Skrevet av Emne: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai  (Lest 6935 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ToreLA

Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« på: Mars 11, 2008, 13:14:01 »


berlin

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #1 på: Mars 11, 2008, 13:33:34 »
Ja, Asbjørn er en kar med mangfoldige interesser, både Leeds...og Dylan!  ;)

Si meg, hvordan klarer du å kombinere to så tidkrevende sysler, det må jo være et svare strev med planleggingen. Er du ikke lærer i tillegg? Matteoppgaver om Leeds og engelsk/norske stiloppgaver om Zimmermann?

Du må vel ligge i sovepose utenfor Viking Stadion for å være garantert billetter også.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #2 på: Mars 11, 2008, 17:25:24 »
http://www.aftenbladet.no/webtv/?id=609840

Entusiasme  :)

Og om Dylans rolle av i dag(i forb. m. book review av BOB DYLAN – THE NEVER ENDING STAR

by Lee Marshal (Polity 2007)

:

Sitat
The last two chapters in the book are the very strongest, and are, to my mind, the best account yet of the changes that have happened in Dylan’s song-writing, performances and stature since 1997. They make an awful lot of sense. It is a shame, in a way though, that this book has come out just too early to include any consideration of “I’m Not There”, with which it shares many characteristics, both seeking as they do to deconstruct the idea of “Dylan”, or rather to examine the separate facets and reveal the complexity of the whole. If I were to make a recommendation to the reader, it would be to watch “I’m Not There” before reading the final chapter of Marshall’s book: the two work brilliantly together. Why did Todd Haynes not provide a contemporary “Dylan” in his film? As Marshall describes, the 21st century “Bob Dylan” has a powerful, almost immortal, timeless, legendary status – the sort of status artists are usually only accorded after death. This “Dylan” towers over, subsumes, all the previous incarnations. As Marshall puts it: “He has, in a sense, stepped outside of his own career and become something else, a living monument to the strength of the tradition”. The linear (or in Haynes’ case, the determinedly non-linear) narrative of Dylan’s career has come to an end; Dylan no longer makes history but encompasses it: “…his contemporary stardom is able to hold all of his earlier images in balance. His current persona stands not only as an equal to them all, but as embodying a greater whole”. As Marshall sums it up, Dylan is now a man at the peak of his understanding of his idiom:

 

Dylan knows the game being played and he knows he’s good at it. Perhaps for the first time in thirty-five years, Dylan today speaks as someone in control of his own myth.

 

Which is why, of course, it’s such great fun being a Dylan fan at the moment: we can celebrate with Dylan the joy he’s found in shrugging off other people’s expectations that he must be anything other than what he wants to be, just a guy who loves, lives and breathes music. Who would have guessed, ten years ago, that Dylan would make such a comfortable and congenial DJ? The man has finally got room to move around within and without the myth.
A highly recommended book (but get the paperback rather than the very expensive hardback): (5/5)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #3 på: Mars 11, 2008, 17:26:36 »
Ja, Asbjørn er en kar med mangfoldige interesser, både Leeds...og Dylan!  ;)

Si meg, hvordan klarer du å kombinere to så tidkrevende sysler, det må jo være et svare strev med planleggingen. Er du ikke lærer i tillegg? Matteoppgaver om Leeds og engelsk/norske stiloppgaver om Zimmermann?

Du må vel ligge i sovepose utenfor Viking Stadion for å være garantert billetter også.


Jeg trener (tidvis) mye, vettu  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sheridan

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #4 på: Mars 11, 2008, 18:14:20 »
Dylan til Stadion
Dylan til Stadion


Er Dylan et godt konsertvalg?

Ja: 57%   
Nei: 43%   

Antall stemmer: 1051








Rolig Asbjørn....jeg bare klipper og limer her  :o ;) ::)

75 SOLLI

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #5 på: Mars 11, 2008, 19:21:48 »
Jeg vet at Dylan er en stor musiker og alt det der............ men jeg gidder heller ikke i år å gå på stadion. Ikke giddet jeg på REM, ikke på Elton John, ikke på Roger Waters og ikke på Bryan Adams.

Når skal vi få (etter min smak) en skikkelig godbit på Viking Stadion???

sportcarl1

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #6 på: Mars 11, 2008, 19:26:40 »
Han är en av de största inom rockmusiken, kanske den största, ingen kommer i närheten av hans texter
 

berlin

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #7 på: Mars 11, 2008, 19:42:21 »
Jeg vet at Dylan er en stor musiker og alt det der............ men jeg gidder heller ikke i år å gå på stadion. Ikke giddet jeg på REM, ikke på Elton John, ikke på Roger Waters og ikke på Bryan Adams.

Når skal vi få (etter min smak) en skikkelig godbit på Viking Stadion???

Tja, kanskje Thorleifs, Ole Ivars og Vikingarna trekker 15.000 tilsammen. Du får vente i spenning!  ;D

Sheridan

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #8 på: Mars 11, 2008, 19:47:32 »
Perfeksjonisten Waters var en magisk opplevelse live!

Men jeg gidder ikke ta turen vestover for Dylan....

isak

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #9 på: Mars 11, 2008, 19:49:38 »
Jeg vet at Dylan er en stor musiker og alt det der............ men jeg gidder heller ikke i år å gå på stadion. Ikke giddet jeg på REM, ikke på Elton John, ikke på Roger Waters og ikke på Bryan Adams.

Når skal vi få (etter min smak) en skikkelig godbit på Viking Stadion???
Kva er ein skikkeleg godbit etter din smak då??

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #10 på: Mars 11, 2008, 20:45:20 »
Sitat
Jeg vet at Dylan er en stor musiker og alt det der............ men jeg gidder heller ikke i år å gå på stadion. Ikke giddet jeg på REM, ikke på Elton John, ikke på Roger Waters og ikke på Bryan Adams.
Sitat
Men jeg gidder ikke ta turen vestover for Dylan....

Jeg forstår dere begge fully well.
Med Bob kan du få  "hva-som-helst", et "intetsigende grums " der de fleste låter lyder likt, men også en som magisk  "lever seg fullstendig inn i hver eneste låt" og man forlater konserten skikkelig opphøyd. Selv har jeg nok bare "middels" konserter innabords, og er livredd for å reise langt for &% bli skuffet...
Sitat
Han är en av de största inom rockmusiken, kanske den största, ingen kommer i närheten av hans texter
...men selvfølgelig er jeg mest enig med deg.

Ã… ha vært til stede på en "Dylan-konsert" er liksom noe en bare må ha med seg gjennom livet (som "å ha besøkt Niagarafossen"," "sett det originale Mona Lisa-maleriet" osv...).

For meg er Dylan størst pga "totalpakken" ikke enkeltopplevelser...
Allerede etter ca 50 år er det bare Sinatra, Louis Armstrong, Beatles & Dylan innen musikken som har kommet i sjiktet "de 100 mest betydningsfulle  i forrige århundre", dvs de 20 utvalgte innen kunsten:  (Time Magazine)

Sitat
Louis Armstrong
Lucille Ball
The Beatles
Marlon Brando
Coco Chanel
Charlie Chaplin
Le Corbusier
Bob Dylan
T.S. Eliot
Aretha Franklin
  Martha Graham
Jim Henson
James Joyce
Pablo Picasso
Rodgers &Hammerstein
Bart Simpson
Frank Sinatra
Steven Spielberg
Igor Stravinsky
Oprah Winfrey
 


« Siste redigering: Mars 11, 2008, 20:54:20 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

75 SOLLI

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #11 på: Mars 25, 2008, 02:57:10 »
Jeg vet at Dylan er en stor musiker og alt det der............ men jeg gidder heller ikke i år å gå på stadion. Ikke giddet jeg på REM, ikke på Elton John, ikke på Roger Waters og ikke på Bryan Adams.

Når skal vi få (etter min smak) en skikkelig godbit på Viking Stadion???
Kva er ein skikkeleg godbit etter din smak då??

Metallica og Iron Maiden feks......
Tar heller turen til Kongeparken og ser Chris Cornell...... Det bler good!

Lids

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #12 på: Mars 27, 2008, 11:51:06 »
Da var billetter bestilt.  8)
Thomas

isak

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #13 på: Mars 27, 2008, 22:12:57 »
Jeg vet at Dylan er en stor musiker og alt det der............ men jeg gidder heller ikke i år å gå på stadion. Ikke giddet jeg på REM, ikke på Elton John, ikke på Roger Waters og ikke på Bryan Adams.

Når skal vi få (etter min smak) en skikkelig godbit på Viking Stadion???
Kva er ein skikkeleg godbit etter din smak då??

Metallica og Iron Maiden feks......

Einig! Gjekk jo rykte om Maiden skulle til viking stadion men var visst berre tomme rykte :-\ Men eg skal jo på Valle Hovin så det var eigentleg ikkje so farleg... Metallica skal eg på i Bergen 8)

Torgeir

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #14 på: Mars 27, 2008, 22:33:54 »
Jeg vet at Dylan er en stor musiker og alt det der............ men jeg gidder heller ikke i år å gå på stadion. Ikke giddet jeg på REM, ikke på Elton John, ikke på Roger Waters og ikke på Bryan Adams.

Når skal vi få (etter min smak) en skikkelig godbit på Viking Stadion???

Når Lillestrøm SK kommer for å knuse Viking!!!!!

 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #15 på: Mars 27, 2008, 22:56:00 »
...at His Bobness inntar Viking Stadion, kan vi like  :)

...men "noen av oss ser lenger enn som så". Arild Rønsen f.eks. vil gjerne ha ham ukentlig på nrk... (fra Puls)

Sitat
Programleder Bob Dylan i norsk radio?
Hver uke er Bob Dylan programleder i amerikansk radio. Skulle det være så vanskelig å få det sendt på en norsk kanal?

Jeg har så vidt lest om programmet, men det er Tom Skjeklesæhter som i sin ukentlige spalte i Klassekampen minner meg på det.

Programmet heter Theme Time Radio Hour, og sendes på satellittkanalen XM. Dylan leder altså programmet, som hver uke har en tittel - som "Skilsmisse", "Fengsel", "Øyne"... Ja, det kan sikkert være både det ene og andre når His Bobness får legge rammene.

BBC har ifølge Skjeklesæther plukka det opp, men de fleste som hører den kanalen her hjemme lytter nok bare vida NRK Alltid Nyheter - og der går jo BBC bare i tidsrommet 00.00-06.30. Jeg er en ivrig lytter, og kan ikke huske å ha hørt Dylan-programmet. Altså går det på et annet tidspunkt på døgnet.

Nå er det mulig å laste ned det meste på BBC. Men dette må da være en godbit for NRK? Kanskje i forkant av Cowboy og Indianer eller rundt omkring Geir Hovigs nattlige eskapader i den tradisjonelle bluesens terreng?





Arild Rønsen


...nå er det noe som heter internett som er oppfunnet, så du hadde raskt funnet dette hos BBC, Arild:
Sitat
BBC Radio 6
Bob Dylan's Theme Time Radio Hour Fridays 2100-2200



 Friday 21 March: Spring Clean 1

 Friday 14 March: Texas

 Friday 7 March: Colours

 Friday 29 February: Laughter

 Friday 22 February: Tears

 Friday 15 February: Shoes

 Friday 8 February: Hair

 Friday 1 February: Women's Names

 Friday 25 January: Flowers

 Friday 18 January: Divorce

 Friday 11 January: Devil

 Friday 4 January: Tennessee

 Monday 24 December: Christmas

 Friday 21 December : Friends And Neighbours

 Friday 14 December : Rich Man Poor Man

 Friday 07 December: Eyes

 Friday 30 November: Cars

 Friday 23 November: Thanksgiving / Leftovers

 Friday 16 November: Luck

 Friday 09 November: Sleep

 Friday 02 November: Hallowe'en

 Friday 26 October: Death & Taxes

 Friday 19 October: New York

 Friday 12 October: More Trains

 Friday 05 October: Trains

 Friday 28 September: Texas

 Friday 21 September: Colours

 Friday 14 September: Shoes

 Friday 07 September: Fools

 Friday 31 August: Water

 Friday 24 August: Laughter

 Friday 17 August: Tears

 Friday 10 August: Musical Instruments

 Friday 03 August: Hair

 Friday 27 July: Women's Names

 Friday 20 July: Countdown

 Friday 13 July: Moon

 Friday 06 July: Tennessee

 Friday 29 June: School

 Friday 22 June: Bible

 Friday 15 June: Telephone

 Friday 08 June: Maps

 Friday 01 June: Guns

 Friday 25 May: Coffee

 Friday 18 May: Radio

 Friday 11 May: Drinking

 Friday 04 May: Mother

 Friday 27 April: Food

 Friday 20 April: Weather

 Friday 13 April: Dance

 Friday 06 April: Time

 Friday 30 March: Friends & Neighbours

 Friday 23 March: Dogs

 Friday 16 March: Eyes

 Friday 09 March: Devil

 Friday 02 March: Rich Man Poor Man

 Friday 23 February : Cars

 Friday 09 February : Summer

 Friday 02 February : Divorce

 Friday 26 January: Weddings




Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #16 på: April 02, 2008, 20:37:42 »
Distriktssuksess for Dylan

På én dag solgte Bob Dylan 18.000 billetter til sin konsert i Stavanger 30. mai. Enda et argument for å legge enda flere store konserter ut av Oslo.


Bob Dylan spiller for over dobbelt så mange i Stavanger i mai som han pleier å gjøre i Oslo. På bildet da han besøkte en annen distriktsby, Trondheim, i 2001.

Interessen for store konserter utenfor hovedstaden har igjen vist seg å være formidabel. De siste konsertene til Bob Dylan i Oslo har gått for 7.000 i Oslo Spektrum – fulle hus, men ikke umiddelbart utsolgt på forhånd.

– Dette er helt utrolig, sier Rune Lem i konsertarrangøren Live Nation. – Det er derfor vi gjør sånt. Vi kommer til å få fram flere artister i andre byer. Folk i Oslo er bortskjemte, andre steder er de sultefôret, sier Lem.

Police avlyste i Oslo
Tidligere i år avlyste The Police sin konsert på Valle Hovin i juni i Oslo. 14.000 billetter, bare litt over en tredjedel av kapasiteten på stadion, var solgt. Problemer med transporten ble oppgitt som grunn, men de hadde kanskje anstrengt seg litt ekstra for å få fram utstyret hvis de hadde solgt bedre?

– Dette var ikke en avgjørelse som ble tatt av oss, men av Live Nation sentralt. Men de hadde nok kommet hvis det var utsolgt, tror Rune Lem.

– Hadde The Police kanskje solgt bedre i en annen by her i landet?

– Det blir spekulasjoner. Sting solgte 12-13.000 billetter i Bergen i 2006. Og da spilte ham mange Police-hits, sier Lem.

– Neste gang Dylan skal turnere innendørs kommer han sikkert tilbake. Eric Clapton spiller i Bergen i år, men han skal til mange nye steder nå, Reykjavik, Riga, bare det er en lakseelv i nærheten. Når han har ei ny plate klar, kommer han sikkert til Oslo igjen, tror Rune Lem i Live Nation. Han er ikke redd for Oslos framtid som konsertby.

– Det er jo fortsatt flest stadionkonserter i Oslo i år, med Bon Jovi, R.E.M., Leonard Cohen, Iron Maiden og to med Springsteen. Det er ikke sånn at det ikke lenger skjer noe her.

14.000 på opera
– Vi ser en tendens til at det blir et stort trøkk når vi får til ting, sier Øyvind Ekeland, som er lokal arrangør av Bob Dylan-konserten i Stavanger sammen med Viking Stadion.

– Store artister tjener ikke så mye som før på plater, så de er mer på turné. Da kommer de også til andre steder en hovedstedene. Det er vanvittig bra at det skjer etter så mange år med tørke, mener Ekeland.

Viking Stadion har de siste årene presentert Bryan Adams, R.E.M. og Roger Waters, og 14.000 kom for å høre operasangeren Plácido Domingo.

Flere steder i landet er fotballplasser de nye konsertstedene. Bryan Adams skal både til Alfheim i Tromsø og Aspmyra i Bodø i sommer.

– Dette er en ny forretningsmodell i bransjen, at arenaene selv er med på å arrangere ting, sier Ekeland. Flere festivaler har de siste årene fått merke at fotballplasser er blitt en ny aktør i markedet.

– Selv synes jeg fortsatt at musikk fungerer bedre på mindre steder, men dette er en utvikling vi ikke rår med, sier Rune Lem. Verden har åpnet seg for stadig flere konsertarrangører som presser prisene på de mest attraktive artistene oppover.

Særing i Stavanger

– Bob Dylan er ikke kjent for å gi publikum det de vil ha. Vet de 18.000 i Stavanger hva de går til?

– Det har jeg ingen mening om. Dylan gjør det han synes han må, sier Rune Lem. Øyvind Ekeland i Stavanger tror det skal gå bra.

– Han er en særing, men det har vi fått fram i media. Vi legger mer vekt på at det er en historisk institusjon som kommer til Europas kulturhovedstad
.

 ;D


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Klausen

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #17 på: April 02, 2008, 21:44:12 »
Hvis Dylan hadde spilt litt færre konserter i hovedstaden hadde han sikkert solgt flere billetter der også! I Stavanger og andre distriktsbyer hiver man seg selvfølgelig over de store konsertene som er...

Og at Dylan er sær kan jeg skrive under på ! På Roskilde for to år siden gikk det drøye halvtimen før jeg dro kjensel på en sang... Ikke akkurat en crowdpleaser, men fett likevel!  :)

ToreLA

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #18 på: April 03, 2008, 17:24:19 »
Hvis Dylan hadde spilt litt færre konserter i hovedstaden hadde han sikkert solgt flere billetter der også! I Stavanger og andre distriktsbyer hiver man seg selvfølgelig over de store konsertene som er...

Og at Dylan er sær kan jeg skrive under på ! På Roskilde for to år siden gikk det drøye halvtimen før jeg dro kjensel på en sang... Ikke akkurat en crowdpleaser, men fett likevel!  :)

Nettopp, og det er akkurat derfor jeg ser på alle konserter der som helt uaktuelle. Var på REM for noen år siden, og det var grusomt. Massevis av fulle 50-åringer med lommene fulle av oljepenger, liten interesse for hva som skjer på scenen og litt for få anledninger til å dyrke sin fylle-karakter. Måtte jo selvfølgelig ha med meg Roger Waters for to år siden, men da kom jeg meg heldigvis frem til scenen og fikk lukket ute det som foregikk bakover...

Hva er forøvrig definisjonen på en distriktsby?


Klausen

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #19 på: April 03, 2008, 18:02:45 »
Hvis Dylan hadde spilt litt færre konserter i hovedstaden hadde han sikkert solgt flere billetter der også! I Stavanger og andre distriktsbyer hiver man seg selvfølgelig over de store konsertene som er...

Og at Dylan er sær kan jeg skrive under på ! På Roskilde for to år siden gikk det drøye halvtimen før jeg dro kjensel på en sang... Ikke akkurat en crowdpleaser, men fett likevel!  :)

Nettopp, og det er akkurat derfor jeg ser på alle konserter der som helt uaktuelle. Var på REM for noen år siden, og det var grusomt.Massevis av fulle 50-åringer med lommene fulle av oljepenger, liten interesse for hva som skjer på scenen og litt for få anledninger til å dyrke sin fylle-karakter. Måtte jo selvfølgelig ha med meg Roger Waters for to år siden, men da kom jeg meg heldigvis frem til scenen og fikk lukket ute det som foregikk bakover...

Hva er forøvrig definisjonen på en distriktsby?

Lurte på det samme selv, og stusset på at Bergen og Stavanger ble nevnt...

Men det er synd at gud og hvermann hiver seg på disse konsertene, for som du sier ødelegger det mye av inntrykket til de som virkelig er interessert i konserten!


Lids

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #20 på: April 03, 2008, 22:33:36 »
Distriktsby, det er f.eks Stavanger og Bergen for å nevnte et par tilfeldig utvalgte.  ;D
Thomas

ToreLA

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #21 på: April 04, 2008, 00:13:44 »
Pluss på g og d, så har du Kristiansand også!  :o


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #22 på: Mai 21, 2008, 00:09:52 »
Gled eder,Stavanger. Bob er nettopp i gang igjen, til strålende rapporter:
http://www.boblinks.com/051708r.html
http://pressherald.mainetoday.com/story.php?id=188573

Fra Worchester rapporteres det f.eks.:

WORCESTER— Bob Dylan kicked off his summer tour last night at the Palladium with a set that accentuated the elegance of his songwriting
....
But last night, nothing threatened to peg the red zone of the sound board. Everything had a smooth, sumptuous groove and when the band swung, it was no more rollicking than a jazz beat or stripped-down rockabilly groove. In such a setting even “Tweedle Dee & Tweedle Dum,” a bit of comical observation from the “Love and Theft” album, had a certain heft and held its own as the show opener. 


If Dylan could make “Tweedle” sound important, imagine what he did with the seriously hefty material from his catalog. The new arrangement given “Girl from the North Country” was stunning and beautiful as Tony Garnier bowed an upright bass and Dylan blew mournful harmonica lines to end the song.


Dylan played 17 songs over the course of two hours. He drew five songs from “Modern Times,” his most recent record, and reiterated the strength of latter-day Dylan with poignant readings of “Workingman’s Blues #2” and “Spirit on the Water.” Dylan and his razor-sharp band of Garnier, guitarists Denny Freeman and Stu Kimball, drummer George Recile, and steel guitar and mandolin player Donnie Herron, softened the hard blues of “Modern Times,” “Rollin’ and Tumblin” and “The Levee’s Gonna Break,” exposing more of the raw emotion Dylan wove into those tunes.

As for classics, Dylan delivered “Watching the River Flow” and “Most Likely You Go Your Way and I’ll Go Mine” from the sack of cool stash, and then from the hits list yanked “Simple Twist of Fate,” “Ballad of a Thin Man,” “Highway 61Revisited” and “Like a Rolling Stone.”

The sharp-dressed band led by the man behind the electric keyboards sustained the concert’s consistent insistence with the “Time out of Mind” gems “Can’t Wait” and “Tryin’ To Get To Heaven”

With his ever-unpredictable voice sounding remarkably intact, a refreshed direction for his band, and laudably spry approach to his music that belied the pending arrival of his 67th birthday, Bob Dylan once again showed that being a classic artist does not mean having to stiffen into a museum piece.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

75 SOLLI

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #23 på: Mai 22, 2008, 03:38:46 »
Jeg vet at Dylan er en stor musiker og alt det der............ men jeg gidder heller ikke i år å gå på stadion. Ikke giddet jeg på REM, ikke på Elton John, ikke på Roger Waters og ikke på Bryan Adams.

Når skal vi få (etter min smak) en skikkelig godbit på Viking Stadion???

Når Lillestrøm SK kommer for å knuse Viking!!!!!
 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nå har vel ikke Lillestrøm SK knust så veldig mange enn så lenge Torgeir! Men for alt i verden, jeg håper dere knuser Viking  ;D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #24 på: Mai 22, 2008, 22:26:44 »
Jeg gjentar, Stavanger, this is lookin' good  :)

Bob'ern, 67 år på lørdag, får gooode rapporter nå som turnéen er i gang, fortsatt i USA, men snart krysser han Atlanteren...
Nova Scotia News:
Poet rocker Dylan mixes old with new for packed Halifax house



How many roads must Bob Dylan go down, before he can end his Neverending Tour?

The answer wasn’t found blowing in the cyclone stirred up by the poet rocker and his band at the Halifax Metro Centre on Wednesday night, as they stormed through nearly two hours of Dylan’s ’60s songbook as well as a generous portion of newer material during his third visit here in 11 years.
In fact, the 17-song set was pretty evenly divided between the two sides, ignoring the middle three decades of his career, but the older material felt fresh enough in its interpretation to indicate Dylan still enjoys performing it, while the songs off his recent Love & Theft and Modern Times albums served to remind the packed house of nearly 9,000 that he’s still a vital songwriting force.

Dylan and his backing quintet, dressed in matching beige suits, hit the ground running with Rainy Day Women #12 & 35, earning the predictable cheers for the chorus’s famous double entendre “Everybody must get stoned!” I’m sure many in attendance had already complied — I passed a few in the parking lot on Market Street on the way to the Metro Centre — although just as many were likely thwarted by the lengthy searches at the door which held up the start of the show by 20 minutes.

Cheers rang out for the opening chords of It Ain’t Me Babe, augmented by Donnie Herron’s pedal steel guitar and a lyrical solo by guitarist Denny Freeman, fully of rubbery notes echoing the lyrics’ slippery insistence. Meanwhile, Dylan’s enthusiasm for his recent songs could be felt on Modern Times’ Rollin’ and Tumblin’ as he swayed to the blues boogie rhythm at his keyboard, letting out a passionate growl about “crying the whole night long.”

A big highlight came in the form of Positively 4th Street, Dylan’s stinging 1965 rebuke of those who accused him of betraying his folk roots. Performed for the first time on this leg of his tour, the songs goes to show there’s still some venom in the singer’s veins, while it showed some fine ensemble work from the band, from Herron’s pedal steel intro to Tony Garnier’s stand-up bass and a suitably sharp slide solo by Freeman.

As far as roots go, Dylan seems more interested in rockabilly than folk these days, with songs like Modern Times’ Carl Perkins-quoting The Levee’s Gonna Break, and Love & Theft’s Tweedle Dum and Tweedle Dee and Summer Days summoning up the spirits of those crazy cats from the South. The latter song especially, with the band just cooking along while Dylan in his black suit and fedora swayed his shoulders and swivelled his hips while exclaiming, “Standing by God’s river, my soul is beginnin’ to shake!”

As expected, Dylan was a man of few words during the show, remaining silent between songs and staying glued to his keyboard with his back to most of the right side of the arena. “Thank you, friends!” he said towards the end, before introducing the band. In one playful aside, he joked that Herron came from Brazil; “He doesn’t speak a word of English, but he communicates very well with his hands.”

Having only seen Dylan once before — in a small town Massachusetts baseball park in 2006 — I was happy to note that his voice seemed stronger and more expressive this time around. Perhaps it was the improved indoor sound quality of the Metro Centre, although hearing him croon like Hoagy Carmichael on Moonlight and settle into the relaxed jazzy vamp of Spirit on the Water made me think otherwise.
But when Dylan’s band carried him down Highway 61 in a gunfighter’s pose or hoisted him All Along the Watchtower (with a slight nod to Jimi Hendrix in Freeman’s Stratocaster solo), he had no problem summoning up the requisite fury for those supreme images of damnation and chaos. And after a lengthy standing ovation and an encore of Thunder on the Mountain and Like a Rolling Stone, Dylan and his trusty ensemble posed in front of the drumkit like an old photo of the Wild Bunch before shuffling off the stage.

Hopefully his boot heels will be wandering this way in another six years or so.






Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

riksen

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #25 på: Mai 23, 2008, 14:06:23 »
Bob har bursdag i morra
Legenden Leffe Nordli

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #26 på: Mai 28, 2008, 00:26:53 »
Bob'ern nærmer seg, Reykjavik i går... Steinar Dahler (velkjent mann i distriktsbyen Oslos Dylanmiljø), var på plass:


Review by Steinar Daler

I have never won the big lottery, but this consert was something like it.
I just happened to be in Reykjavik in connection with my work while Bob is
her. Travells and hotel paid. I only paid for the ticket. I have never
seen so few familiar faces on a Dylan consert before, but at least a
couple - one of them a taper, if you wonder. And yes, I very much want to
hear that recording.

Last time I saw Bob was the 3 conserts in Dallas in
February, three great concerts and I'm happy to say that Bob kept up the
same standard today, if not even better, and the band were in top form as
well.

Bob wore a dark grey hat today that I have not seen before - same
kind as the white one he has used most recently. Stuck inside of Mobile
was a good starter and Bob was defenitely on. A really beautiful Don't
think twice
followed and Bob's vocal was outstanding. The Levee's gonna
break
was another highlight. top vocal and more SWING than usual. I'm not
sure about the arrangement for Trying To Get To Heaven, Bob stretches the words too much. But nice to hear a not too much played song.

Rollin And Thumlin' was good as usual, with grat slideguitar playing by Denny. Nettie Moore is just wonderful, and Bob is back to the arrangement with the great dynamic change beetween the verses and the choir. Next up was my highlight of the evening; best version I have everheard of I'll beyour baby tonight.
Bob and the band were for sure satisfied too. Lots of smiles, not at least
from Bob himself. Bob ended with great harmonica playing. Honest with me was nothing special - as usual, but the next song; Workingman's blues was another delight. Bob is so in to that song and Dennys guitarplaying is
outstanding. Highway 61 as usual, and a crowdpleaser as usual as well.
Spirit on the water also worked very well today.

It was interesting to see Bob almost wondering if he would get any response to the "I'm over the hill"-line, here on Iceland - but he soon found out that the audience here have taken notice of that line here as everywhere else. It's allright ma was another strong performance. George's drumming tonight made the rythm of the song even stronger than usual. Nice sologuitar from Denny on When the deal goes down. Some times Denny just shines. On Summer days the whole band were shining. Smiles all over and a more lively Bob playing his keyboards and giving small gestures with his hands and body better than most times I have seen him, and at least on this song that we often feel is overplayed. To night it was next to I'll be your baby tonight the highlight of the show. Bob looked proud at the end of Summer days. A great verson of Ballad of a thin man ended the show before the two anchors Thunder on the mountain and Blowing in the wind. Maybe not a too interesting setlist but it does not matter when Bob's 100% on all the way, and his cowboy band are riding so close to the great horseman in front.
You got something to look foreward to Europe!

Steinar Daler

Sjekk forresten her for flere setlists/reviews... http://www.boblinks.com/dates.html#0526

..........................

...nesten som jeg er litt misunnelig når store deler av Bergen Dylan Society setter kursen mot Stavanger fredag fromiddag, mens jeg holder fortet hjemme...  Nå blir det Odense på onsdag før Viking Stadion er stedet på fredag  :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

vertigo

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #27 på: Mai 28, 2008, 18:12:57 »
Jeg har to billetter til overs. 600,- pr stk. Har også plass til overnatting i kjellerstuen hvis dere trenger det. 500 m fra stadion.
 

vertigo

Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #28 på: Mai 28, 2008, 18:18:18 »
Hvis noen er interessert kan de ringe meg på tlf  41 31 78 18
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bob Dylan til Viking Stadion 30. mai
« Svar #29 på: Mai 28, 2008, 21:06:22 »
...mens Steinar venter på telefon og Bob himself har kommet ca halvveis i kveldens konsert, kan vi jo ta litt om Dylans fly  ;D

Sitat
Bob Dylan er kommet til Fyn. Tidligt tirsdag morgen landede han med sit fly, udstyr og band i Odense Lufthavn i Beldringe.



Kl. 5.30 landede flyet - en Boing 757 med en normal maksimal startvægt 110 ton. Det er det største fly, der nogen sinde er landet i Odense Lufthavn. Normalt har flyet plads til 250 passasjerer.
Flyet hører til i USA og bliver på pladsen 1½ døgn.

Bob Dylan kommer fra Island, hvor han netop har holdt koncert.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan