Noen småskumle tendenser

Started by Kato, November 20, 2007, 23:41:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SirOlsen

Mye vettugt som blir sagt her... men ser og at det blir rettet en god del kritikk mot staff. Spesiellt bet jeg meg merke i at "det er dems oppgave å holde moral/motivasjon/lagarbeid" oppe..
Det vet vi jo, og ja jeg skal ikke nekte for at det kan ha mye å si..

MEN,... jeg må si at jeg tro det ligger en hel del hos den enkelte spiller også her. Jeg har nå sett to TV kamper mot 2 League Two lag, en i mailngscup og en i FA cup. Og prestasjonene har mildt sagt vært hårreisende!.. eller nei.. det har ikke vært noen prestasjoner i det hele tatt faktisk, selv om vi vet at de kan om de vil. Og Disse League Two lagene burde være en svært lett match for det nivået våre gutter skulle/skal være på. Ut ifra hva jeg så i de to kampene, har vi ikke en dritt å gjøre i CCC i allefall.. Og det var skremmende. I tv-kampen (malingscupen), var det vel bare Thommo og Frazier fra den vanligvise start 11eren, så der boblet det av urutinerte spillere, men FA cup kampen var jo majoriteten førstelag.

Vi har jo også fått med oss i radiosendte kamper at vi har tidvis vært gode i kamper, men så slipper vi motstander ALT for lett inn i kamper igjen, og brått så er det livsfarlig der ute på matta. I flere tilfeller har det vel egentlig bare vært ubenhørlig flaks at vi i det hele tatt har greid å sanke poeng.
Og hvor mange ganger har jeg ikke hørt Hunter eller Lorimer si på LUTV; "1st half, the best prestation this year/ Second half, never been worse this year".

Så ja, staff har muligens en finger med i spillet her, men å skylde på dem i de fryktelige forestillingene vi har vist i de to tv kampene i år, kan jeg ikke fatte og begripe at staff kunne ha gjort noe fra eller til uansett.. spillerne virket rett og slett drite i alt... var jo ikke noe sjel eller lyst til å spille... og da spør jeg meg hva fanken de har på en fotballbane å gjøre i det hele tatt?..

Personlig spekulerer jeg på om de cup-exitene rett og slett har vært planlagt. Noe jeg forsåvidt kan tro kan være smart, med tanke på at vår historikk når det kommer til skader og suspensjoner har en tendens til å skje i kvanta og hyppig. Det kan koste oss svært dyrt i ligaspill. Og jeg er af den oppfatning at liga er det som skal fokuseres fullt og helt på. Men dog.. disse to league two lagene burde virkelig virkelig være en svært lett match for oss uansett.. Så noe må det være...
Nei, jeg blir fanken ikke klok på dette.. uansett, nå er det vel bare ligaen igjen å sylte på, så får vi se da om vi får uttelling eller om vi har et kjempeproblem.. Jeg har ikke helt god magefølelse..
-SirOlsen-

fmtj

Quote from: GeirO on November 22, 2007, 11:58:51
Blir faktisk litt forvirret selv. Før formkurven begynte å dale, trodde jeg vi var best i L1, dog med endel flaks/ ting som gikk vår vei. De siste ukene thar medvirket til at jeg nå tror at vi holder et lavt L2-nivå, i og med at flere kamper mot L2-lag ikke har vist at vi er bedre enn de.

Sannheten ligger vel et sted i mellom: Vi holder bra L1- standard (topp seks), og heldigvis for oss har vi fått flere poeng enn "fortjent". Kan bety at vi må slite for å gå direkte opp.

Dette synes jeg går for vidt!!! Klart vi holder topp L1 nivå, det beviser antall poeng, enkelt og greit! Svartmaling av situasjonen har vi holdt på med for lenge, nå må enkelte få opp øyenen for prestasjonene her! Klart innsats sov. variererer noe i en slik gampeliga, men vi har både vært gode og heldige. Det er da vel for farao ikke slik at ethvert poeng vi har sanket er resultat i griseflaks folkens ???! Ærlig talt, vi har ikke lov til annet enn å være positive!
Yeboahs vitne

McMidjo

For en herlig forvirring! Bare ei lita uke etter det ’positive’ tapet for Bury (tapet som kan bli en seier i framtiden), ser vi altså småskumle tendenser etter Herefordkampen (også et tap som kan bli en seier i framtiden). Her er det jammen ikke lett å trekke konklusjoner â€" og jeg tror ikke Cheltenhamkampen på søndag vil gi svar på noe som helst. Personlig håper jeg Leeds spiller ’ræva’ og vinner â€" fremfor at vi spiller god fotball og taper. Mest sannsynlig vil vi få se et svært usexy uavgjortresultat mellom to slitne lag….. :-\

Jeg blir oppgitt og forbanna over at Leeds ryker ut av disse cupene (laget har faktisk ikke vunnet en kamp i FA-cupen på fire og et halvt år!), men når jeg får det litt på avstand synes jeg totalinntrykket fra de tre hjemmekampene mot Bury-/Swindon-/Herefordkampen er en sjeldent god illustrasjon på at engelsk fotball kan være fullstendig uforklarlig og ulogisk â€" og at det er denne fascinerende uforutsigbarheten som gjør at jeg klarer å opprettholde et stort engasjement for engelsk fotball generelt.

I JPT-cupen endte alle fire kamper i vår nordseksjon med at laget fra L2 slo ut laget fra L1. I FA-cupen har amatørlagene Torquay, Rushden og Forest Green utklasset lag både en og to divisjoner over seg, og Harrogate Railway  - som ligger fem (!) divisjonsnivåer under Leeds â€" har avansert lenger i denne cupen enn det Leeds United har gjort. Senere utover i FA-cupen regner jeg med vi får se at en håndfull amatørlag henger med til 3.runde, og hevder seg svært bra mot lag fra The Championship. Ã...r etter år ser vi at disse cupene så og si ’lever sitt eget liv’, og for meg grenser det nærmest til idioti å benytte disse kampene til å trekke tunge konklusjoner både om Wise som manager og Leeds som fotballag â€" men full kreditt til kato for å ha satt i gang to interessante diskusjonstråder! :)

Noen av oss leter etter signalene som forteller at årets Leeds holder bra CCC-kvalitet (og at dette er Dennis Wise sin fortjeneste), andre leter etter signalene som forteller at Leeds overpresterer og egentlig ikke er noe som helst bedre enn de andre lagene som er nede i L1/L2-sumpa (og at Dennis Wise er en ganske ordinær manager når det kommer til stykket). Vi får sikkert litt forskjellige svar avhengig av ha vi vektlegger, og hvor smale/brede perspektiver vi har….. Jeg synes det er mer interessant å se bak resultatene i den betydning at man ser på utviklingstrekkene i klubben over lengre tid - og i et litt bredere perspektiv, enn å se bak resultatene i enkeltstående cupkamper.

Litt matematikk til slutt:

Leeds skal gjennom 12 -13 ligakamper fra nå og fram til utgangen av januar. Om Leeds hadde gått videre både fra JPT og FA-cupen kunne kampprogrammet  - worstcase (med videre avansement + litt omkamper) â€" fort ha gitt 17-18 kamper i samme tidsperiode. Unødvendig å utbrodere, men selv med Leeds sin relativt brede spillerstall ville et slikt kampprogram gi en enorm risiko for å pådra seg et så stort omfang av skader, suspensjoner og generell slitasje at det ville utgjøre en seriøs trussel for ethvert opprykkshåp……
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Dennis

Marching on together!

Promotion 2010

Quote from: Mr Kaizer on November 22, 2007, 14:23:41
Kjempekonklusjon, midjo!  :)
Synd at motstanderne våre er uta av de fleste cupene. Er det noen som gidder å regne ut hvilke lag i toppen av L1 som fortsatt er med i cupene...?

Carlisle røyk vel ut av begge, Nottm F aner jeg ikke noe om, kanskje med i FA-cupen...?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

McMidjo

Quote from: Promotion 2010 on November 22, 2007, 14:33:53
Synd at motstanderne våre er uta av de fleste cupene. Er det noen som gidder å regne ut hvilke lag i toppen av L1 som fortsatt er med i cupene...?

Carlisle røyk vel ut av begge, Nottm F aner jeg ikke noe om, kanskje med i FA-cupen...?

Carlisle: Slått ut av JPT og FAc + har en hengekamp i ligaen
Leyton Orient: Slått ut av JPT, omkamp i FAc1 til uka (mot Bristol R borte)
Nottm Forest: Slått ut av JPT, omkamp i FAc1 til uka (mot Lincoln  hjemme) + har en hengekamp i ligaen
Southend: Slått ut av JPT, klare for FAc2 neste helg (mot Oxford borte)
Swansea: Klare for semifinale i JPT i januar, FAc2 neste helg (mot Horsham borte) + har en hengekamp i ligaen

Konklusjon: Swansea og Forest vil sannsynligvis få det verste programmet de neste par månedene -  og Leeds potensielt det letteste av alle seks topplagene  :)

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Roy

Quote from: midjo on November 23, 2007, 09:45:16
Quote from: Promotion 2010 on November 22, 2007, 14:33:53

Carlisle: Slått ut av JPT og FAc + har en hengekamp i ligaen
Leyton Orient: Slått ut av JPT, omkamp i FAc1 til uka (mot Bristol R borte)
Nottm Forest: Slått ut av JPT, omkamp i FAc1 til uka (mot Lincoln  hjemme) + har en hengekamp i ligaen
Southend: Slått ut av JPT, klare for FAc2 neste helg (mot Oxford borte)
Swansea: Klare for semifinale i JPT i januar, FAc2 neste helg (mot Horsham borte) + har en hengekamp i ligaen

Konklusjon: Swansea og Forest vil sannsynligvis få det verste programmet de neste par månedene -  og Leeds potensielt det letteste av alle seks topplagene  :)

Pent  ;)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

whitelocks

Quote from: Promotion 2010 on November 22, 2007, 08:34:50
Her trekker dere frem etter tur to håpløse kamper mot Hereford og et begredelig tap mot Bury, elendig innsats og spillere som ikke vil blø for drakta...

Kollektiv hukommelsessvikt eller?

Mot Bury sugde vi på uttalelsen "fanatasy football of leeds" fra en av kommentatorene. Så føyk det inn to baklengs på de to sjansene Bury hadde i hele kampen. Etter det jeg husker spilte Madden, Parker og Huntington i forsvar denne kampen. Resten med ti mann våknet Leeds og hadde sjanse på sjanse. Kandol fikk 24 minutter og becks var ikke å se.

Samme tendens mot Hereford i begge kampene. Veol spilte spissene våre, men på midten og bak stilte vi ikke med de beste. Mot grovtarbeidende nesten amatører så skal det litt til å briljere.

Jeg tror kanskje det er vi som gjør en feil... VI OVERVURDERER. Vi holder med et lag med flaks i 3.divisjon. Flere kamper har vi vunnet pga at motstanderen har fått angst for å tape...angst for å ikke stjele ett poeng mot oss. Og det har vi utnyttet. Sene mål har ofte kommet etter panikk fra motstanderne.

Mot Swindon var det bra innsats, men vi kommer ikke til å rundspille noen i denne divisjonen. Til det er vi for dårlige, men vi har gode spillere hver for seg. Spissene er sterke og tøffe og forsvaret er samspilt.

Ikke krev for mye. Jeg tror at både Wise og spillerne har vett nok til å skjønne at sesongen er lang. Opprykk kan det bli, men ingen lag kommer til å stikke av i tet. I hvert fall ikke oss!!!

hvis vi får tilbake - 15 poeng stikker vi i fra vil jeg tro?