RYKTE: Ian Bermingham (UCD)

Started by kjelvi, November 14, 2007, 20:42:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kjelvi

UCD stars all set for big moves

UCD's Shane McFaul and Ian Bermingham are on the verge of sealing moves to English clubs, according to certain reports.

Both players were excellent throughout the season for The Students and have attracted the attention of a number of clubs in England.

McFaul is wanted by Coca-Cola Championship side Scunthorpe United, while Bermingham has alerted the curiousity of League One giants Leeds United.

If certain reports are to be believed then McFaul will move to Glanford Park in January when the transfer window opens again, and Bermingham will have a trial with Leeds in the coming weeks.

myfootballnews.co.uk

kjelvi

Ian Bermingham, born in Dublin on 8 January 1989, is a footballer currently playing with Eircom League side UCD.

Bermingham was signed by UCD in April 2007 from schoolboy side Lourdes Celtic. He went straight into the first team squad and made his debut as a late substitute against Waterford United on 6 April 2007. Bermingham made his first start for the club in a League Cup game against Kildare County later that month and has been a first team regular ever since, solving UCD's long-term search for a left back. His displays have impressed other clubs as well, with both Stockport County and Gretna expressing an interest in signing him.[1] Stockport are rumoured to have signed him[2] but nothing has been said publically on the matter.

Bermingham has been capped at various underage levels for the Republic of Ireland, most recently for the U19s.

WIKIPEDIA

Sølvreven

Kjelvi, du er bare helt utrolig. Hvor henter du alle opplysningene dine fra? Jeg har aldri hørt om hverken laget eller fyren. Men alle som kommer fra intet og blir en hit, er meget velkommen.  :)

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

kjelvi

Full name: Ian Bermingham
Date of birth: January 8, 1989 (1989-01-08) (age 18)
Place of birth: Dublin, Republic of Ireland
Playing position: Defender

Club information
Current club: UCD AFC
Youth clubs: Lourdes Celtic F.C.

2007-present UCD AFC 22 (1)   
National team: Ireland U19 3 (0)

Club Season 2007_
League ** FAI Cup ** League Cup ** Total 
22-1 **  4-0  ** 4-0 **  30-1

kjelvi

Quote from: kjelvi on November 14, 2007, 20:42:58

...League One giants Leeds United.....

Slikt liker vi å lese/høre!

kjelvi

I følge "foot.ie/forums" er Ian fortsatt amatør - og kan gå når-som-helst gratis til den som gir han proffkontrakt.
Skal flere ganger vært linket med Stockport Co. Flere mener å vite at han havner der!

auren

Bermingham bør gå til Birmingham :)

Vi har allerede en lovende unggutt i Ben Parker på venstrebacken. Føler meg ganske sikker på at Bermingham ikke er noe særlig bedre. Derfor bør og skal vi satse på Parker!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stefan

Quote from: kjelvi on November 14, 2007, 21:15:43

League One tok litt av glansen vekk for min del...
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Sheridan

Quote from: stefan on November 15, 2007, 12:10:51
Quote from: kjelvi on November 14, 2007, 21:15:43

League One tok litt av glansen vekk for min del...

Ja ganske mye egentlig...

RoarG

Noe mer om denne Bermingham, eller kokte det bort i kålen?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kjelvi

Quote from: RoarG on November 17, 2007, 13:44:23
Noe mer om denne Bermingham, eller kokte det bort i kålen?
Stille!