!!!!!!

Per-Stian

Opdal tar all skyld

- Det verste jeg har opplevd, sier Håkon Opdal.

Hadde ikke Thomas Myhre tabbet seg ut to ganger mot Tyrkia i mars, ville Norge vært klar for EM allerede før lørdagens kamp. Hadde ikke Håkon Opdal tabbet seg ut lørdag, ville Norge kanskje hatt alt i egne hender før onsdagens kamp mot Malta.

Men Myhre tabbet seg ut. Det gjorde også Opdal.

Dermed er det bare landslagsspillerne, som ikke har noe annet valg enn å tro, samt noen superoptimister, som tror at Norge fortsatt ender i EM. Norge er nå nemlig avhengig av at Bosnia tar poeng fra Tyrkia. Samtidig som vi selv gjør jobben mot Malta.

- Tar min del av skylda
Ikke rart Opdal var langt nede.

- Jeg tar all skyld for det første målet, sier Brann-keeperen til Nettavisen.

- Det er jo et skudd jeg normalt tar. Det er bare å beklage, legger han til.

- Hva skjedde?

- Jeg blir litt passiv. Jeg tror jeg har kontroll. Så forsvinner ballen under hendene. Det er noe jeg har vært god på i hele år - derfor er det utrolig dårlig av meg. Skuddet er brukbart, men det er et skudd jeg skal redde.

- Målet snudde kampbildet. Føler du at tapet også var din skyld?

- Jeg tar selvfølgelig min del av skylda for at vi tapte, ja.

- Verste du har opplevd?

- Akkurat nå er det det, ja.

Da Opdal fikk sjansen i Brann fulgte det en rekke tabbemål i tiden etter, og han er klar på at akkurat det er en god ballast å ha nå.

- Ja, jeg har ikke sluppet inn mange billige mål i år, men har jo sluppet inn noen før. Men må takle det også. Hvis ikke man gjør det, da er man ferdig.

- Leser du aviser i morgen?

- Kanskje ikke sporten.

Har opplevd dette før
Han traff aldri Thomas Myhre etter kampen. De to keeperne hadde dermed ikke fått pratet sammen da Opdal møtte pressen etter kampen.

Brann-keeperen stod uansett rakrygget i møtet med pressen, og det er all grunn til å tro at han slår voldsomt tilbake allerede i neste kamp. Det har i alle fall vært hans største styrke tidligere.

Branns keepertrener, Dan Risnes, sa følgende om Opdals tidligere tabber i et intervju med Nettavisen tidligere i år.

- Han hadde psyken. Han kunne være dårlig i en kamp, men så var han Branns beste i neste. Hadde han vært dårlig i 4-5 kamper på rad, så hadde han ikke hatt det i seg. Men Håkon løftet seg alltid etter dårlige kamper. Så måtte selvsagt vi utvikle det tekniske, taktiske og fotballforståelsen. Men han hadde rett og slett det som skulle til.

Opdal understreker at han ikke vil gjøre noe spesielt for å lgge dette bak seg.

- Nei, det blir å restituere som vanlig søndag - så blir det trening igjen mandag.

- Så du kommer ikke til å ringe til noen?

- Ingen andre enn det jeg vanligvis gjør, nei.

Dennis

Utrolig skuffende av gutta i går! Denne kampen var "tapt" på forhånd!

Til tross for en stor keepertabbe av Håkon Opdal legger jeg skylden i går på Ã...ge Hareide. Han bomma totalt med taktikken! Norge gikk - på hjemmebane - utpå banen uten noen form for offensiv plan! Hele uka har alle - Hareide inkludert - snakka om at vi ikke skal gå for uavgjort grunnet faren for å sleppe seg ned, så er det likevel det Norge gjør. Vi lot tyrkerne, et elendig fotballag, ha ballen hele tiden, uten presshøyde og kontringer whatsoever!

Tettey var dårlig, men å hive innpå en unggutt der Norges sjef og kaptein spiller til vanlig, er uansett en sjanse å ta. Når vi i tillegg havner bakpå, tar det altfor lang tid før Torstein Helstad kommer inn. Han burde uansett startet, men det er en annen sak.
Marching on together!